skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sharan, Alhambra, Galaxy
08:42:58
06.02.2017
06.02.2017
Karel.
-> Čokin: bohužel nedokážu, ale na netu seženeš
22:44:56
03.02.2017
03.02.2017
Pavel P@nkáč
-> Karel.: pouze jsem chtel naznačit že za par korun velky auto na jezdeni kratkej tras nekde po okolí nebo pro zacinajiciho řemeslnika co si muže dovolit jedno auto asi stací i ten strasne linej 2.0i...
22:35:38
03.02.2017
03.02.2017
Karel.
-> Pavel P@nkáč: nějak jsem si nevšiml,ze bych tu neco psal o ceně?mluvil jsem o motoru,tak přestaň útočit.já jsem ten,kdo si klidně při platí za stav auta.
22:22:38
03.02.2017
03.02.2017
Venca.
-> vhml: No právě, ale na ty crcačky třeba taky 14 a to fakt ne, chtěl bych max. 10.
Jinak Smax je fajn auto, ale v nabídce samej dýzl a zbytek buď holota a nebo přes limit.
Jinak Smax je fajn auto, ale v nabídce samej dýzl a zbytek buď holota a nebo přes limit.
22:20:24
03.02.2017
03.02.2017
Venca.
-> Pavel P@nkáč: Za to bych dal třeba i 80
21:27:43
03.02.2017
03.02.2017
vhml
-> Venca. 03.02.17 19:53:44: Lemmons říkal, že s tím jezdí do 10. Ale jezdí s tím víceméně jen do světa. Na poprc po městě to asi bude větší průser.
20:14:28
03.02.2017
03.02.2017
Pavel P@nkáč
-> Karel.: no jo tak já vím že za 60tis by jste všichni chteli líbovku sharana 96kw v higline s xenonama po rozvodech s novou sadou zimních kol...
20:06:23
03.02.2017
03.02.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Venca. 03.02.17 19:53:44: To jo. Spotřeba v tom omnibusu je katastrofální. Resp. této motorizace celkově.
19:53:44
03.02.2017
03.02.2017
Venca.
-> Jirik_Tuňák1983: Nějak tam moc nejde nádrž, resp. jde jen dovnitř, což je u mpv dost blbost. Jinak kolega to má, je to fajn auto, ale ty provozní náklady.
A navíc, já to kupuju pro ženu, ještě by se naučila jezdit rychle
A navíc, já to kupuju pro ženu, ještě by se naučila jezdit rychle
19:49:50
03.02.2017
03.02.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Venca. 03.02.17 19:44:36: Proč do toho plyn nedáš? Jinak to řeší problém s utažením valníčku.
19:44:36
03.02.2017
03.02.2017
Venca.
-> Jirik_Tuňák1983: Vyloženě smyslupná varianta. Plyn do toho pořádně nedáš a za 10 to taky jezdit nebude.
19:26:09
03.02.2017
03.02.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Karel. 03.02.17 12:36:09: Ford S-Max 2.5T. Jednoduchá odpověď.
16:41:58
03.02.2017
03.02.2017
Čokin
-> vhml: Si vzpomenu na moji Fabii 1,4 mpi naloženou a ve 3, tak s Alhambrou je to úplně jiný svět, sice MPV ale 10x sportovnější než ta fábie
16:37:41
03.02.2017
03.02.2017
Čokin
-> Karel.: S těmi bufíky stebou naprosto souhlasím, řešili jsme momentálně s klukama od Bosche Kelč a říkali at nic nevymýšlím a raději seženu celý nový. Žet am ted měli borce a dělali mu ten bufík na 3x . Prvně měnili řídící jednotku, pak pomocné čerpadlo , pak snímač plamene a nakonec hořák.
Z toho vzniká bojový úkol pro tebe..........jsi schopen sehnat nový pro mě ?
Z toho vzniká bojový úkol pro tebe..........jsi schopen sehnat nový pro mě ?
14:13:14
03.02.2017
03.02.2017
vhml
-> radekp 03.02.17 13:07:31: to je právě ta výhoda ,,moderních" aut, že za to zapřáhneš tunu a furt to jede víc než 40kW Felda, natož něco pětikanálovýho
13:07:31
03.02.2017
03.02.2017
radekp
-> vhml: Jak naložený předjíždět? Sériovou stovku na Tebe. Pro mě nezapomenutelná jízda se švagem směr Ecce Homo - naložené kilo, táhlé kopce a rozkoulená čtverka. Ve třetině kopce hrdinné podřazení na 3, pak už jen řev větráku a sestupná tendence ručičky otáčkoměru. Ta se při podřazení rozkmitala a než se ustálila z 6000, už tam byly 3000.
12:58:12
03.02.2017
03.02.2017
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 03.02.17 11:21:20: Ono když s naloženou károu potřebuješ předjíždět, tak i ta moje čipnutá 1,8T by snesla víc :-)
12:36:09
03.02.2017
03.02.2017
Karel.
-> Jirik_Tuňák1983: ??To, že bych rád vyjel kopec na 3 a ne na 2 třeba je sportovní jízda?Bezpečné předjíždění? Asi by to chtělo pořádně číst
11:21:20
03.02.2017
03.02.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Karel. 03.02.17 11:07:17: MPV vyloženě svádí ke sportovní jízdě.
11:07:17
03.02.2017
03.02.2017
Karel.
-> Pavel P@nkáč: do toho naskáče 5 lidí a auto je mrtvý,nemluvě o 7 lidech,tak se to ani nerozjede
10:02:20
03.02.2017
03.02.2017
Pavel P@nkáč
-> Venca.: az ji budu mit doma tak treba pošlu...
05:50:41
03.02.2017
03.02.2017
Venca.
-> Pavel P@nkáč: Pošli mi kdyžtak fotky s cenou na mail...
23:03:14
02.02.2017
02.02.2017
Pavel P@nkáč
-> Venca.: tak bude to lenochod zas bude za pulku toho co jsi tu psal, zas celkem spolehlivej a jednoduchej motor...
22:28:23
02.02.2017
02.02.2017
MisakusX
-> Karel.: Pravděpodobně, ale to bych na to nejdřív musel mít trochu času.
22:23:48
02.02.2017
02.02.2017
Karel.
-> MisakusX: to by chtělo novej termostat
22:22:37
02.02.2017
02.02.2017
Karel.
-> Venca.: svíčka, sítko a přídavný vodní čerpadlo. Je v motorovým prostoru za expanzní nádobkou. Já teď koupil s 245 tis km po borcovi z Rakouska a co se týče interiéru tak naprosto v pohodě. Opravdu strašně záleží na lidech co v tom jezdili. Když jsem kupoval tu první, tak jsem jich objel snad 12 a to byl opravdu děs
22:20:55
02.02.2017
02.02.2017
MisakusX
Právě -> 11mAjA11: to pěkně vystihl, mám zhruba totéž, Alhambra TDI85kW 2003 s tachem 260 000 (reálně kdo ví), interier je zřejmě původní, sedačky v nejlepším pořádku (i u dětí), ale loketní opěrka u řidiče rozedraná. Auto má jen klasický příhřev, dneska ráno po okresce asi 15 km se to neouchotně šplhalo k 75C, teprve na dálnici se prakticky okamžitě ohřál na 90C, uvnitř ale snesitelná teplota. Vybíral jsem z více kusů stejného data výroby a motorizace a každé to auto mělo jiný problém, bolestí jsou pera a tlumiče, spojka, dvojhmota. Jakmile to rachtá a bouchá, tak se připrav na investici. Koroze typická kolem kostek a přední části prahů, zadní lemy a páté dveře, obzváště ta spojka přijde na dost velkou částku, takže jako u všeho kus od kusu. Osobně bych zase šel do prvního nebo druhého faceliftu.
22:14:30
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
-> 11mAjA11: No tak jasně, že je to jenom číslo, ale to auto bylo celkově dost dobitý, byť tam od servisu byla spousta dokladů.
Kilometry neřeším, na svým autě mam 350 tis a je pořád ok.
Kilometry neřeším, na svým autě mam 350 tis a je pořád ok.
22:12:49
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
-> Karel.: No je fakt, že soused koupil sharana a taky mu to nefunguje. Co se tam obvykle sere?
22:06:18
02.02.2017
02.02.2017
11mAjA11
Jop sem se překouk.
Ono záleží kde to auto jezdí (jestli se to aspoň v zimě spíná) pak by to mělo fungovat (nějak), na mojí to fungovalo dva roky po koupi normálně (na budíku 160tkm ale stočené tak kilo)..
Interiér je spíš o tom jak se k tomu kdo chová, teď mám 260tkm(reálně 360) a je furt jak nový.
Prošoupaná sedačka je buďto od jinak prostorově řešeného člověka, rozvozka, malá buchta co nedosáhne na zem a musí se šoupat na stranu aby vystoupila..je toho hodně co to ovlivní..
Spíš než stav počítadla km by mě zajímal pravidelný servis, který je event. doložitelný, celkový mechanický stav modvozku a všech funkčních částí, cifra na budíku v podstatě nic neznamená (ne zas až tolik) pak je to samozřejmě o ceně..
Ono záleží kde to auto jezdí (jestli se to aspoň v zimě spíná) pak by to mělo fungovat (nějak), na mojí to fungovalo dva roky po koupi normálně (na budíku 160tkm ale stočené tak kilo)..
Interiér je spíš o tom jak se k tomu kdo chová, teď mám 260tkm(reálně 360) a je furt jak nový.
Prošoupaná sedačka je buďto od jinak prostorově řešeného člověka, rozvozka, malá buchta co nedosáhne na zem a musí se šoupat na stranu aby vystoupila..je toho hodně co to ovlivní..
Spíš než stav počítadla km by mě zajímal pravidelný servis, který je event. doložitelný, celkový mechanický stav modvozku a všech funkčních částí, cifra na budíku v podstatě nic neznamená (ne zas až tolik) pak je to samozřejmě o ceně..
22:01:18
02.02.2017
02.02.2017
vhml
-> 11mAjA11 02.02.17 21:59:21: druhým faceliftem je v tomto případě myšleno 2005-2010
21:59:21
02.02.2017
02.02.2017
11mAjA11
Ale počítej s tím že v modelu 2010 nebude zdaleka tolik místa jako v modelech do 2010..
Vytratila se ta variabilita interiéru, jsou hezčí, novější, vybavenější, atd..ale poměr užitné hodnoty klesl..
Vytratila se ta variabilita interiéru, jsou hezčí, novější, vybavenější, atd..ale poměr užitné hodnoty klesl..
21:58:09
02.02.2017
02.02.2017
Karel.
-> Venca.: Protože spousta lidí ani neví, že to auto něco takovýho má a neřeší to. Pokaždé co jsem se byl dívat na galaxy, tak ani jedné to nefungovalo. Známý co si koupily Sharany atd, tak těm jsem to dělal já. Netvrdím, že to budeš mít taky tak, ale dost bych se divil
21:56:15
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
-> Karel.: Proč by nefungoval?
21:55:35
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
-> vhml: -> Pavel P@nkáč:
Druhej facelift nafta od 120tis, benzín od 150... Koukam teda po plnej výbavě.
A těch benzínů je poměrně málo.
Jinak nějaká zkušenost s životností interiéru u sharana? sem se byl na jednoho podívat a po "doložených" 220 tis km úplně rozpáranej bok řidičovo sedačky. Předpokládám, že to neni normální?
Druhej facelift nafta od 120tis, benzín od 150... Koukam teda po plnej výbavě.
A těch benzínů je poměrně málo.
Jinak nějaká zkušenost s životností interiéru u sharana? sem se byl na jednoho podívat a po "doložených" 220 tis km úplně rozpáranej bok řidičovo sedačky. Předpokládám, že to neni normální?
21:54:48
02.02.2017
02.02.2017
Karel.
-> Venca.: já už mám 2 druhou galaxy a u obou s bufíkem to bylo podobně. Bez bufíku to v zimě budeš ohřívat hodně dlouho Stejně počítej s tím, že ti nebude fungovat
21:51:29
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
No jenže já to kupuju kvůli tomu, že je to velká krabice, nějak už se místa nedostává.
No pokud se to s příhřevem ohřeje za 2-3 km tak není moc co řešit...
No pokud se to s příhřevem ohřeje za 2-3 km tak není moc co řešit...
21:47:54
02.02.2017
02.02.2017
vhml
-> Pavel P@nkáč 02.02.17 21:22:37: druhý facelifty překvapivě jo. Taky jsem na to nedávno koukal a aby to mělo smysl vyměnit za toho mojeho, tak je to auto pomalu za 200t.
21:44:55
02.02.2017
02.02.2017
Jirik_Tuňák1983
2 km ve studeném autě v mrazu nic moc. A krom toho jak jsou to velký krabice (obecně MPV), tak je v tom zima mnohem déle než v malém hečbeku nebo sedanu. A to mluvím i z vlastní zkušenosti.
21:41:23
02.02.2017
02.02.2017
11mAjA11
Mám rotačku 81kw AFN v jedničkovém modelu, funkční termostat i příhřev, na zimu zakrývám komplet chladič, za chvíli jde ohřátý vzduch a topí to na 90°C taky tak po 2km, tak že se pohodlně cestuje.
Každé má své pro a proti..
Problém je to že to je velká krabice a spousta vzduchu k ohřátí..
Každé má své pro a proti..
Problém je to že to je velká krabice a spousta vzduchu k ohřátí..
21:31:23
02.02.2017
02.02.2017
Karel.
Já s funkčním bufíkem mám 90 stupňů po cca 2-3km a auto topí (jde z průduchu teplej vzduch ) do 2km i v těchto mrazech.
21:31:08
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak já teď jezdim naftou 12 km do práce a topení by i šlo, ale motor se tak sotva ohřeje na 90 až je mi ho líto
Ale sharan má příhřev, tak předpokládám, že se to ohřeje rychleji...
Ale sharan má příhřev, tak předpokládám, že se to ohřeje rychleji...
21:29:10
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
-> Pavel P@nkáč: Mno nevim, mam tenhle motor v beetlovi a nějak si nedokážu předstvavit, jak to tahne tuhle krávu velkou, ale kdyžtak pošli nějaký info a foto.
21:26:00
02.02.2017
02.02.2017
Pavel P@nkáč
-> Jirik_Tuňák1983: ze jim je vevnitř zima? a v létě horko?
21:23:40
02.02.2017
02.02.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Venca. 02.02.17 21:13:53: Kolegové by mohli s naftama na trasách 12 až 25 km vyprávět.
21:22:37
02.02.2017
02.02.2017
Pavel P@nkáč
-> Venca.: a ze by byl benzin za vic? se me nejak nezda...
21:21:39
02.02.2017
02.02.2017
Pavel P@nkáč
-> Venca.: budu mit levnou pěknou alhambru 2.0i rok 2002 nechceš?
21:13:53
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
Ahoj, potřeboval bych poradit. Chystám se kupovat Sharana, ideálně druhej facelift a původní plán byl koupit 1.8 turbo benzín a dát do toho plyn, jezdíme celkem krátké trasy 10 - 20 km a kdo má pořád čekat než se to ohřeje. Ale když tak sleduju ceny, benzín je vždycky dražší minimálně o 30 tis. a navíc ještě investice do plynu, bufíku atd.
Zajímalo by mě, jak rychle se nafta s pomocí příhřevu ohřeje tak, aby to začalo pořádně topit a po cca kolika km se teplota motoru dostane na 90°C? Nebo má fakt smysl investovat do benzínu, protože těmahle couračkama ten diesel zachvíli zničim?
Zajímalo by mě, jak rychle se nafta s pomocí příhřevu ohřeje tak, aby to začalo pořádně topit a po cca kolika km se teplota motoru dostane na 90°C? Nebo má fakt smysl investovat do benzínu, protože těmahle couračkama ten diesel zachvíli zničim?
23:08:35
29.01.2017
29.01.2017
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 29.01.17 17:44:07: Myslíš, že to pak bude ve 2500 drnčet až to dáš dohromady?