-> 11mAjA11: No tak jasně, že je to jenom číslo, ale to auto bylo celkově dost dobitý, byť tam od servisu byla spousta dokladů.
Kilometry neřeším, na svým autě mam 350 tis a je pořád ok.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sharan, Alhambra, Galaxy
22:14:30
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
22:12:49
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
-> Karel.: No je fakt, že soused koupil sharana a taky mu to nefunguje. Co se tam obvykle sere?
22:06:18
02.02.2017
02.02.2017
11mAjA11
Jop sem se překouk.
Ono záleží kde to auto jezdí (jestli se to aspoň v zimě spíná) pak by to mělo fungovat (nějak), na mojí to fungovalo dva roky po koupi normálně (na budíku 160tkm ale stočené tak kilo)..
Interiér je spíš o tom jak se k tomu kdo chová, teď mám 260tkm(reálně 360) a je furt jak nový.
Prošoupaná sedačka je buďto od jinak prostorově řešeného člověka, rozvozka, malá buchta co nedosáhne na zem a musí se šoupat na stranu aby vystoupila..je toho hodně co to ovlivní..
Spíš než stav počítadla km by mě zajímal pravidelný servis, který je event. doložitelný, celkový mechanický stav modvozku a všech funkčních částí, cifra na budíku v podstatě nic neznamená (ne zas až tolik) pak je to samozřejmě o ceně..
Ono záleží kde to auto jezdí (jestli se to aspoň v zimě spíná) pak by to mělo fungovat (nějak), na mojí to fungovalo dva roky po koupi normálně (na budíku 160tkm ale stočené tak kilo)..
Interiér je spíš o tom jak se k tomu kdo chová, teď mám 260tkm(reálně 360) a je furt jak nový.
Prošoupaná sedačka je buďto od jinak prostorově řešeného člověka, rozvozka, malá buchta co nedosáhne na zem a musí se šoupat na stranu aby vystoupila..je toho hodně co to ovlivní..
Spíš než stav počítadla km by mě zajímal pravidelný servis, který je event. doložitelný, celkový mechanický stav modvozku a všech funkčních částí, cifra na budíku v podstatě nic neznamená (ne zas až tolik) pak je to samozřejmě o ceně..
22:01:18
02.02.2017
02.02.2017
vhml
-> 11mAjA11 02.02.17 21:59:21: druhým faceliftem je v tomto případě myšleno 2005-2010
21:59:21
02.02.2017
02.02.2017
11mAjA11
Ale počítej s tím že v modelu 2010 nebude zdaleka tolik místa jako v modelech do 2010..
Vytratila se ta variabilita interiéru, jsou hezčí, novější, vybavenější, atd..ale poměr užitné hodnoty klesl..
Vytratila se ta variabilita interiéru, jsou hezčí, novější, vybavenější, atd..ale poměr užitné hodnoty klesl..
21:58:09
02.02.2017
02.02.2017
Karel.
-> Venca.: Protože spousta lidí ani neví, že to auto něco takovýho má a neřeší to. Pokaždé co jsem se byl dívat na galaxy, tak ani jedné to nefungovalo. Známý co si koupily Sharany atd, tak těm jsem to dělal já. Netvrdím, že to budeš mít taky tak, ale dost bych se divil
21:56:15
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
-> Karel.: Proč by nefungoval?
21:55:35
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
-> vhml: -> Pavel P@nkáč:
Druhej facelift nafta od 120tis, benzín od 150... Koukam teda po plnej výbavě.
A těch benzínů je poměrně málo.
Jinak nějaká zkušenost s životností interiéru u sharana? sem se byl na jednoho podívat a po "doložených" 220 tis km úplně rozpáranej bok řidičovo sedačky. Předpokládám, že to neni normální?
Druhej facelift nafta od 120tis, benzín od 150... Koukam teda po plnej výbavě.
A těch benzínů je poměrně málo.
Jinak nějaká zkušenost s životností interiéru u sharana? sem se byl na jednoho podívat a po "doložených" 220 tis km úplně rozpáranej bok řidičovo sedačky. Předpokládám, že to neni normální?
21:54:48
02.02.2017
02.02.2017
Karel.
-> Venca.: já už mám 2 druhou galaxy a u obou s bufíkem to bylo podobně. Bez bufíku to v zimě budeš ohřívat hodně dlouho Stejně počítej s tím, že ti nebude fungovat
21:51:29
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
No jenže já to kupuju kvůli tomu, že je to velká krabice, nějak už se místa nedostává.
No pokud se to s příhřevem ohřeje za 2-3 km tak není moc co řešit...
No pokud se to s příhřevem ohřeje za 2-3 km tak není moc co řešit...
21:47:54
02.02.2017
02.02.2017
vhml
-> Pavel P@nkáč 02.02.17 21:22:37: druhý facelifty překvapivě jo. Taky jsem na to nedávno koukal a aby to mělo smysl vyměnit za toho mojeho, tak je to auto pomalu za 200t.
21:44:55
02.02.2017
02.02.2017
Jirik_Tuňák1983
2 km ve studeném autě v mrazu nic moc. A krom toho jak jsou to velký krabice (obecně MPV), tak je v tom zima mnohem déle než v malém hečbeku nebo sedanu. A to mluvím i z vlastní zkušenosti.
21:41:23
02.02.2017
02.02.2017
11mAjA11
Mám rotačku 81kw AFN v jedničkovém modelu, funkční termostat i příhřev, na zimu zakrývám komplet chladič, za chvíli jde ohřátý vzduch a topí to na 90°C taky tak po 2km, tak že se pohodlně cestuje.
Každé má své pro a proti..
Problém je to že to je velká krabice a spousta vzduchu k ohřátí..
Každé má své pro a proti..
Problém je to že to je velká krabice a spousta vzduchu k ohřátí..
21:31:23
02.02.2017
02.02.2017
Karel.
Já s funkčním bufíkem mám 90 stupňů po cca 2-3km a auto topí (jde z průduchu teplej vzduch ) do 2km i v těchto mrazech.
21:31:08
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak já teď jezdim naftou 12 km do práce a topení by i šlo, ale motor se tak sotva ohřeje na 90 až je mi ho líto
Ale sharan má příhřev, tak předpokládám, že se to ohřeje rychleji...
Ale sharan má příhřev, tak předpokládám, že se to ohřeje rychleji...
21:29:10
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
-> Pavel P@nkáč: Mno nevim, mam tenhle motor v beetlovi a nějak si nedokážu předstvavit, jak to tahne tuhle krávu velkou, ale kdyžtak pošli nějaký info a foto.
21:26:00
02.02.2017
02.02.2017
Pavel P@nkáč
-> Jirik_Tuňák1983: ze jim je vevnitř zima? a v létě horko?
21:23:40
02.02.2017
02.02.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Venca. 02.02.17 21:13:53: Kolegové by mohli s naftama na trasách 12 až 25 km vyprávět.
21:22:37
02.02.2017
02.02.2017
Pavel P@nkáč
-> Venca.: a ze by byl benzin za vic? se me nejak nezda...
21:21:39
02.02.2017
02.02.2017
Pavel P@nkáč
-> Venca.: budu mit levnou pěknou alhambru 2.0i rok 2002 nechceš?
21:13:53
02.02.2017
02.02.2017
Venca.
Ahoj, potřeboval bych poradit. Chystám se kupovat Sharana, ideálně druhej facelift a původní plán byl koupit 1.8 turbo benzín a dát do toho plyn, jezdíme celkem krátké trasy 10 - 20 km a kdo má pořád čekat než se to ohřeje. Ale když tak sleduju ceny, benzín je vždycky dražší minimálně o 30 tis. a navíc ještě investice do plynu, bufíku atd.
Zajímalo by mě, jak rychle se nafta s pomocí příhřevu ohřeje tak, aby to začalo pořádně topit a po cca kolika km se teplota motoru dostane na 90°C? Nebo má fakt smysl investovat do benzínu, protože těmahle couračkama ten diesel zachvíli zničim?
Zajímalo by mě, jak rychle se nafta s pomocí příhřevu ohřeje tak, aby to začalo pořádně topit a po cca kolika km se teplota motoru dostane na 90°C? Nebo má fakt smysl investovat do benzínu, protože těmahle couračkama ten diesel zachvíli zničim?
23:08:35
29.01.2017
29.01.2017
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 29.01.17 17:44:07: Myslíš, že to pak bude ve 2500 drnčet až to dáš dohromady?
17:44:07
29.01.2017
29.01.2017
vhml
Netušíte jak na první generaci vyndat panel climatronicu? Za boha mi nejde ven. Musím prvně vyndat celéj ten rámeček kolem? Kterej taky nejde
:-)
:-)
17:44:02
09.01.2017
09.01.2017
Čokin
-> palinator: Joo byli to ony, udělal jsem je všechny a dobrý.
-> vhml: Kamarád ted pořídil krásného Sharana 2003 verze ještě bez dpfka , 4x4 , udělal spojku, rozvody , brzdy a zjistil, že ta jeho stará I generace stejně přilnula k srdci. Takže nakonec pustil tu II. zase do světa
Mít v tu chvíli 100ku navíc a vědět, že mě někdo za tu mou dá 100 tak neváhám, ale dostal bych za ní tak 85 a to jsem ji dal komplet do richtiku. Takže si říkám, že spolu postavíme barák a pak snad spolu i zestárnem
-> vhml: Kamarád ted pořídil krásného Sharana 2003 verze ještě bez dpfka , 4x4 , udělal spojku, rozvody , brzdy a zjistil, že ta jeho stará I generace stejně přilnula k srdci. Takže nakonec pustil tu II. zase do světa
Mít v tu chvíli 100ku navíc a vědět, že mě někdo za tu mou dá 100 tak neváhám, ale dostal bych za ní tak 85 a to jsem ji dal komplet do richtiku. Takže si říkám, že spolu postavíme barák a pak snad spolu i zestárnem
09:47:52
09.01.2017
09.01.2017
vhml
Já teď koukal po druhým faceliftu, že bych obměnil techniku, ale když jsem viděl, že je to akce pomalu za 200t. aby to mělo význam a dostal bych za to v podstatě úplně stejný auto, tak jsem zase rychle vychladnul
21:10:28
08.01.2017
08.01.2017
palinator
-> Petkar:
Ale posilovač je první od vývěvy a dál je to už stažený na menší průměr. Octa co měla děravou hadici k zásobníku, tak brzdila uplně normálně, ale turbo se nedokázalo zavřít.
Ale posilovač je první od vývěvy a dál je to už stažený na menší průměr. Octa co měla děravou hadici k zásobníku, tak brzdila uplně normálně, ale turbo se nedokázalo zavřít.
20:55:44
08.01.2017
08.01.2017
Karel.
Tak jsem po 2 letech opět koupil Galaxy II Chtěl jsem sice III generaci, ale tohle byl dobrý kup.
20:53:42
08.01.2017
08.01.2017
Petkar
Hlavně bacha na brzdy... ten podtlak ovládá i posilovač a občas může nečekaně vynechat...
20:46:15
08.01.2017
08.01.2017
palinator
-> Čokin:
Kdybys dělal podtlakový hadičky, tak se musej vyměnit VŠECHNY, opakuji VŠECHNY, i ty, kterým na první pohled nic není. Jinak si budeš myslet, že jsou OK, bude to nima, budeš řešit jiný kraviny, strávíš nad tim hodiny času a nakonec zjistíš, že to byla ta krásná, která byla první na ráně.
Kdybys dělal podtlakový hadičky, tak se musej vyměnit VŠECHNY, opakuji VŠECHNY, i ty, kterým na první pohled nic není. Jinak si budeš myslet, že jsou OK, bude to nima, budeš řešit jiný kraviny, strávíš nad tim hodiny času a nakonec zjistíš, že to byla ta krásná, která byla první na ráně.
12:26:37
08.01.2017
08.01.2017
Nwkt
-> Čokin: Co že máš za motor? Bude to nejspíš padlý v nouzi
11:56:01
08.01.2017
08.01.2017
Jarda/felda
-> Čokin 08.01.17 11:37:58: jo po nastartování se musí tyčka na turbu na doraz zatáhnout do turba
11:49:42
08.01.2017
08.01.2017
MISCHO
Najcastejsie je to regulacny ventil na turbe ta podtlakova banka. Bud prepusta membrana alebo je to zhrdzavene a nevladze ten podlak stiahnut tu tycku.
11:37:58
08.01.2017
08.01.2017
Čokin
-> MISCHO: Díky mrknu, možná něco těd v těch mrazech zůstalo viset nebo umřelo.
11:29:54
08.01.2017
08.01.2017
MISCHO
Skontroluj podtlakove ovladanie turba. Samotne hadicky ,regulacny ventil N75 a samotny podtlakovy regulator na turbe.
11:25:09
08.01.2017
08.01.2017
Čokin
Pánové, přestalo mě táhnout turbo respektive se ztratil zátah okolo těch 2200 ot/min. Zajímavé je, že jinak se to nějak neprojevuje, žádné syčení, žádný černý dým za autem, jen to prostě netáhne jakoby turbo neseplo.
Nevím jestli to může být naftou před 3 dny jsem takoval Vervu kvůli mrazům, ale včera jsem tam šupnul obyč Shell Full Diesel. Je možné že něco mohlo přimrznout, a co? Auto stává venku, ale na udržovacím zdroji.
Starty a vše ostatní stadartní včetně teplot. Jen se prostě ztratil ,,turbo" efekt.
Nevím jestli to může být naftou před 3 dny jsem takoval Vervu kvůli mrazům, ale včera jsem tam šupnul obyč Shell Full Diesel. Je možné že něco mohlo přimrznout, a co? Auto stává venku, ale na udržovacím zdroji.
Starty a vše ostatní stadartní včetně teplot. Jen se prostě ztratil ,,turbo" efekt.
19:43:57
04.01.2017
04.01.2017
Čokin
-> Karel.: Jdu do toho, rovnou to překopu na nezávislé s GSM modulem .
19:37:32
04.01.2017
04.01.2017
Nwkt
-> Bohyn: Předělej to rovnou na nezávislý topení
19:34:55
04.01.2017
04.01.2017
Karel.
-> Čokin: jako je i není, ale když mi to fungovalo, tak to bylo naprosto geniální, takže pusť se do toho
19:33:22
04.01.2017
04.01.2017
Čokin
-> Karel.: Jooo ted jsem trochu pročetl Seat forum a asi tuším jak tenký led funkčnosti to je
19:26:12
04.01.2017
04.01.2017
Karel.
-> Čokin: Proč v kufru? Bufík je před LZ kolem přišroubovanej k podlaze, vcelku dobrej přístup
19:25:04
04.01.2017
04.01.2017
Karel.
-> Čokin: hlavně to opravíš a zase se něco vysere
-> Bohyn: když dáš klíček do první polohy, tak by pomocný čerpadlo na vodu mělo běžet. Máš keramickou nebo obyč svíčku? Doporučuju měnit za keramiku, pokud ti to kouřilo, tak je sítko KO. Měl jsi to na diagnostice?
-> Bohyn: když dáš klíček do první polohy, tak by pomocný čerpadlo na vodu mělo běžet. Máš keramickou nebo obyč svíčku? Doporučuju měnit za keramiku, pokud ti to kouřilo, tak je sítko KO. Měl jsi to na diagnostice?
18:56:36
04.01.2017
04.01.2017
Čokin
-> vhml: Ty 1,8ky tam v originále nemají nic? Jen přípravu dle Tdiček ?
18:40:09
04.01.2017
04.01.2017
vhml
Já už mám benzínovýho bufíka od října nachystanýho v krabici. Tak snad ho tam letos dám :-D
18:23:32
04.01.2017
04.01.2017
Čokin
-> Bohyn: Předpokládám, že musím rozebrat celou levou stranu v kufru.
18:19:25
04.01.2017
04.01.2017
Bohyn
-> Čokin: propojil jsem plastovou trubkou a vnějším průměru 20mm. Délka +- 20cm. Do přívodu nafty jsem natočil šroubek a konektor dal do pytliku a jezdim
18:14:34
04.01.2017
04.01.2017
Čokin
-> Karel.: Říkáš vyser se Čokine na to a nech je v servisu vyměnit čerpadlo
18:13:08
04.01.2017
04.01.2017
Čokin
-> Bohyn: Ahoj, podávám Ti ruku. Už třetí zimu si říkám, že to musím vyřešit ale najednou je jaro a už mě to netrápí.
Kkdyž jsem to měl v servisu tak mě prý odešlo čerpadlo asi prý za 4500,- říkal jsem si že si to zkusím kuchnout sám ale vidím, že jsi rychlejší. Rád se zučastním tohoto projektu. Na Bazoši jsem našel inzerat na prodej dvou bufíku (verze 3 a 4,5kw) ale říkal jsem si, že to prvně rozhodím.
Takže říkáš vytáhnout a hadice topení proppojit trubkou. Jaký jsi dával pruměr at vím co nachystat ?
Kkdyž jsem to měl v servisu tak mě prý odešlo čerpadlo asi prý za 4500,- říkal jsem si že si to zkusím kuchnout sám ale vidím, že jsi rychlejší. Rád se zučastním tohoto projektu. Na Bazoši jsem našel inzerat na prodej dvou bufíku (verze 3 a 4,5kw) ale říkal jsem si, že to prvně rozhodím.
Takže říkáš vytáhnout a hadice topení proppojit trubkou. Jaký jsi dával pruměr at vím co nachystat ?
18:12:22
04.01.2017
04.01.2017
Bohyn
-> Karel.: To ještě ani nevím. Tuhle jak bylo dost pod nulou, tak lehce bílé kouřilo, tak tam asi nějaká nafta šla. Nejdřív propojim čidlo teploty vpředu u stěračů a pak by mělo i čerpadlo běhat né?
18:08:53
04.01.2017
04.01.2017
Karel.
-> Bohyn: já to opravoval na svým, je to vcelku nekonečná práce Funguje ti vůbec čerpadlo co je v motorovým prostoru?
18:00:26
04.01.2017
04.01.2017
Bohyn
Naftový přihřívač Sharan....řešil někdo? Jako na většině těchto aut nefunguje. Na VW clubu se píše o výměně svíčky popřípadě sítka na svíčce, ale mě se ještě ani topení nepodařilo rezebrat. Nikdy nebylo rozebrané a hliník za 10 let pod autem udělal své. Většina těch dlouhých šroubů utrženo. Má cenu se tím dál zaobírat? Neřešil někdo něco v podobném stavu? Topení jsem vyndal, hadice propojil topenářskou trubkou a auto se ted dokonce rychleji ohřeje než když tam nefunkční topení bylo zapojeno na oběh vody. Ale jakmile je pod nulou interiér se prostě nevytopí.