skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
13:49:35
04.01.2018
04.01.2018
MATTESS
U mě to za normální jízdy pod plynem nepoznám. Jen pokud je lehce orosené (zamlžené) zadní okno, tak podle vyhřívání ( ) a podle aktuální spotřeby - bez plynu při zařazené rychlosti není 0
13:22:24
04.01.2018
04.01.2018
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983 04.01.18 13:10:50: Jediný kdy to teď v zimě poznám je, že se to sakra rychle ohřeje, zvýšenej volnoběh (ale fakt mírně), a po chcípnutí dobíhají sahary. Ale může se klidně stát že se ti to zapne v kopci na Rokycanský, zregeneruje a u tebe v práci to už nepoznáš
13:20:45
04.01.2018
04.01.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 04.01.18 13:17:52: To si taky hlídám. Proto jsem se jel taky ještě projet.
13:17:52
04.01.2018
04.01.2018
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Ja to poznam jen podle malinko zvedlych otacek volnobehu (normalne 780, pri vypalovani cca 900), za jizdy vubec... Zrovna ted jsem ji nekde nejspis prosvihnul, pac uz mam majeto, od posledni co vim, asi 750km. Tak kdyz jedes a nevis o tom, tak dobry - dulezity je to poznat na volnobehu, abys motor zbytecne nechcipnul v prubehu vypalovani.
13:11:39
04.01.2018
04.01.2018
Jirik_Tuňák1983
-> bouchy 04.01.18 13:08:43: Některá auta by to skutečně potřebovala, když vidím ty černý zasazínkovaný výfuky na benzínech.
13:10:50
04.01.2018
04.01.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 04.01.18 12:50:30: Fakjo? Já jsem právě dosud žádné zvýšení spotřeby, otáček, omezení v tahu, zvuk motoru atd. nepozoroval, až včera dle zvýšení spotřeby a po očuchání výfuku i zápachu, poté jsem pokračoval v jízdě. To jsou víceméně symptomy, které jsem vyčetl na netu k probíhajícím regeneracím. Nebo jsou ještě jiné ukazatele?
13:08:43
04.01.2018
04.01.2018
bouchy
-> Jirik_Tuňák1983: A proto bych indikaci a možnost ručního spuštění regenerace uvítal. Klidně ať se to montuje jen pro lidi, co ví, co to je, proč se to spouští a kdy se to má spustit. Btw jak se to s benzínovými motory VW/Škoda a DPF - onehdy četl jsem článek "od roku 2018 dpf ve všech škodovkách", ale realita?
12:50:30
04.01.2018
04.01.2018
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Pokud to nemáš podle výpisu z diag. tak to klidně prošvihneš velice lehce
12:12:31
04.01.2018
04.01.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 04.01.18 11:50:50: Právě, že asi neprošvihnul. Hlídal jsem to pečlivě, kvůli čekání na první, zda je vše OK. Ale čistě dálnici jsem v tom měl tak polovinu km, dálnici + ostatní s oklikami mám každý den. U mě má ten DPF i celkem málo najeto. Jinak jsem na netu našel, že jsou běžné případy i 1700 km.
12:01:49
04.01.2018
04.01.2018
MATTESS
11:59:08
04.01.2018
04.01.2018
bouchy
-> Jirik_Tuňák1983 04.01.18 11:45:29: Cože je to za auto, motor?
11:58:49
04.01.2018
04.01.2018
MATTESS
-> Syny: taky jsem jeden čas si toho vůbec nevšiml. Momentálně mam podobný interval 500 - 600km
11:50:50
04.01.2018
04.01.2018
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: To jsi spis jednu nekde prosvihnul :) Kdzy jsem jezdil hodne po dalnici, tak to u me regenerovalo po cca 1000km. Kdyz jezdim prevazne mesto, tak to je kolem 550-650 km.
11:45:29
04.01.2018
04.01.2018
Jirik_Tuňák1983
Včera proběhl první výpalek DPF. Od začátku jsem to pečlivě hlídal při každé jízdě a vypadá to na první regeneraci v rozmezí 1300 - 1500 km od zakoupení. Po sklonění hlavy k výfuku takovej zvláštní nehezkej pušinec, ale nic hrozného. Reg. proběhla zcela bez kouřa, pouze za přítomnosti horkých spalin z výfuku. Je to normální, po takové porci km a ještě bez nějakého kouřa?
15:01:52
30.12.2017
30.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2: Nejlepší je auto, které má málo najeto a když už jelo tak po dálnici.
Dnes jsem byl mimochodem vymést po dálnici komín na Volvu, protože jsem s ním skoro dva týdny nejel, a moc příjemné svezení. Aktuálně 113880 km.
Dnes jsem byl mimochodem vymést po dálnici komín na Volvu, protože jsem s ním skoro dva týdny nejel, a moc příjemné svezení. Aktuálně 113880 km.
13:58:24
30.12.2017
30.12.2017
saskyn2
-> Milan 136: jj, já si dělal srandu
Jinak samozřejmě máš pravdu, každý to stačí osahat jinak, jinak prosedí sedačky někdo kdo má 50kg a někdo kdo má 120. A auto který má třeba 300tkm po dálnici bude mít motor a podvozek v lepším stavu než když nahrká 100tkm po městě...k čemu pak je informace kolik to má najeto, vždyt jde právě o ten stav.
Jinak samozřejmě máš pravdu, každý to stačí osahat jinak, jinak prosedí sedačky někdo kdo má 50kg a někdo kdo má 120. A auto který má třeba 300tkm po dálnici bude mít motor a podvozek v lepším stavu než když nahrká 100tkm po městě...k čemu pak je informace kolik to má najeto, vždyt jde právě o ten stav.
13:12:58
30.12.2017
30.12.2017
Milan 136
-> saskyn2 30.12.17 12:58:28: ne, to byl on. Byl krásně černej, ale věnec už začínal být zas hnusnej. Jeden čas jsme jim do Rommsterů dávali kožený
12:58:28
30.12.2017
30.12.2017
saskyn2
-> Milan 136: Protože ho měšták vyndal a dal do soukromého auta
12:47:15
30.12.2017
30.12.2017
Milan 136
-> dragon_cb_cz 30.12.17 10:03:05: přesně tak. Někdo má hrubý ruce, nebo agresivní pot a volant je hnusnej po pár km. V minulosti jsem měnil měšťákum volant v O1, že se drolí. Ale fakt hodně. Dal se tam fungl novej a když to auto za tři týdnu přijelo, tak už byl hnusnej zas
11:15:03
30.12.2017
30.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 30.12.17 11:05:07: jj, diky na to uz jsem koukal a tu plaketku tam nemaji, tak jedine tudle celou hlavici www.obautodily.cz/rukojet
-radici-paky-4x4-matt-orig
inal-6-ti-kozenka-404cz160
tam je tadle www.bazos.cz/img/.../8375 6914.jpg
tam je tadle www.bazos.cz/img/.../8375 6914.jpg
11:05:07
30.12.2017
30.12.2017
dragon_cb_cz
-> Jarda: Jen si vybrat tu správnou: www.obautodily.cz/sortime
nt/.../radicky--plaketky--
manzety
11:00:15
30.12.2017
30.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> U-Geen 30.12.17 10:33:44: tak to je proti nemu perfektni, copak rukojet, ale ta manzeta nebyla celistva... a na sedacky dal hned radeji potahy, pry jsou lehce chycene, tak aby je dal nenicil, spis se za ne stydel :)
-> dragon_cb_cz 30.12.17 10:42:43: nee manual
p.s. nevite kde koupit plaketku do radicky O1 4x4 6q, vsude nachazim jen na O2
-> dragon_cb_cz 30.12.17 10:42:43: nee manual
p.s. nevite kde koupit plaketku do radicky O1 4x4 6q, vsude nachazim jen na O2
10:42:43
30.12.2017
30.12.2017
dragon_cb_cz
-> Jarda: Pokud je to automat, tak tam (pokud s k němu choval někdo jako jelito) skutečně po těch 150 tisících na repas být může - ono v ČR přeci jen povědomí o tom, jak s k automatu chovat, je ještě poměrně malé. Přitom při dobrej údržbě ty převodovky většinou vydrží nesmysl...
Pokud je to manuál, tak to netuším, to by asi věděl pan vrchní
Pokud je to manuál, tak to netuším, to by asi věděl pan vrchní
10:33:44
30.12.2017
30.12.2017
U-Geen
-> Jarda: tohle je nas, cca 235tkm: f.eiba.cz/2015-03-21-Fore
ster/IMGP0181.JPG ... nicmene, volant je kozenej a ten trpi treba na agresivni pot a muze bejt durch, manzeta radicky je kozenkova, tam asi staci nejaky blby zachazeni - ja treba menil predni sedacky, protoze ta kozenka se na leve strane slunicku uplne rozpadla
10:27:14
30.12.2017
30.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 30.12.17 10:03:05: tak u octavky volant mame jen osoupanej a manzetu odrbanou, takze to jen ty km potvrzuje :), me jen zarazi, ze na tom aute bylo delany vpodstate vse, motory odchazeji pri spatnem pouzivani a zanedbane udrzbe, jak pise U-Geen, ale co ten zbytek...
10:03:05
30.12.2017
30.12.2017
dragon_cb_cz
-> Jarda - zrušená registrace 29.12.17 18:20:27: Tyhle odhady od stolu... volant se rozpadal na nasi 01 davno pred tim nez jsme natocili 300 tisíc a manžeta řadičky už byla taky hnusně vodrbaná... Podle toho odhadovat nájezd auta sice jde, ale s rozptylem asi tak těch 300 tisíc km. Kamarád měl na své 9-5 Aero interiér povětšinou v lepším stavu, než já na té svojí - a to ten můj má najetou asi 200k km a jeho měl skoro 450k km.
23:14:12
29.12.2017
29.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> U-Geen 29.12.17 22:30:17: jj, ani nevim k cemu to potrebuje, pry aby v tom mohl vozit psa
jo redukce je dobra vec, pani v kazachstanu s nivou rikala, ze ji radi, ale ze obcas by rada uzaverku a nemuze ji tam dostat, tak jsem ji to ucil, sla ji tam celkem pekne :), ja s tim nekdy popojizdim i 5 minut, nez ji zaradim nebo spis vyradim, parkrat se mi stalo, ze jsem pri razeni uzaverky strejchnul o redukci a ta pak po rozjezdu vypadla, nejhorsi, kdyz se mi to stalo v tajikistanu v rece, teklo uz do auta a ja nevedel, proc to nejede :)
jo redukce je dobra vec, pani v kazachstanu s nivou rikala, ze ji radi, ale ze obcas by rada uzaverku a nemuze ji tam dostat, tak jsem ji to ucil, sla ji tam celkem pekne :), ja s tim nekdy popojizdim i 5 minut, nez ji zaradim nebo spis vyradim, parkrat se mi stalo, ze jsem pri razeni uzaverky strejchnul o redukci a ta pak po rozjezdu vypadla, nejhorsi, kdyz se mi to stalo v tajikistanu v rece, teklo uz do auta a ja nevedel, proc to nejede :)
22:30:17
29.12.2017
29.12.2017
U-Geen
-> Jarda: tak to je pro tyhle motory zabijarna... proto jsem volil pro zenu 92kW N/A. A je fakt, ze i redukci vyuzijeme (teda ja :-)
20:30:37
29.12.2017
29.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> U-Geen 29.12.17 18:46:09: no on s tim jezdi asi 6km trasy, stacil by mu ten golf, co mel predtim... a kamkoliv dal jet se boji, ani na slovensko by si netroufl :)
20:01:39
29.12.2017
29.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 29.12.17 16:38:09: Funguje to tak, jak jsi psal. Díky. Než se trubička v záhybech zase zašpiní, zvládne to ještě 2 vytažení. Už jsem doporučil i tatovi.
18:46:09
29.12.2017
29.12.2017
U-Geen
-> Jarda: turbo motory odchazej spis u "vrcholnejch" verzi (STi), u Forestera je to spis spatnym zachazenim, nicmene klepani kliky se asi muze objevit vsude. Atmosfery odchazej vetsinou na olej (spotreba a nedusledna kontrola / dolivani, nema kontrolku hladiny). Lak peknej bejt muze, mame SG 2005ku doma a byt byl castecne lakovany, tak ani nelakovane casti na tom nejsou nijak spatne, pritom auto nebylo moc opecovavany a ma skoro 250k na hrbu. Pod 10l/100km by se s 2.0T melo dat dostat v pohode, zalezi na trase a prave noze.
18:20:27
29.12.2017
29.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 29.12.17 17:51:25: stoceny je urcite a rekl bych jeste o vic, cim to, ze jim tak odchazeji motory? taky jsem chtel kolikrat koupit nejake subaro s poskozenym motorem, jen jsem mel strach, aby toho nebylo ko podstatne vic...
17:51:25
29.12.2017
29.12.2017
dragon_cb_cz
-> Jarda: Půl mega na autě s touhle spotřebou ani za takovou dobu není zrovna běžný... čímž neříkám, že to nemůže být stočený, ale docela by mě překvapilo kdyby tak moc.
17:17:09
29.12.2017
29.12.2017
Jarda - zrušená registrace
ted kolega koupil forestra, no radeji jsem mu to pochvalil... :)
2004 za 140tis.kc, turbo benzin bez redukce, 10l/100km je zbozne prani, najeto udajne 150tis. km :), volantu uz kusy chybi, manzeta radicky se rozpadla, to pry je normalni u tak maleho najezdu, ale pry at kouknu na pedaly, ze nejsou oslapane, njn nekdo dal nove gumky... jinak lak peknej, kdyz by to zmeril, tak by se asi divil, pry vse puvodni a ze je tam danej jinej motor a GO prevodovky, diferencialu, pry vse nove, tak super stav :), muj skromnej odhad, ze to auto pod pul mega urcite nema, tak muze jen doufat, ze to nekdo dobre poskladal...
2004 za 140tis.kc, turbo benzin bez redukce, 10l/100km je zbozne prani, najeto udajne 150tis. km :), volantu uz kusy chybi, manzeta radicky se rozpadla, to pry je normalni u tak maleho najezdu, ale pry at kouknu na pedaly, ze nejsou oslapane, njn nekdo dal nove gumky... jinak lak peknej, kdyz by to zmeril, tak by se asi divil, pry vse puvodni a ze je tam danej jinej motor a GO prevodovky, diferencialu, pry vse nove, tak super stav :), muj skromnej odhad, ze to auto pod pul mega urcite nema, tak muze jen doufat, ze to nekdo dobre poskladal...
16:44:20
29.12.2017
29.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 29.12.17 16:38:09: Díky moc. Zkusím.
16:40:44
29.12.2017
29.12.2017
haso
-> Jirik_Tuňák1983: ta croma vyzera super, tiez som nad tym autom uvazoval, hlavne skrz vybavu a cenu
16:40:11
29.12.2017
29.12.2017
palinator
-> U-Geen:
Ono co si budem povídat, dokud je ta měrka zamatlaná od oleje, tak je to víc než dobrý. Pár aut, kde byla už uplně suchá, nebo dosáhla jen špičkou, už jsem viděl.
Ono co si budem povídat, dokud je ta měrka zamatlaná od oleje, tak je to víc než dobrý. Pár aut, kde byla už uplně suchá, nebo dosáhla jen špičkou, už jsem viděl.
16:38:09
29.12.2017
29.12.2017
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: Subara maj tu trubku taky pekne zahnutou. Co se mi osvedcilo nejvic, je merku vytahnout a nechat par minut olej stekat (idealne treba po zastaveni, kdy je to teply). U Lega jsem jinou metodou nebyl schopny zmerit hladinu, u Outbacka uz je to nejake lepsi.
15:41:12
29.12.2017
29.12.2017
minno
-> Nwkt: měrku normální, ale všetko ostatné nenormální
15:38:34
29.12.2017
29.12.2017
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Pak hejtuj koncern, ten dá aspoň normální měrku
15:36:09
29.12.2017
29.12.2017
Jirik_Tuňák1983
To vím taky. Ale totok jsem ještě neviděl. A to mám pérkatou i ve Volvu, ale tam jde skoro přímou cestou bez ohybů. Spíše jsem čekal, že někdo hodí nějakou radu, protože elektronika fajn, ale já osobně to rád vidím i na tom klacíku.
15:27:25
29.12.2017
29.12.2017
darklord
-> Jirik_Tuňák1983: easy, ked kontrolka viz obrazok nesvieti, tak jazdit. ked zacne svietit tak nejazdit
15:26:19
29.12.2017
29.12.2017
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Navrtad zboku a dát mněrku jak u Favoryta ve šodovce.
Navrtad zboku a dát mněrku jak u Favoryta ve šodovce.
15:17:36
29.12.2017
29.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 28.12.17 17:45:13: Málo, aktuálně 128 400 km. Je to sympaticky zachovalé ze všech stran.
-> dragon_cb_cz 28.12.17 17:19:43: Taky málo, protože Fiat a ne pro každého poutavý design. Dal jsem za to prosím 83 000,-. Ale za tu cenu jsem dostal prostorné auto v pův. ceně kolem 900 000 s pěknou výbavou, bohatým pytlovím, bezp. asistenťy a sympatickým podvozkem. Na druhou stranu ale současně s levnými díly, provozem a servisem.
Nicméně jedna věc mi tam docela prudí. Je tam sice hlídání hladiny oleje, ale měrkou se nedá kloudně překontrolovat stav oleje. Je tam takové to motané péro, které je v trubičce, která je docela zatáčkovitá. Jakmile vytáhnu měrku, utřu jí a vrazím zpět, po vytažení je na ní olej rozmáznutý. Pravď. od toho prvního vytažení. Je víceméně jedno, zda je to za tepla nebo studena. Za tepla po odstavení a ponechání olej ztéct zpět do vany je měření snad i přesnější. Prostě tam někde v zatáčce ten olej utkví a znesnadňuje čtení měrky. Totéž má i tata u pežota.
Nějaká rada?
-> dragon_cb_cz 28.12.17 17:19:43: Taky málo, protože Fiat a ne pro každého poutavý design. Dal jsem za to prosím 83 000,-. Ale za tu cenu jsem dostal prostorné auto v pův. ceně kolem 900 000 s pěknou výbavou, bohatým pytlovím, bezp. asistenťy a sympatickým podvozkem. Na druhou stranu ale současně s levnými díly, provozem a servisem.
Nicméně jedna věc mi tam docela prudí. Je tam sice hlídání hladiny oleje, ale měrkou se nedá kloudně překontrolovat stav oleje. Je tam takové to motané péro, které je v trubičce, která je docela zatáčkovitá. Jakmile vytáhnu měrku, utřu jí a vrazím zpět, po vytažení je na ní olej rozmáznutý. Pravď. od toho prvního vytažení. Je víceméně jedno, zda je to za tepla nebo studena. Za tepla po odstavení a ponechání olej ztéct zpět do vany je měření snad i přesnější. Prostě tam někde v zatáčce ten olej utkví a znesnadňuje čtení měrky. Totéž má i tata u pežota.
Nějaká rada?
19:04:55
28.12.2017
28.12.2017
suri
-> saskyn2: tak vpredu moc na reznutie nie je , ale zadky bývajú horšie , náprava a ramená , a hlavne karoséria okolo trubiek brzd ... ale sú to všetko zaujímavé kusy , veľa km , jazdené len po soli a neumyté
moj spodok ani nie tri roky a 30tis km
moj spodok ani nie tri roky a 30tis km
17:45:13
28.12.2017
28.12.2017
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: Pěkné, kolik to má v těle? Minule mi tady nějakej vocas tvrdil jak je každá oktávka zespod ohnilá, tak jsem při výměně oleje nafotil tu naší, 300 najeto
17:19:43
28.12.2017
28.12.2017
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Hezký... na kolik že tě ta sranda vyšla?