skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zajímavá auta nejen z ulic
prohledat
6706 příspěvků (zobrazeno 501 až 550) od 19.05.2010 do 08.06.2025, založil/a 1560 - zrušená registrace
-> Tom Troll 30.03.19 13:36:59: to mi trvalo, nez jsem si ho vsiml v tom zpetnaku

-> dragon_cb_cz: V podstatě jo.. teď už zbývá jen čekat, až se vytratí poslední zbytky původních čistých linií a od ostatních obludek bude vozík odlišovat jen idea, logo a dovedně "faceliftovaný" ksichtík..
Tak mě napadlo - kdyby došlo ke "vzkříšení" Fiatu Multipla před rokem - dvěma nebo tak nějak, všiml by si tý dodnes legendární kostrbatosti vůbec někdo ?

Tak mě napadlo - kdyby došlo ke "vzkříšení" Fiatu Multipla před rokem - dvěma nebo tak nějak, všiml by si tý dodnes legendární kostrbatosti vůbec někdo ?

-> Jozka: Řekl bych, že tahle reinkarnace Mini je (na poměry) až učebnicovej úspěch... ja říkáš, museli to plánovat dost dopředu a povedlo se to mimořádně.
-> Luky:
-> Luky:

-> Luky: Ten mi taky během týhle konverzace blesknul hlavou..

A teď si vemte jak parádní vzkříšení je Škoda Rapid 

-> dragon_cb_cz: 300 tisíc ? Tak to jsem sice nevěděl, že jedou až tolik, ale z principu fakt nelze, protože sice i od původního mini bylo více modelů (dokonce i "značek"), ale bylo to v podstatě furt jedno a to samý auto, což si dneska může dovolit tak sotva Morgan..
Mezitím jsem lehce zagooglil a po těch skoro 20ti letech mě ta prakticky plynulá návaznost překvapila.. Takže u BMW tak nějak museli tušit odhadem už někdy v roce 1997..
Mezitím jsem lehce zagooglil a po těch skoro 20ti letech mě ta prakticky plynulá návaznost překvapila.. Takže u BMW tak nějak museli tušit odhadem už někdy v roce 1997..

-> Jozka: Podílem na trhu nevím, ale počtem vyrobených kusů se mu myslím vyrovná docela brzo - momentálně prodávají přes 300 tisíc kusů za rok, původní klasiky se za těch 41 let prodalo pokud dobře hledám 5.3 milionů - tzn necelých 129 tisíc za rok... Současným tempem se na těch 5.3 milionů dostanou poměrně brzo bych řekl. Akorát už to není jeden jediný model no...
A Fiat si u pětistovky dal pauzu 35 let, to mi přijde docela dlouhý. U toho Mini to navázalo prakticky plynule.
A Fiat si u pětistovky dal pauzu 35 let, to mi přijde docela dlouhý. U toho Mini to navázalo prakticky plynule.
-> dragon_cb_cz: No, úspěšně.. třeba soudobý mini se prodává jistě líp, nežli ty poslední verze klasiky od Roveru z konce století (resp. ještě 2000), ale počtama vyrobených kusů, podílem na trhu apod. se mu nikdy nemůže vyrovnat. Což platí i o dalších retro pokusech. Přičemž teda pokusy Fiat, Ford a VW bych za vzkříšení nepovažoval, jen udělali větší pauzu mezi evolucema, než třeba Toyota u Corolly
.
E: Vlastně jo, Fiat "vzkřísil" Abarth.. :-)

E: Vlastně jo, Fiat "vzkřísil" Abarth.. :-)
-> dragon_cb_cz 12.03.19 19:31:46: me se ta druha generace beatle libi vic... a mustang se vyrabel stale, ale ten posledni se zase trochu podoba tomu ze 60.let

-> Jarda: New Beetle byl celkem úspěch, druhá generace už myslím tolik ne a za pár měsíců skončí bez nástupce. A u Mustanga se žádné oživování přece nekonalo...
-> dragon_cb_cz 12.03.19 17:50:03: a co beatle, mustang...?
-> Jozka: Hele podobný vzkříšení se povedlo všeho všude snad jen Fiatu s tou novou 500 - a nutno říct, že dost úspěšně. Ale i tam už došlo k zúžení - to původní auto, i přes miniaturní rozměry, sloužilo pořád jako "univerzál", dnešní 500 je jednoznačně městská krabička...
Ad Saab - no dneska je z toho NEVS (National Electric Vehicle Sweden), vlastní to Číňani, nic moc se tam nejspíš neděje, jen čas od času vypadne nějaká bombastická zpráva o tom co všechno maj nachystaný, doplněná dalším photoshopem poslední verze 9-3 z roku cca 2014... a v mezidobí mezi těma bombastickejma zprávama se podstatně méně halasně objevujou zprávy o tom, že to s tím "zajištěným financováním" není nijak slavný atd. A nikdo moc netuší, co přesně za tím je, ale všichni tak nějak tuší, že nic hezkého - a že Číňani nedělají podobný věci jako charitu z úcty ke starým značkám se tak nějak všeobecně ví, že jo.
Ad Saab - no dneska je z toho NEVS (National Electric Vehicle Sweden), vlastní to Číňani, nic moc se tam nejspíš neděje, jen čas od času vypadne nějaká bombastická zpráva o tom co všechno maj nachystaný, doplněná dalším photoshopem poslední verze 9-3 z roku cca 2014... a v mezidobí mezi těma bombastickejma zprávama se podstatně méně halasně objevujou zprávy o tom, že to s tím "zajištěným financováním" není nijak slavný atd. A nikdo moc netuší, co přesně za tím je, ale všichni tak nějak tuší, že nic hezkého - a že Číňani nedělají podobný věci jako charitu z úcty ke starým značkám se tak nějak všeobecně ví, že jo.
-> dragon_cb_cz: Jasně, že je to stejný ve všech hromadných výrobách (= jedinej způsob, jak přežít), navíc to vypadá ne tak, že tu za pár let bude jeden megakoncern v každým oboru, jak se doposavad zdálo, ale tak tři - čtyři.. úplně na všechno.
U mini šlo teda spíš o vzkříšení, než zachování - což ale není až tak podstatný - škoda je hlavně to, že se místo původního konceptu "auta pro všechny" vydali tou cestou, kterou se vydali. Ale kdo ví, jak by to dopadlo - na výsledek bych si nevsadil. Třeba by už by to "kouzlo" znova nefungovalo - podobně, jako se už nikdy nemůžou zopakovat Beatles.
¨
U Saab-ů mám teda mezery, ty jsem sledoval naposledy v dobách, kdy se ztratily z tratí rally, další vývoj jsem moc nesledoval. A už vůbec ne terminální stádium, takže mám jen takový matný dojmy z náhodných zlomků informací..
U mini šlo teda spíš o vzkříšení, než zachování - což ale není až tak podstatný - škoda je hlavně to, že se místo původního konceptu "auta pro všechny" vydali tou cestou, kterou se vydali. Ale kdo ví, jak by to dopadlo - na výsledek bych si nevsadil. Třeba by už by to "kouzlo" znova nefungovalo - podobně, jako se už nikdy nemůžou zopakovat Beatles.

U Saab-ů mám teda mezery, ty jsem sledoval naposledy v dobách, kdy se ztratily z tratí rally, další vývoj jsem moc nesledoval. A už vůbec ne terminální stádium, takže mám jen takový matný dojmy z náhodných zlomků informací..
-> Jozka: Tak jako kdyby to u Škodovky a dalších značek bylo jiné... nevím, Mini ma fakt přijde, že je z těch lepších, má to pořád nějakej jasnej designovej styl a ty auta dávaj smysl. Rozhodně je to lepší osud pro tu značku než kdyby umřela úplně... Což nebývá pravidlem, někdy je lepší jí nechat umřít - třeba to co se děje na hrobu Saabu je dost děsivý. Ale tak alespoň už ne pod tím jménem.
-> dragon_cb_cz: To jo, součástky z půlky zeměkoule se s trochou štěstí sešly alespoň někde na ostrovech - nicméně mám dojem, že původní výrobní prostory (BMC, BLMC, Leyland.. či jak se ta firma postupně jmenovala) jsou aktuálně opuštěný (ostatně podobně jako plno dalších britských výroben, které dosud nebyly srovnány se zemí).
A určitě jo, nedělají - je dokonce docela možný, že současný stroje Bugatti by se Ettoremu i vcelku pozdávaly..
A určitě jo, nedělají - je dokonce docela možný, že současný stroje Bugatti by se Ettoremu i vcelku pozdávaly..

-> dragon_cb_cz: No návaznost... to je jako jezdit na dovolenou s paštikama, to stejný i Mini - bůhvíkde se dělají díly (Clarskon říkal, že i v Belgii) a v UK se to tak nějak montuje. I když časy, kdy si škodovka nebo tatra dělala a montovala pomalu každý ozubený kolo atd. už jsou asi pryč. Dost mě zamrzel Akai, Grundig, JVC,...
-> Jozka: Zrovna Mini se pokud vím pořád vyrábí v UK, tam ta návaznost pořád je. Ale u Bugatti nelze než souhlasit... ale tam mi přijde, že v zásadě tomu jménu alespoň nedělají ostudu.
-> dragon_cb_cz: Mě šlo o to, že návaznost na původní výrobce těch značek (až na design prvních "obnovených" Mini - dnes již neplatí) je nulová víceméně ve všech ohledech - hlavně tedy vlastnicky a "místopisně".. Ale jen taková poznámka na okraj, nedá se s tím dělat vůbec nic, musí se prodávat, prodávat a zase prodávat..
-> bouchy: -> Bukaj: Není to zas tak nedávno co jí koupil... nejdřív jí zkusili oživit jako samostatnou značku, ale to se moc nepovedlo, tak to začali používat stejně jako Škodovka "Laurin & Klement" - prostě když víš, že šetřit nehodláš a chceš si ušetřit pár kliků v konfigurátoru 
-> Jozka: Tak Mini a Bugatti pořád dělají "svoje" auta, v zásadě dost odlišný od zbytku příslušného koncernu. Tady už je to fakt v zásadě jen výbavový stupeň. U VW by tomu spíš teď odpovídala "značka" Cupra...

-> Jozka: Tak Mini a Bugatti pořád dělají "svoje" auta, v zásadě dost odlišný od zbytku příslušného koncernu. Tady už je to fakt v zásadě jen výbavový stupeň. U VW by tomu spíš teď odpovídala "značka" Cupra...
-> Bukaj 24.02.19 02:15:32: Normální marketingovej trik podobně jako třeba Bugatti, Mini, ETA, Solo a mnoho dalších "značek"..
-> Bukaj: Dnes již to tak je, konkrétně tento vůz vychází z klasického eska v provedení long je například třeba standartně již na airmaticu, který u klasického eska připlácíš. Dále má vůz více chromu 20 kola ve standartu a může mít dvou barevné lakování, ale to nejdůležitější je V12 biturbo 463 KW. Tady v Korei v Soulu ho vidím každý druhý den, ale třeba v Číně jich moc nevídám, tam už je to pro ně málo, už musí mít Phantoma, nebo Ghosta.
-> Bukaj: Maybach byla značka, ale nedávno ji koupil Mercedes a ten tak teď oznažuje svoje modely týhle úrovně. Maybach je hodně stará značka, labutí píseň zachytil Hammond v TG, i když i tehdy to bylo něco.
en.wikipedia.org/wiki/May bach
en.wikipedia.org/wiki/May bach
-> michael: Je to Mercedes, není to Mercedes...? Co je zač to "MAYBACH"? Domníval jsem se, že Maybach je značka aut a on je to typ Merglu?
-> castrol: Souhlasím.
-> michael: pekne vyzera
-> isti 30.12.18 12:26:02: ten trabik se mi libi

-> Jarda: Nepomýlil si téma?Tieto svôsty patria do železiarne

120 novy prahy a total lemy s trabantem v HU
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.12.18 20:08:40: docela starý už, LukaEV od MW Motors 

-> Milan 136 06.12.18 20:40:08: Tvarově to vychází z JK2500. Ještě nechám chvíli hádat než to prosákne z FB 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.12.18 20:08:40: co to? Vypada to trochu jako MG, trochu jako Austin Healey atd.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.12.18 20:08:40: to jsem už potkal několikrát, v Holoubkově, v RO taky. Ale vždy v pohybu
Dneska jsem v Plzni narazil na tohle. Poznáte někdo? Netušil jsem že tady máme na západě další maloseriovku po Sigma motor z Rokycan. 

-> Danster 05.12.18 09:36:14: aha, ale napisy wrangler jsem na nem uz videl, asi si je tam nekdo dodal

-> Jarda - zrušená registrace 04.12.18 22:32:58: To wrangler neni, ale CJ-7 v podstatě předchůdce 

-> Bery 04.12.18 06:47:02: no wrangler to byl

-> Chali: to byl takovej dětskej model:-) k havajský košili)))
-> Chali 01.12.18 22:19:00: ale to nebyl rubicon a jeste byl otevrenej

-> Tom Troll: Tohle neznám,moc ty Jeepy nesleduju.
Jen si pamatuju že Nik Slotr jezdil v krátkým

Jen si pamatuju že Nik Slotr jezdil v krátkým



-> Tuner#2: I podle značky to bude naprosto ale totálně z brusu nový... tahle generace se dělá jenom chvilku.
-> Chali: Tak je to čtyřdveřák.

-> Chali: Tak je to čtyřdveřák.

-> Tuner#2: To je nějaký dlouhý ne?
Zamítnuté přispívání mají:
- Honzaloun (udělil dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) ), důvod: