skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Sita: Citroen SM.
-> Jirik_Tuňák1983 03.09.24 22:01:47: až na ten volant je to moc pěkný, co to je?
Dokážete někdo pochopit, že tohle je interiér auta z roku 1972? Taková modernost a nadčasovost. Paráda. Ta roletka na tunelu. 

Cim tu teplotu meris?A na kolik ti v takovych podminkach vyleze olej?
-> palinator 03.09.24 08:16:31: nebyl tam nikdy systematický problém. Že se to na rychlostce ve 30 stupních začně lézt nad 90 až po 6km považuju za zázrak.
-> vhml 02.09.24 13:02:39:
"S chlazením nikdy problém nebyl"...
"po 6 km řve že je to přehřátý"...
docela schíza.
"S chlazením nikdy problém nebyl"...
"po 6 km řve že je to přehřátý"...
docela schíza.

-> vhml: Vole ty už si jak Burák.. Jenže my tady v tom našem Mongolsku alespoň něco jezdíme



-> Kocvin 02.09.24 13:18:05: na tyhle asijsko-pacifický podniky se můžu leda vysrat
Až to bude nějaká 2-3 denní akce, jinak to nemá smysl se někam táhnout.

-> vhml: GTI-6 má třeba i jinou zadní nápravu, umí se více pasivně natočit, jen tak pro zajímavost.
Jinak já taky neměl nikdy u 309 problém s chlazením, ani u GTI ani u klasického TU co máš i ty..
Škoda, že ti zrušili tu pravidelnost no, my nemít Pavla, tak je tady taky hovno. Ale do Přerova bys to hecnout mohl ne ?
-> kraska98: Jo provozní je u těch motoru až někde za roh, to ano. Ale to nic nemění na tom, že to chlazení u mě funguje zvláštně až blbě..
Jinak já taky neměl nikdy u 309 problém s chlazením, ani u GTI ani u klasického TU co máš i ty..
Škoda, že ti zrušili tu pravidelnost no, my nemít Pavla, tak je tady taky hovno. Ale do Přerova bys to hecnout mohl ne ?

-> kraska98: Jo provozní je u těch motoru až někde za roh, to ano. Ale to nic nemění na tom, že to chlazení u mě funguje zvláštně až blbě..
-> Kocvin 02.09.24 12:18:44: tak to mám mezery ve vzdělání. U tý naší hnědky jsem překvapen, že s chlazením nikdy problém nebyl, i přes to, že chladič to má maličkej a v dobovým stavu. V hicech preventivně topíme, bez topení to tak na 6.km rychlostky už řve, že to je přehřátý, když jsou vedra. Ale jinak ne.
Jinak super, že takový akce jezdíš, už nás v rozumným okolí nic takovýho není.
Jinak super, že takový akce jezdíš, už nás v rozumným okolí nic takovýho není.
-> Kocvin: Nevím jak moc se liší dvoulitr a jeho chladící okruh u S16, ale s VTS mám provozní teplotu při ostřejší jízdě skoro na stovce. Možná je to skutečně vlastnost těchto motorů.
-> vhml: GTI-6 je i silnější, není rozdíl jen v převodovce. Co se týče chlazení, něco je stejně, něco jinak, hlavně teda co se vedení chladiva týče, tam jsou rozdíly.
Jinak s Burákem jsem to řešil, sahary se mu spouští sice často, ale jinak chlazení funguje normálně.
Mě to trvá déle než se auto dostane na provozní teplotu, ale když už tam je, tak má strašnou tendenci lézt nahoru. Jakoby byl termostat otevřený v jedné poloze, na začátku bránil zahřátí a poté naopak chlazení. Ale je tam už třetí a pořád se to chová zhruba stejně.
Jinak s Burákem jsem to řešil, sahary se mu spouští sice často, ale jinak chlazení funguje normálně.
Mě to trvá déle než se auto dostane na provozní teplotu, ale když už tam je, tak má strašnou tendenci lézt nahoru. Jakoby byl termostat otevřený v jedné poloze, na začátku bránil zahřátí a poté naopak chlazení. Ale je tam už třetí a pořád se to chová zhruba stejně.
-> Kocvin 02.09.24 11:52:17: jakože teda pětikvalt? to se liší i chlazení? Ja myslel, že S16 a GTi-6 je rozdíl jen převodovka.
-> vhml: Nene ten má S16 obě.
-> Kocvin 02.09.24 11:12:34: ta burákovo není GTI-6?
-> minno: Díky
Ohledně přehřívání, nemyslím si, že by to takhle tehdy pustili z fabriky. Ano, je tam pár debilních konstrukčních řešení, které se chystám odstranit(sahary před chladičem+velké zakrytí chladiče jejich držákem, málo otvorů pro přívod vzduchu v přídi auta,..), ale i tak by se mělo auto být schopno uchladit, bez nadměrného používání sahar.
Vše co jde v chladícím okruhu vyměnit je již vyměněno, tak si dám možná ještě druhé kolečko a pak začnu vymýšlet úpravy. Bohužel neznám dalšího majitele GTI-6 v ČR, abych se dozvěděl jak to má správně fungovat a jestli to je opravdu chyba a nebo vlastnost.

Ohledně přehřívání, nemyslím si, že by to takhle tehdy pustili z fabriky. Ano, je tam pár debilních konstrukčních řešení, které se chystám odstranit(sahary před chladičem+velké zakrytí chladiče jejich držákem, málo otvorů pro přívod vzduchu v přídi auta,..), ale i tak by se mělo auto být schopno uchladit, bez nadměrného používání sahar.
Vše co jde v chladícím okruhu vyměnit je již vyměněno, tak si dám možná ještě druhé kolečko a pak začnu vymýšlet úpravy. Bohužel neznám dalšího majitele GTI-6 v ČR, abych se dozvěděl jak to má správně fungovat a jestli to je opravdu chyba a nebo vlastnost.
-> Kocvin:
Gratulujem.
Chronické přehřívání motoru je čím dané? Slabo dimenzované z fabriky?

Chronické přehřívání motoru je čím dané? Slabo dimenzované z fabriky?
Samozřejmě se to neobešlo bez nějakých těch poruch, kdy nejvážnější bylo zmatené automatické nastavování spojkového lanka, kdy mi ve třetí zatáčce spadl pedál na podlahu a konec..
Hold vibrace a rány od podvozku těm kuličkám uvnitř mechanismu neudělaly moc dobře, v depu se to pak nakonec chytlo a my mohli pokračovat. Druhým vážnějším problémem byl utržený pravý silentblok motoru, který ale nedělal větší problémy a šlo s ním všechny RZ nakonec dojet.
Chronické přehřívání motoru pak znám už z okresek, s tím bohužel člověk moc neudělá.

Chronické přehřívání motoru pak znám už z okresek, s tím bohužel člověk moc neudělá.
Díky sérii závodů RS Cup, které mimo jiné spolupořádá i místní člen -> koko: , mi bylo umožněno dostat svojí 306 na závodní trať a konečně naplno využít potenciál podvozku od Protlumu a dalších úprav, které jsou na autě provedeny. Byla to neskutečná paráda, jelo se v Polsku, konkrétně v rallye parku Kaczyce, celkem rozbitá trať s různorodým povrchem peugeotu seděla a nakonec jsme ve své třídě skončili první. Na konci září nás pak čeká hladší a rychlejší Přerov.
-> Bobesh 24.07.24 13:28:47: To už nevím, prodával jsem ji tak před 12 lety a to ještě střílím od boku, možná, že je to ještě více let. Žádný ohňostroj úspornosti bych ale nečekal. Na druhou stranu, přiznám se, že jsem taky párkrát kouknul na Mobile.de, jestli tam není nějaká 3.0 V6, totéž XM.
-> Jirik_Tuňák1983 23.07.24 23:35:49: Tys měl zelenou, viď. Tahle je modrá. Jo, zapoměl jsem přední mlhy. Ty třeba náš model Audace 2.1TD neměl. To zrcátko mě úplně nešokovalo , takhle byly vybavený tahače Volvo pro Turecko a dálný východ. Jo a kolik ti tenkrát chroupala?
-> MATTESS 24.07.24 06:26:18: Pravda, už je to let. Ale tu zkušenost jsem naštěstí neměl.
-> Jirik_Tuňák1983: ... a v zimě zamrzání odvětrání klikovky při krátkých trasách
-> Bobesh 23.07.24 22:41:46: Většina měla jen pravé zrcátko v elektrice. Páč levé má řidič v dosahu. Na jednu stranu blbost, na druhou stranu sympatický netypický detail, takový Bukajovský. 
1.8i jsem měl taky, povedený motor. Jediné, co ho snad po letech trápí, je rosení oleje mezi hlavou a blokem v místě vracečky oleje.

1.8i jsem měl taky, povedený motor. Jediné, co ho snad po letech trápí, je rosení oleje mezi hlavou a blokem v místě vracečky oleje.
-> Jirik_Tuňák1983 23.07.24 21:52:37: X2 Berline, 1999, 1.8 i Pallas., dovoz 2012 NL Sice zanedbaná ale motor zní dobře. Interiér bez vad, strop i sitzy, exteriér pár drobných šrámů. Kromě AC a předních oken a (pouze!) pravého špíglu v elektrice žádný nadstandard. Nějaká práce by na tom byla (zanedbaná údržba, výfuk, zatuhlé korektory) ale základ slušný
-> Bobesh 23.07.24 20:32:12: X1 nebo X2? Tj. první ženerace nebo od roku 1998 nahoru?
Tak nevím jestli jsem se ve středním věku nezbláznil. Včera jsem po dlouhé době viděl Xantii,prolezl,svezl se...a mám brouka v hlavě. Jít do čtvrt století starýho škopku nebo ne? Ale to auto sei prostě dodnes líbí, baví mě,
-> Milan 136 23.07.24 14:45:41: Až bude za 1500,-, tak ho vezmu na pitvání. 

Náš skladník na cestě do práce.
Před měsícem dával nový klima kompresor a domlouval si další servis na brzdy.
www.krimi-plzen.cz/a/stre t-vozu-na-severce

www.krimi-plzen.cz/a/stre t-vozu-na-severce
-> Jirik_Tuňák1983 27.05.24 22:13:13: Tos mi zrovna pripomnel. Jsem na Thalia foru a taky tam resili "kostlivce" 

Mám najeto cca 2000 km převážně po dálnicích a musím říct, že je to velmi pohodlné a tiché auto. Raději bych tedy ten 6q avtomat, ale nebylo moc na výběr. Kolega měl o 10 let starší kus s 2.2 Hdi a už před lety mne to komfortem oslovilo. Ještě nás čeká nějaká údržba, teď je čerstvě po rozvodech, ale s tím se u ojetiny tak nějak počítá.
Výměna spínače zpátečky na převodovce po francouzsku. 

Dnes vyměním ten spínač. Na cestu do práce jsem ho vypojil a bylo to ok. Tempomat, stěrač i navigace. Ta asi vyhodnocuje i rychlost a pohyb auta + satelity, resp. ten symbol vozidla.
-> darklord 27.05.24 21:39:53: Jenomže to je většinou kostrou. Jinak máš dojem, že fóra ostatních značek zejí v rubrikách závad prázdnotou? Nenech se vysmát. 

-> Jirik_Tuňák1983: francuzska eletrika, to je vzdy radost pozorovat ked ide pred tebou nejaky citron puget ci renold. Staci smerovka a brzdy, a hned je diskotekova nalada.
-> palinator 27.05.24 21:12:37: Spíše nějakej dement.
Asi se stane piču, když nechám ten konektor vypojenej, že? Abych si cestou do práce nevypálil žárovkama díru do světel.

Asi se stane piču, když nechám ten konektor vypojenej, že? Abych si cestou do práce nevypálil žárovkama díru do světel.

-> Jumbo 27.05.24 18:23:58: Jako každá ojetina je lotynka. Akorát, že se nelosuje šťastných deset, ale šťastný či nešťastný jeden.
Nějakou korunu to sežere, no.
Teď jsem platil rozvody a výměnu oleje, protože je tam všude přístup jak k penězům. Olej a běžný servis na Volvu si udělám sám, ale tohle rád přenechám někomu s vytříbenějším slovníkem, kdo méně hází nářadím a má větší trpělivost.
Teď tedy ten spínač zpátečky, doufám, že ne BSI / BSM a ještě výhledově kotouče a desky.

Teď jsem platil rozvody a výměnu oleje, protože je tam všude přístup jak k penězům. Olej a běžný servis na Volvu si udělám sám, ale tohle rád přenechám někomu s vytříbenějším slovníkem, kdo méně hází nářadím a má větší trpělivost.

Teď tedy ten spínač zpátečky, doufám, že ne BSI / BSM a ještě výhledově kotouče a desky.
-> Jirik_Tuňák1983: Co může udělat jeden spínač couvacich světel... 

Pomineme-li mrdkovost Francouzů obecně, dnes jsem měl takovou zajímavou příhodu.
Jedu z práce, všechno funguje, ale:
- tempomat nejde, hlásí to nastavte správnou rychlost
- s předními stěrači běžel v intervalech souběžně i zadní
- navigace jela a nejela dopředu, vlastně jako by couvala a zároveň jela dopředu.
Přijedu domů a vidím, že v neutrálu svítí couvačky. Odpojil jsem konektor na převodovce a zhasly. Připojím a svítí i na jedničku.
Ony se tam tedy spínače couvacích světel u převodovky sraly jako na běžícím pásu. Nicméně musím říct, že projev byl děsivý, neboť i o BSI a BSM jdou u PSA odjakživa legendy.
Jedu z práce, všechno funguje, ale:
- tempomat nejde, hlásí to nastavte správnou rychlost
- s předními stěrači běžel v intervalech souběžně i zadní
- navigace jela a nejela dopředu, vlastně jako by couvala a zároveň jela dopředu.
Přijedu domů a vidím, že v neutrálu svítí couvačky. Odpojil jsem konektor na převodovce a zhasly. Připojím a svítí i na jedničku.
Ony se tam tedy spínače couvacích světel u převodovky sraly jako na běžícím pásu. Nicméně musím říct, že projev byl děsivý, neboť i o BSI a BSM jdou u PSA odjakživa legendy.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.05.24 20:35:30: Vyměnil jsem za novou Exide a vše ok. Jsem zvědavý, kolik dá. Myslíš, že taky 11 let?
U té původní byla ještě originál čárka přes šroub držáku baterie.

U té původní byla ještě originál čárka přes šroub držáku baterie.

-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.05.24 20:35:30: To nemohla ještě chvíli vydržet? Vždyť je jí teprve 11. 
Jinak předtím jsem ve čtvrtek přijel a v pátek už neodjel. To tahle voltáž je ještě úspěch.
Jo, pátek po nabití jsem to projel několik km. To je jediné co jsem udělal.
Ale jak dlouho to může ještě trvat? Už tady 2x něco cvaklo a jsem na 12,49.
Nicméně je jisté, že kacapitu nedrží úplně top. Nechám ji ještě zítra zkontrolovat.
Jinak jen odemknutím, kdy se i spustí ty různé systémy a jednotky, tak to spadne v tu chvíli na 12,22.
E: tak ji zkontrolovat nenechám, rovnou jedu dnes pro jinou.

Jinak předtím jsem ve čtvrtek přijel a v pátek už neodjel. To tahle voltáž je ještě úspěch.
Jo, pátek po nabití jsem to projel několik km. To je jediné co jsem udělal.
Ale jak dlouho to může ještě trvat? Už tady 2x něco cvaklo a jsem na 12,49.
Nicméně je jisté, že kacapitu nedrží úplně top. Nechám ji ještě zítra zkontrolovat.
Jinak jen odemknutím, kdy se i spustí ty různé systémy a jednotky, tak to spadne v tu chvíli na 12,22.
E: tak ji zkontrolovat nenechám, rovnou jedu dnes pro jinou.

-> Jirik_Tuňák1983: Tak to bude v riti baterka no.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.05.24 20:32:08: Je ještě původní.

-> Jirik_Tuňák1983: To nevypada dobre. Chtelo by to ale zmerit klidovej odber, az se uspi vsechny jednotky, abys mel jistotu, ze baterka nelehla nejakym problemem v aute...
Zkusil jsem tu baterku nabít. Nikde jsem nebyl, nikam nejel, nestartoval. Jen maximálně odemknout a zamknout auto.
V pátek měla 12,7 (cca 18:30).
V sobotu 12,6 (během dne).
Teď má 12,48 (20:33) a asi z ní už víc nevykřešu. Vypadá to, že už o všechno spí. Čekám ale nějakých 15 - 20 minut.
Co myslíte, vyměnit raději?
V pátek měla 12,7 (cca 18:30).
V sobotu 12,6 (během dne).
Teď má 12,48 (20:33) a asi z ní už víc nevykřešu. Vypadá to, že už o všechno spí. Čekám ale nějakých 15 - 20 minut.
Co myslíte, vyměnit raději?