skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 29.05.25 22:17:04: Ale jo, ale načte to v podstatě jen to nejzákladnější. Do některých jednotek se vůbec nedostaneš a tyhle obyč. ti klidně nemusí ani vypsat očekávanou chybu. Bude záležet asi i na roku výroby u dané značky apod. Měl jsem s tím problém i u neorigo servisáka a ten měl diag. v podstatě na cokoliv, kromě těch méně frekventovaných značek, což je i to PSA. Napsalo mu to třeba chybu BSM, ale originál diag. ne apod.
-> Jirik_Tuňák1983 29.05.25 22:10:17: Nepodporujou obyc obd?
-> StepaNoFUN 29.05.25 20:48:28: Ten ti podle mého nenačte všechny jednotky.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 29.05.25 20:26:12: Tak tohle je ti zrovna u PSA celkem k hovnu.
-> StepaNoFUN: Vozivam to v aute, ale zejtra pojedu do prace asi jen na otocku nejak dopoledne. Celej den tam budu asi az pristi utery.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 29.05.25 21:04:37: Tak nekam dojede. Dorazi odpoledne do Pocernic. :-D
Zejtra ji zavolam. Dneska jsem nemel moc cas se tomu venovat.
Zejtra ji zavolam. Dneska jsem nemel moc cas se tomu venovat.
-> StepaNoFUN: No tykraso centrum, to je naprd. Kdyby byla nejak po ceste do prace...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vinohradska.
-> StepaNoFUN: A ona je odkud?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 29.05.25 20:26:12: tak ono by to zvladlo vycist asi i to ELM327, co mam ve sluzebaku. Ale mne jde o to, ze ja se nedostanu aktualne do Prahy a ta holka pojede sem az kdyz ja jedu na dovolenou. Takze skoro mesic v pr...
-> StepaNoFUN 29.05.25 19:33:09: Na to staci nejakej uni kabel, pripadne tahle sragora z Lidlu ne?
www.lidl.cz/p/.../p100386 522
Bych ti to klidne pujcil, ale asi se ti nechce do Pocernic
www.lidl.cz/p/.../p100386 522
Bych ti to klidne pujcil, ale asi se ti nechce do Pocernic

Kluci nema nekdo z Prahy diagnostiku na Peugeota? Idealne ta strana Prahy jako ke Kolinu.
Kamaradka koupila nejakou past (nevidel jsem to) ted uz to auto nepotrebuje/nechce zivit a vrazet do nej prachy, tak to chce prodat.
Ale sviti na tom "vrtulnik", Tak s jakou zavadou to ma prodavat, nebo jestli to ma rovnou poslat na vrakac.
Kamaradka koupila nejakou past (nevidel jsem to) ted uz to auto nepotrebuje/nechce zivit a vrazet do nej prachy, tak to chce prodat.
Ale sviti na tom "vrtulnik", Tak s jakou zavadou to ma prodavat, nebo jestli to ma rovnou poslat na vrakac.
-> MATTESS 27.05.25 23:27:46: A ještě je to vošklivý. 

Vyzkoušel jsem dnes nový C3 Aircross, 100k, manuál. Z palubky jsem byl trochu divoký. Ta architektura je pro mě dost scifi. Kupodivu velikost středního displaye není nijak extrémní. Chyběl mně otáčkoměr. Osobně mně přišel šílený ten "hranatý" volant a zvláštní příčky. Do běžného auta dle mého totální zhovadilost komplikující řízení. Možná do závoďáku se strmým řízením. K tomu bez vazby na kola a přeposilované. Na volnoběh je motor klidný bez vibrací, po přidání je slyšet tipický tříválec. Široké A sloupky jistě dávají karoserii tuhost, ovšem v kombinaci se zpětným zrcátkem velmi špatný výhled šikmo vlevo. Na kruháči jsem pořádně neviděl, kudy jedu. Při dobržďování auto pocukávalo. Nevím, proč to. Ke konci jízdy mě vylekalo trhnutí při přiblížení k čáře u krajnice. Přitom během jízdy jsem byl u krajnice několikrát, auto nereagovalo. Pro mě nezvyklá byla vyšší citlivost v zatáčkách a méně jisté chování
-> Jarda/felda 26.05.25 23:07:16: Při 35 cm bych pověsil ženy auto na tažný.
-> Jarda/felda:
Už jsem se bál že to nezmíníš...
Už jsem se bál že to nezmíníš...

-> Jirik_Tuňák1983 26.05.25 21:31:45: máš recht ty sesmrkaný bych taky nekoupil, nakonec jsem dělal svoje- 35cm výška
ps: pod moje auto nepotřebuju nájedy úplně v klidu pod něj vlezu jentak


ps: pod moje auto nepotřebuju nájedy úplně v klidu pod něj vlezu jentak



-> Jarda/felda 26.05.25 20:06:29: Tak si vyjeď na obrubník a nevysírej.
Ale pokud jsi kandidát do Extrémních proměn, tak chápu, že je to pro tebe málo. Já tady žádné obrubníky nemám a nějakou sesmrkaninu z tyček z Kaufu kupovat nebudu.
Udělal jsem z nich olej na třech autech a celý výfuk na jednom, takže k ničemu taky nejsou. Vepřům zdar!

Ale pokud jsi kandidát do Extrémních proměn, tak chápu, že je to pro tebe málo. Já tady žádné obrubníky nemám a nějakou sesmrkaninu z tyček z Kaufu kupovat nebudu.
Udělal jsem z nich olej na třech autech a celý výfuk na jednom, takže k ničemu taky nejsou. Vepřům zdar!

-> Jirik_Tuňák1983 26.05.25 14:01:11: Diky i za odkaz, podivam se po nich.
-> jans 25.05.25 19:44:45: Takový docela šikovný. 
Koukni na Allegro, já je bral zde, ale momentálně nedostupné.
www.bonatrade.cz/najezdov e-pu-rampy-2ks-mar-pol

Koukni na Allegro, já je bral zde, ale momentálně nedostupné.
www.bonatrade.cz/najezdov e-pu-rampy-2ks-mar-pol
-> Jirik_Tuňák1983 24.05.25 19:50:22: Jake, prosim Te, pouzivas najezdy?
Ale při výměně oleje, ten přístup ke kaslíku na olejový filtr, to bylo kurev. 
Mám poslední evo tohoto motoru a je umístěný úplně jinde než na starých HDi - tzn. úplně debilně.
Si říkám, jestli to obecně na těch MPV a minivanech s krátkými čumáky bývá lepší.

Mám poslední evo tohoto motoru a je umístěný úplně jinde než na starých HDi - tzn. úplně debilně.
Si říkám, jestli to obecně na těch MPV a minivanech s krátkými čumáky bývá lepší.
200 000 km, 12 let. Ale má to plastové všechny blatníky, pátá vrata, přední kapotu v hliníku. Léto zima furt venku na cestě.
Jestli něco ti frantíci umí, tak je to ochrana proti korozníkovi. Na spodku se nešetřilo.
TU žere v 1.4 jak tank, ale jinak je to vcelku funkcni, může chcat olej mezi hlavou a blokem (konstrukční vada - výměna těsnění pod palici to na nějakou dobu vyřeší) jinak nic.
-> vhml: vozejk 800 kilo uvezla i thalie 1.4, a na extra tezky veci mam Galaxycko. Zadni naprava ale nevypada ko, jak to ma nekdy acka jak prase.
Ma to nekdo zamluveny ze vecer prijede, tak uvidim. Hadam teda ze to nedopadne. Ale z podobnejch inzeratu za posledni dobu se mi to libi nejvic. Nekdy maj jen jedny soupacky, to je trosku napicu.
Ma to nekdo zamluveny ze vecer prijede, tak uvidim. Hadam teda ze to nedopadne. Ale z podobnejch inzeratu za posledni dobu se mi to libi nejvic. Nekdy maj jen jedny soupacky, to je trosku napicu.
-> Vojťas 31.03.25 07:48:58: to je starý TUčko, zcela nesmrtelná záležitost. Akorát na stavbu ta 5 místná verze nepůjde úplně přetěžovat do nesmyslu, má to měkčí odpružení než "náklaďáky"
Dneska me zaujal inzerat. Auto do mesta pro pani s detma a na stavbu. Ma tazny, dvoje soupacky, 1.4 55 kw. Nejaky nazory? Co to ma za rozvody? auto.bazos.cz/inzerat/...
/citroen-berlingo-combi.ph
p
-> saskyn2 21.03.25 19:51:55: U nás myslím právě taky ne. Tak je to asi dobře navrhnuté a "nesmrtelné".
-> Milan 136: ne klasiku bez vyvazovaku jsem nikdy neřešil že by se to posralo.
-> saskyn2 21.03.25 19:27:46: Myslím klasiku bez vyvažováků, co tam mám já. Kolega jednou řešit přetrženej na Roomsteru, ale na 1.4. Tam to je řešený asi stejně jako na 1.9 a 2.0.
-> vhml 21.03.25 13:23:35: no jasně pokud neteče gufero tak ve 100tkm je nesmysl do toho hrabat. -> Milan 136 21.03.25 13:32:17: neřešil, vždycky jen klasika šestihran na vyvazovakách, tam teda někdy i řetěz u těch starších bez ozubených kol
-> 11mAjA11 21.03.25 14:28:30: Oni tam laborovali s materiálem těch řemenů, až se zase vrátili k řetězu.
Hodně dělá pravidelná výměna oleje a použití tohoto co tam má být, jak se začne experimentovat tak to tím končí..
-> saskyn2 21.03.25 12:57:13: Přesně. V životě s ním nebyl problém.
Řešil jsi někdy ten řetěz na PD?
Jakože závadu /problém?
Řešil jsi někdy ten řetěz na PD?
Jakože závadu /problém?
-> saskyn2 21.03.25 12:57:13: mě si ho tam vlastně i nechával při rozvodech, když to má najetý jenom kilo viď
-> 11mAjA11 21.03.25 12:38:34: Jako ty řemeny v oleji jsou píčovina, ale třeba koncern s tím problém nemá, má olejový čerpadlo řemenem od EA288, dokonce 1.6tdi to měli i v dvojkový ovci a krom toho že jsou lidi co to chtějí měnit preventivně(já všem doporučuju při rozvodech aby to bylo do dalších max na 400t) tak nevím o tom že by to nějak zlobilo, znám i 1.6 co má najeto asi 500 nebo 600t a pořád to jede na původní řemen a nic se neděje...
-> Milan 136: jo tak to jo , domnívám se, že na erozi řemenu v olejové lázni trpí všechny motory s tímto výmyslem. Na našich H motorech chcipaji řemene na pohon olejové pumpe..
-> Jirik_Tuňák1983:
Jako poslední auto si C4 Pikas v HDI koupil kámošův táta, pochvaloval si jak se mu do toho hezky leze a nebyla prakticky myslitelná jiná varianta, protože v podstatě skoro celej život měl ke spokojenosti francouzský auta...
... a nakonec má G7 (ahoj minno
) Variant v 1,6 TDI a výrazně větší klid v duši. 
Jako poslední auto si C4 Pikas v HDI koupil kámošův táta, pochvaloval si jak se mu do toho hezky leze a nebyla prakticky myslitelná jiná varianta, protože v podstatě skoro celej život měl ke spokojenosti francouzský auta...
... a nakonec má G7 (ahoj minno


-> 11mAjA11 21.03.25 11:02:51: Mám na mysli ten rozpadající se řemen v oleji.
Fjord asi nemá ten Pure Tech. ten bude mít svůj problematický EcoBoost, ten je jinej, ale taky není zcela ideální.
-> 11mAjA11 21.03.25 09:14:59: To je pecka fakt. Ford má to samý ne?
-> Milan 136: jo a není to žádná hitparáda tedy..bohužel..
astra-rasag.cz/?page_id=5 7...
ty motory sou napříč různými modely opelu, BMW, PSA, atd. ...
astra-rasag.cz/?page_id=5 7...
ty motory sou napříč různými modely opelu, BMW, PSA, atd. ...
-> Jirik_Tuňák1983 21.03.25 08:07:33: To je řemen v oleji?
-> vhml 21.03.25 08:01:27: A mletinu z řemene ve vaně. Ale je to prostě drahé. Zvláště pro starší lidi, kteří si to koupili jako poslední auto. 

-> Jirik_Tuňák1983 21.03.25 07:13:15: tak lepší po 45 zaplatit řemen, než po 180 potkana.