Citroen a Peugeot (PSA)

prohledat
7826 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 21.01.2010 do 10.11.2024, založil/a Kuladmin
řadit dle data
13:18:05
02.09.2024
Kocvin
-> vhml: GTI-6 má třeba i jinou zadní nápravu, umí se více pasivně natočit, jen tak pro zajímavost.

Jinak já taky neměl nikdy u 309 problém s chlazením, ani u GTI ani u klasického TU co máš i ty..

Škoda, že ti zrušili tu pravidelnost no, my nemít Pavla, tak je tady taky hovno. Ale do Přerova bys to hecnout mohl ne ? 1

-> kraska98: Jo provozní je u těch motoru až někde za roh, to ano. Ale to nic nemění na tom, že to chlazení u mě funguje zvláštně až blbě..
13:02:39
02.09.2024
vhml
-> Kocvin 02.09.24 12:18:44: tak to mám mezery ve vzdělání. U tý naší hnědky jsem překvapen, že s chlazením nikdy problém nebyl, i přes to, že chladič to má maličkej a v dobovým stavu. V hicech preventivně topíme, bez topení to tak na 6.km rychlostky už řve, že to je přehřátý, když jsou vedra. Ale jinak ne.



Jinak super, že takový akce jezdíš, už nás v rozumným okolí nic takovýho není.
12:33:17
02.09.2024
kraska98
-> Kocvin: Nevím jak moc se liší dvoulitr a jeho chladící okruh u S16, ale s VTS mám provozní teplotu při ostřejší jízdě skoro na stovce. Možná je to skutečně vlastnost těchto motorů.
12:18:44
02.09.2024
Kocvin
-> vhml: GTI-6 je i silnější, není rozdíl jen v převodovce. Co se týče chlazení, něco je stejně, něco jinak, hlavně teda co se vedení chladiva týče, tam jsou rozdíly.

Jinak s Burákem jsem to řešil, sahary se mu spouští sice často, ale jinak chlazení funguje normálně.

Mě to trvá déle než se auto dostane na provozní teplotu, ale když už tam je, tak má strašnou tendenci lézt nahoru. Jakoby byl termostat otevřený v jedné poloze, na začátku bránil zahřátí a poté naopak chlazení. Ale je tam už třetí a pořád se to chová zhruba stejně.
upraveno 2x, naposled 02.09.2024 12:27:23
12:05:35
02.09.2024
vhml
-> Kocvin 02.09.24 11:52:17: jakože teda pětikvalt? to se liší i chlazení? Ja myslel, že S16 a GTi-6 je rozdíl jen převodovka.
11:52:17
02.09.2024
Kocvin
-> vhml: Nene ten má S16 obě.
11:48:38
02.09.2024
vhml
-> Kocvin 02.09.24 11:12:34: ta burákovo není GTI-6?
11:12:34
02.09.2024
Kocvin
-> minno: Díky 1



Ohledně přehřívání, nemyslím si, že by to takhle tehdy pustili z fabriky. Ano, je tam pár debilních konstrukčních řešení, které se chystám odstranit(sahary před chladičem+velké zakrytí chladiče jejich držákem, málo otvorů pro přívod vzduchu v přídi auta,..), ale i tak by se mělo auto být schopno uchladit, bez nadměrného používání sahar.



Vše co jde v chladícím okruhu vyměnit je již vyměněno, tak si dám možná ještě druhé kolečko a pak začnu vymýšlet úpravy. Bohužel neznám dalšího majitele GTI-6 v ČR, abych se dozvěděl jak to má správně fungovat a jestli to je opravdu chyba a nebo vlastnost.
upraveno 1x, naposled 02.09.2024 11:12:50
08:03:54
02.09.2024
minno
-> Kocvin: 158 Gratulujem.



Chronické přehřívání motoru je čím dané? Slabo dimenzované z fabriky?
12:27:47
01.09.2024
Kocvin
Samozřejmě se to neobešlo bez nějakých těch poruch, kdy nejvážnější bylo zmatené automatické nastavování spojkového lanka, kdy mi ve třetí zatáčce spadl pedál na podlahu a konec.. 1 Hold vibrace a rány od podvozku těm kuličkám uvnitř mechanismu neudělaly moc dobře, v depu se to pak nakonec chytlo a my mohli pokračovat. Druhým vážnějším problémem byl utržený pravý silentblok motoru, který ale nedělal větší problémy a šlo s ním všechny RZ nakonec dojet.

Chronické přehřívání motoru pak znám už z okresek, s tím bohužel člověk moc neudělá.
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Kocvin vložen 01.09.2024 12:27:47
12:22:01
01.09.2024
Kocvin
Díky sérii závodů RS Cup, které mimo jiné spolupořádá i místní člen -> koko: , mi bylo umožněno dostat svojí 306 na závodní trať a konečně naplno využít potenciál podvozku od Protlumu a dalších úprav, které jsou na autě provedeny. Byla to neskutečná paráda, jelo se v Polsku, konkrétně v rallye parku Kaczyce, celkem rozbitá trať s různorodým povrchem peugeotu seděla a nakonec jsme ve své třídě skončili první. Na konci září nás pak čeká hladší a rychlejší Přerov.
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Kocvin vložen 01.09.2024 12:22:01
21:03:37
25.07.2024
Strycek Marty
Pár okopčených Citroušů z Rumunska
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Strycek Marty vložen 25.07.2024 21:03:37
14:46:27
24.07.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Bobesh 24.07.24 13:28:47: To už nevím, prodával jsem ji tak před 12 lety a to ještě střílím od boku, možná, že je to ještě více let. Žádný ohňostroj úspornosti bych ale nečekal. Na druhou stranu, přiznám se, že jsem taky párkrát kouknul na Mobile.de, jestli tam není nějaká 3.0 V6, totéž XM.
upraveno 2x, naposled 24.07.2024 18:19:49
13:28:47
24.07.2024
Bobesh
-> Jirik_Tuňák1983 23.07.24 23:35:49: Tys měl zelenou, viď. Tahle je modrá. Jo, zapoměl jsem přední mlhy. Ty třeba náš model Audace 2.1TD neměl. To zrcátko mě úplně nešokovalo , takhle byly vybavený tahače Volvo pro Turecko a dálný východ. Jo a kolik ti tenkrát chroupala?
upraveno 1x, naposled 24.07.2024 13:29:41
10:27:31
24.07.2024
Jirik_Tuňák1983
-> MATTESS 24.07.24 06:26:18: Pravda, už je to let. Ale tu zkušenost jsem naštěstí neměl.
06:26:18
24.07.2024
MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983: ... a v zimě zamrzání odvětrání klikovky při krátkých trasách
23:35:49
23.07.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Bobesh 23.07.24 22:41:46: Většina měla jen pravé zrcátko v elektrice. Páč levé má řidič v dosahu. Na jednu stranu blbost, na druhou stranu sympatický netypický detail, takový Bukajovský. 1

1.8i jsem měl taky, povedený motor. Jediné, co ho snad po letech trápí, je rosení oleje mezi hlavou a blokem v místě vracečky oleje.
22:41:46
23.07.2024
Bobesh
-> Jirik_Tuňák1983 23.07.24 21:52:37: X2 Berline, 1999, 1.8 i Pallas., dovoz 2012 NL Sice zanedbaná ale motor zní dobře. Interiér bez vad, strop i sitzy, exteriér pár drobných šrámů. Kromě AC a předních oken a (pouze!) pravého špíglu v elektrice žádný nadstandard. Nějaká práce by na tom byla (zanedbaná údržba, výfuk, zatuhlé korektory) ale základ slušný
upraveno 1x, naposled 23.07.2024 22:48:13
21:52:37
23.07.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Bobesh 23.07.24 20:32:12: X1 nebo X2? Tj. první ženerace nebo od roku 1998 nahoru?
20:32:12
23.07.2024
Bobesh
Tak nevím jestli jsem se ve středním věku nezbláznil. Včera jsem po dlouhé době viděl Xantii,prolezl,svezl se...a mám brouka v hlavě. Jít do čtvrt století starýho škopku nebo ne? Ale to auto sei prostě dodnes líbí, baví mě,
15:08:23
23.07.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 23.07.24 14:45:41: Až bude za 1500,-, tak ho vezmu na pitvání. 3
14:45:41
23.07.2024
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983: Nechceš? 3
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Milan 136 vložen 23.07.2024 14:45:41
11:50:19
18.07.2024
Jirik_Tuňák1983
Náš skladník na cestě do práce. 10 Před měsícem dával nový klima kompresor a domlouval si další servis na brzdy.



www.krimi-plzen.cz/a/stre t-vozu-na-severce
11:33:26
02.06.2024
minno
20:43:44
31.05.2024
jans
-> Jirik_Tuňák1983 27.05.24 22:13:13: Tos mi zrovna pripomnel. Jsem na Thalia foru a taky tam resili "kostlivce" 4
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od jans vložen 31.05.2024 20:43:44
20:23:35
31.05.2024
Jirik_Tuňák1983
Mám najeto cca 2000 km převážně po dálnicích a musím říct, že je to velmi pohodlné a tiché auto. Raději bych tedy ten 6q avtomat, ale nebylo moc na výběr. Kolega měl o 10 let starší kus s 2.2 Hdi a už před lety mne to komfortem oslovilo. Ještě nás čeká nějaká údržba, teď je čerstvě po rozvodech, ale s tím se u ojetiny tak nějak počítá.
17:30:19
30.05.2024
Jirik_Tuňák1983
Výměna spínače zpátečky na převodovce po francouzsku. 3
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 30.05.2024 17:30:19
07:32:23
28.05.2024
Jirik_Tuňák1983
Dnes vyměním ten spínač. Na cestu do práce jsem ho vypojil a bylo to ok. Tempomat, stěrač i navigace. Ta asi vyhodnocuje i rychlost a pohyb auta + satelity, resp. ten symbol vozidla.
22:13:13
27.05.2024
Jirik_Tuňák1983
-> darklord 27.05.24 21:39:53: Jenomže to je většinou kostrou. Jinak máš dojem, že fóra ostatních značek zejí v rubrikách závad prázdnotou? Nenech se vysmát. 3
21:39:53
27.05.2024
darklord
-> Jirik_Tuňák1983: francuzska eletrika, to je vzdy radost pozorovat ked ide pred tebou nejaky citron puget ci renold. Staci smerovka a brzdy, a hned je diskotekova nalada.
21:28:21
27.05.2024
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 27.05.24 21:12:37: Spíše nějakej dement. 3

Asi se stane piču, když nechám ten konektor vypojenej, že? Abych si cestou do práce nevypálil žárovkama díru do světel. 3
21:12:37
27.05.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983 27.05.24 18:01:46:

Nedělal tu navigaci nějaký pan Schrödinger? 3
18:58:27
27.05.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 27.05.24 18:23:58: Jako každá ojetina je lotynka. Akorát, že se nelosuje šťastných deset, ale šťastný či nešťastný jeden. 3 Nějakou korunu to sežere, no.

Teď jsem platil rozvody a výměnu oleje, protože je tam všude přístup jak k penězům. Olej a běžný servis na Volvu si udělám sám, ale tohle rád přenechám někomu s vytříbenějším slovníkem, kdo méně hází nářadím a má větší trpělivost. 3



Teď tedy ten spínač zpátečky, doufám, že ne BSI / BSM a ještě výhledově kotouče a desky.
18:23:58
27.05.2024
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983: Co může udělat jeden spínač couvacich světel... 3
18:01:46
27.05.2024
Jirik_Tuňák1983
Pomineme-li mrdkovost Francouzů obecně, dnes jsem měl takovou zajímavou příhodu.

Jedu z práce, všechno funguje, ale:

- tempomat nejde, hlásí to nastavte správnou rychlost

- s předními stěrači běžel v intervalech souběžně i zadní

- navigace jela a nejela dopředu, vlastně jako by couvala a zároveň jela dopředu.



Přijedu domů a vidím, že v neutrálu svítí couvačky. Odpojil jsem konektor na převodovce a zhasly. Připojím a svítí i na jedničku.

Ony se tam tedy spínače couvacích světel u převodovky sraly jako na běžícím pásu. Nicméně musím říct, že projev byl děsivý, neboť i o BSI a BSM jdou u PSA odjakživa legendy.
upraveno 2x, naposled 27.05.2024 18:03:07
19:02:54
22.05.2024
Jirik_Tuňák1983
Hele, bonux. 3
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 22.05.2024 19:02:54
17:26:16
15.05.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.05.24 20:35:30: Vyměnil jsem za novou Exide a vše ok. Jsem zvědavý, kolik dá. Myslíš, že taky 11 let? 3

U té původní byla ještě originál čárka přes šroub držáku baterie. 3
20:38:01
12.05.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.05.24 20:35:30: To nemohla ještě chvíli vydržet? Vždyť je jí teprve 11. 3

Jinak předtím jsem ve čtvrtek přijel a v pátek už neodjel. To tahle voltáž je ještě úspěch.

Jo, pátek po nabití jsem to projel několik km. To je jediné co jsem udělal.

Ale jak dlouho to může ještě trvat? Už tady 2x něco cvaklo a jsem na 12,49.

Nicméně je jisté, že kacapitu nedrží úplně top. Nechám ji ještě zítra zkontrolovat.

Jinak jen odemknutím, kdy se i spustí ty různé systémy a jednotky, tak to spadne v tu chvíli na 12,22.



E: tak ji zkontrolovat nenechám, rovnou jedu dnes pro jinou. 3
upraveno 6x, naposled 13.05.2024 10:05:29
20:35:30
12.05.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: Tak to bude v riti baterka no.
20:34:42
12.05.2024
Jirik_Tuňák1983
20:32:08
12.05.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: To nevypada dobre. Chtelo by to ale zmerit klidovej odber, az se uspi vsechny jednotky, abys mel jistotu, ze baterka nelehla nejakym problemem v aute...
20:30:16
12.05.2024
Jirik_Tuňák1983
Zkusil jsem tu baterku nabít. Nikde jsem nebyl, nikam nejel, nestartoval. Jen maximálně odemknout a zamknout auto.

V pátek měla 12,7 (cca 18:30).

V sobotu 12,6 (během dne).

Teď má 12,48 (20:33) a asi z ní už víc nevykřešu. Vypadá to, že už o všechno spí. Čekám ale nějakých 15 - 20 minut.

Co myslíte, vyměnit raději?
upraveno 4x, naposled 12.05.2024 20:32:47
08:46:41
09.05.2024
Jirik_Tuňák1983
Tak první ranní fail. Lehla mi originální 11 let stará baterka. 8 Tak jsem tam ráno jako čůrák šiboval třema autama, abych mohl jet do práce. 3 Počítám, že vydržela tak dlouho jen díky tomu, že je u spolujezdce pod podlahou.
12:49:07
07.05.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 07.05.24 12:27:45: Ono jak se sdílely ty motory mezi značkami (PSA, Ford, Mazda, Volvo, potažmo ještě Fiat), tak si tam každý až na vyjímky narouboval něco svého. Takže kromě typicky deaselových bolestí se objevily zase jiné malé i větší specifické pro danou značku. 3



PSA třeba používalo / používá aditivum pro snížení teploty potřebné pro hoření sazí ve filtru pevných částic. Nějakou aktuálnější dobu pak v kombinaci s adblue, teď nejspíše už jen adblue.

Ford na to šel pátým vstřikovačem.

Zbývající dědici motorů už pak jen klasická suchá regenerace.

Pokud to není přesné, prosím zkušenější o opravu.
upraveno 2x, naposled 07.05.2024 18:36:44
12:38:18
07.05.2024
Jirik_Tuňák1983
-> venni 07.05.24 10:28:02: Nene. RHD z posledních let výroby.
upraveno 1x, naposled 07.05.2024 19:35:18
12:27:45
07.05.2024
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Ale prd, prostě mne to zajímá. 3 Jestli to jen dokurvili do Volva nebo to byl větší problém. 3 V práci nám totiž klekla 1.6d s 80kW, tak sem si říkal, jestli to má souvislost.
10:28:02
07.05.2024
venni
10:17:58
07.05.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Protiprokluz vypnout nejde? U Ovce ho vypnout dokážu a EDS zůstane aktivní.
10:13:54
07.05.2024
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 07.05.24 09:43:48: Ono to něco takového udělá, ale je slyšet, že to hodně ubere i výkon, aby to neklouzalo. Se ženy autem jsem tam ještě nestál, takže nemám srovnání a Volvo je AWD, takže to se rozjede skoro na čemkoliv. 7 Po mnoha letech je to moje první těžké FWD auto.
09:43:48
07.05.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Právě že pro lepší trakci potřebuješ motor narvanej co nejvíc vepředu ne? Jinak pokud je každé kolo na jiném povrchu, EDS (ahoj Jardo) nebo jiný podobný systém by měl při prokluzu přenést sílu na druhé kolo.



To schválně pozadu zkus, mnohdy to dělá divy. 4
upraveno 1x, naposled 07.05.2024 09:44:47
Extreme Tyres