skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Nwkt: Třeba to moje, když to větev tenkrát přivez na rozborku, vypalo to jako nebouraný auto.. A až když se to rozebralo, bylo zjištěno že to dostalo minimálně dvě ťafky.... Do tý doby než se sundali blatníci, nebylo vůbec nic znát....
-> Nwkt 20.11.11 16:11:52: Leda, když si ho ty osobně koupíš nový... a ani tak nemáš úplnou jistotu.
-> Bobesh: Čéče tak s koktou dvojkovou v kombajnu s 1.6 74kW v socan výbavě mám tu čest... Hlučný, tvrdý, uskákaný... Prázdný to jede nepatrně hůř jak ten můj benál... Ale jakmile jsme za to daly káru a stěhovali sestru, nechtělo to vůbec jet a spotřeba se ukázala nějakejch cca 10\100...
-> Nwkt: Nenajde,kdyby s lucernou chodil,nenajde...
-> Bagrr- máma mele Emu: Na ten poslední řádek:kam chceš razítko a parafu?
Dnes jsem si zkusil Koktu Mk II 1,6benál. Sice auto hezký,kokpit jak v éru,počítač přechytralej ale jinak? Už sedačky,byť v kůži a vytápěný,mě přílišnou tvrdostí dvakrát neuchvátily,nebyl to ten známej pohodlnej posaz jako v křesle v obýváku. Brzdy standart,co bych u takový kravky čekal. Ovšem motorizace tak pro jednoho. Vozit v tom celou rodinu,nákupy atd,to bych se ušlapal. Ani ve vyšších točkách se zázrak nekonal,jako když mi na chrochtákovi ubrali půllitr obsahu a odpojili ventilátor v sání,což tak odpovídá. A co prostor? Já se ještě vejdu ale chudáci vyšší jedinci s delšíma nohama. Kouše si to od 6,5 až 7,5,což na benzína v kastli limuzíny jde,ovšem jezdí to v jednom či ve dvou. Jakej by to mělo apetit při obsazení "čtyři z tanku a pes",bůh suď. Ve finále: na to,že je to technika o 10let mladší,ani tak bych neměnil
-> Bagrr- máma mele Emu: Na ten poslední řádek:kam chceš razítko a parafu?

Dnes jsem si zkusil Koktu Mk II 1,6benál. Sice auto hezký,kokpit jak v éru,počítač přechytralej ale jinak? Už sedačky,byť v kůži a vytápěný,mě přílišnou tvrdostí dvakrát neuchvátily,nebyl to ten známej pohodlnej posaz jako v křesle v obýváku. Brzdy standart,co bych u takový kravky čekal. Ovšem motorizace tak pro jednoho. Vozit v tom celou rodinu,nákupy atd,to bych se ušlapal. Ani ve vyšších točkách se zázrak nekonal,jako když mi na chrochtákovi ubrali půllitr obsahu a odpojili ventilátor v sání,což tak odpovídá. A co prostor? Já se ještě vejdu ale chudáci vyšší jedinci s delšíma nohama. Kouše si to od 6,5 až 7,5,což na benzína v kastli limuzíny jde,ovšem jezdí to v jednom či ve dvou. Jakej by to mělo apetit při obsazení "čtyři z tanku a pes",bůh suď. Ve finále: na to,že je to technika o 10let mladší,ani tak bych neměnil

-> Bagrr- máma mele Emu: Takový musíš najít
-> Nwkt: který auto dneska neni bořenka?
-> venni: asi jsi nepochopil to, že kokta, která pětkrát objela zeměkouli, 8x potkala pevnou překážku, 10x změnila majitele, vnitřním prostorem se je to golf, prostě neni auto pro moji prdel... A to už ani nemluvím o jízdních vlastnostech, když ji naložíš... A jak již napsal větev, kdo si zvykne na xantii, těžko hledá adekvátně vyhovující vůz v dnešní nabídce...
-> venni: asi jsi nepochopil to, že kokta, která pětkrát objela zeměkouli, 8x potkala pevnou překážku, 10x změnila majitele, vnitřním prostorem se je to golf, prostě neni auto pro moji prdel... A to už ani nemluvím o jízdních vlastnostech, když ji naložíš... A jak již napsal větev, kdo si zvykne na xantii, těžko hledá adekvátně vyhovující vůz v dnešní nabídce...
-> venni: tak upřímně, xantie už nemá zástupce u Citrona - prostě novější hydra je poněkud sofistikovanější a mocně elektrizovaná a C5ka není zrovna výkladnicí spolehlivosti - což naopak Xanta je... a když to vemu i z pohledu prostoru uvnitř, tak možná C5 I a II se tomuto autu rovná, poslední C5 III je již prostorností na štíru i přes královské rozměry...
a Octa je poněkud menší, méně pohodlná a žel i s mnohem horšími jízdními vlastnostmi než Xanta - to je holt fakt s kterým neuděláš nic... ale máš pravdu v jednom, jsme blázni a ty naše verky držíme při životě, i když to něco stojí
a v nepslední řadě - nikdo neví jako má Bagrrova xanta historii....
a Octa je poněkud menší, méně pohodlná a žel i s mnohem horšími jízdními vlastnostmi než Xanta - to je holt fakt s kterým neuděláš nic... ale máš pravdu v jednom, jsme blázni a ty naše verky držíme při životě, i když to něco stojí

a v nepslední řadě - nikdo neví jako má Bagrrova xanta historii....
-> Nwkt: tyhle auta nemaj nástupce,tys to nečet? :)
Je pravda,že v dnešní době takové auto při životě udržuje pouze nadšenec a nebo takovej blázen jako je -> Bagrr- máma mele Emu: ,protože by se nejspíš unudil,kdyby se nehrabal v xantii :)
Kdyby měl tu dole zmiňovanou octávku nemusel by nic dělat
Je pravda,že v dnešní době takové auto při životě udržuje pouze nadšenec a nebo takovej blázen jako je -> Bagrr- máma mele Emu: ,protože by se nejspíš unudil,kdyby se nehrabal v xantii :)
Kdyby měl tu dole zmiňovanou octávku nemusel by nic dělat

-> Bagrr- máma mele Emu 20.11.11 14:36:14: Lepší koupit za větší sumu auto v top stavu nebo do něj nasypat 3x tolik a stejně to bude zbořenina, ve který nebude dobrý znova bourat?
-> VeTeV: Až na tu korozi na tom nejni tak hrozně, podobně jako byla ta tvoje :-D Akorát teda u mě je jistota, že si nevyměnim světlo, apod za jiný horší :-D
-> Nwkt: Na to nejni financ... Zaprvý a zadruhý, většina těch fcí co se mi jakože dost zalíbila je elktrische a tahat kabely u jinýho auta se mi vážně nece :-D
→ Nwkt: Hele jsem na tom podobně jako Větev :-D Sice to auto
je vražda, ale raději si ho opravím, protože mi absolutně vyhovuje :-)
Kdyby to byla kokta bo nějakej takovejdle pekáč, tak jde do pryč… Ale
Xanťa je auto, který nemá adekvátního nástupce :-)

je vražda, ale raději si ho opravím, protože mi absolutně vyhovuje :-)
Kdyby to byla kokta bo nějakej takovejdle pekáč, tak jde do pryč… Ale
Xanťa je auto, který nemá adekvátního nástupce :-)


-> Bagrr- máma mele Emu: Neni lepší sehnat jinou a přestrojit to?
-> Bagrr- máma mele Emu: no ty kravo - tak to hodne zdaru 

-> VeTeV: Tak doufám, že se zdaří... Ale nejdřív se na to dostanu až tak za dva tejdny, protože tady ještě nemůžu rozložit auto na molekuly :-D Jo a další věc budu muset vycuknout i řízení :-D To bude teprve ježek v kleci :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: no snad se podari 

-> VeTeV: Na vaření je tam toho mnohem víc :-D Dyť sem ti říkal co všechno tam cu :-D
-> Nwkt: Hele jsem na tom podobně jako Větev :-D Sice to auto je vražda, ale raději si ho opravím, protože mi absolutně vyhovuje :-) Kdyby to byla kokta bo nějakej takovejdle pekáč, tak jde do pryč... Ale Xanťa je auto, který nemá adekvátního nástupce :-)
-> Nwkt: Hele jsem na tom podobně jako Větev :-D Sice to auto je vražda, ale raději si ho opravím, protože mi absolutně vyhovuje :-) Kdyby to byla kokta bo nějakej takovejdle pekáč, tak jde do pryč... Ale Xanťa je auto, který nemá adekvátního nástupce :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: to chceš opravovat?
-> Bagrr- máma mele Emu: sup s tim an dilnu a muzes zacit vyvarovat :-)
Trochu je tam vidět, jak je ten předek zkroucenej...
-> Bagrr- máma mele Emu: jaj - to zahod
jinak jak rikam, todle uz jen nejak dolepim at to tam vypada jako svetlo a zacnu shanet nekde nejake jine, jete, valeo

jinak jak rikam, todle uz jen nejak dolepim at to tam vypada jako svetlo a zacnu shanet nekde nejake jine, jete, valeo
-> VeTeV: No tak to se jentak nevidí... Pán očividně potřeboval natáhnout co nejvíce cenu a ještě si přividělat tak, abys to hned tak nepoznal....
-> VeTeV: Ty rávo, tak toho klempíru bych asi dojel vlastnoručně zabít... Takhle podělat...
bohužel jsem podělal toto - respektive to světlo mě klempíra vyměnil za to co jsi mě dal z bouračky a moje dobrý si nechal - takže když jsem zjistil, že to světlo je jeden velkej lepenec a přo pokusu to rozpůlit se ještě štíplo sklo, mám zase o starost navíc :-(
-> Bagrr- máma mele Emu: no uvidíme - já akorát dodělal tu stahovačku - už to zase stahuje 

-> Bagrr- máma mele Emu: No to neni. Ja myslel, ze to echt pojistili, aby to jo zrezlo 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: hliníkovej brzdič na litinovým rameni... Mosaz tam neni... Ale už jen to že je hliník přímo proti litině neni dobře...
-> Bagrr- máma mele Emu: Elektrokoroze? Copak, je tam v litinovym brzdici hlinikovej sroub s mosaznou podlozkou? 

-> VeTeV: můj fígl na zadní brzdiče jsem ti prozradil a myslim, že to bude asi nejrozumnější řešení problému s elektrokorozí... Ty brzdiče co sem ti ukazoval takhle připravím a pak je bouchnu na to svoje peklo... A nechám se překvapit zda moje doměnka jest správná a oddálí to alespoň o dva roky problém s vyhýbáním brzdičů... Eventuálně můžem tenhle postup aplikovat i u tebe :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: ale mám za co - bez zázemí a tvých zkušeností bych se s tím asi pral o pár dní déle - sice autogen mám, ale na budíkách je 0, 5t lis jaksi nemám..... nicméně, jak jsem řikal, vše je jednou poprvé ( i ta Škodovka) a člověk se s tím pak naučí žít - a dnes už vím jak na předek (ne že bych ho chtěl měnit za měsíc znovu), ale jeden nikdy neví a hlavně by to snad šlo povolit lépe :-)
s tím zadkem to mě opravdu rozsekalo - včera jsem ještě v polospánku prohlížel různé obrázky co jsem našel po netu a pořád jen doufám, že bude třeba udělat jen zadní brzdy spolu se zadním ložiskem náboje... jinak jsem koukal, že PaM psal, že když prohazuje ty zadní brzdy, tak je podmazával měděnou pastou, což mu zase bylo vytknuto, že i tak dochází k oxidaci, stejnak jak při spoji Al na Fe a výsledkem bylo doporučení pomazat spoj tímto: www.adep.cz/detail_in.php ?id_prod=13... - je to pasta bez kovu, teplu odolná, takže to by mohlo relativně pomoci...
jinak je to presně jak říkáš - já se na ten nákup dopředu připravil a holt když už to mám rozhodit, tak ať se to dělá celý najednou - nejsem bláhový a vím, že to těch 180 nanovo už nedá, ale když to ujedu 40 tis, budu spokojenej - to mám na dva roky klid :-) a to že se snažím auto ( byť spotřebáka) udržet v kondici je jednak moje povaha - nemám rád zbytečnou práci a jednak i moje svědomí by mě nedalo a jezdit na rozsypanym podvozku a čekat kdy se kde co posere - potřebuju auto, na které se můžu spolehnout, když je třeba. Mnohdy s ním vyrazím na několikasetkilometrový nájezdy v kuse a to není jako když jezdíš kolem komína, kdy tě pokaždý někdo dotáhne...
ještě jednou fakt velikej dík - tak při příštím nákupu u Boba ti přivezu nějaký dárky - příští rok snad už bude veseleji, než letos...
s tím zadkem to mě opravdu rozsekalo - včera jsem ještě v polospánku prohlížel různé obrázky co jsem našel po netu a pořád jen doufám, že bude třeba udělat jen zadní brzdy spolu se zadním ložiskem náboje... jinak jsem koukal, že PaM psal, že když prohazuje ty zadní brzdy, tak je podmazával měděnou pastou, což mu zase bylo vytknuto, že i tak dochází k oxidaci, stejnak jak při spoji Al na Fe a výsledkem bylo doporučení pomazat spoj tímto: www.adep.cz/detail_in.php ?id_prod=13... - je to pasta bez kovu, teplu odolná, takže to by mohlo relativně pomoci...
jinak je to presně jak říkáš - já se na ten nákup dopředu připravil a holt když už to mám rozhodit, tak ať se to dělá celý najednou - nejsem bláhový a vím, že to těch 180 nanovo už nedá, ale když to ujedu 40 tis, budu spokojenej - to mám na dva roky klid :-) a to že se snažím auto ( byť spotřebáka) udržet v kondici je jednak moje povaha - nemám rád zbytečnou práci a jednak i moje svědomí by mě nedalo a jezdit na rozsypanym podvozku a čekat kdy se kde co posere - potřebuju auto, na které se můžu spolehnout, když je třeba. Mnohdy s ním vyrazím na několikasetkilometrový nájezdy v kuse a to není jako když jezdíš kolem komína, kdy tě pokaždý někdo dotáhne...
ještě jednou fakt velikej dík - tak při příštím nákupu u Boba ti přivezu nějaký dárky - příští rok snad už bude veseleji, než letos...

Každopádně je jen dobře, že větev takhle postupoval, alespoň je to auto udržovaný... Já měním opravdu až když je to těsně před hranici... Tedy krom brzd... Protože si nemůžu dovolit vysypat v částku odpovídající tomu z čeho celý měsíc žiju do podvozku... Proto taky jsem kvetl... Což se větvi omlouvám... On postupoval, tak jak by se mělo, když už, tak už všechno... Já většinou jen to co se vysype, nebo to co už je těsně před hranicí životnosti...
Každopádně Větefko, nemáš vůbec zač... A s tim že bych ti volal o pomoc nepočítej, to spíš zavoláš dřív ty se zadníma brzdama, než já se hnu z místa...
Každopádně Větefko, nemáš vůbec zač... A s tim že bych ti volal o pomoc nepočítej, to spíš zavoláš dřív ty se zadníma brzdama, než já se hnu z místa...
-> VeTeV: ti říkám u mě po 230t to byl jeden čep řízení, tyčky obě a levý ložisko a zadní silenty ramen... A hadičky ty tvoje byly lepší než na 90% zdejších vozů... Prostě jednou už jsem to tu psal, s tvým podvozkem krom brzd, ty bych asi taky hodil nový bych ještě dva až tři roky, tzn cca 50-60t km dal aniž by mě to tankovalo... To se spíš bojím toho zadku a všech 4 ložisek... Sám jsi na jámě pak viděl co to obnáší a říkám ti že s těma pístnicema jsem se pral dva dny... A trubičky ruply, sotva jsem je vyndal z brzdičů... Takže tak... Se zadkem ke mě už nechoď :-D ale jo, ty brzdy a náboje etě jo, ale ložiska ramen, od toho se distancuju :-D
-> Radek Retro eLeSo: jj, pravda... jinak k těm hadičkám- kromtoho, že tam pasovali, tak veškeré hadičky na LHM jsou označeny nějak zeleným proužkem, nebo jako v tomto případě zeleným plast kroužkem :-) príma, že tam pásly, i když Bagrra brala zase závrať, že ty původní mají před sebou ještě nálet v řádu desetitíců km .-)
-> VeTeV: já netvrdim že sou super ale značka Rixenberg měla svoje jméno a jestli po vstupu barum tam serou něco šitovýho to fakt nevim
ale víme svoje ne??


-> VeTeV:
Já jen že mi řikal bratranec, že jeho mistr nechce o oleji na těsnění ani slyšet, že když se to namaže vazelinou, jde to ještě líp povolit, že ten olej se nasákne do gumy. Já teda na VeBe taky mazal olejem, rukou dotáh, ale rukou už nepovolil. Něco na tom asi bude, až budu měnit zase, tak to vyzkoušim.
Já jen že mi řikal bratranec, že jeho mistr nechce o oleji na těsnění ani slyšet, že když se to namaže vazelinou, jde to ještě líp povolit, že ten olej se nasákne do gumy. Já teda na VeBe taky mazal olejem, rukou dotáh, ale rukou už nepovolil. Něco na tom asi bude, až budu měnit zase, tak to vyzkoušim.
-> Radek Retro eLeSo: hmm - nicméně se drolí jak písek... jsem rád, že mám spotřebáka i svůj život batolik rád, že to nemusím dojíždět na kov...
-> palinator: já dávám olej a není pak problém - kdyby se k filtru dalo dostat normálním klíčem na povolení - nelze, ale od posledně jsem zvyklej
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak to bylo dle mě nenamazný..
jinak auto už do servisu asi nesvěřím - neb ty silenty co měly být vyměněny před dvěma lety, byly prostě původní... nasrat na todle
a musím konstatovat, že todle auto mě zase jen překvapilo - byť je to Frantík - aby po 180 tis byl původní podvozek v takové kondici jako jsem měl já, to je síla.. on i Jiřík měl podvozek původní a na hrbu podobnou porci - ale frantíci jsou mrdky :-))
-> palinator: já dávám olej a není pak problém - kdyby se k filtru dalo dostat normálním klíčem na povolení - nelze, ale od posledně jsem zvyklej

-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak to bylo dle mě nenamazný..
jinak auto už do servisu asi nesvěřím - neb ty silenty co měly být vyměněny před dvěma lety, byly prostě původní... nasrat na todle
a musím konstatovat, že todle auto mě zase jen překvapilo - byť je to Frantík - aby po 180 tis byl původní podvozek v takové kondici jako jsem měl já, to je síla.. on i Jiřík měl podvozek původní a na hrbu podobnou porci - ale frantíci jsou mrdky :-))
-> VeTeV: Fajn :-) Minule to bylo peklo s filtrem.
a poslední spam našeho seriálu - spousta odpadu - v pozadí zánovní čepy, jenž Bagřík uschoval, a prasklé kolečko na poloose u čidla ABS - tak už vím proč občas poblikávala kontrolka - nicméně, teď potřebuju splašit jiný kroužek a pokusit se ho tam dostat zpět (měnit poloosu kvůli tomu nechci a zároveň mě sere ta rozsvícená kontrolka..) - ale je to podivné a i Bagřík na to koukal jak z jara...
ještě jednou strašně moc díky za pomoc a doufám, že sežereš ten guláš

ještě jednou strašně moc díky za pomoc a doufám, že sežereš ten guláš

-> VeTeV:
Prej je nejlepší vzít těsnění vazelínou.
Prej je nejlepší vzít těsnění vazelínou.
-> VeTeV 19.11.11 18:40:31: destičky barum je jen přebal původních Rixenberg(němčouři) a kvalita v poho

výměna oleje (total) a odzvdušnění – pecka, sice rampa pro Tatrovky, takže poněkud nižší, ale na chytání oleje do konve na zalévání okurek je to v pohodě…
jinak jak se ptal záškodník – filtr šel opět šroubovákovou metodou, nicméně, posledně jsme namazali gumu, takže to nebylo hodina jak posledně
jinak jak se ptal záškodník – filtr šel opět šroubovákovou metodou, nicméně, posledně jsme namazali gumu, takže to nebylo hodina jak posledně

todle se přece nemění - dokud to není na plech, nemá smysl o tom ani uvažovat - jinak destičky Barum jsem fakt nečekal 
