skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
22:07:22
21.03.2010
21.03.2010
JoseA
21.03.10 20:07:03 mně to trochu připomíná 613tku
21:38:10
21.03.2010
21.03.2010
Kaprof-Pisařík
-> havlik: priznávám:o))
-> Bobesh: -> AZmotor:
-> Bobesh: -> AZmotor:
21:07:28
21.03.2010
21.03.2010
Bobesh
Žádná tuctová škatule z rajchu
21:04:36
21.03.2010
21.03.2010
VeTeV
-> Jirik_Tuňák: Jirino krása - moc hezké ...
20:59:19
21.03.2010
21.03.2010
VeTeV
-> havlik: C6 je opravdu zajímací a neotřelé auto - občas když ho někde zahlédnu tak stále koukám japato kucí vymysleli... mě se to líbí a už jen pro to, že to je naprosto jedinečné auto.. to s druhým nezaměníš...
20:38:05
21.03.2010
21.03.2010
Nwkt
-> Jirik_Tuňák: Z bláta do louže
20:25:01
21.03.2010
21.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Žel bohu, dnes už není perspektivní to pořizovat. Po pár letech to vypadlo z výrobního programu a bůh ví, jak to bude výhledově s díly...
20:24:42
21.03.2010
21.03.2010
AZmotor
mě se líbí, aspoň se snaží udělat něco jinak a ne pořád jako ty nevkusné krabice z toho německého koncernu
20:07:03
21.03.2010
21.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Nová C5 v obojím (combi / sedan) určitě ano.
Jinak C6, to je paráda. To je jak opakování historie. Fantomasové, komisařové Juveové.
To zadní okno...mmmm
Jinak C6, to je paráda. To je jak opakování historie. Fantomasové, komisařové Juveové.
To zadní okno...mmmm
19:51:22
21.03.2010
21.03.2010
havlik
-> MATTESS: já myslel z těch zarytejch citroenářů.
19:50:28
21.03.2010
21.03.2010
MATTESS
-> havlik: se přiznávám
19:35:09
21.03.2010
21.03.2010
havlik
a ted se přiznejte komu se libí C6?
19:33:07
21.03.2010
21.03.2010
U-Geen
stejne jako Nwkt ani jedno... ale asi se mi vic libi Skodovky nez ty zvlastni francouzsky veci
19:28:20
21.03.2010
21.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Kaprof: Já jsem právě kápnul na tu rozpůlenou kouli a průřez pístnicí, mno a tak jsem k temu něco napsal.
19:08:41
21.03.2010
21.03.2010
Kaprof-Pisařík
-> Jirik_Tuňák: Krásnej referát
16:36:13
21.03.2010
21.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Pomocný rám přední a zadní nápravy XM, je téměř stejný s XA I a II.
16:35:25
21.03.2010
21.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Venku chčije a to jsme chtěli jít s psíkem na procházku..... Počasí skurvený....
16:34:25
21.03.2010
21.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Už mě to neba, ale...
Přední i zadní náprava je uložená v pomocném rámu, který je upevněn v karoserii přes čtveřici silentbloků. Zadní náprava je elastokinematická. Obě nápravy mají samostatné hydrokorektory pro udržování konstantní výšky bez ohledu na zatížení. S hydrokorektory je propojeno i ruční ovládání výšky z kabiny.
Díky bohu funguje udržování výšky u běžných modelů bez hydractive bez zásahu elektroniky (Activa, C5 apod.), ale mechanicky.
Na zadní nápravě přes toto táhlo, tam je jednoduchá mechanika nejvíce patrná.
Táhlo je nacvaknuto na kuličku (něco jako u škodovky táhla ve dveřích, ale větší) a zajištěno perkem. Jedna část na hydrokorektoru a druhá na objímce, která je připevněna na jednom ze stabilizátorů. Táhýlko tedy funguje tak, že při zatížení tlačí na páčku hydrokorektoru a tím ho nutí připustit kapalinu / tlak a dorovnat na původní výšku. Při odlehčení táhýlko za hydrokorektor tahá a funguje to opačně. Povolením objímky na stabilizátoru a jejím pootáčením se docílí změny světlé výšky vozu v provozní poloze.
Doporučuji přenechat buď servisu, popř. se seřizuje vždy s přední a zadní částí jako celek. Táhýlko je plastové, čili může se vymačkat a pak spadává z jedné nebo druhé kuličky. Lze ho normálně koupit v Citroenu za pár kč. Takže, pokud někdy vylezete, zadek se odlehčí a nesjede dolů, bývá to téměř vždy tato 5 cm dlouhá srandička.
Přední i zadní náprava je uložená v pomocném rámu, který je upevněn v karoserii přes čtveřici silentbloků. Zadní náprava je elastokinematická. Obě nápravy mají samostatné hydrokorektory pro udržování konstantní výšky bez ohledu na zatížení. S hydrokorektory je propojeno i ruční ovládání výšky z kabiny.
Díky bohu funguje udržování výšky u běžných modelů bez hydractive bez zásahu elektroniky (Activa, C5 apod.), ale mechanicky.
Na zadní nápravě přes toto táhlo, tam je jednoduchá mechanika nejvíce patrná.
Táhlo je nacvaknuto na kuličku (něco jako u škodovky táhla ve dveřích, ale větší) a zajištěno perkem. Jedna část na hydrokorektoru a druhá na objímce, která je připevněna na jednom ze stabilizátorů. Táhýlko tedy funguje tak, že při zatížení tlačí na páčku hydrokorektoru a tím ho nutí připustit kapalinu / tlak a dorovnat na původní výšku. Při odlehčení táhýlko za hydrokorektor tahá a funguje to opačně. Povolením objímky na stabilizátoru a jejím pootáčením se docílí změny světlé výšky vozu v provozní poloze.
Doporučuji přenechat buď servisu, popř. se seřizuje vždy s přední a zadní částí jako celek. Táhýlko je plastové, čili může se vymačkat a pak spadává z jedné nebo druhé kuličky. Lze ho normálně koupit v Citroenu za pár kč. Takže, pokud někdy vylezete, zadek se odlehčí a nesjede dolů, bývá to téměř vždy tato 5 cm dlouhá srandička.
16:13:00
21.03.2010
21.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Funkce vysokotlakého čerpadla :
http://www.youtube.com/wa tch?v=QrjFyehcfDU
Řemenice pohání vnitřní excentrickou vačku, které zavírá a otvírá přepouštěcí ventily, tím je čerpadlo schopné udržovat tlak v systému řízení, brzd a pružení. Ono je to složitější, samotné čerpadlo není schopné udržovat konstantní tlak při různých otáčkách, ale pro představu. Snad ještě najdu něco, na čem popsat, jak funguje regulace tlaku.
Jinak není pravda, že při závadě některého z hydr. okruhů auto přestane brzdit apod., resp. že přestane jít úplně všechno. Každý z okruhů je vybaven zámkem.
Ještě k brzdám. Brzdy jsou vysokotlaké hydraulické bez posilovače. Ten supluje již zmíněné čerpadlo. Pedálem se ovládá pouze vysokotlaký ventil.
Posilovač řízení je s degresivním účinkem. S narůstající rychlostí klesá jeho účinnost.
http://www.youtube.com/wa tch?v=QrjFyehcfDU
Řemenice pohání vnitřní excentrickou vačku, které zavírá a otvírá přepouštěcí ventily, tím je čerpadlo schopné udržovat tlak v systému řízení, brzd a pružení. Ono je to složitější, samotné čerpadlo není schopné udržovat konstantní tlak při různých otáčkách, ale pro představu. Snad ještě najdu něco, na čem popsat, jak funguje regulace tlaku.
Jinak není pravda, že při závadě některého z hydr. okruhů auto přestane brzdit apod., resp. že přestane jít úplně všechno. Každý z okruhů je vybaven zámkem.
Ještě k brzdám. Brzdy jsou vysokotlaké hydraulické bez posilovače. Ten supluje již zmíněné čerpadlo. Pedálem se ovládá pouze vysokotlaký ventil.
Posilovač řízení je s degresivním účinkem. S narůstající rychlostí klesá jeho účinnost.
16:03:32
21.03.2010
21.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Ještě k té pístnici, při vytáčení kol se dost výrazně mění jejich záklon. Otevřete si kapotu a vytočte si kola nejdříve tam a zpět. Uvidíte na koulepéru, jak se celé uložení překlápí dle vytočení kol dopředu a dozadu během točení volantem.
15:59:13
21.03.2010
21.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Schéma pístnice s koulí.
Pístnice má ve spodní části podobné uchycení v těhlici jako běžný tlumič. Pružení probíhá za pomoci tlaku hydr. kapaliny a dusíku v kouli - pokud dusík uteče, auto přestává pružit. Většinou dochází k poklesu tlaku postupně provozem, popř. kolem těsnícího kroužku plnicího šroubu, proto je dobré dodržovat termíny údržby - tj. dofuk koulí, popř. po jejich životnosti výměnu. Samozřejmě i výměna LHM kapaliny, ta má vliv na životnost koulí také. Tyto koule jdou ještě plnit, na C5 oficiálně už ne, ale i tak se už přišlo na to, kam c5 kouli navrtat pro možnost plnění. Do značkového servisu na to ale nechoďte.
Ke schématu. Tlak v hydraulickém systému udržuje vysokotlaké čerpadlo (ke kouli je přívod od čerpadla hadicemi a trubičkami - viz šipečka). Tlak v kouli udržuje dusík. LHM je vedena do pístnice skrze vrchní uložení pístnice - tzv. koulepéro držák. Kapalina pak tlačí na dno pístu. Více dle schématu.
Pístnice má ve spodní části podobné uchycení v těhlici jako běžný tlumič. Pružení probíhá za pomoci tlaku hydr. kapaliny a dusíku v kouli - pokud dusík uteče, auto přestává pružit. Většinou dochází k poklesu tlaku postupně provozem, popř. kolem těsnícího kroužku plnicího šroubu, proto je dobré dodržovat termíny údržby - tj. dofuk koulí, popř. po jejich životnosti výměnu. Samozřejmě i výměna LHM kapaliny, ta má vliv na životnost koulí také. Tyto koule jdou ještě plnit, na C5 oficiálně už ne, ale i tak se už přišlo na to, kam c5 kouli navrtat pro možnost plnění. Do značkového servisu na to ale nechoďte.
Ke schématu. Tlak v hydraulickém systému udržuje vysokotlaké čerpadlo (ke kouli je přívod od čerpadla hadicemi a trubičkami - viz šipečka). Tlak v kouli udržuje dusík. LHM je vedena do pístnice skrze vrchní uložení pístnice - tzv. koulepéro držák. Kapalina pak tlačí na dno pístu. Více dle schématu.
15:59:03
21.03.2010
21.03.2010
Jožynek
-> Jirik_Tuňák: 21.03.10 13:39:14 humus obe.. 21.03.10 13:39:36 Citron jednoznačne..
15:51:31
21.03.2010
21.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Kdyby vás to zajímalo.
Průřez koulí. Vršek od spodku oddělen membránou. Ve vrchní části šroub pro plnění dusíkem, ve spodní části je LHM kapalina. Dusík je plněn podle typu pod různým tlakem, pružicí koule přibližně kolem 55 atm.
Průřez koulí. Vršek od spodku oddělen membránou. Ve vrchní části šroub pro plnění dusíkem, ve spodní části je LHM kapalina. Dusík je plněn podle typu pod různým tlakem, pružicí koule přibližně kolem 55 atm.
14:01:05
21.03.2010
21.03.2010
Bagrr- máma mele Emu
-> Bobesh: jo jo, řidičovo zrcátko jsem už taky měnil nohu... Sice z jinýho důvodu, ale šlo to... Sehnal jsem manuální zrcátko a z něj použil nohu na svoje elktriše:-)
-> VeTeV: Jo to mě taky baví... Blbouni s HTP který chtěj ukázat jak strašně moc svižný auta maj a pak se divý když jim zlehka ukážu prdel:-D
Jinak xantik už krásně basuje:-) Dva dexoni v kufříku pěkně tvrdí muziku:-) Ještě přehodit do předu ty kompa z peginy (infinity 165) a budu absolutně spokojen s muzikou:-)
-> VeTeV: Jo to mě taky baví... Blbouni s HTP který chtěj ukázat jak strašně moc svižný auta maj a pak se divý když jim zlehka ukážu prdel:-D
Jinak xantik už krásně basuje:-) Dva dexoni v kufříku pěkně tvrdí muziku:-) Ještě přehodit do předu ty kompa z peginy (infinity 165) a budu absolutně spokojen s muzikou:-)
14:00:25
21.03.2010
21.03.2010
Nwkt
-> Jirik_Tuňák: Ani jedno
13:59:50
21.03.2010
21.03.2010
Bagrr- máma mele Emu
-> Jirik_Tuňák: V obou případech sitroen jasný vinr:-D
13:42:26
21.03.2010
21.03.2010
AZmotor
-> Jirik_Tuňák: máš pravdu, je krásná ta fábie...
13:40:35
21.03.2010
21.03.2010
VeTeV
-> Bobesh: tak to nepotěší.. lidi sou píče...
-> Jirik_Tuňák: není škoda wágen krasavec? mě jen stále udivují ty HTPčkaři na dálnici - že jím to za to stojí mě předjet s odřenejma ušima když si jedu 120 a posléze ubrání plynu nebo´t se spottřeba blíží hranici amerického bouráku :-)) dneska mě jeden i trestal a když mě při druhém podobném manévru již nebavil, tka jsem přišlápl pedál a čekal .... nedočkal opět :-))
-> Jirik_Tuňák: není škoda wágen krasavec? mě jen stále udivují ty HTPčkaři na dálnici - že jím to za to stojí mě předjet s odřenejma ušima když si jedu 120 a posléze ubrání plynu nebo´t se spottřeba blíží hranici amerického bouráku :-)) dneska mě jeden i trestal a když mě při druhém podobném manévru již nebavil, tka jsem přišlápl pedál a čekal .... nedočkal opět :-))
13:39:36
21.03.2010
21.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Och och, tady je to jednoznačný. Taky hlasujte.
13:31:33
21.03.2010
21.03.2010
Bobesh
-> VeTeV: Kdyby to byla jen kryt nebo vložka ale odsrala to noha ze dveří
13:28:26
21.03.2010
21.03.2010
VeTeV
-> Bobesh: mlátit bouchat třískat - já mám taky zrcátko u řidiče nalomené - ten černý plast - pozůstatek po nákupech
19:15:27
20.03.2010
20.03.2010
Bobesh
-> Borin - Král tuzerů: Ještě furt? Vyhrožovals,že změníš značku... Ale odo za dobrej kočár se těžko hledá náhrada
17:04:24
20.03.2010
20.03.2010
Borin - Král tuzerů
-> Labros: Já taky, já taky
16:20:06
20.03.2010
20.03.2010
Bagrr- máma mele Emu
Tak dneska jsem vyměnil krokáč... Chování motoru se drobet zlepšilo... Ale stejně budu muset raději zajet na diagnostiku... A nechat si vyjet chyby... A dneska si ještě vytvořím bassbednu:-)
15:38:20
20.03.2010
20.03.2010
Labros
vy jste banda - všichni jste černý ovce
10:53:14
20.03.2010
20.03.2010
Bobesh
Fakt dobrý ráno,jelikož je na dvoře bláto,máme xantii před vratama a do rána nám nějaká zasraná vymatlaná entita ukopla levé zpětné koukací
19:37:47
19.03.2010
19.03.2010
VeTeV
-> Jirik_Tuňák: až budu prachy a Jižík nakoupí v práci :-)) momentálně nechámn zimáky dojeti
14:13:45
19.03.2010
19.03.2010
Bagrr- máma mele Emu
-> Jirik_Tuňák: zatím dojezdim zimní, než nechám srovnat a obout letní hlíny 15ky... Stejně ty zimní co tam teď mám by už příští sezónu byly spíš horší než lepší... Na dojetí z jara, možná začátek léta ještě, budou tak akorát...
09:27:21
19.03.2010
19.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> VeTeV: Díki bohu my taki palupka držý a nemněnil jsem zatím žádní žárouki. Sakra, takhle se nedá psát, jsou ale lyďy, kterým to nevadí.
Dnes jsem si ho nechal umejt (Citrona), včetně spodku a jeho konzervace. Krásní vůs jsem z toho vytvořil. Kdy budete přezouvat na letní ?
Dnes jsem si ho nechal umejt (Citrona), včetně spodku a jeho konzervace. Krásní vůs jsem z toho vytvořil. Kdy budete přezouvat na letní ?
07:56:13
19.03.2010
19.03.2010
VeTeV
ťuky ťuk - já jsme měnil zadní SPZ - původní Frantický, jedná černá a druhá prdla při zavírání dveří, a předek, neboť tam byly rozhílné žárovky - jinak drží včetně přístrojovky vše
01:28:13
19.03.2010
19.03.2010
Bagrr- máma mele Emu
Tak u mne zatím přístrojovka stále čeká na oživení... Jinak zatím krom dvou h1 které se podívali na strom bez výměny.
19:44:02
18.03.2010
18.03.2010
kirri is back
-> Bobesh: s palubkou souhlas, tam sem to mel taky polomrtvy, ja kupoval osray nebo jakyho slaka do zasoby a nemenil sem, kdyz nepocitam osvetleni spz
19:39:21
18.03.2010
18.03.2010
Bobesh
-> kirri is back: Ono Kubo po pravdě jsem jich vyměnil víc ale hned po koupi vybledlý oranžový za nový a čínský modrý H1 v hlavních světlech za obyč NARVA Range Power plus polovybouchanou palubku. Jinak za provozu skutečně jen tu jednu.
19:36:03
18.03.2010
18.03.2010
AZmotor
-> Bobesh: tak asi je to kus od kusu, ale většine ty žárovky teda hoří často..
no a co se týče značek žárovek, to máš pravdu
no a co se týče značek žárovek, to máš pravdu
19:35:34
18.03.2010
18.03.2010
Bobesh
Ono taky záleží na značce-kvalitě použité žárovky. Jednu chvíli jsme v práci fasovali značku KLAXCAR a za rok jsem vyměnil žárovek tolik,jako předtím za 10let. Co se přešlo na HELLA je klid.
19:35:07
18.03.2010
18.03.2010
kirri is back
-> Bobesh: ja za dva roky co sem mel Xatnika a najel 40tisic sem nemenil ani jednu;-)
19:31:55
18.03.2010
18.03.2010
Bobesh
AZmotor 18.03.10 14:49:24 napsal:
práskání žárovek je klasika francouzů, prej by někde stačilo přidat
nějaký odpor??Za rok (12000km)jednu obrysovku,to jde,ne?
práskání žárovek je klasika francouzů, prej by někde stačilo přidat
nějaký odpor??Za rok (12000km)jednu obrysovku,to jde,ne?
17:54:48
18.03.2010
18.03.2010
AZmotor
-> sep: díky, to mě zajímalo