Citroen a Peugeot (PSA)

prohledat
7721 příspěvků (zobrazeno 6751 až 6800) od 21.01.2010 do 30.04.2024, založil/a Kuladmin
řadit dle data
15:38:15
23.03.2010
Borin - Král tuzerů
-> MerHanz: Tak už já když jsem přitáhnul xsaru F HáDéÍčko ke zmámímu co je opravuje už od let 90tých tak mi říkal...zapomeň na obyč benzinky...tak jezdím k Benzině na Vervu a občas Shell V-power diesel...jednou za čas dám směs na čistění vstřiků a pořád leju aditivum a xsara se mi odvděčuje dlouhodobou spotřebou 5,7 - 6,7 litru prcání po městě...klasika je 6,6 4
14:10:15
23.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
U-Geen 23.03.10 10:34:51 napsal: → CHIP: me to pripomina velikonocni vejce na kolech :)

Tykrávo, máš recht. Ještě místo anteny pomlázku a plyšovýho králíčka s beránkem na zadní plato. 1 Mě se to líbí moc. Mám rád úchylný auta. 1
12:53:02
23.03.2010
CHIP
-> U-Geen: No tak nejak jsem to myslel .. 52
12:00:32
23.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Jaktak: Ono by to chtělo, aby lidi na tom měli třeba ty 17" nebo 18" ráfky a vypadalo by to taky jinak. Co jsem vídával na na 16" nebo dokonce 15", tak to vypadalo taky všelijak. V tej světlemodrej na větších alu to vypadá dobře.



-> VeTeV: Jinak čoveče dělají na tu C4 Picasso a C4 Grand Picasso pneumatické zadní odpužení a je tam taky to tlačítko na snížení nakládací hrany, jako máš na vembloudovi. Moc se mi ale nezdá ta zadní náprava. Je tam klasická vlečená se zkrutnou příčkou, ještě se podívám v autosaloonu, ale proti stávajíc nezávislé je to krok zpět. 8 Takhle to fakt vypadá spíš na Ceeda SW.
11:53:37
23.03.2010
Jaktak
-> Jirik_Tuňák: 23.03.10 00:08:37 Na fotce nevypada spatne, ale videl jsem ho nazivo a nejak me nenadchnula jako Picasso 1.generace, to bylo pro me tenkrat modni ikona.

Kdyz jsme u toho designu tak jsem zvedavej jak se VW popere s novym broukem.
11:40:10
23.03.2010
MerHanz
-> VeTeV: HDi je náchylný na to, co do toho naleješ a jak se k tomu chováš. Není to ani klasickej dehet se šnekej, jako je v oktě, HDI má radši krapet větší otáčky, než koncernový TDI. Ale znám spousty lidí, co tomu neudělaj nic dobrýho a jen měněj olej a takovou nezbytnou údržbu a maj nalítáno 300tic. Je to prostě o tom, na co natrefíš.
10:34:51
23.03.2010
U-Geen
-> CHIP: me to pripomina velikonocni vejce na kolech :)
10:21:19
23.03.2010
CHIP
-> Jirik_Tuňák 23.03.10 00:08:20: Jiriku .. ty jo .. vzdyt to vypada absolutne podivne ..
01:12:03
23.03.2010
Bobesh
-> U-Geen: No něco takovýho nás k tomu s Kaprofem vedlo. Ale nic ve zlým1 prostě klídek,prdelky. A díky za toleranci.
01:02:28
23.03.2010
Syny
-> U-Geen: Zavidi nam 3
00:57:09
23.03.2010
U-Geen
-> Bobesh: proc natruc Seatistum? :))
00:37:45
23.03.2010
VeTeV
-> Jirik_Tuňák: no jo HDi je asi naším dalším přístavem - a já se toho pořád děsím .-)
00:35:32
23.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> VeTeV: Ono je dnes takovej výběr, že člověk neví kam sáhnout.

Taky je to o tom, že člověk má to co má, protože je s tím spokojenej a nic víc nepotřebuje. Hlavně, kam hydrofobně sáhnout. Se podívej v inzercích, nový C5 s hydro, kombi a benzínem v podstatě nejsou. 8
00:24:40
23.03.2010
VeTeV
-> Jirik_Tuňák: mě se moc líbí zejména ta 7mi místná verze... ta kratší je taková připrclá... ale víš jak vše je jen otázka peněz a máme jen to na co máme :-))
00:19:38
23.03.2010
Bobesh
skoda-virt.cz/cz/.../1151 76-pro-tuner-2-1

tak jsem na honzíka zvědavej...
00:08:37
23.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
00:08:20
23.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> VeTeV: Jiží, a co velikostně C4 Picasso ?
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Jirik_Tuňák - zrušená registrace vložen 23.03.2010 00:08:20
22:52:58
22.03.2010
VeTeV
-> JoseA: tak i zadek se dá pokazit.. tak holt ty předělávky asi nechtěli nijakmoc dramatizovat a využít co nejvíce toho co bylo... na druhou stranu, ono je mnohdy lépe, že se moc nezasahuje - viz dnešní podoba Octy II... a s tím vnitřním prostorem - je královský, ten veliký rozvor dělá svoje, k tomu veliký kufr a velmi dobře udělaný, kde nepřekáží např podběhy, které mnohdy u kombíku berou drahocené litry a tím v podstatě kazí to co dělá kombík kombíkem...



a pohodlí - když se staráš o hydru /což mnoho lidí ani neví jak maká, natož jakési intervaly výměn LHM, dofuků kulí apod...), tak Ti to auto opravdu oplatí velice pohodlným svezením, které žehlí veškeré nerovnosti... to, že velká část lidí to pouze odlítá a pak to koupí jakýsi chudák a vysype se vtom, neukazuje na spolehlivost vozítka, ale na lájdáctví a spořivost majitelů...



když jsem viděl některé obrázky LHM, tak jsem nechápal - jakási bahnitá směs, neznámé konzistence... přitom původní kapalina je jasně zelená... to mám naštěstí i já a předchozí majitel se o toto staral...
22:46:28
22.03.2010
JoseA
-> VeTeV: Jo tak kombajn má hezké křivky a ačkoliv sem v tom autě ještě nejel, tak spolupracovník se jednou rozplýval jak se pohodlně vezl ve švagrově xantii. Takže na tom pohodlí určitě něco bude a pro mě důležitá a u stávající 306tky trochu chybějící prostornost tomu jistě taky nechybí. Jinak na těch zadcích (u všech aut) celkem není co vylepšovat, ale ten předek u xsary po faceliftu předělali myslím víc. Ale co nad tím brečím, je to jak to je, asi to tak i chtěli a pokud se mi třeba naskytne dobrá koupě, tak se s tím budu muset naučit žít.
22:41:15
22.03.2010
VeTeV
-> Tuner#2: tak osobně beru Tomášovu připomínku jako jakési plácnutí - prostě ,má rád Opla asi díky tomu, že to měli doma co jsem tak vytušil...ale už jsme se ho mockrát ptal - ostatně jako jiných - proč frantíka ne a odpověď tipu - protože je to Francouz, mě jaksi nepřesvědčila...



ber to tak, že díky tomu, že je povědomí lídí o těchto autech jaké je, tak se to prodáva za dobrou cenu, je to prostorné, k tomu velice, ale opravdu velice pohodlné a jako auto pro rodinu, na dovolenou je to naprosto ideální... každý čeká od auta něco jiného - já službu, spolehlivost a pokud možno pohodlí a možnost v tom něco odvézt...

měkdo si chce překousnout jazyk při přejezdu hrbolu, dokázat si jaký je machr a nebo neví co s prachama... ale nějaké škatulkování na auto a zem jejího původu mě nechává chladným...



k tomu konkrétně Citroen má za sebou poměrně rozmanitou historii moc krásných vozů a byť hydra pro ně znamenala mnohdy veliký problém, je to něco, co se je opravdu jedinečné a kdo zkusí obvykle ho to unese...je to auto, které rozděluje lidi na nesmiřitelné tábory, ale obvykle to je založeno na klebetách paní od vedle, než na praktické zkušenosti...
22:32:38
22.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Tuner#2: Tak sem nelez a drž pysk. 7
upraveno 1x, naposled 22.03.2010 22:33:15
22:30:57
22.03.2010
VeTeV
-> JoseA: mě se naopak předek pomalu víc líbí u X1ky - ale třeba zadek a bok považuju za moc krásně udělanej..



co naděláme, je to jak to je a musíme se s tím naučit žít 4
22:29:37
22.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Nwkt 22.03.10 21:43:03 napsal:

Jirik_Tuňák 22.03.10 21:41:05 napsal:

Nwkt:
Nech toho, už jsi jak nemocnej.
že to píšeš

zrovna tyTo napsal ten pravej co? Hlavně, že moje nové téma našel hned, ale srazík Plzeň už zas 3 týdny asi přehlíží a maily mu taky nechodí.8 Už aby to rozsekal sekerou a odešel na stránky týkající se vozů Xantia a Saxo VTS 4 Už mě ty litanie nad suprovostí těchto vozů co má doma fakt nebaví a je vidět že nejsem sám...
upraveno 1x, naposled 22.03.2010 22:30:02
22:27:04
22.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> JoseA: Připadá, ale asi to k tomu patří. 1 Taky jsem čekal výraznější facelift. Některý věci jsou méně patrné, jako třeba i širší nápravy a blatníky.

Jak se na to hodí pěkný kola, tak to vypadá hned mladší.
upraveno 1x, naposled 22.03.2010 22:28:09
22:26:15
22.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Pak ještě. Hydraulická kapalina.

Na nádobce s LHM je kontrolní klobouček s průhlednou baňkou. Já i Větef máme trochu přelito, což se projevuje tím, že je na vrchní straně nádobky oroseno. Je to kvůli tomu, že když zvedneš auto do servisní polohy (nejvyšší), tak červenej klobouček slejzá mezi rysky. Mezi ryskama by měl zůstat, jak sleze níže, je lepší dolejt na mez, aby byl klobouk přesně mezi ryskama. Pak se nestane, že bude v bandě málo kapaliny a že se příp. rozsvítí kontrolky, že je málo kapaliny. Při spuštění do provozní se pak klobouk opře o vrchní stranu průhledné kontrolní baňky.



Doporučuji ihned po koupi novou LHM a dofoukat všechny kulky. Podle servisáka a jeho zvyklostí ti pravděpodobně doporučí přilejt než k němu pojedeš cca 500 ml technického benzínového čističe, trochu to projet a pak k němu.

Výměna kapaliny : Technik nejdříve vytáhne celej systém od staré kapaliny, kterou vytlačí novou napojenou externě na kanystr, tedy mimo nádobu s LHM v autě. Pokud budeš asistovat, nechá tě rvát vytočenej volant nejdříve na jednu a pak na druhou stranu. To je kvůli tomu, že potřebuje dostat starou kapalinu i ze serva.



Jdu do vany, kdyžtak se ptejte....
22:25:11
22.03.2010
JoseA
-> Jirik_Tuňák: To nevím, neměl jsem možnost odzkoušet. Co sem slyšel, tak třeba octavce čirá optika po faceliftu výrazně prospěla co se svítivosti týká. Na firemní byly tak vysleplé paraboly, že to nechali v servisu předělat na new model (místy výměny světel) za větší prachy, než byla zůstatková cena a všichni si pochvalují rozdíl. Takže sem očekával všeobecně lepší svítivost u čirých skel. Jinak když bys pominul, že jsi s autem naprosto spokojený a taky sis na něj zvyknul a líbí se ti, nepřipadá ti ta přední část (ksicht) zastaralá na dobu výroby?
22:24:50
22.03.2010
VeTeV
-> Jirik_Tuňák: jj já to poslední dobu dolu nedávám, v podstatě obden to nakládám jak prase a v zimě při stání venku to taky bylotkaové divočejší kdyžto 14 dní stálo na zemi a bylo -154
22:23:57
22.03.2010
VeTeV
-> Targa: to má dneska každé auto - na to nehleď
22:21:41
22.03.2010
Targa
-> Jirik_Tuňák: bílá ma najeto 160000KM to se mi zdá dobré.. co tobě?
22:19:07
22.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> VeTeV: Koukám, že jsi něco našel. Ještě bych doplnil, že při stání přes noc v nejnižší poloze a startování třeba druhej den nebo po více dnech trvá dofouknutí do provozní trochu déle. Při cvičení nahoru dolu na místě za běhu motoru pak z nejnižší do provozní v průběhu kolem 20 - 30 sec.
22:17:59
22.03.2010
havlik
2.0 HDI nebrat:)
22:16:21
22.03.2010
VeTeV
-> Targa: tak tady ti ve zkratce dávám povídání od Jiříka - přeber si to něco se týká vyloženě toho benálu...



-> Jirik_Tuňák: našel :-)
22:15:08
22.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Targa: Bílá je taky pěkná.
22:14:15
22.03.2010
VeTeV
Projeď se na kostkách, jestli neklepe kloub volantové tyče (stojí nová cca 3600,-).



Topení, zda je suché (u nohou spolujezdce). Kdyby tekl radiátor, bude se dělat mlíko na výdechách u čelního okna.



Pak klasika u motoru, chladící kapalinu, zda v ní není olej, olej, zda v něm není voda.



Zkontroluj hydraulické čerpadlo, jestli těsní. Jediné přípustné je, orosení kolem hadic na přípojkách u čerpadla u spon. Ale já to mám suché.



Po studeném startu budou pár sekund slyšet hydroštosy, než si natáhnout olej, pak by měl motor běžet bez hlučného cvakání od hlavy.



Když si zvednete auto do servisní polohy, tak pod to i vlezeš a máš možnost zkontrolovat zadní hydrokorektor u stabilizátoru a prostřední zadní koule, zda neprotíká.



Ještě jeden hydrokorektor je vpředu.



Pozor, může být namazaný s ovládacím mechanismem ručního ovládání, což není totéž jako prolínání hydr. kapaliny. Je to ale rozlišitelné a viditelné.







Ano, výměna hydraulické kapaliny se dělá současně s dofukem koulí. Za cenu 59 000,- kč máš ale možnost si vzít nějakou tu kačku navíc třeba na úvěru a tím pokreješ možné opravy a servis.



Nic na to nestojí raketu J.







Zadní náprava by neměla mít áčka jako prase. Ale pozor, trochu áčka tam jsou už z výroby stejně jako na dnešních novejch autech a třeba Peugeotu 406 apod.



Repas zadní nápravy se provádí sadou spojovacího šroubu, 2x ložisko a takové futro, čímž je upevněno rameno do pomocné nápravnice. Jedna strana stojí cca 1200,- kč.



Identifikace je možná, třeba tak, že při zvedání z nejnižší polohy se třeba vozidlo při stoupání přidírá vzadu, nebo uslyšíš na dírách cvakání a zmíněná extrémní áčka.



Já, protože jsem taky paranoidní mám obě uložení zadních ramen vyměněná. J







Hydraulické vedení trubičkama (servo, brzdy, pérování) nerezne, je v poplastovaných trubičkách.







Z nejnižší polohy by se měla zvednout do 25 – 30 sec. Z nejvyšší nebo terénní do provozní se může stát, že vrznou silentbloky ramen když se auto spouští zpět, protože uvidíš, že je trochu jinej odklol kol při maximální výšce a při provozní. Při zatížení auta v provozní poloze by mělo auto reagovat s nějakým kulturním zpožděním na dorovnání výšky (tj. sednout si na hranu kufru a pak třeba motoru). Lepší testovat při zahřátém motoru. Hydropneumatika má prodlevu, není to vzduchové odpružení.







Jinak takhle vypadá ta zátka vzadu jak jsem říkal :



picasaweb.google.sk/andre j.spevar/Xantia188V







picasaweb.google.sk/andre j.spevar/Xantia188V







Jinak netrpí na nic co se týká koroze. Na pravé straně je víčko chráněné vedením k nádrži. Lepší je tedy kolem zátky očistit a zatáhnout silikonem okolo, nebo tím polyurethanem.



Nechal jsem preventivně stříkat dutiny, což se provádí hadičkou po vyšroubování jednoho šroubu západky zámky vždy na sloupku.



Zadní vrátka jsou plastová J
22:13:31
22.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> JoseA: Víš o tom, že tyhle světla svítí líp, dál a s větším rozptylovým světlem na krajnici, značky a silniční návěstí než ty čirý na Peugeotu 406 ? 5 Odzkoušeno, testováno.
22:12:58
22.03.2010
Targa
-> Jirik_Tuňák: čekám na více info od majitele ...ale prej ma zajemce a auto je do patku blokovany ..když ho neveme tak mi info pošle...takže km zatim nevím..jinač jel jsem v bobeshovim ...



dalsi v zaloze mam tohle : www.annonce.cz/detail/Cit roen-Xantia-2-0-HDi-EXCLUS IVE-8169819-W2QPC1.html
22:12:18
22.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> VeTeV: To už je popsané níže i s fotkou :-) u popisu koule a pístnice.

Koukal jsi na to ? Vědíl jsi, že kulka vypadá uvnitř takto ? Takhle aspoň víte, jak to aj funguje. :-)
22:12:06
22.03.2010
JoseA
Ten kombik od targy, pěkná barva, pěkný zadek, pěkné z boku, ale ten předek se mi pořád nelíbí. Že neudělali trochu zásadnější facelift, zepředu bych tomu nevěřil, že je to z roku 2000 už jen proto, když to srovnám s konkurentem 406, která dostala tuším už o rok dříve čirou optiku a hlavně od počátku výroby nedělená světla s blinkry, 306 je dostala po faceliftu v 1997. To jen tak můj nepodstatný názor na vzhled 4
22:09:57
22.03.2010
VeTeV
Jiříkovo rady do života:



1, eště jsem vzpomněl na jednu věc.

Věkem se ojebe na zadním hydrokorektoru takové asi 5 cm dlouhé silonové táhýlko zajištěné drátěnou závlačkou.

Je na jedné i druhé straně nacvaknuté na kuličce na hydrokorektoru a na druhé na stabíku. Pohybem jednotlivých částí zadku se tak hlídá světlá výška. Plast se ale může věkem vymačkat a na jedné nebo druhé straně vypadne. Zadek pak zůstane v určité poloze a tu pak nemění.

V Citroënu jsem to táhýlko kupoval za pár korun. Koupil jsem dvě, jedno tam dal a druhé si nechal v šupleti doma.



Jen tak pro info, kdyby náhodou.



Takhle vypadá : img513.imageshack.us/i/ta hlo.jpg
21:58:31
22.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> VeTeV: Až se ozve, tak mu dáme info, teď to nech být. Dal bych mu společně s tebou kompletní informace třeba sem. Ty už máš taky praxi co kde a jak. :-)
21:55:01
22.03.2010
VeTeV
-> Jirik_Tuňák: mrknu se - někde něco mám pane... i když se musím rozmyslet, zda-li by nebylo lépe jít někam do ilegality - tady s tím hnusem francouzským překážíme 3
21:54:04
22.03.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák: Tak ja nic moc neprosazuju. Treba ty nakupni tasky se mi nelibi ani fobie ani to od citronu 1 Hlavni je nebrat pOPELnici, fijat, renolt. Pak uz se da vybirat ze vseho vicemene.
21:50:51
22.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nehroť to tak s tím prosazováním, tady se toho pak každej chytá jak hovno košile. Přece si nenecháme zkazit radost v naší práci reklamní agentury. 1
21:47:48
22.03.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Nwkt 22.03.10 18:53:43: Blazne, znam tedy starou omegu co ma kamarad 2,5TD ukradeny od BMW... Jediny opel je tam karoserie a to je taky to nejhorsi na tom aute. Sype se pred ocima. sOPEL nikdy. Zlatej francouz
21:46:00
22.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Nwkt: Buď tak laskav a nevyjadřuj se k něčemu čemu nerozumíš "inteligentníma" ; příprdama, ju ? Natahuješ zbytečně téma. 4 Běž se učit, šup.
21:43:03
22.03.2010
Nwkt
Jirik_Tuňák 22.03.10 21:41:05 napsal: → Nwkt: Nech toho, už jsi jak nemocnej.že to píšeš zrovna ty
21:43:01
22.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Targa: Kolik má najeto ? Aby neměla vyloženě moc, vstřiky na HDi jsou docela drahý. Už jsi v tom jel ?
upraveno 1x, naposled 22.03.2010 21:44:10
21:41:05
22.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Targa: Pěkná. Až to bude aktuální, dej vědět, načepuju tě informacema co a jak, než to koupíš. Větvík to kupoval s vidinou možných investic do servisu a údržby i po mojí průpravě, základní servis a nějaký ty díly skutečně dělal jak on, tak já.



-> VeTeV: Nenašel bys nějaký ty poučky, co a jak překontrolovat, odzkoušet a prohlédnout před koupí, jak jsem ti tehdy psal ? Abych to nemusel Targoušovi psát pro sichr znova. 1 Bylo to ale hlavně asi telefonicky a nebo rozkouskovaný do více zpráv. Nebo to nech bejt, když bude chtít, ozve se. 4



-> Nwkt: Nech toho, už jsi jak nemocnej.
20:57:37
22.03.2010
VeTeV
-> Targa: kuzi bych nechtel, ale jinak vybava koukam dosti nacvakana :-)

no jsem zvědav na pordrobnější info a konečné rozhodnutí - btw pěkná barva 4
20:54:36
22.03.2010
Targa
Extreme Tyres