-> Mr._Nosferatu: alternator by to chtelo urcite vetsi, nejde o to ze by je nedobil, to on je dobije, ale za delsi cas... takze jestli to mas auto s kterym jezdis dlouhe trasy tak dobry, ale nejaky couracky kolem komina, spatny...
-> StepaNoFUN: dotaz jsem psal já, budu propojovat hlavni baterku s přídavnou, aby se za jízdy dobijela, zapojeny budou přes 40A relé (zapojení beru podle jiného vozu). Mám 54Ah baterie a 70A altik, tak pokud jsem někde udělal chybu, tak mě oprav.
-> Sejki: Na 40A bych klidně (a raději - větším průměrem nic nezkazíš) dal tu 16tku... Přece jenom určitě nechceš na konci počítat ty volty na prstech jedný ruky (nadsázka). :-) Každopádně 10tka by to snesla, ale asi by tam byl trochu úbytek (odhadem cca 1V).
Mimochodem - co to bude za lednici, že má odběr 40A??? :-O
Jestli počítáš s kompresorovkou na 230V přes měnič, tak opatrně. Ne každej kompresor snese modifikovanou sinusoidu a i pokud jo, tak daleko víc "topí"... A nepředpokládám, že bys měl měnič s klasickou sinusoidou...
-> Mr._Nosferatu: delka? Pokud to bude tazeno z motoroveho prostoru do kufru pouzil bych klidne 16mm2, jinak nezapomen na diodu, kdyz si vybijes tu v kufru aby sis nevybil i tu na startovani... chytrejsi poradi se zapojenim...
Mám v plánu dát do vozu druhou baterku, jen na napájení lednice, jaký průřez kabelu zvolit ? Víc jak 40A by jim "téct" nemelo, bude stačit něco kolem 10mm2 ?
-> Dušan 01.02.16 19:37:24: Nechytil a pokud ano, tak se jako první poškodí brzdová a spojková trubka. Tohle v chráničce pod plechem je prakticky celé schované v prohlubni vedle trubky na vodu - vše spáskované. Takže i když by se ten plech trochu zmáčknul, tak to nic neudělá. Navíc když něco takového nastane, tak určitě zastavím a použiju odpojovač a omrknu škody.
-> Dušan: asi tak. Není jen možnost trefit něco čistě předkem. Spíš pravděpodobnější je chytit někde za prostředek. Octou jsem nechytil předkem ani nápravnicí nikdy, zato plastama pod podlahou několikrát...
Ale pokud bude ten kabel dobře schovanej v chráničce, asi bych se toho nebál
-> m8rinek 01.02.16 16:50:23: To já taky ne, ať si to táhne klidně přes střechu, nikomu nic nenutím, jen mě udivujou argumenty s možným porušením a ty jsem se pokusil vyvrátit. Nic víc, nic méně...
-> Karel. 01.02.16 14:12:02: Od letícího kamínku z auta před Tebou těžko (tomu brání všechno co je před) od kola už vůbec, když je to na úrovni kola a když to na všech škodovkách přežije podtlaková hadice, tak nevidím důvod proč na druhé straně kabel ne. U kabelu je daleko větší průser jakýkoliv kolmý průchod plechem bez pořádné průchodky a zafixování, ale nikomu to nenutím. Mimochodem větší paseku dokáže vzadu udělat poloosa a právě pro ty případy je dobré mít odpojovač baterky.
Takovýto kabel vydrží opravdu hodně, takže poškození asi nehrozí. Neznám případ, že by se zničila hadice od podtlaku. Také mám v plánu baterku do kufru, a tento způsob mi přijde dobrý
-> Karel. 01.02.16 08:37:26: Kolik protrzenych hadic na podtlak jsi videl? Ja ani jednu, je to chraneno vys nez je napravnice/most takze toho bych se nebal.
Tunelem to tahat nebudu, máte pravdu, že je tam moc málo místa. Ale co mě netrápí je sytič a plyn, protože bude elektrickej, takže by to teoreticky šlo. ¨
-> Tuner#2: Jde mi o to, že může odletět šutr a protrhnout to, ano je to přitažený za vlasy, ale i tak. Měkkej kabel to je, ale není problém ho dát do pořádné chráničky a je klid.
Bezdůvodně bych to neřešil... už teď pocituju jak mi nová 44Ah baterka na buggy nestačí.. když vyjedu do "akce" a jak chci nastartovat k odjezdu domů startér dvakrát převalí a začne na mě vrčet... a větší baterka mi přijde jako nejlepší řešení.
-> Tuner#2: Na spoustu věcí. vysílačku, svícení, nabíjení mobilu, ntb na chatě bez el... a spoustu dalšího. prostě potřebuju aby to mělo šťávu v záloze a nemusel furt startovat na dobíjení....
Ted mě napadla možnost malé centrály, v mot. prostoru. ale furt je pohodlnější větší baterka.
-> Karel.: Přikládám fotku z předu jak to vypadá. V levo je tažený podtlak a v pravo je tažený + kabel s venkovní tvrdou izolací (ty autohifi měkoty se na tohle moc nehodí) v černé pevné chráničce.
Kabel je po celé délce chráněn plechem a pokud by jsi ho měl trefit, tak napřed utrhneš stabík, spodní ramena na přední nápravě a až pak by se ho to nějak mohl dotknout = tohle nehrozí a nebo to bude taková pecka, že budeš rád, když to zastavíš a při opouštění auta otočíš odpojovačem baterky...
-> zajoch 31.01.16 20:35:58: Pod sedačku se nevejde určitě a pokud je baterka v kabině, tak musí být v boxu a zajištěné odvětrání = nesmysl. K motoru bych jí taky nedával, zbytečně přesuneš váhu tam kde je jí už dost.
-> Karel.: do tunelu by som ten kábel ani ja nedával, moc miesta na rozdávanie tam nie je. Mal som tunelom ťahané "husie krky" cca 25 mm priemer, na ofuky k zadným nohám a musel som ich mať vyvesené a pripáskované v horných rohoch tunelu, aby nebránili radeniu, plynovému lanku, sytičovému lanku atď. A nakoniec som to aj tak vyhodil, lebo to bola blbosť a aj tak to trochu škrelo o plynové lanko.
Tak v tunelu mas razeni a rucku. Dost to pruzi a hybe se tam dost veci. Ja to tahal pod autem a pri lonske rozborce vse jako nove. Zapojeni na tvrdo bez pojistky.