Když jsem tahal elektriku, tak jsem nikde nenašel víc než 6 mm a nevím jak to, ale jezdil jsem teď se 4 mm
Takže 100 by snad mohlo stačit, ne ?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kabel k baterce do kufru
13:21:39
16.03.2023
16.03.2023
T
12:54:43
16.03.2023
16.03.2023
Vojťas
-> minno 16.03.23 12:17:49: Tyjo, normálně to v katalogu nemůžu najít
12:26:07
16.03.2023
16.03.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: No jasně, že to bude nějaká kanička... Ale když už to mění, tak bych tam dal vodič, kterej vydrží max. proud, co alternátor dá :-D
12:17:49
16.03.2023
16.03.2023
minno
A origo je koľko? To asi tiež nebude moc.
08:50:55
16.03.2023
16.03.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> T 16.03.23 08:49:16: Ne no :-) Pod 10 mm^2 určitě nejdi...
08:49:16
16.03.2023
16.03.2023
T
Cca 80 cm, altík startér…. Asi nemám psát, že to teď jezdilo se 4 mm
08:34:54
16.03.2023
16.03.2023
vhml
-> T 16.03.23 08:21:13: 6 určitě ne. Spíš 10 a 16 bude jistota. Na tý dýlce neušetříš peníze ani váhu.
08:28:04
16.03.2023
16.03.2023
StepaNoFUN
-> T: V jaký dýlce? Každopádně 6 mi přijde málo.
08:21:13
16.03.2023
16.03.2023
T
Jaký průřez kabelu pro spojení altíku se startérem ? Bude stačit 6 mm ?
Teď si nejsem jistý, jestli je altík 55 nebo 70 A.....
Teď si nejsem jistý, jestli je altík 55 nebo 70 A.....
07:01:52
22.09.2016
22.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Mr._Nosferatu: alternator by to chtelo urcite vetsi, nejde o to ze by je nedobil, to on je dobije, ale za delsi cas... takze jestli to mas auto s kterym jezdis dlouhe trasy tak dobry, ale nejaky couracky kolem komina, spatny...
00:04:37
22.09.2016
22.09.2016
Mr._Nosferatu
-> StepaNoFUN: dotaz jsem psal já, budu propojovat hlavni baterku s přídavnou, aby se za jízdy dobijela, zapojeny budou přes 40A relé (zapojení beru podle jiného vozu). Mám 54Ah baterie a 70A altik, tak pokud jsem někde udělal chybu, tak mě oprav.
20:41:10
21.09.2016
21.09.2016
StepaNoFUN
-> Sejki: Na 40A bych klidně (a raději - větším průměrem nic nezkazíš) dal tu 16tku... Přece jenom určitě nechceš na konci počítat ty volty na prstech jedný ruky (nadsázka). :-) Každopádně 10tka by to snesla, ale asi by tam byl trochu úbytek (odhadem cca 1V).
Mimochodem - co to bude za lednici, že má odběr 40A??? :-O
Jestli počítáš s kompresorovkou na 230V přes měnič, tak opatrně. Ne každej kompresor snese modifikovanou sinusoidu a i pokud jo, tak daleko víc "topí"... A nepředpokládám, že bys měl měnič s klasickou sinusoidou...
Mimochodem - co to bude za lednici, že má odběr 40A??? :-O
Jestli počítáš s kompresorovkou na 230V přes měnič, tak opatrně. Ne každej kompresor snese modifikovanou sinusoidu a i pokud jo, tak daleko víc "topí"... A nepředpokládám, že bys měl měnič s klasickou sinusoidou...
15:17:04
21.09.2016
21.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Mr._Nosferatu: takze 16mm2
14:59:54
21.09.2016
21.09.2016
Mr._Nosferatu
-> Sejki: délka asi 4m. Zapojení znám, přes relátko, který spíná signál z altiku.
07:58:20
21.09.2016
21.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Mr._Nosferatu: delka? Pokud to bude tazeno z motoroveho prostoru do kufru pouzil bych klidne 16mm2, jinak nezapomen na diodu, kdyz si vybijes tu v kufru aby sis nevybil i tu na startovani... chytrejsi poradi se zapojenim...
02:20:31
21.09.2016
21.09.2016
Mr._Nosferatu
Mám v plánu dát do vozu druhou baterku, jen na napájení lednice, jaký průřez kabelu zvolit ? Víc jak 40A by jim "téct" nemelo, bude stačit něco kolem 10mm2 ?
20:21:11
03.02.2016
03.02.2016
palinator
-> Karlos (WIO46):
Málo Tlumexu.
Málo Tlumexu.
20:16:09
01.02.2016
01.02.2016
Karlos (WIO46)
-> Tuner#2: Ten krycí plech jde i víc zničit, než ho jen promáčknout.
19:54:56
01.02.2016
01.02.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Dušan 01.02.16 19:37:24: Nechytil a pokud ano, tak se jako první poškodí brzdová a spojková trubka. Tohle v chráničce pod plechem je prakticky celé schované v prohlubni vedle trubky na vodu - vše spáskované. Takže i když by se ten plech trochu zmáčknul, tak to nic neudělá. Navíc když něco takového nastane, tak určitě zastavím a použiju odpojovač a omrknu škody.
19:46:20
01.02.2016
01.02.2016
Milan 136
-> Dušan: asi tak. Není jen možnost trefit něco čistě předkem. Spíš pravděpodobnější je chytit někde za prostředek. Octou jsem nechytil předkem ani nápravnicí nikdy, zato plastama pod podlahou několikrát...
Ale pokud bude ten kabel dobře schovanej v chráničce, asi bych se toho nebál
Ale pokud bude ten kabel dobře schovanej v chráničce, asi bych se toho nebál
19:37:24
01.02.2016
01.02.2016
Dušan
-> Tuner#2: blbost neblbost, uz jsi nekdy posadil auto na bricho ? Kazdy zpusob tazeni ma sve + a -
18:17:23
01.02.2016
01.02.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 01.02.16 16:50:23: To já taky ne, ať si to táhne klidně přes střechu, nikomu nic nenutím, jen mě udivujou argumenty s možným porušením a ty jsem se pokusil vyvrátit. Nic víc, nic méně...
16:50:23
01.02.2016
01.02.2016
m8rinek
Moc nevidim důvod, proč by si to Karel neměl udělat podle svého...
16:40:27
01.02.2016
01.02.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Karel. 01.02.16 14:12:02: Od letícího kamínku z auta před Tebou těžko (tomu brání všechno co je před) od kola už vůbec, když je to na úrovni kola a když to na všech škodovkách přežije podtlaková hadice, tak nevidím důvod proč na druhé straně kabel ne. U kabelu je daleko větší průser jakýkoliv kolmý průchod plechem bez pořádné průchodky a zafixování, ale nikomu to nenutím. Mimochodem větší paseku dokáže vzadu udělat poloosa a právě pro ty případy je dobré mít odpojovač baterky.
-> Luky 01.02.16 14:31:09: Je to vtipné, ale ne v této diskuzi... nebo máš snad jinou zkušenost?
-> Luky 01.02.16 14:31:09: Je to vtipné, ale ne v této diskuzi... nebo máš snad jinou zkušenost?
15:02:56
01.02.2016
01.02.2016
Karel.
-> Luky:
14:33:57
01.02.2016
01.02.2016
Pavell
Takovýto kabel vydrží opravdu hodně, takže poškození asi nehrozí. Neznám případ, že by se zničila hadice od podtlaku. Také mám v plánu baterku do kufru, a tento způsob mi přijde dobrý
14:31:09
01.02.2016
01.02.2016
Luky
...pani doktorko, věříte v Boha?
14:12:02
01.02.2016
01.02.2016
Karel.
-> Tuner#2: Nejde o to kolik viděl, ale o to co se stát může, i když ta pravděpodobnost je malá
12:15:15
01.02.2016
01.02.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Karel. 01.02.16 08:37:26: Kolik protrzenych hadic na podtlak jsi videl? Ja ani jednu, je to chraneno vys nez je napravnice/most takze toho bych se nebal.
08:37:26
01.02.2016
01.02.2016
Karel.
Tunelem to tahat nebudu, máte pravdu, že je tam moc málo místa. Ale co mě netrápí je sytič a plyn, protože bude elektrickej, takže by to teoreticky šlo. ¨
-> Tuner#2: Jde mi o to, že může odletět šutr a protrhnout to, ano je to přitažený za vlasy, ale i tak. Měkkej kabel to je, ale není problém ho dát do pořádné chráničky a je klid.
-> Tuner#2: Jde mi o to, že může odletět šutr a protrhnout to, ano je to přitažený za vlasy, ale i tak. Měkkej kabel to je, ale není problém ho dát do pořádné chráničky a je klid.
21:54:35
31.01.2016
31.01.2016
zajoch
Bezdůvodně bych to neřešil... už teď pocituju jak mi nová 44Ah baterka na buggy nestačí.. když vyjedu do "akce" a jak chci nastartovat k odjezdu domů startér dvakrát převalí a začne na mě vrčet... a větší baterka mi přijde jako nejlepší řešení.
21:40:18
31.01.2016
31.01.2016
zajoch
-> Tuner#2: Na spoustu věcí. vysílačku, svícení, nabíjení mobilu, ntb na chatě bez el... a spoustu dalšího. prostě potřebuju aby to mělo šťávu v záloze a nemusel furt startovat na dobíjení....
Ted mě napadla možnost malé centrály, v mot. prostoru. ale furt je pohodlnější větší baterka.
Ted mě napadla možnost malé centrály, v mot. prostoru. ale furt je pohodlnější větší baterka.
21:34:23
31.01.2016
31.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> miguelias 31.01.16 21:11:45: Tak je tam stejně převážně kvůli bezpečnosti při případném nárazu a to myslím splní bez problému.
-> suri 31.01.16 21:13:44:
-> zajoch 31.01.16 21:28:28: Tak pokud to máš jako spotřebák, je otázka na co tam dávat větší než 44Ah?
-> suri 31.01.16 21:13:44:
-> zajoch 31.01.16 21:28:28: Tak pokud to máš jako spotřebák, je otázka na co tam dávat větší než 44Ah?
21:28:28
31.01.2016
31.01.2016
zajoch
-> Tuner#2: No a v kufru zabírá docela dost místa, které potřebuju používat jinak a teď, babo raď
21:25:17
31.01.2016
31.01.2016
Matthes, záškodník z TechWebu
-> miguelias: Hh proč ne? Kolikrát potřebuješ rezervu? Já mám taky nějaký čínský hovno. Přijde mi to lepší než nějekej slick olítanej na plátno
21:13:44
31.01.2016
31.01.2016
suri
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.01.16 21:02:59: k dokonalosti tomu chýba len senzor nárazu a pyrotechnický odpalovač + vedenia ako má Superb 3,6 :D
21:11:45
31.01.2016
31.01.2016
miguelias
-> Tuner#2: Že zrovna ty budeš mít OR34 jako rezervu bych nečekal.
21:04:24
31.01.2016
31.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
Tahat to do introše přes průchodky a pak vedle tunelu vrtat nějakou díru ven kde je navíc dutina a nádrž - nevím, přijde mě to jako nesmysl.
21:02:59
31.01.2016
31.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
Tady ještě stará fotka z geometrie s červenýma trubkama.
21:02:24
31.01.2016
31.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Karel.: Přikládám fotku z předu jak to vypadá. V levo je tažený podtlak a v pravo je tažený + kabel s venkovní tvrdou izolací (ty autohifi měkoty se na tohle moc nehodí) v černé pevné chráničce.
Kabel je po celé délce chráněn plechem a pokud by jsi ho měl trefit, tak napřed utrhneš stabík, spodní ramena na přední nápravě a až pak by se ho to nějak mohl dotknout = tohle nehrozí a nebo to bude taková pecka, že budeš rád, když to zastavíš a při opouštění auta otočíš odpojovačem baterky...
Kabel je po celé délce chráněn plechem a pokud by jsi ho měl trefit, tak napřed utrhneš stabík, spodní ramena na přední nápravě a až pak by se ho to nějak mohl dotknout = tohle nehrozí a nebo to bude taková pecka, že budeš rád, když to zastavíš a při opouštění auta otočíš odpojovačem baterky...
20:58:46
31.01.2016
31.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 31.01.16 18:30:54: Tady je vidět jaký je nesmysl to táhnout tunelem. Topení, řazení, ručka = velké riziko poškození.
20:57:59
31.01.2016
31.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> zajoch 31.01.16 20:35:58: Pod sedačku se nevejde určitě a pokud je baterka v kabině, tak musí být v boxu a zajištěné odvětrání = nesmysl. K motoru bych jí taky nedával, zbytečně přesuneš váhu tam kde je jí už dost.
20:40:53
31.01.2016
31.01.2016
zajoch
-> Lukyn742: nějak si právě nevybavuju kolik tam je místa. No nevadí, pude jinam...
20:39:44
31.01.2016
31.01.2016
Lukyn742
-> zajoch: Jedině že by na té baterce spolujezdec seděl
20:35:58
31.01.2016
31.01.2016
zajoch
vlezla by se tak baterka normálně pod sedačku spolujezdce? docela mi to vrtá hlavou, kam ji dát, když větší kapacitu, aby se neplýtvalo místem.
Napadlo mě pod sedačky nebo do motorového prostoru... sem radši pro tu první možnost :D
Napadlo mě pod sedačky nebo do motorového prostoru... sem radši pro tu první možnost :D
18:30:24
31.01.2016
31.01.2016
minno
-> Karel.: Pre inšpiráciu, koľko je v tuneli miesta :)
Pohľad od vybratej konzoly radenia dopredu.
Pohľad od vybratej konzoly radenia dopredu.
18:17:52
24.01.2016
24.01.2016
minno
-> Karel.: do tunelu by som ten kábel ani ja nedával, moc miesta na rozdávanie tam nie je. Mal som tunelom ťahané "husie krky" cca 25 mm priemer, na ofuky k zadným nohám a musel som ich mať vyvesené a pripáskované v horných rohoch tunelu, aby nebránili radeniu, plynovému lanku, sytičovému lanku atď. A nakoniec som to aj tak vyhodil, lebo to bola blbosť a aj tak to trochu škrelo o plynové lanko.
21:07:27
23.01.2016
23.01.2016
Antony - zrušená registrace
-> Karel.: 35mm2, tažený vedle tunelu ve spirálový chráničce, přes odpojovač, zapojení na přímo.
17:23:11
23.01.2016
23.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak v tunelu mas razeni a rucku. Dost to pruzi a hybe se tam dost veci. Ja to tahal pod autem a pri lonske rozborce vse jako nove. Zapojeni na tvrdo bez pojistky.