skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výběr autobaterie
23:07:13
31.01.2024
31.01.2024
COL
Pokud mne paměť neklame, bývá 31 (kostra) hnědá, 30 (stálé +) černá a 15 (zapalování) červená, alespoň teda u koncernu)
21:26:54
31.01.2024
31.01.2024
Nwkt
21:25:46
31.01.2024
31.01.2024
minno
-> Nwkt: Varta vec názoru, navyše sú 3 typy Varty.
A čierny kábel obecne braný za kostru. Áno, ak sú + a - farebne rozlíšené. Ak sú obidva čierne, tak je to akosi jedno. Zároveň u rozličných kontaktov baterky je to nezameniteľné.
-> Robert 106: Aha. No, no to občas očistím :-)
A čierny kábel obecne braný za kostru. Áno, ak sú + a - farebne rozlíšené. Ak sú obidva čierne, tak je to akosi jedno. Zároveň u rozličných kontaktov baterky je to nezameniteľné.
-> Robert 106: Aha. No, no to občas očistím :-)
20:53:25
31.01.2024
31.01.2024
Nwkt
-> minno: černý je obecně braný za kostru, jinak větší sračka než Varta na trhu snad není
19:52:12
30.01.2024
30.01.2024
Robert 106
-> minno: Myslel jsem hlavně převodovku, startér a dekl spojkového válce.
22:36:48
29.01.2024
29.01.2024
minno
-> Bukaj 29.01.24 21:52:35: To je púzdro s poistkou a kábel na pripojenie RJ Ignitech k motoru. Radil mi to tak pred mnohými rokmi Vrba, tak som to tak zapojil a slúži to dobre.
-> Nwkt 29.01.24 21:53:15: Nerozumiem otázke. Plus k štartéru je origo (šedá izolácia). A čo je na ostatných čiernych "+" kábloch divné, to nechápem. A ani čo je na Varte divné.
-> Nwkt 29.01.24 21:53:15: Nerozumiem otázke. Plus k štartéru je origo (šedá izolácia). A čo je na ostatných čiernych "+" kábloch divné, to nechápem. A ani čo je na Varte divné.
21:53:15
29.01.2024
29.01.2024
Nwkt
-> minno 29.01.24 09:17:11: černej plus? a ještě Vartu k tomu?
21:52:35
29.01.2024
29.01.2024
Bukaj
-> minno 29.01.24 09:17:11: Ten plastovej "konektor" nebo co to je na tom plusovym kontaktu - co a na co to je?
21:13:06
29.01.2024
29.01.2024
minno
-> Robert 106: baterka je nová, držiak čerstvo nastriekaný a zasedačkový priestor sa nemá ako umazať, ked sa prakticky nepoužíva
20:07:06
29.01.2024
29.01.2024
Robert 106
-> minno: Máš to krásně čisté, jako vždy - jezdíš s tím vůbec ? :-)
20:05:42
29.01.2024
29.01.2024
Robert 106
Tak u 742 ky je podle mého v dnešní době použitelný jakýkoliv akumulátor, který se
do kastlíku vejde. Klidně obyčejný který se v případě potřeby dolije destilkou.
Důležité jsou dvě věci:
1) dobíjení
2) klidový odběr
Dobíjení s tranzistorovým regulátorem už je celkem OK, instalace alternátoru
z felicie, nebo výše s menší řemenicí a vestavěným regulátorem je ještě lepší.
Akumulátor s větší kapacitou musí být alternátor schopen také nabít.
Další důležitá věc je stabilní klidový odběr autorádia, centrálu a dalších dodělaných kravin.
Některé čína DO a Autorádia dost chlastají.
Rapid má baterii z tesca s medvědem rok 2015 cena 890 Kč od podzimu do jara auto stojí
a první jarní start bez problémů nikdy jsem nemusel dobíjet. Odběr z baterie při vypnutém zapalování 0 mA
do kastlíku vejde. Klidně obyčejný který se v případě potřeby dolije destilkou.
Důležité jsou dvě věci:
1) dobíjení
2) klidový odběr
Dobíjení s tranzistorovým regulátorem už je celkem OK, instalace alternátoru
z felicie, nebo výše s menší řemenicí a vestavěným regulátorem je ještě lepší.
Akumulátor s větší kapacitou musí být alternátor schopen také nabít.
Další důležitá věc je stabilní klidový odběr autorádia, centrálu a dalších dodělaných kravin.
Některé čína DO a Autorádia dost chlastají.
Rapid má baterii z tesca s medvědem rok 2015 cena 890 Kč od podzimu do jara auto stojí
a první jarní start bez problémů nikdy jsem nemusel dobíjet. Odběr z baterie při vypnutém zapalování 0 mA
09:17:11
29.01.2024
29.01.2024
minno
A baterka s rozmermi 207x175x190 pasuje s držiakom výborne. A vojde sa aj horný plastový dekel.
09:13:25
29.01.2024
29.01.2024
minno
Predĺžil som origo držiak baterky asi o 15 mm (vyrovnal horný zhyb a ohol o kus ďalej) + nadpojil novo vyrobeným L-kom.
20:06:06
22.01.2024
22.01.2024
minno
-> isti: To nie, len 13 rokov mám v škodovke baterku nesprávneho rozmeru bez držiaka a to len preto, že mi vtedy poslali inú, ako som si objednal (54 Ah Vartu Silver za cenu 44 Ah Varta Blue, a bol som ticho), tak keď už je čas na novú, chcel som tam dať správny rozmer aj s držiakom Ale asi to skončí zas rovnakým rozmerom.
-> Bukaj: Bolo by mi to dosť, ale už som zvyknutý na viac A 175x175 sa mi už zdá na výzor moc malá (mám takú istú v Punte, aj v garáži na solar).
Toto je 207x175x190 čo tam mám teraz. Plastový kryt tam vojde normálne. Držiak si skúsim vyrobiť z plechu a možno sa to tam zmestí aj s ním.
-> Bukaj: Bolo by mi to dosť, ale už som zvyknutý na viac A 175x175 sa mi už zdá na výzor moc malá (mám takú istú v Punte, aj v garáži na solar).
Toto je 207x175x190 čo tam mám teraz. Plastový kryt tam vojde normálne. Držiak si skúsim vyrobiť z plechu a možno sa to tam zmestí aj s ním.
19:52:04
22.01.2024
22.01.2024
Bukaj
-> minno: No, taky jsem při letmém průzkumu internetu našel jen Varty 44 Ah s rozměry 190 x 175 x 175 mm (190 mm výška)...
Copak, 44 Ah se ti zdá málo?
Copak, 44 Ah se ti zdá málo?
19:29:20
22.01.2024
22.01.2024
isti
-> minno 22.01.24 18:48:40: Netuším ale už vidím pred očami ako upravuješ kastlík
18:48:40
22.01.2024
22.01.2024
minno
Vyrábajú sa dnes vôbec ešte baterky s týmito rozmermi -> Bukaj 15.01.24 17:37:49: (190x175x190 mm)?
Lebo nech hľadám ako hľadám, normálne kapacity do škodovky sú dĺžky buď 175, alebo potom až 207, pričom 175 sú len do 44 Ah. A 190 mm ani jedna.
Lebo nech hľadám ako hľadám, normálne kapacity do škodovky sú dĺžky buď 175, alebo potom až 207, pričom 175 sú len do 44 Ah. A 190 mm ani jedna.
18:34:11
15.01.2024
15.01.2024
Bukaj
-> minno: Tak na tyhle "motorky" s použitím startéru 0,8 kW to stačí v pohodě
18:06:22
15.01.2024
15.01.2024
minno
-> Bukaj: Ok, super. Zaujímala ma hlavne výška - 190 mm. Takže mi bude stačiť voliť kratšiu dĺžku a bude to fajn.
Inak ma celkom prekvapuje ten nízky štartovací prúd origo Akumy :)
Koľko mali potom 37 Ah verzie?
Inak ma celkom prekvapuje ten nízky štartovací prúd origo Akumy :)
Koľko mali potom 37 Ah verzie?
18:03:29
15.01.2024
15.01.2024
Bukaj
-> minno: Jo, jasně, že mám - opraveno.
Šířka je u všech běžných aku stejná - těch cca 175 mm (ta původní Akuma měla 173 mm). Výška je u těch 44 Ah stejná, jako u té původní Akumy, ale mám tu i nějaké větší baterky a jedna z nich (60Ah) je nižší. 74Ah jsou stejně vysoké, jako ty 44Ah.
Šířka je u všech běžných aku stejná - těch cca 175 mm (ta původní Akuma měla 173 mm). Výška je u těch 44 Ah stejná, jako u té původní Akumy, ale mám tu i nějaké větší baterky a jedna z nich (60Ah) je nižší. 74Ah jsou stejně vysoké, jako ty 44Ah.
17:50:33
15.01.2024
15.01.2024
minno
-> Bukaj 15.01.24 17:37:49: Nemáš tam dĺžku a šírku opačne? Podľa mňa takto:
(číže to sedí aj podľa mojej úvahy)
(číže to sedí aj podľa mojej úvahy)
17:42:03
15.01.2024
15.01.2024
Bukaj
...a jsou delší:
Teoreticky by mohlo pomoci odříznout na zadní straně to žebírko, aby baterka byla vzadu blíž stěně kastlíku (kastlík se nepatrně zužuje směrem dolů) a vpředu by nemusela tolik zavazet plechovému držáku...
Teoreticky by mohlo pomoci odříznout na zadní straně to žebírko, aby baterka byla vzadu blíž stěně kastlíku (kastlík se nepatrně zužuje směrem dolů) a vpředu by nemusela tolik zavazet plechovému držáku...
17:39:16
15.01.2024
15.01.2024
Bukaj
-> minno: Ty novodobé mají dole žebírka na přichycení na všech obvodových stěnách, originál jen na delší stěně:
17:37:49
15.01.2024
15.01.2024
Bukaj
-> minno: Originál Akuma L1S 12V 40A.h 180A z roku 1989 má rozměry (cca) 190 (200) x 175 x 190 mm (d x š x v), novodobé náhrady (44Ah), které se mi vešly bez jakýchkoli úprav (jen s poněkud předpruženým plechovým držákem) mají cca stejný rozměr, jen jsou o chlup delší na podstavě (původní Akuma má podstavu 190 x 173 a má vymezovací žebírka v horní polovině kastlíku, které ji rozšiřují, novodobé náhrady mají půdorys 205 x 175 mm a stejnou výšku).
Měl jsem kdysi i jednu (tuším) 50Ah, která byla o fous vyšší a do M kastlíku s plastovým poklopem se sice vešla, jen se už nevešel plechový držák...
Měl jsem kdysi i jednu (tuším) 50Ah, která byla o fous vyšší a do M kastlíku s plastovým poklopem se sice vešla, jen se už nevešel plechový držák...
16:22:35
15.01.2024
15.01.2024
minno
Aký je správny rozmer baterky do Š120?
Teraz tam mám Varta 554 400 053 a tá má 175 / 207 / 190 (š / d / v). A nedostanem tam vrchný plechový držiak kvoli dĺžke - o 1 cm kratšia a malo by to byť snáď ok. Zvyšné rozmery by mali sedieť.
Teraz tam mám Varta 554 400 053 a tá má 175 / 207 / 190 (š / d / v). A nedostanem tam vrchný plechový držiak kvoli dĺžke - o 1 cm kratšia a malo by to byť snáď ok. Zvyšné rozmery by mali sedieť.
13:24:52
15.09.2023
15.09.2023
ajok
-> palinator 15.09.23 12:17:19: to je divny, ja pritelkyni dal postupne oba sve stare, co mi zbyly po vymene za siroke z audi tt quattro, a pak jsem ji uz menil i ten svuj, s provozni brzdou nikdy nebyl problem, vzdy jsem to u ni menil kvuli rucce, nemas jeden pistek nejak prirezlej, zatuhlej? a hlavne jestli to mas dobre odvzdusneny... u rucky to muze byt jinak opotrebovanym excentrem nebo i jinym z toho toleda, mel stejny cislo dilu?
12:17:19
15.09.2023
15.09.2023
palinator
-> ajok 15.09.23 04:03:16:
Já (debil) třeba měnil jen jeden brzdič na zadku u Toleda a pak se nedala nahnat souměrnost brzd. Provozní brzda lepší na jednom kole, ručka na druhém.
Já (debil) třeba měnil jen jeden brzdič na zadku u Toleda a pak se nedala nahnat souměrnost brzd. Provozní brzda lepší na jednom kole, ručka na druhém.
12:09:53
15.09.2023
15.09.2023
ajok
-> saskyn2 15.09.23 11:28:53: ale oznacenim veteran treba me nenastves, kdyz bych rad mel vse stare 30let + :), letos jsem koupil sve nejnovejsi auto - 2013, tak abych to srovnal, tak pristi rok poridim, zas sve nejstarsi - 1974
Ale to 2013 je mnohem vic zastaraly, nez ta ovce 2001 nebo fab.2002 :), jen je euro5, ale v realu jsou emise horsi, jak fab.2002 euro4.
Ale to 2013 je mnohem vic zastaraly, nez ta ovce 2001 nebo fab.2002 :), jen je euro5, ale v realu jsou emise horsi, jak fab.2002 euro4.
11:35:27
15.09.2023
15.09.2023
11mAjA11
Tchánovi na Cliu 2018 umřela baterka ze dne na den ale to je tím že to auto má najeto necelých 13tkm. S tím že původní majitel najel za rok 10tkm a tchán od koupe ten zbytek...sic garazovane, v zimě v podstatě nejete, já se snažil občas to nabít..nicméně Turecká origo baterka KO, SOH 7% SOC 21% , pokusne sem to dal na oživovací nabíječku od GYSu ale nic moc to není SOH stouplo na 28% a SOC na 46%.. no objednal sem novou Silverku..
11:28:53
15.09.2023
15.09.2023
saskyn2
-> Bukaj: Veteránem to označuju proto abych nasral Vás co o 20 letém autě mluvíte jako o novém
Jinak ke mě jezděj nejběžněji 2004-2017 a nevím kde furt berete můj servis pro nový auta, drtivou většinu toho dělám doma, akorát pak větší akce děláme s kolegou na dílně. Fakt dělám normální běžný průměrný auta, nedávno jsem dělal dálku do Golfa4, ted tu mám stát fábii ve které byly tyhle krásné filtry, já bych to za nějaký nadprůměr rozhodně neoznačoval
Jinak ke mě jezděj nejběžněji 2004-2017 a nevím kde furt berete můj servis pro nový auta, drtivou většinu toho dělám doma, akorát pak větší akce děláme s kolegou na dílně. Fakt dělám normální běžný průměrný auta, nedávno jsem dělal dálku do Golfa4, ted tu mám stát fábii ve které byly tyhle krásné filtry, já bych to za nějaký nadprůměr rozhodně neoznačoval
11:06:46
15.09.2023
15.09.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Netřeba se omlouvat za rýpanec - od toho tu na fóru jsme, abychom si občas rýpli, ne?
Jinak je zajímavé, jak se informace "ztrácí v překladu" - původní příspěvek -> Bukaj 15.09.23 08:43:42: byl adresován Saskynovi a bylo to myšleno tak, že většina aut je starších a v horším stavu, než k němu (v Praze) jezdí na servis. Ta poznámka o 15 letech byla v jiném odstavci a toho druhého odstavce se vůbec netýkala (jen to bylo rýpnutí, že Saskyn žertem označuje Caddy z roku 2008 "veteránem" a dost často se o vozech podobného "mládí" vyjadřuje jako o "starých vránách"... ).
To, že si to někdo interpretoval jinak (jak je ostatně na diskusních webech běžné) je věc jiná...
Každopádně bychom se mohli vrátit k autobateriím, ne?
Ve Volvu mám tuhle (pro mne neznámá značka), neznámého stáří a přežila minimálně dvakrát svou smrt - když jsem auto kupoval, byla úplně mrtvá (ani neotevřela centrál a nerozsvítila kontrolky - kdo ví, jak dlouho byla vybitá - auto stálo dva roky na místě), po nabití jsem s ní odjezdil loňskou zimu a pak na jaře zase auto stálo 5 týdnů a kvůli seklému dveřnímu spínači svítilo osvětlení interiéru (nohou spolujezdce) a poziční světlo ve dveřích - tedy 2x5W žárovky - po těch pěti týdnech jsem ji opět dobil a zatím funguje dál...
Jinak je zajímavé, jak se informace "ztrácí v překladu" - původní příspěvek -> Bukaj 15.09.23 08:43:42: byl adresován Saskynovi a bylo to myšleno tak, že většina aut je starších a v horším stavu, než k němu (v Praze) jezdí na servis. Ta poznámka o 15 letech byla v jiném odstavci a toho druhého odstavce se vůbec netýkala (jen to bylo rýpnutí, že Saskyn žertem označuje Caddy z roku 2008 "veteránem" a dost často se o vozech podobného "mládí" vyjadřuje jako o "starých vránách"... ).
To, že si to někdo interpretoval jinak (jak je ostatně na diskusních webech běžné) je věc jiná...
Každopádně bychom se mohli vrátit k autobateriím, ne?
Ve Volvu mám tuhle (pro mne neznámá značka), neznámého stáří a přežila minimálně dvakrát svou smrt - když jsem auto kupoval, byla úplně mrtvá (ani neotevřela centrál a nerozsvítila kontrolky - kdo ví, jak dlouho byla vybitá - auto stálo dva roky na místě), po nabití jsem s ní odjezdil loňskou zimu a pak na jaře zase auto stálo 5 týdnů a kvůli seklému dveřnímu spínači svítilo osvětlení interiéru (nohou spolujezdce) a poziční světlo ve dveřích - tedy 2x5W žárovky - po těch pěti týdnech jsem ji opět dobil a zatím funguje dál...
10:32:16
15.09.2023
15.09.2023
dragon_cb_cz
-> Syny: Jo, ale nevykoukáš to jen z průměru.
10:19:24
15.09.2023
15.09.2023
Syny
-> dragon_cb_cz: Vždyť jsi to teď sám napsal. Zkrátka v provozu není "většina daleko starších" aut než průměr 15 (respektive tedy 16) let - a to i kdyby jezdila všechna zaregistrovaná auta.
10:03:54
15.09.2023
15.09.2023
dragon_cb_cz
-> Syny: No to samozřejmě ne, ale Bukaj má pravdu, že to není tak jednoduché z toho průměru vykoukat. Každopádně pokud jako starší 15 let budu brát registraci 2007 a dříve, tak těch je v registru 5234422 a registrací 2008 a mladších je 4931014 (přes všechny druhy vozidel). Tzn se -> Bukaj: za ten rýpanec omlouvám Je to fakt až o rok později na těch průměrných 16 letech 5338016 mladších, 5234422 starších....
Pochopitelně v provozu ty mladší budou převažovat, protože čím starší, tím větší šance, že to jsou mrtvé papíry nebo auto někde odstavené ve stodole.
Pochopitelně v provozu ty mladší budou převažovat, protože čím starší, tím větší šance, že to jsou mrtvé papíry nebo auto někde odstavené ve stodole.
10:01:51
15.09.2023
15.09.2023
ajok
tak ono se staci podivat z okna na parkoviste a nejvic tu je jednickova fabie, ubyva feld, pribyva jednickovych ovci, sousedka ma hnujde (nedavno lamentovala, ze ji neslo radio a ze ji to opravili - asi antenu za 6500,-) a soused si koupil yaris hybrid, ale ten ma v garazi, je tu jedna dvojkova ovce, stary hranaty polo a pak to jeste pokazim ja...
-> saskyn2 15.09.23 09:46:14: tak to je zas slusnej najezd, to mi zadnej bez repasu nedal...
-> saskyn2 15.09.23 09:46:14: tak to je zas slusnej najezd, to mi zadnej bez repasu nedal...
09:49:21
15.09.2023
15.09.2023
Syny
-> dragon_cb_cz: Jenže ono to je i jak píše Saskyn a navíc - i kdyby to bylo jako píše Bukaj, tak například 16,5 roku dle mě fakt není "daleko starší" než 15 let.
09:46:57
15.09.2023
15.09.2023
dragon_cb_cz
-> Syny 15.09.23 09:37:03: V tomhle má Bukaj pravdu... kdyby se auta registrovaly jen jako nový a nějakým stabilním tempem, tak by to bylo jak říkáš, ale ono to tak není.
09:46:14
15.09.2023
15.09.2023
saskyn2
-> ajok 15.09.23 04:03:16: Špatnýho je na něm jen to že už na jiném autě najel 400t Ale fungovat mu to bude, jen jsem to psal jako příklad rozdílného přístupu majitele.
Jinak v 15 letém průměrusou započítaný veteráni co téměř nejezděj, na moje 56 letý embéčko musí jezdit dost funglovek aby se to způměrovalo
A rozhodně ke mně jezdí spíš průměr, protože nový auta se zárukou jezděj do autorizáků a co je nad 2018 dělám naprosto minimum.
Jinak v 15 letém průměrusou započítaný veteráni co téměř nejezděj, na moje 56 letý embéčko musí jezdit dost funglovek aby se to způměrovalo
A rozhodně ke mně jezdí spíš průměr, protože nový auta se zárukou jezděj do autorizáků a co je nad 2018 dělám naprosto minimum.
09:44:51
15.09.2023
15.09.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 15.09.23 09:24:12: Je fakt, že dovozy ojetin s tím mohou trochu zamávat (není to systém s jasným vstupem v bodě "0"). Tak já si ty CSVčka schválně projdou...
09:40:16
15.09.2023
15.09.2023
Bukaj
-> Syny: A co když je třeba 70% všech aut starých 16,5 roku?
To je právě to, že bez dalších informací (jako statistika stáří podle let výroby nebo alespoň upřesňující údaj, kterým je medián) nemůžeš z průměru vyvozovat vůbec nic...
To je právě to, že bez dalších informací (jako statistika stáří podle let výroby nebo alespoň upřesňující údaj, kterým je medián) nemůžeš z průměru vyvozovat vůbec nic...
09:37:03
15.09.2023
15.09.2023
Syny
-> Bukaj: Průměr 15let je to, že na jedno úplně nové auto je v provozu jedno staré 30let. Na jedno staré 10let je někde druhé staré 20let atp. Takže z toho vyplývá, že logicky většina aut nemůže být daleko starších než 15 let
09:24:12
15.09.2023
15.09.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz: No, průměr je průměr - tam bez dalších údajů (které jsou pro mne nečitelné, ale třeba Tobě to zobrazit půjde: www.mdcr.cz/Statistiky/..
./Statistika-I-pol-2023-k-
30-6-2023?returl=/St... nejsem schopen vyvodit cokoli jiného. Jiná věc by byl medián - tam už by se dalo ledacos domyslet
Jinak v lednu už to bylo dokonce skoro 16 let...
www.novinky.cz/clanek/aut o-v-cesku-je-6425-milionu- aut-prumerne-stari-se-prib lizilo-16-letum-40420850
Jinak v lednu už to bylo dokonce skoro 16 let...
www.novinky.cz/clanek/aut o-v-cesku-je-6425-milionu- aut-prumerne-stari-se-prib lizilo-16-letum-40420850
09:15:26
15.09.2023
15.09.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 15.09.23 09:11:55: Já bych teda naopak řekl, že když se zamyslíš, jak funguje průměr, že bys se mnou vzhledem k tomu tebou uvedenému údaji souhlasit měl
09:11:55
15.09.2023
15.09.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Myslel jsem to obecně, ne konkrétně ty jednotky
Ä souvislost může být třeba taková, že u auta, které je opečovávané, garážované, pravidelně myté a servisované, bude i menší pravděpodobnost studeňáků (protože: méně vibrací z vymláceného podvozku, méně oxidace v konektorech, méně výkyvů teplot atd.).
Vzhledem k tomu, že v ČR je průměrný věk provozovaných osobních vozidel (v registru vozidel, nikoli historických) cca 15 let, tak s Tebou v tomto nelze souhlasit (i když přesnou statistiku registrovaných vozidel podle roku výroby neznám).
A myslel jsem to především ve vztahu k Saskynovi - k němu do servisu v Praze jezdí asi trochu jiná klientela, než ke kolegovi garážníkovi v Kotěhůlkách...
Ä souvislost může být třeba taková, že u auta, které je opečovávané, garážované, pravidelně myté a servisované, bude i menší pravděpodobnost studeňáků (protože: méně vibrací z vymláceného podvozku, méně oxidace v konektorech, méně výkyvů teplot atd.).
Vzhledem k tomu, že v ČR je průměrný věk provozovaných osobních vozidel (v registru vozidel, nikoli historických) cca 15 let, tak s Tebou v tomto nelze souhlasit (i když přesnou statistiku registrovaných vozidel podle roku výroby neznám).
A myslel jsem to především ve vztahu k Saskynovi - k němu do servisu v Praze jezdí asi trochu jiná klientela, než ke kolegovi garážníkovi v Kotěhůlkách...
09:09:48
15.09.2023
15.09.2023
dragon_cb_cz
-> Borderer: Jasně, o stáří nedebatuju. A kolikrát není potřeba ani to, když Švéda napadne strčit ECU přímo na motor, aby se grilovala...
09:05:13
15.09.2023
15.09.2023
Borderer
-> dragon_cb_cz: Tady jde hlavně o stáří a Saskynovo "raději vyměním 10 radiátorů po hodince na pár let starým Yeti, než se srát se starou vránou". Nehledě na to, že podle toho starý a neudržovaný auta otáčí Saskyn rovnou už ve vratech.
08:59:22
15.09.2023
15.09.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Prosimtě a jaký vliv má úroveň údržby na počet studeňáků v jednotkách? Ten věk pochopitelně nějaký vliv má...
A neodpustím si rýpnutí - pochopitelně, že většina provozovaných aut není daleko starších, protože dokonce ani většina zaregistrovaných není starších - a to nejen "daleko", ale prostě vůbec
A neodpustím si rýpnutí - pochopitelně, že většina provozovaných aut není daleko starších, protože dokonce ani většina zaregistrovaných není starších - a to nejen "daleko", ale prostě vůbec
08:56:51
15.09.2023
15.09.2023
Borderer
-> saskyn2: Otázka, jak často řešíš tyhle ročníky aut. U Volva je třeba rok 2001 taky průserovej z důvodu přechodu na bezolovnatej cín. Začalo se to objevovat cca 5 let zpět, kdy odchází vibracemi nejnamáhanější moduly. Rok 2002 už zlobí sporadicky a na na MY2003 už je to OK, ale začala se srát hromada jiných věcí, protože katovali costy.
08:43:42
15.09.2023
15.09.2023
Bukaj
-> saskyn2 14.09.23 13:02:17: To ale bude tím, že řešíš auta ve slušném stavu, do kterých majitelé jsou ochotni nasypat nějakou tu korunu a co má víc, než 15 let, označuješ "veteránem"
Jenže fůra aut (řekl bych, že většina provozovaných) je daleko starších a v horším stavu, majitelé do nich nechtějí investovat pomalu ani za ten olej a filtry... A taková auta řeší Jarda a já (a pak třeba Venni, ale trochu jinak ) a tam pak ty závady, které "neznáš" jsou celkem běžné
Jenže fůra aut (řekl bych, že většina provozovaných) je daleko starších a v horším stavu, majitelé do nich nechtějí investovat pomalu ani za ten olej a filtry... A taková auta řeší Jarda a já (a pak třeba Venni, ale trochu jinak ) a tam pak ty závady, které "neznáš" jsou celkem běžné