-> hans1 12.04.23 20:57:52: Mam jej mensiehi brata kde je len zaklad 6V a 12V plus podla kapacity baterie.
Funguje za 1.
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Udrzovaci nabijecka
-> SO545 11.04.23 20:28:42: přesně tak,nejlepší nabíječka co nabije od motorky po náklaďák nedávno stála přes 20 000 kvalitní a na furt-sám ji mám v dílně stejnou s časovačem(starší typy ho neměli) na přenášení opravdu není to je lepší mít ještě nějakou malou.
-> David29: stroj je to super, hlavně univerzální. Ale na přenášení nic moc

-> David29:
Mmch, původní výrobce se dnes jmenuje Eprona, sídlí v Rokytnici nad Jizerou a jsou ochotní i k opravě a revizí těchto starších mašin. Evoluci těchto nabíječek dělají snad dodnes...
Mmch, původní výrobce se dnes jmenuje Eprona, sídlí v Rokytnici nad Jizerou a jsou ochotní i k opravě a revizí těchto starších mašin. Evoluci těchto nabíječek dělají snad dodnes...
-> David29 11.04.23 18:05:25: Je to dodnes spickova nabijacka. Jej klon sa stale vyraba a nestoji malo.
Urcite zachovat v povodnom stave.
Urcite zachovat v povodnom stave.
Trošku off, ale na has máme tuhle starou nabíječku. Myslíte že by měl význam nějaký repas, nebo aspon výměna budíku?
Myslím si že je fajn, že se dá komplet nastavit dle potřeb.. Ae nevím jestli zachovat analog, nebo tam dát digital?
Myslím si že je fajn, že se dá komplet nastavit dle potřeb.. Ae nevím jestli zachovat analog, nebo tam dát digital?
adamovu baterku trápím v dílně
vykopávka to není, je to klasika desetiletá varta se samolepkou bmw, výroba 2010, už mi papá ampérhodiny, elektrody jsou jak nový, poslušně bublá
vykopávka to není, je to klasika desetiletá varta se samolepkou bmw, výroba 2010, už mi papá ampérhodiny, elektrody jsou jak nový, poslušně bublá

Vazlo mi spojen. Pokud uužje to tako vá vykopavka, už se pravděpodobn odporoucela a za tech14 jaru zzaslouží metál.
-> aDAm: musíš krátkodobě připojit externích 12v,pokud je vybitá na plech, tak nabíječka neví, s čím má tu čest a kolik má pustit voltů. Jakmile se zorientuje a spustí režim, bude už vše Ok.
-> aDAm: 19V už je trochu brutalita, ale pořád můžeš udělat domácí prasárnu -- (-) od zdroje na (-) baterky; (+) od zdroje na žárovku 12V/21W; druhej konec žárovky na (+) od baterky
víčka otevři
jakmile napětí na baterce vystoupá dejme tomu na 11V tak vyměň 21 žárovku buď za dvě 21W žárovky PARALELNĚ nebo za nějakou 55W halogenku -- pozor - pálí
kolem 16V na baterce by měla začít bublat -- bublat musej všechny články
ale je to na dlouho (s těma dvěma ampérama na pár dnů) :) ta žárovka tam slouží jako hodně hloupej omezovač proudu -- patrně to co mášv ruce je zdroj od notebooku -- abys ho neodvařil
víčka otevři
jakmile napětí na baterce vystoupá dejme tomu na 11V tak vyměň 21 žárovku buď za dvě 21W žárovky PARALELNĚ nebo za nějakou 55W halogenku -- pozor - pálí
kolem 16V na baterce by měla začít bublat -- bublat musej všechny články
ale je to na dlouho (s těma dvěma ampérama na pár dnů) :) ta žárovka tam slouží jako hodně hloupej omezovač proudu -- patrně to co mášv ruce je zdroj od notebooku -- abys ho neodvařil
-> MOLSO: :někde jsem to tu psal,ona je to kopie CTEku a podle všeho velmi dobrá,při cca třetinové ceně originálu,k tomu záruka tři roky,těžko hledat konkurenci.
-> aDAm: :jestli má 14 let tak ji zakopej při úplňku metr pod zem,zašeptej tichou modlitbu a nahoru zasaď jabloň.-) 14 let by byl docela unikátní výkon ,ne nemožný ale hodný obdivu.
-> sep: tak ja som s nou maximalne spokojny, len pan zamocnik tu po mne skace hned od zaciatku. Obycajnu trafo dobijacku by som uz nechcel - za tie peniaze je ta lidlovska luxus
-> Peťa Klíč: no spíše bych ji šacoval na ten rok 2000 :( takže asi nejlepší léta za sebou co?
žáden extra zdroj tu nemám, max několik zdrojů od ntb co dávají tak nějak 19V a cca 2,1A
žáden extra zdroj tu nemám, max několik zdrojů od ntb co dávají tak nějak 19V a cca 2,1A
-> MOLSO: :říkám pořád za ty peníze krása střídá nádheru.-)
-> sep: pri 7.5 rozozna hlboko vybitu 12V baterku a zacne ju pulzne ozivovat,potom napatie vystupa na cca 11V do nej zacne tlacit 3.8A
-> sep: -> MOLSO: abych to uvedl na pravou míru, ty automaty to SCHVÁLNĚ neumí -- kvuli blbuvzdornosti -- kdybys na to napojil 6V baterku z trabanta nebo motorky, popř. nějaký úplně jiný typ baterie, tak bys ji zkurvil 

-> aDAm: v tom případě beru zpět, je to varta, v těle F17ky vyrobená v holandsku buď v roce 2010 nebo 2000 (obojí je divný -- 2010 je moc mladá na odchod, 2000 je úctyhodně starožitná, ale občas se stane že vydrží takhle dlouho)
pokud máš po ruce nějakou brutální sodovku (domorobo trafonabíječku, stabilizovanej zdroj co dá 15 až 18V) tak to do toho naper, víčka otevři. VÍČKA OTEVŘI.
není normální, aby se takovádle baterie dostala na 3,3V jen tak, buď už je totálně k.o. a nic na světě ji nepomůže, nebo je v autě něco rozbitého co ji takhle vycucává -- = neprodleně řešit
VÍČKA OTEVŘI
VÍČKA OTEVŘI
OPAKUJI VÍČKA OTEVŘI.
pokud máš po ruce nějakou brutální sodovku (domorobo trafonabíječku, stabilizovanej zdroj co dá 15 až 18V) tak to do toho naper, víčka otevři. VÍČKA OTEVŘI.
není normální, aby se takovádle baterie dostala na 3,3V jen tak, buď už je totálně k.o. a nic na světě ji nepomůže, nebo je v autě něco rozbitého co ji takhle vycucává -- = neprodleně řešit
VÍČKA OTEVŘI
VÍČKA OTEVŘI
OPAKUJI VÍČKA OTEVŘI.
-> MOLSO: :umí to začít už od 7,5V?Tak je to ještě lepší kopie než jsem myslel.-)
-> aDAm: :přesně takhle to jde obejít a je klid,nebo nějakou starou klasiku která pere bez ohledu na napětí.
-> aDAm: :přesně takhle to jde obejít a je klid,nebo nějakou starou klasiku která pere bez ohledu na napětí.
-> sep: jj vim, předtím sem to řešil tak že sem k tomu připojil paralelně ještě jednu baterku a pak se chytla, ale to je strašný voser ji tahat z druhého auta :(
-> sep: 7,5 V ;)
-> aDAm: :lidl automat neumí pod nějakou hodnotu napětí na svorkách rozpoznat a začít nabíjet,což ale neznamená že je baterka KO,chce to dostat napětí nad těch cca 10V a pak už se lidl chytí a dotluče to.
-> Peťa Klíč: ukazujou to pouhých 3,63V
-> Peťa Klíč: nahoře je vypáleno:
H1B0821630(znak ufona)40
H1B0821630(znak ufona)40
-> aDAm: napětí naprázdno ??
+ zátky má, to vidim i poslepu 

Jinak mám tu k dispozici průměrný mulťák, mám s ním něco proměřit abych zjistil jak na tom je?
-> aDAm: podle dírek na krytku a uší vypadá jako banner
výrobní číslo (vypálené do plastu, 2×5 znaků)?
výrobní číslo (vypálené do plastu, 2×5 znaků)?
Nálepky sem nesundával, na boku jsou dvě rysky min a max a když s ní zažbluchám tak vypadá že je skoro max
Tak chcípla zase. Dotáhl sem ji dom, pichl na lídláka a zase prd, nechce se zapnout a nabíjet :(
-> darklord: nekecej mu do toho, spousta těch originálů ty víčka má 

-> aDAm: pod nalepkou su obrysy lisovanych deklov, nemusis ju ani davat dolu, ja uz som sa osral 

-> aDAm: jo tak podle sérovýho čísla se datum zjistit +/- dá ,,
ale bez měřáků a laboratorních zdrojů ti neporadím
ale bez měřáků a laboratorních zdrojů ti neporadím

-> Peťa Klíč: baterka nebude funglovka z auta ale někdo ji tam určitě vyměnil. Auto bylo 2013 přivezeno z německa takže bude mět minimálně cca 3 roky ale někde by to mělo mít nějakou datovou značku ne? Špunty tam možná budou, pod nálepkou jsou tuším vidět obrysy.
-> Peťa Klíč: minimalne 17 rokov 

-> aDAm: pokud je auto mladší desti let, je pravděpodobné že je tam originální baterie
může to být varta, může to být banner, u bmw to může být i exide, každopádně to sou 10tiletý baterky a už je jako náhradní dl neseženeš a seženeš-li, tak za strašný peníze
(téměř) všechny tydle oiginály maj pod samolepkou špunty >> zkontroluj hladinu
jak je ta baterka stará? ( = jak je to auto staré?)
může to být varta, může to být banner, u bmw to může být i exide, každopádně to sou 10tiletý baterky a už je jako náhradní dl neseženeš a seženeš-li, tak za strašný peníze
(téměř) všechny tydle oiginály maj pod samolepkou špunty >> zkontroluj hladinu
jak je ta baterka stará? ( = jak je to auto staré?)
-> Peťa Klíč: hele nic o ní pořádně nevím, je to origo BMW takže asi převlečená varta a mám tucha že to je 75Ah
podle toho co to je zač ,, a jak je stará ,, 

koukám odborníci na baterky tady, tak hodím dotaz. Mám tady v káře jednu baterku a zřejmě už není tak úplně ok. Přivezl jsem auto, dělal pikačoviny s oknama, světlama atd. a pak šup pusto prázdno. Takže dom, a píchnout na lídl nabíječku a mrtvo, nechtěla se zapnout. Tak jsem přinesl baterku z druhého auta a nabíječku ochcal že sepla a dobíjela. Než signalizovala nabití tak to trvalo cca den a půl. Hodil jsem ji do káry a supr měla "šťávu". Jen jsem ji používal na centrály párkrát zamknout odemknout. Pak protočení motoru a bylo to ok. Po cca týdnu sem motor znovu natočil ale už se tomu startéru tolik nechtělo takže baterka zřejmě ztrácela....a otázka, má cenu to nějak zachránit? Nebo by to bylo zbytečné snažení?
-> dragon_cb_cz: jedno hluboký vybití vyřeší i laboratorní zdroj na 85 až 100% původní kapacity
-> Peťa Klíč: Kupodivu ne vždy musí bejt desky v pytli - záleží jak k tomu došlo. Pokud jedním dlouhým vybitím, tak to smysl jednoznačně má. Ta krabička se i za cenu okolo 1000 Kč dá koupit hotová, což se myslím vyplatí víc než ten CTEK 

-> palinator: ok, já když jsem vymrskal baterku přes zaseklej motorek okna tak jsem ji dobíjel líným proudem ze zdroje přes rezistor , nikdy jsem neměřil co řekne altík na hluboce vybitou baterku ,, dycky jsem podobné případy řešil individuálním dobitím, nebo neřešil
-> dragon_cb_cz: tak 4khz generátor vyrábět nebudu ,, ono stejně ty desky v těchto případech jsou už v takovym stavu (pokroucený), že ikdyby se obnovilo 80% kapaciy tak velice brzo začnou zkratovat články a zůstaneš stát v pustině bez pomoci

-> dragon_cb_cz: tak 4khz generátor vyrábět nebudu ,, ono stejně ty desky v těchto případech jsou už v takovym stavu (pokroucený), že ikdyby se obnovilo 80% kapaciy tak velice brzo začnou zkratovat články a zůstaneš stát v pustině bez pomoci

-> Peťa Klíč:
To dobíjelo tolik jenom zezačátku... a kolísalo to, ale mám pochybnej měřák. Potom se to ustálilo kolem 14 V.
To dobíjelo tolik jenom zezačátku... a kolísalo to, ale mám pochybnej měřák. Potom se to ustálilo kolem 14 V.
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 23.06.14 22:28:57: Myslím, že tím palinator chtěl říct, že ta baterka měla ze začátku tak brutální vnitřní odpor, že tam prostě i s minimálním proudem z altíku naběhlo tohle napětí - to se asi může stát, pokud je ten odpor tak vysokej, že stačí i proud vytvořenej zbytkovým magnetismem v altíku bez libovolného buzení.
-> Peťa Klíč: Jednocestnej usměrňovač s žárovkou je hrozně malá frekvence, asi to funguje taky, ale nic moc. Co jsem to zkoumal, tak se používá frekvence cca 1-4kHz, pilovej proud. Nějaký laický čtení je tady: wiki.mypower.cz/desulfata
ce ale spíš doporučuju ten původní anglickej článek: homepower.com/view?file=H
P77_... a dál už musíš googlit, bo si to z hlavy nepamatuju.
-> palinator: alternátor dobíjející 15V = něco špatně ,, standart je 13,6 až 14,4V ,, ford dává 14,8V ,, z dlouhodobého hlediska je to nepříznivé a i sebebezúdržbovější baterie pomalu vyplynuje
-> dragon_cb_cz: dělal jsem nějaký pokusy s mikrocykly a pulzováním, sice to dokáže nahnat napětí i tam, kde s tím stejnosměrnej proud nehne, nicméně po kapacitním testu už se to zase na ss proudu jen zahřívá a napětí neleze ,,
nebo máš nějakej graf kde je namalovaný jak se má správně rozpulzovávat? za časů našich prababiček se používal jednocestnej usměrňovač jako zdroj pulzů a malá žárovka jako vybíječka,,
nebo máš nějakej graf kde je namalovaný jak se má správně rozpulzovávat? za časů našich prababiček se používal jednocestnej usměrňovač jako zdroj pulzů a malá žárovka jako vybíječka,,
Přidám svojí zkušenost...
Varta Silver Dynamic 52Ah/520 A nebo kolik.
Celou zimu nechaná v autě, jednou se s ní točilo... v autě je rádio přes který se pomalu ale jistě baterka vybíjí... na jaře jsem na ní naměřil 7,5 V se zavřenejma dveřma... S otevřenejma snad ani nic, protože světýlko nehleslo. No, chvilku jsem jí oplakával, protože po natočení přes startováky alternátor dobíjel skoro 15V a bylo dost evidentní, že to do ní moc týct nechce... ale kríze se přetrpěla, nechal jsem jí dobíjet pouhým Magnetoňáckým 55A alternátorem, pak odjela Želiv... a dneska točí jak zamlada.
Varta Silver Dynamic 52Ah/520 A nebo kolik.
Celou zimu nechaná v autě, jednou se s ní točilo... v autě je rádio přes který se pomalu ale jistě baterka vybíjí... na jaře jsem na ní naměřil 7,5 V se zavřenejma dveřma... S otevřenejma snad ani nic, protože světýlko nehleslo. No, chvilku jsem jí oplakával, protože po natočení přes startováky alternátor dobíjel skoro 15V a bylo dost evidentní, že to do ní moc týct nechce... ale kríze se přetrpěla, nechal jsem jí dobíjet pouhým Magnetoňáckým 55A alternátorem, pak odjela Želiv... a dneska točí jak zamlada.

-> Ultim: Pokud za to nechceš dát majlant, tak i něco takovýho stačí: www.otos.cz/nabijecky-aut
obaterii/nabijec-aku-dba-0
3-svorky Jak psal -> Peťa Klíč: , není to úplně 100% ideální (je to naprosto tupý zařízení, který tam prostě pouští konstantní proud), ale lepší než nic, zvlášť když už ta baterka má něco za sebou.
-> Peťa Klíč: Právě že pokud ty elektrody nejsou vyloženě rozpadlý, tak se jí dá vrátit docela dost - rozhodně víc, než jen tenký povlak. Obecně problém nastává, když ten síran olovnatý přejde z amorfní stuktury do krystalový, ale i to je reverzibilní - s vhodným desulfátorem. Bohužel desulfatační charakteristiky běžnejch nabíječek jsem se nikde nedočet a osciloskopem neoplývám, takže jsem je změřit nemohl. Ale jak říkáš, nesmí bejt vyloženě narušená struktura desek, pak už to nespasí nic.
-> Peťa Klíč: Právě že pokud ty elektrody nejsou vyloženě rozpadlý, tak se jí dá vrátit docela dost - rozhodně víc, než jen tenký povlak. Obecně problém nastává, když ten síran olovnatý přejde z amorfní stuktury do krystalový, ale i to je reverzibilní - s vhodným desulfátorem. Bohužel desulfatační charakteristiky běžnejch nabíječek jsem se nikde nedočet a osciloskopem neoplývám, takže jsem je změřit nemohl. Ale jak říkáš, nesmí bejt vyloženě narušená struktura desek, pak už to nespasí nic.
-> dragon_cb_cz: jenom bych dodal že zbavit se lze sulfatace tzv. vratné, kdy jde jen o povlak na deskách, pak je sulfatace nevratná která prostě a jednoduše promění elektrody v síran olovnatý, ošklivý lesklý nevodivý šutr, a to nezachrání ani pulzování
spíš se ty elektrody rozsypou na sračku, bohužel foto po ruce nemám, ale mohu opatřit
