Udrzovaci nabijecka

prohledat
73 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 22.06.2014 do 15.04.2023, založil/a Ultim
řadit dle data
21:14:22
15.04.2023
SO545
-> hans1 12.04.23 20:57:52: Mam jej mensiehi brata kde je len zaklad 6V a 12V plus podla kapacity baterie.
Funguje za 1.
20:57:52
12.04.2023
hans1
-> SO545 11.04.23 20:28:42: přesně tak,nejlepší nabíječka co nabije od motorky po náklaďák nedávno stála přes 20 000 kvalitní a na furt-sám ji mám v dílně stejnou s časovačem(starší typy ho neměli) na přenášení opravdu není to je lepší mít ještě nějakou malou.
14:41:07
12.04.2023
Petrson
-> David29: stroj je to super, hlavně univerzální. Ale na přenášení nic moc8
12:04:36
12.04.2023
Jakub M.
-> David29:
Mmch, původní výrobce se dnes jmenuje Eprona, sídlí v Rokytnici nad Jizerou a jsou ochotní i k opravě a revizí těchto starších mašin. Evoluci těchto nabíječek dělají snad dodnes...
20:28:42
11.04.2023
SO545
-> David29 11.04.23 18:05:25: Je to dodnes spickova nabijacka. Jej klon sa stale vyraba a nestoji malo.
Urcite zachovat v povodnom stave.
18:05:25
11.04.2023
David29
Trošku off, ale na has máme tuhle starou nabíječku. Myslíte že by měl význam nějaký repas, nebo aspon výměna budíku?
Myslím si že je fajn, že se dá komplet nastavit dle potřeb.. Ae nevím jestli zachovat analog, nebo tam dát digital?
zvětšit Udrzovaci nabijecka - obrázek od David29 vložen 11.04.2023 18:05:25
21:10:58
04.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
adamovu baterku trápím v dílně

vykopávka to není, je to klasika desetiletá varta se samolepkou bmw, výroba 2010, už mi papá ampérhodiny, elektrody jsou jak nový, poslušně bublá 4
upraveno 1x, naposled 04.07.2014 21:12:39
20:25:35
04.07.2014
Bobesh
Vazlo mi spojen. Pokud uužje to tako vá vykopavka, už se pravděpodobn odporoucela a za tech14 jaru zzaslouží metál.
20:19:42
04.07.2014
Bobesh
-> aDAm: musíš krátkodobě připojit externích 12v,pokud je vybitá na plech, tak nabíječka neví, s čím má tu čest a kolik má pustit voltů. Jakmile se zorientuje a spustí režim, bude už vše Ok.
19:45:53
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> aDAm: 19V už je trochu brutalita, ale pořád můžeš udělat domácí prasárnu -- (-) od zdroje na (-) baterky; (+) od zdroje na žárovku 12V/21W; druhej konec žárovky na (+) od baterky

víčka otevři

jakmile napětí na baterce vystoupá dejme tomu na 11V tak vyměň 21 žárovku buď za dvě 21W žárovky PARALELNĚ nebo za nějakou 55W halogenku -- pozor - pálí

kolem 16V na baterce by měla začít bublat -- bublat musej všechny články

ale je to na dlouho (s těma dvěma ampérama na pár dnů) :) ta žárovka tam slouží jako hodně hloupej omezovač proudu -- patrně to co mášv ruce je zdroj od notebooku -- abys ho neodvařil
19:44:13
02.07.2014
sep
-> MOLSO: :někde jsem to tu psal,ona je to kopie CTEku a podle všeho velmi dobrá,při cca třetinové ceně originálu,k tomu záruka tři roky,těžko hledat konkurenci.
19:42:19
02.07.2014
sep
-> aDAm: :jestli má 14 let tak ji zakopej při úplňku metr pod zem,zašeptej tichou modlitbu a nahoru zasaď jabloň.-) 14 let by byl docela unikátní výkon ,ne nemožný ale hodný obdivu.
19:40:37
02.07.2014
MOLSO
-> sep: tak ja som s nou maximalne spokojny, len pan zamocnik tu po mne skace hned od zaciatku. Obycajnu trafo dobijacku by som uz nechcel - za tie peniaze je ta lidlovska luxus
19:39:31
02.07.2014
aDAm
-> Peťa Klíč: no spíše bych ji šacoval na ten rok 2000 :( takže asi nejlepší léta za sebou co?

žáden extra zdroj tu nemám, max několik zdrojů od ntb co dávají tak nějak 19V a cca 2,1A
19:38:23
02.07.2014
sep
-> MOLSO: :říkám pořád za ty peníze krása střídá nádheru.-)
19:34:23
02.07.2014
MOLSO
-> sep: pri 7.5 rozozna hlboko vybitu 12V baterku a zacne ju pulzne ozivovat,potom napatie vystupa na cca 11V do nej zacne tlacit 3.8A
19:31:56
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> sep: -> MOLSO: abych to uvedl na pravou míru, ty automaty to SCHVÁLNĚ neumí -- kvuli blbuvzdornosti -- kdybys na to napojil 6V baterku z trabanta nebo motorky, popř. nějaký úplně jiný typ baterie, tak bys ji zkurvil 4
19:29:44
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> aDAm: v tom případě beru zpět, je to varta, v těle F17ky vyrobená v holandsku buď v roce 2010 nebo 2000 (obojí je divný -- 2010 je moc mladá na odchod, 2000 je úctyhodně starožitná, ale občas se stane že vydrží takhle dlouho)

pokud máš po ruce nějakou brutální sodovku (domorobo trafonabíječku, stabilizovanej zdroj co dá 15 až 18V) tak to do toho naper, víčka otevři. VÍČKA OTEVŘI.

není normální, aby se takovádle baterie dostala na 3,3V jen tak, buď už je totálně k.o. a nic na světě ji nepomůže, nebo je v autě něco rozbitého co ji takhle vycucává -- = neprodleně řešit

VÍČKA OTEVŘI

VÍČKA OTEVŘI


OPAKUJI VÍČKA OTEVŘI.
19:28:46
02.07.2014
sep
-> MOLSO: :umí to začít už od 7,5V?Tak je to ještě lepší kopie než jsem myslel.-)
-> aDAm: :přesně takhle to jde obejít a je klid,nebo nějakou starou klasiku která pere bez ohledu na napětí.
19:25:31
02.07.2014
aDAm
-> sep: jj vim, předtím sem to řešil tak že sem k tomu připojil paralelně ještě jednu baterku a pak se chytla, ale to je strašný voser ji tahat z druhého auta :(
19:25:24
02.07.2014
MOLSO
-> sep: 7,5 V ;)
19:23:37
02.07.2014
sep
-> aDAm: :lidl automat neumí pod nějakou hodnotu napětí na svorkách rozpoznat a začít nabíjet,což ale neznamená že je baterka KO,chce to dostat napětí nad těch cca 10V a pak už se lidl chytí a dotluče to.
19:21:57
02.07.2014
aDAm
-> Peťa Klíč: ukazujou to pouhých 3,63V
19:20:35
02.07.2014
aDAm
-> Peťa Klíč: nahoře je vypáleno:
H1B0821630(znak ufona)40
19:17:58
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> aDAm: napětí naprázdno ??
19:17:40
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
+ zátky má, to vidim i poslepu 4
19:17:32
02.07.2014
aDAm
Jinak mám tu k dispozici průměrný mulťák, mám s ním něco proměřit abych zjistil jak na tom je?
19:16:53
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> aDAm: podle dírek na krytku a uší vypadá jako banner

výrobní číslo (vypálené do plastu, 2×5 znaků)?
19:16:33
02.07.2014
aDAm
Nálepky sem nesundával, na boku jsou dvě rysky min a max a když s ní zažbluchám tak vypadá že je skoro max
zvětšit Udrzovaci nabijecka - obrázek od aDAm vložen 02.07.2014 19:16:33
19:15:45
02.07.2014
aDAm
Tak chcípla zase. Dotáhl sem ji dom, pichl na lídláka a zase prd, nechce se zapnout a nabíjet :(
zvětšit Udrzovaci nabijecka - obrázek od aDAm vložen 02.07.2014 19:15:45
20:52:26
29.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> darklord: nekecej mu do toho, spousta těch originálů ty víčka má 4
20:41:07
29.06.2014
darklord
-> aDAm: pod nalepkou su obrysy lisovanych deklov, nemusis ju ani davat dolu, ja uz som sa osral 40
19:21:53
29.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> aDAm: jo tak podle sérovýho čísla se datum zjistit +/- dá ,,

ale bez měřáků a laboratorních zdrojů ti neporadím 4
16:33:37
29.06.2014
aDAm
-> Peťa Klíč: baterka nebude funglovka z auta ale někdo ji tam určitě vyměnil. Auto bylo 2013 přivezeno z německa takže bude mět minimálně cca 3 roky ale někde by to mělo mít nějakou datovou značku ne? Špunty tam možná budou, pod nálepkou jsou tuším vidět obrysy.
07:57:22
29.06.2014
darklord
-> Peťa Klíč: minimalne 17 rokov 3
20:56:57
28.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> aDAm: pokud je auto mladší desti let, je pravděpodobné že je tam originální baterie

může to být varta, může to být banner, u bmw to může být i exide, každopádně to sou 10tiletý baterky a už je jako náhradní dl neseženeš a seženeš-li, tak za strašný peníze

(téměř) všechny tydle oiginály maj pod samolepkou špunty >> zkontroluj hladinu

jak je ta baterka stará? ( = jak je to auto staré?)
20:31:36
28.06.2014
aDAm
-> Peťa Klíč: hele nic o ní pořádně nevím, je to origo BMW takže asi převlečená varta a mám tucha že to je 75Ah
20:13:00
28.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
podle toho co to je zač ,, a jak je stará ,, 4
20:04:19
28.06.2014
aDAm
koukám odborníci na baterky tady, tak hodím dotaz. Mám tady v káře jednu baterku a zřejmě už není tak úplně ok. Přivezl jsem auto, dělal pikačoviny s oknama, světlama atd. a pak šup pusto prázdno. Takže dom, a píchnout na lídl nabíječku a mrtvo, nechtěla se zapnout. Tak jsem přinesl baterku z druhého auta a nabíječku ochcal že sepla a dobíjela. Než signalizovala nabití tak to trvalo cca den a půl. Hodil jsem ji do káry a supr měla "šťávu". Jen jsem ji používal na centrály párkrát zamknout odemknout. Pak protočení motoru a bylo to ok. Po cca týdnu sem motor znovu natočil ale už se tomu startéru tolik nechtělo takže baterka zřejmě ztrácela....a otázka, má cenu to nějak zachránit? Nebo by to bylo zbytečné snažení?
22:41:49
27.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dragon_cb_cz: jedno hluboký vybití vyřeší i laboratorní zdroj na 85 až 100% původní kapacity
23:18:17
23.06.2014
dragon_cb_cz
-> Peťa Klíč: Kupodivu ne vždy musí bejt desky v pytli - záleží jak k tomu došlo. Pokud jedním dlouhým vybitím, tak to smysl jednoznačně má. Ta krabička se i za cenu okolo 1000 Kč dá koupit hotová, což se myslím vyplatí víc než ten CTEK 4
22:48:08
23.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> palinator: ok, já když jsem vymrskal baterku přes zaseklej motorek okna tak jsem ji dobíjel líným proudem ze zdroje přes rezistor , nikdy jsem neměřil co řekne altík na hluboce vybitou baterku ,, dycky jsem podobné případy řešil individuálním dobitím, nebo neřešil
3

-> dragon_cb_cz: tak 4khz generátor vyrábět nebudu ,, ono stejně ty desky v těchto případech jsou už v takovym stavu (pokroucený), že ikdyby se obnovilo 80% kapaciy tak velice brzo začnou zkratovat články a zůstaneš stát v pustině bez pomoci 3
22:38:09
23.06.2014
palinator
-> Peťa Klíč:
To dobíjelo tolik jenom zezačátku... a kolísalo to, ale mám pochybnej měřák. Potom se to ustálilo kolem 14 V.
22:31:44
23.06.2014
dragon_cb_cz
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 23.06.14 22:28:57: Myslím, že tím palinator chtěl říct, že ta baterka měla ze začátku tak brutální vnitřní odpor, že tam prostě i s minimálním proudem z altíku naběhlo tohle napětí - to se asi může stát, pokud je ten odpor tak vysokej, že stačí i proud vytvořenej zbytkovým magnetismem v altíku bez libovolného buzení.
22:30:40
23.06.2014
dragon_cb_cz
-> Peťa Klíč: Jednocestnej usměrňovač s žárovkou je hrozně malá frekvence, asi to funguje taky, ale nic moc. Co jsem to zkoumal, tak se používá frekvence cca 1-4kHz, pilovej proud. Nějaký laický čtení je tady: wiki.mypower.cz/desulfata ce ale spíš doporučuju ten původní anglickej článek: homepower.com/view?file=H P77_... a dál už musíš googlit, bo si to z hlavy nepamatuju.
22:28:57
23.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> palinator: alternátor dobíjející 15V = něco špatně ,, standart je 13,6 až 14,4V ,, ford dává 14,8V ,, z dlouhodobého hlediska je to nepříznivé a i sebebezúdržbovější baterie pomalu vyplynuje
22:23:41
23.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dragon_cb_cz: dělal jsem nějaký pokusy s mikrocykly a pulzováním, sice to dokáže nahnat napětí i tam, kde s tím stejnosměrnej proud nehne, nicméně po kapacitním testu už se to zase na ss proudu jen zahřívá a napětí neleze ,,

nebo máš nějakej graf kde je namalovaný jak se má správně rozpulzovávat? za časů našich prababiček se používal jednocestnej usměrňovač jako zdroj pulzů a malá žárovka jako vybíječka,,
22:15:52
23.06.2014
palinator
Přidám svojí zkušenost...
Varta Silver Dynamic 52Ah/520 A nebo kolik.
Celou zimu nechaná v autě, jednou se s ní točilo... v autě je rádio přes který se pomalu ale jistě baterka vybíjí... na jaře jsem na ní naměřil 7,5 V se zavřenejma dveřma... S otevřenejma snad ani nic, protože světýlko nehleslo. No, chvilku jsem jí oplakával, protože po natočení přes startováky alternátor dobíjel skoro 15V a bylo dost evidentní, že to do ní moc týct nechce... ale kríze se přetrpěla, nechal jsem jí dobíjet pouhým Magnetoňáckým 55A alternátorem, pak odjela Želiv... a dneska točí jak zamlada. 3
22:11:11
23.06.2014
dragon_cb_cz
-> Ultim: Pokud za to nechceš dát majlant, tak i něco takovýho stačí: www.otos.cz/nabijecky-aut obaterii/nabijec-aku-dba-0 3-svorky Jak psal -> Peťa Klíč: , není to úplně 100% ideální (je to naprosto tupý zařízení, který tam prostě pouští konstantní proud), ale lepší než nic, zvlášť když už ta baterka má něco za sebou.

-> Peťa Klíč: Právě že pokud ty elektrody nejsou vyloženě rozpadlý, tak se jí dá vrátit docela dost - rozhodně víc, než jen tenký povlak. Obecně problém nastává, když ten síran olovnatý přejde z amorfní stuktury do krystalový, ale i to je reverzibilní - s vhodným desulfátorem. Bohužel desulfatační charakteristiky běžnejch nabíječek jsem se nikde nedočet a osciloskopem neoplývám, takže jsem je změřit nemohl. Ale jak říkáš, nesmí bejt vyloženě narušená struktura desek, pak už to nespasí nic.
19:13:40
23.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dragon_cb_cz: jenom bych dodal že zbavit se lze sulfatace tzv. vratné, kdy jde jen o povlak na deskách, pak je sulfatace nevratná která prostě a jednoduše promění elektrody v síran olovnatý, ošklivý lesklý nevodivý šutr, a to nezachrání ani pulzování 4 spíš se ty elektrody rozsypou na sračku, bohužel foto po ruce nemám, ale mohu opatřit
Extreme Tyres