Udrzovaci nabijecka

prohledat
73 příspěvků (zobrazeno 51 až 73) od 22.06.2014 do 15.04.2023, založil/a Ultim
řadit dle data
17:52:46
23.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Ultim: tak CTEK XS 0.8, je určena pro moto (proud 0,8A) ale na udržování větší baterky stačí, cena kolem 1050,-
17:27:19
23.06.2014
Ultim
Ja o tom nic nevim, proto se ptam Vas, co koupit za udzovaci nabijecku. Zatim tady padlo jen neco z OB a z Lidlu a i to je spatne.

Bohuzel ta CTEK MXS 5.0 je trochu nad me moznosti...
12:48:33
23.06.2014
dragon_cb_cz
-> Peťa Klíč: Jasně, že se bavím o napětí po několika hodinách od odpojení - prostě jsou baterky které těch 13V v pohodě drží i několik dní. Neptej se mě proč, ale potkal jsem je.



12.6V má samozřejmě baterka která už je lehce sulfatovaná, jen bych dodal že to není tak zcela nevratné (pulzní desulfátor, hodně trpělivosti a baterka která měla klidových 12.65V najednou drží 12.82V).



Už bych toho měření pindíků nechal, věřím ti, že o tom něco víš - tak mi prosím taky věř, že o tom něco vím 4
07:47:41
23.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
jen dodám že pokles klidového napětí pod 12,4V (50% nabitého stavu) je obecně - u startovacích baterií - stav akumulátoru neprospívající, urychlující jeho odchod, ztrátu kapacity a schopnosti přenést proud.
07:43:43
23.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dragon_cb_cz: předpisy jakéhokoliv výrobce (vycházejí z normy)



ano - po odpojení od nabíječky má baterie 13,2V, ale po odstátí je to těch 12,8 - 12,9V



pokud má plně nabitá 12,6 - 12,7V je to buď klasická "údržbová" baterie, která nemá potlačené plynování (maj ten předpis o kousek jinak) nebo - pokud jde o bezúdržbocou, ať už Ca-Ca, Ag-Ca nebo Ag-Ag, tak má nevratně sulfatované elektrody a hustota elektrolytu už při nabíjení nevystoupá na 1,28gcm^-2 ale např. jen na 1,24gcm^-2 a v tomto stavu není schopna držet 12,8V



a ano - nastartovat se dá i s 12,0V, pokud má konkrétní akumulátor dostatečnou rezervu startovacího proudu a motor je schopen naskočit i při výrazném snížení napětí při startování (pod 9,5V)



mile rád zodpovím další dotazy bez otazníku 4

upraveno 1x, naposled 23.06.2014 07:44:34
00:41:51
23.06.2014
dragon_cb_cz
-> Peťa Klíč: Předpisů jakého výrobce? Jasně, obecně to pro úplně novou olověnou baterku platí - ale taky už jsem tu měl takový, co plně nabitý měly skoro 13.2V a naopak jetější baterka má kolikrát 12.6-12.7V. Že se dá přepólovat (pokud se úplně vymlátí) vím taky - ono na tom nic není, je to základoškolská chemie. A s baterkou s klidovým napětím pod 12V už jsem motor taky natočil...
00:05:32
23.06.2014
haso
Range Rover ma zapalovace stale pod prudom...

a v pripade ze clovek ma slabu baterku tak to zrazu pipne a vypise sa na display, ze bateria je takmer vybita a treba ju nabit (vtedy sa vsetko deaktivuje) a auto este normalne startuje
00:02:55
23.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dragon_cb_cz: podle předpisů výrobce je 12,8V až 12,9V plně nabito, 12,2V schopno nastartovat a 11,9V je plně vybitá ( = 0% udávané kapacity)



to že se dá baterka vycucat až na 0,5V je věc jiná ,,



olověná baterka se dokonce dá nabít i obráceně -- a i obráceně nabitá je schopna přenést proud stovek ampér (tadle se pokud si vzpomínám zkoušla na 450A)



rozhodně není problém vytáhnout i nějaký to ČSN o zacházení s akumulátory 4
zvětšit Udrzovaci nabijecka - obrázek od Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) vložen 23.06.2014 00:02:55
23:55:18
22.06.2014
darklord
-> U-Geen: neviem ako vychodna produkcia, ale u mnichovskych je zasuvka (aspon predna) pod prudom imrvere...
23:50:43
22.06.2014
dragon_cb_cz
-> Peťa Klíč: Stejně jako to, že baterka s klidovým napětím 12.0V je "totálně vydrbaná" - asi jsi ještě neviděl totálně vydrbanou baterku.
23:49:29
22.06.2014
dragon_cb_cz
-> Peťa Klíč: Já tu ty nabíječky mám dvě taky, ozkoušel jsem ještě další dvě, proměřil jsem je taky, mám momentálně jednu napíchlou na baterce kde klidový napětí klesá pod 12.8V relativně rychle (pár hodin) ale pod 12.0V se teda fakt nedostává ani náhodou ani po měsících - a světe div se, čas od času tam ta LIDL nabíječka fakt něco láduje - momentálně na tej baterce je 13.54V (připojená už několik týdnů).... Tak ti nevím Karle.
23:47:43
22.06.2014
U-Geen
-> darklord: tak to jsi jeste asi moc aut s ACC polohou klicku nevidel :-)
upraveno 1x, naposled 22.06.2014 23:47:51
23:43:32
22.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dragon_cb_cz: nemelu, je to praxe praxe praxe a pár nabíječek z lídlu laboratorně přezkoušených 4 psat na krabičce můžou co chtějí, realita je kousek jinde
23:35:29
22.06.2014
dragon_cb_cz
-> Peťa Klíč: Meleš tu pěkný hlody, vyvracet je jeden po druhým se mi nechce, ale jeden za všechny - s tou LIDL nabíječkou jsi vedle jak ta jedle (hranice udržovacího dobíjení je 12.8V stejně jako u toho tvýho předraženýho CTEKu).
22:45:38
22.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> darklord: no hlavně takový ty "manažerský" auta, protože v tom má rozdvojku, v tom tablet, navigaci, fén na vlasy ,,, a když zaparkuje a vypne klíček tak to všechny tydle hovadiny odpojí, jinak by sice věděl kam má odbočit, ale už by mu žádná z těch kravin neřekla, jak má nastartovat 3
22:40:32
22.06.2014
darklord
-> Peťa Klíč: "dnesni auto" je co konkretne? Zatim som nestretol auto ktore by zasuvku odpojilo, ale je mozne ze sa motam v "spatnej" spolocnosti
22:33:55
22.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
jinak správný postup je nabíjet konstantním proudem, maximálně 0,12 × kapacita (tzn. max. 5A pro naše škodovkové 44Ah) do vystoupání napětí na 14,4 až 14,8V a dále pak tímto napětím až do vyklesání proudu na 1/10 počáteční hodnoty. pouze tak je zajištěno plné dobití, u nabíječek z lídlu si o tom můžeš nechat jen mokře zdát 4



a žádné nucené vybíjení 4



a čulibrk do zapalovačový zásuvky funguje pouze tam, kde je zapalovačová zásuvka pod proudem i při vypnutém klíčku - což už žádné dnešní auto nemá 4



odstátá plně nabitá baterie pak má 12,8 až 12,9V, startovat by měla i při 12,2V, pokud je vše v pořádku.
upraveno 1x, naposled 22.06.2014 22:36:59
22:27:38
22.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> MOLSO: ano, ale hranice 12,0V ( = totálně mrtvá baterka) je poněkud blbá 4
22:24:52
22.06.2014
MOLSO
-> Peťa Klíč: a co je zle na nabijacke z lidlu ? ta po nabiti odpoji napatie a zacne nabijat az ked napatie klesne na nejaku hranicu ...
22:21:48
22.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
MOLSO vyhodí nabíječkovybíječku do popelnice, pro olovokyselinu je ideální stav nabito a klid, vybíjet jí cyklicky furt dokola, byť proudem 100mA je jistá a rychlá smrt



MOLSO nebude propagovat nabíječky z lídlu, je to to co jsem popsal (obnovení procesu nabíjení při 12,0V)



a je toho víc, spousta lacinejch nabíječek dává třeba 16V jako hlavní nabíjecí napětí a baterka je po půl roce o tři kg těžší protože vyplynuje a chybí jí špuntíky na dolití
22:17:48
22.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
tak solární nabíječka je kvalitní marketingová blbost



jaký je to auto? pokud je to nějaká blbost ve stylu oktávka, tak baterii odpojit na dobu odstávky (standartně zhuntovaná baterie - pokud je schopna poskytnout startovací proud - se samovybíjí minimálně a nějakej půlrok stání si nevšimne - pokud neživí tři prdele špatně navržené elektroniky)



pokud chceš nabíječku, která opravdu udržuje, pořiď si CTEK MXS 5.0, je to jedna z mála, který skutečně po skončení nabíjení se odpojí a pouze v případě poklesu napětí na akumulátoru pod 100% stav (12,8V) ji docmrndne -- prošlo mi rukama různých nabíječek spousta které jsem testoval -- některé trvale i po skončení nabíjení serou do baterky 13,6V což dlouhodobě neprospívá dnešním chatrným akumulátorům -- některé se sice odpojí ale znovu nabíjet začnou až při poklesu napětí na 12,0V ( = totálně vydrbaná baterie která už nenastartuje ani holící strojek)
22:10:12
22.06.2014
MOLSO
-> Ultim: klasika z lidlu sa moze pripojit na baterku zapnut a ono ti to bude udrziavat dlhodobo ... resp. ked napatie spadne pod istu hranicu nabijacka zapne a pomalicky dotlaci do baterky šťavu, po dosiahnuti 14.4 zase zhasne a po klesnuti napatia na tu spodnu hranicu sa cyklus opakuje.



potom mam skusenost este s touto ... www.obautodily.cz/eshop/. ../udrzovaci-nabijecka-bat erie-10-250ah-compass-id:7 165.eshop



pripojis ju na baterku / do diery pre autozapalovač a 12 V trafak do el. siete. Elektronika malym prudom dobija baterku a pri urcitom napati ju zacne zase jemne vybijat a od urcitej hodnoty sa zase tento cyklus opakuje. Ak by si ju chcel, mam ju zanovnu, 2x pouzitu na predaj
22:03:16
22.06.2014
Ultim
Ahoj, mel bych na Vas dotaz. U jednoho auta resim jednu vec, jezdi se s nim tak jednou za mesic az dva. Samozrejme ze po te dobe se baterce moc nechce [ona je i starsi a budu kupovat novou] a napadlo me pouzit na to udrzovaci nabijecku. Ale nevim zda vzit nejakou na 230V nebo neco na solar co se dava za okno.

Mate s tim nekdo zkusenosti? Popr. dokazete poradit jaky typ koupit?

Diky.
Extreme Tyres