Seřizování a opravy karburátorů Jikov

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [18]:

Seřizování a opravy karburátorů Jikov: ceník prací Seřizování a opravy karburátorů Jikov: ceník dílů Seřizování a opravy karburátorů Jikov: Jikov JSK (Somet) Seřizování a opravy karburátorů Jikov: zátiší Seřizování a opravy karburátorů Jikov: DDSR Seřizování a opravy karburátorů Jikov: po očistě Seřizování a opravy karburátorů Jikov: po očistě Seřizování a opravy karburátorů Jikov: BST Seřizování a opravy karburátorů Jikov: BST Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nové díly (dostupnost na dotaz) Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nové díly Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nazinkované díly Seřizování a opravy karburátorů Jikov: plováky, sytiče atd Seřizování a opravy karburátorů Jikov: k expedici... Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nové nátrubky do víka Seřizování a opravy karburátorů Jikov: K expedici Seřizování a opravy karburátorů Jikov: rodinka SEDRů :) Seřizování a opravy karburátorů Jikov: Pro časté dotazy: používané rozměry o-kroužků

Text:

Nabídka především pro "Pražáky" a okolí - osobní převzetí, ideálně otestování přímo ve voze...

...spíše mimo sezónu - od jara do podzimu se věnuji své hlavní obživě a není moc času nazbyt.

Vše je na domluvě ;-)
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Bukaj
Založeno: 01.02.19 00:06   Poslední změna: 01.07.24 22:51

Seřizování a opravy karburátorů Jikov - komentáře:

10:15:18
08.01.2020
Bukaj
...takže pokud by se vyráběly nátrubky, tak ideálně asi se závitem M8 (nálitek víka má průměr 12 mm, takže zbytková tloušťka stěny ZN odlitku víka by byla 2 mm), nejlépe s jemnějším stoupáním závitu, ale to bych si musel pořídit (a upravit) patřičný závitník (M8x1,5?)...
10:11:01
08.01.2020
Bukaj
Tak jsem znásilnil jedno víko s uvolněným nátrubkem a zde jsou rozměry nátrubku (omluvte zápis, nejsem strojař):6
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 08.01.2020 10:11:01
10:08:13
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 08.01.20 10:01:16: a jak ho máš řešený? Vím že se experimentovalo s obublinkovačem z Fáva, ale jak to máš zapojené a kam strčenou hadičku? Klidně přesunem diskuzi ke mě do karty pokud tady vadí.
10:01:16
08.01.2020
minno
-> Tuner#2: Prepad benzínu do nádrže by som ti aj ja doporučil zrealizovať. Možno ti to funguje aj bez toho, ale nie je to šťastné riešenie.
09:47:12
08.01.2020
Bukaj
-> minno 08.01.20 09:35:02: Vypadlý nátrubek jsem ještě neviděl. A když jsem se kdysi pokoušel uvolněný nátrubek z karburátoru dostat ven, skončilo to destrukcí nátrubku - sice se točil jak na obrtlíku, ale přes rantlík ven ani za nic. Tímto také skončily mé pokusy s řešením tohoto problému, neboť, jak jsem již zmínil, víka jsou podružným problémem...
09:43:17
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 09:21:05: já to myslel tak, že facetka dává větší tlak, než "mechanicky" čerpadlo a pokud to tam rosí, s facetku to "poteče" 4

-> Bukaj 08.01.20 09:23:52: já vím, že je tam problém, že to netěsní, a že to většinou vznikne když se sundáva hadička. Jak píšeš udělat tam závit a novej natrubek 4
09:35:02
08.01.2020
minno
-> Bukaj 08.01.20 09:25:45: Problémom je ale aj vypadávanie. Takže zatesniť oblepením a zaistiť začervíkovaním1
09:25:45
08.01.2020
Bukaj
-> minno 08.01.20 09:18:27: On není problém, že by to vypadlo, ale že se to uvolní a prolíná palivo mezi odlitkem a nalisovaným nátrubkem - a to červík nevyřeší...7
09:23:52
08.01.2020
Bukaj
-> Antony: Určitě by to neškodilo, ale ty nátrubky se neuvolňují tlakem, ale vibracemi a tečením té zinkové slitiny. Nejčastěji ten proces dorazí sundavání dlouho nasazené ("přirostlé") hadičky...

Jediné, čemu by to určitě pomohlo, je jehlový ventil - ten u EDSR/SEDR není dělaný na tlak, který vyvine Facetka. Nejsem si jist, jaký tlak umí originální elektrické čerpadlo TAZ 1500, nebo jestli tyto vozy měly vratku do nádrže - to je snad jediný případ sériového auta s tímto typem karburátoru a elektrickým čerpadlem (nebo že by i T613?)...
09:21:05
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 08.01.20 09:05:46: Tak to myšleno zase nebylo, jehlový ventil to udrží, takže to problém nedělá. Naopak mám pocit, že to někdy vejde plovákovku, obzvláště při velké odstředivé síle a když je málo benzínu v nádrži. Jak mám v Mostě pod půlku, je už problém.
09:18:27
08.01.2020
minno
A nešlo by to prevŕtať skrz a dať tam na zaistenie červík? A zalepiť to samozrejme.
09:05:46
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 09:01:50: a nepomohl by udělat přepad do nádrže, aby tam nebýt od facetky takovej tlak?
09:04:05
08.01.2020
Bukaj
-> Pavel P.. 08.01.20 08:29:53: Otázka je, jaké víko seženeš. Ono není víko, jako víko. Na obyč 105/120/120LS SEDR je to fuk, tam se dá dát jakékoli SEDR či A32 EDSR víko, ale u karburátorů s ekonostatem (všechny EDSR, A32 EDSR a SEDR 130/5/6 a TAZ 1500) to fuk není - každý z těch karburátorů má víko s jinými tryskami ekonostatu - jo, jde demontovat zalisované trysky a nahradit těmi z původního poškozeného víka, ale to už je jednodušší operace opravit uvolněný nátrubek.



Jinak nejčastěji se mi povede sehnat nové víko A32EDSR (přechodový model karburátoru mezi EDSR a SEDR), které je víceméně univerzální pro většinu karburátorů - tvarem odpovídá SEDR víku a má ekonostat... Bohužel většinou je to víko na 105ku...
09:01:50
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 08.01.20 08:58:06: no právě, zkusíme to nějak strojně vyřešit s Wénou na závit a ještě zalepit + možná opatlat kovem. Přece jen ten facet to tam tlačí.
08:58:06
08.01.2020
minno
-> Pavel P..: na ktorom sa nátrubok časom tiež môže uvoľniť, a to sa oplatí3
08:56:33
08.01.2020
Bukaj
-> Tom Troll 08.01.20 00:04:45: Což o to, ono to úplně nevylítne, ale nebezpečný je právě i to prolínání - sice se to většinou stihne odpařit, ale v případě nějaké blbé kombinace více problémů to občas blafne. Viděl jsem jen jednou naživo hořící karburátor (na jedné 105, naštěstí se povedlo uhasit), ale zažít bych to už nechtěl.
08:29:53
08.01.2020
Pavel P..
-> Tuner#2: nejjednodušší je sehnat jiný víko... nejlépe nový, občas se válí po aukru nebo bazoši.
00:04:45
08.01.2020
Tom Troll
-> Bukaj: Taky se mi volně točí - na provoz to mám zdrátkovaný motacim drátem ale když tam jednou za čas strčim ruku za běhu tak je znát že prolíná. 8

A sháněj si víko na velkej sedr.
23:52:26
07.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Já už nad tím přemýšlel několikrát, ale větší problém, než víka, jsou samotné komory (tělesa) EDSR a SEDR - nové už se moc nevidí a použitých nepoškozených je jak šafránu a když už se najdou nějaké zachovalé, tak většinou ze 105ky...3

Víka se občas někde vyloupnou nová - sice málokdy na 130/5/6, ale dodělat do obyč víka 105/120 ekonostat není zas až tak neřešitelný problém6
23:48:15
07.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 07.01.20 23:41:18: Díky za tip, vůbec jsem netušil, že jsou nějaké dvě provedení. Zkusíme něco vymyslet. 4
23:41:18
07.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Buď sehnat jiné víko (zatím nejjednodušší řešení), nebo odříznout a odvrtat zbytek nátrubku, vyříznout závit, vyrobit nátrubek se závitem (případně nátrubek získat destrukcí jiného poškozeného víka a jen vyřezat závit) a zajistit lepidlem na závity.

Pokud bys to řešil druhou variantou a nechával vyrábět nátrubky se závitem, pak by stálo za to nechat jich udělat vícero - určitě bych nějaké užil - zatím je vík dostatek, ale je to poměrně běžná závada a to i u vík s novějším zajištěním nátrubku (viz foto)...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 07.01.2020 23:41:18
23:15:24
07.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
Uvolnil se mě přívod paliva do Sedru.



Co s tím? Udělat to nějak strojně a nebo jen zalepit tekutým kovem?
08:32:06
04.03.2019
Bukaj
Po častých dotazech přidán orientační ceník nejběžnějších úkonů a materiálu EDSR/SEDR (viz obrázky nahoře) 6
16:44:03
09.02.2019
Bukaj
16:43:40
09.02.2019
Bukaj
16:43:23
09.02.2019
Bukaj
16:43:08
09.02.2019
Bukaj
16:42:31
09.02.2019
Bukaj
16:41:20
09.02.2019
Bukaj
16:40:47
09.02.2019
Bukaj
16:37:30
09.02.2019
Bukaj
16:36:40
09.02.2019
Bukaj
Jedno BSko (Škoda 100 1973):
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 09.02.2019 16:36:40
20:36:35
05.02.2019
Bukaj
-> isti: Tak co se dílů týče, zatím není vyslovený problém snad s ničím. Z nových dílů sice karbec už jen tak nesložím, ale jetých použitelných je všude stále dostatek.

U SEDR/EDSR je sice problém sehnat například originál membránu akcelerační pumpičky, ale druhoška zjevně funguje též (z několika použitých jsem vytáhl druhovýrobní membránu v použitelném stavu, zato originální membrány už po 30 letech služby moc použitelné nejsou; a druhovýrobní membrána, kterou mi někdy kolem roku 2000-2005 rozleptal po půl roce provozu benzín, asi už na trhu není)...4
20:16:37
05.02.2019
isti
-> Bukaj: Istú klientelu by to malo ale v dnešnej dobe je už obmedzené množstvo nových dielov na karburátory a to by mohlo byť kameň úrazu.
19:00:40
05.02.2019
Bukaj
...to, co jsem psal se týká karburátorů v sériovém stavu - neplatí třeba pro případy, kdy někdo bude chtít, abych odstranil otřepy a přeleštil odlitky difuzorů a rozprašovačů či zvětšil velikost difuzorů nebo kupříkladu na karburátor SEDR dodělal ekonostat (z SEDR pro š 120 udělat SEDR pro 130/5/6) či jiné "nadstandardní úkony"...6
18:52:42
05.02.2019
Bukaj
Ceny za práci bych viděl asi tak, aby repas SEDR/EDSR nevyšel na více, než 1500 Kč.

Třeba nějak tak, že když mi někdo dodá karburátor v rozebraném a vyčištěném stavu včetně všech potřebných nepoškozených dílů, tak by cena byla 500 Kč (kontrola, přeměření, kalibrace a seskládání), v případě takovéto zakázky (jako ten Tuxikův karbec) - tedy komplet bez důrazu na estetiku, ale pouze na funkčnost 1000 Kč a s důrazem na estetiku - nově nazinkované vše, co lze (tedy vše mimo toho, co je pevně spojeno s oskami klapek - vačkový ovladač akcelerační pumpičky na klapce I. stupně a táhlo klapky II. stupně) cena 1500. A kdo si nedodá vlastní díly, ten si třeba připlatí, stejně tak bude- li karbec nadměrně zahumusen nebo zoxidován.

Samozřejmě, že třeba na karburátorech BS, kde je méně práce, budou ceny nižší, ale zase u nich bývají častěji vyžrané komory a některé díly jsou dražší (pístek akcelerační pumpičky)...



Prostě jak jsem psal na začátku - vše je o domluvě při zadávání "zakázky" 4
18:43:32
05.02.2019
kraska98
-> Bukaj: A kolik by sis tedy učtoval za to, kdybych ti poslal karburátor ve stavu například jako měl Tux ? 6
18:42:21
05.02.2019
Bukaj
-> isti: Tohle by mne právě neuživilo. 8 Kdybych měl za hodinu účtovat svou běžnou hodinovou sazbu (320 Kč), tak to nikdo nezaplatí. To by třeba Tuxika ten karbec vyšel na 1700 plus materiál a doprava - bratru 2000 Kč, což je téměř cena nového karburátoru (a kdybych měl použít některé nové díly a třeba nově nazinkovaný spojovací materiál, tak by cena byla ještě jinde).

Proto to dělám spíše jako koníčka, než jako živnost. Když z toho nějaká kačka kápne, budu rád, ale v "zaměstnání" si vydělám víc.4
18:30:10
05.02.2019
isti
Spadla mi sánka158 ,myslím že kludne môžeš dať výpoveď a toto ťa uživí1 Kolko karburátorov ti môžem poslať?1
12:46:11
05.02.2019
Bukaj
Souhrn:



časová náročnost:

- hrubé čištění a rozborka cca 1 hod.

- rovnání příruby - 20 min.

- chemické čištění a ruční finální dočištění - 1,5 hod.

- kontrola, proměření a finální kompletace - 2,5 hod.

dohromady tedy cca 5,5 hod. práce



použitý materiál:

- skleněná kulička (použitá nepoškozená)

- tlumítko sytiče (použité)

- membrána podtlakového ovládání klapky II. stupně (použitá nepoškozená)

- O-kroužky (šroub bohatosti, injektor, šroub přídavného vzduchu, sedlo ventilu odvzdušnění)

- těsnění víka (nové)

dohromady za materiál cca 120-150 Kč
12:33:34
05.02.2019
Bukaj
...a hotovo 5
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:33:34
12:33:11
05.02.2019
Bukaj
...ještě zajistit seřizovací šrouby barvou...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:33:11
12:31:51
05.02.2019
Bukaj
Téměř poslední krok - nastavení dorazu klapek:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:31:51
12:28:39
05.02.2019
Bukaj
Sestavený karburátor:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:28:39
12:27:57
05.02.2019
Bukaj
12:27:10
05.02.2019
Bukaj
Karburátor po kontrole (proměření průchodnosti) kanálů a montáži osazovacích prvků:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:27:10
12:24:05
05.02.2019
Bukaj
...kontrola těsnosti jehlového ventilu; nastavení hladiny:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:24:05
12:22:04
05.02.2019
Bukaj
kontrolní měření a kalibrace osazovacích prvků:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:22:04
12:21:13
05.02.2019
Bukaj
12:20:41
05.02.2019
Bukaj
...a po srovnání příruby a dobroušení na desce:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:20:41
12:19:20
05.02.2019
Bukaj
Stav po chemickém dočištění (odstranění oxidace) komory karburátoru a osazovacích prvků:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:19:20
12:16:52
05.02.2019
Bukaj
Stav po rozborce a hrubé očistě:



Souhrn všech zjištěných závad -

- chybějící skleněná kulička pod injektorem

- chybějící tlumítko sytiče ve víku plovákové komory

- zpuchřelá a děravá membrána podtlakového ovladače klapky II. stupně

- zadrhávající klapka II. stupně

- rozpadlý o-kroužek šroubu bohatosti

- špatně seřízený plovák (příliš vysoká hladina)

- špatně dosedající klapky v komoře (někdo již v minulosti povoloval šrouby, připevňující klapky k oskám)

- oxidace uvnitř plovákové komory

- poškozený (ubroušený) závit odpojovače volnoběhu (bez vlivu na funkci)
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:16:52
12:08:09
05.02.2019
Bukaj
Při prvotním ohledání zjištěny tyto závady:

- ohnutá příruba (klasika, ale nic fatálního)

- ne zcela hladce pohyblivá klapka II. stupně



Jinak vůle osek klapek neznatelné, taktéž nátrubek víka neuvolněný a opticky (mimo chybějící podložky pod odpojovačem a nesprávně poskládané sestavy ovládání klapky I. stupně - nic, co by mělo vliv na funkci) vše v pořádku...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:08:09
11:59:05
05.02.2019
Bukaj
...na pohled poměrně slušný stav, žádná koule mazutu...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 11:59:05
11:58:14
05.02.2019
Bukaj
Postup opravy/seřízení jednoho SEDRu (Tuxíkův 2951):



karburátor, vymontovaný z vozu:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 11:58:14
22:47:20
02.02.2019
Bukaj
...závady na víku:



1. Stržený závit pro šroub sítka přívodu paliva - nepříliš časté, ale...7



2. Uvolněný nátrubek přívodu paliva - velmi častá a poměrně nebezpečná závada - navzdory vylepšení lisování tohoto spoje v průběhu výroby k tomuto jevu často docházelo i u nejnovějšího provedení víka - při zjištění této závady ihned vyměňte víko, pokud nechcete, aby vám shořela škodovka...8 Tuto závadu řeším odstraněním původního nátrubku, vyřezáním závitu do víka a osazením nátrubkem se závitem (zalepení lepidlem na závity)...



3. Vymletá oka závěsu plováku - sice je teoreticky možné upravit víko i plovák na abnormální rozměr čepu, ale já už to dělat nebudu 3



4. Prohnuté víko od necitlivého dotahování šroubu filtrboxu - taktéž velmi častá závada, v jejímž důsledku obvykle nefunguje správně systém sytiče a ekonostat. Víko lze s trochou zkušeností bez poškození srovnat...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 02.02.2019 22:47:20
upraveno 2x, naposled 10.02.2022 14:37:12
22:38:57
02.02.2019
Bukaj
Nejčastější "fatální" závady EDSR a SEDR karburátorů - nevyplatí se (zatím) opravovat a doporučuji při výskytu čehokoli z níže popsaného sehnat nepoškozený kus:



1. Nadměrně deformovaná příruba - poměrně běžná závada, způsobená necitlivým dotahováním karburátoru k sacímu potrubí, důsledkem jsou mimojiné oválné deformace spodní části difuzorů (a nedoléhající klapky, respektive neseřiditelný volnoběh) a také v důsledku ohnuté příruby váznoucí klapka II. stupně...



2. Vydřené uložení osek klapek - zvláště u EDSR bývá v uložení klapky I. stupně často znatelná radiální vůle - důsledkem je přisávání falešného vzduchu a často kolísavý či neseřiditelný volnoběh. (příčinou je ne zcela odolná zinková slitina v kombinaci s provozem v prašném prostředí, zanedbaná údržba - čištění a mazání, případně více "ojeté" kusy...)



3. U karburátoru EDSR bývá (kvůli nešťastné konstrukci odpojovače, respektive velké páce, působící na poměrně subtilní závitový otvor) často stržený či deformovaný závit pro připojení odpojovače volnoběžné trysky - kompromisním řešením může být vyřazení odpojovače a nahrazení záslepkou...



4. Stržené závity - není to úplně častá závada, ale občas se s ní setkám...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 02.02.2019 22:38:57
07:52:18
02.02.2019
Bukaj
-> ondie: Papírových těsnění je na trhu stále dost (cena 10-15 Kč/kus), ať už původní výroba (hlavně na EDSR), nebo i v současnosti vyráběné těsnění - firmu teď z hlavy nevím, ale každopádně se vždy najde nějaký prodejce, který jich objedná dostatečné množství (při posledním mém nákupu jsem viděl čerstvě naskladněnou velkou bednu nově vyrobených těsnění - pár tisíc kusů to být mohlo) . Jen u některých nejstarších verzí je papír jaksi smrsklý a přesně nepasuje, takže možná lepší koupit to novodobé...4
02:33:08
02.02.2019
ondie
-> Bukaj: Jen teoretizuju,ale ty si papírová těsnění vyrábíš,je to furt běžně k dostání (nepátral jsem),nebo máš zásoby ??

Kdyby je člověk vyráběl,asi by se nechala volit tloušťka či kvalita vstupního materiálu,kterou by se tohle prolínání nechalo možná ovlivnit ?

Ale jestli jich je,nebo ty jich máš dostatek,věřím,že je to zbytečná zdržující/zdražující operace.
23:59:26
01.02.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 01.02.19 23:41:57: Díky za postřehy asi to nechám jak píšeš a smirim se s tím.
23:41:57
01.02.2019
Bukaj
-> Tuner#2: Obvykle víko ničím jiným, než papírovým těsněním netěsním - vzhledem k možným komplikacím a pracnému odstraňování případné těsnicí hmoty při dalších rozborkách...

Prolínání benzínu přes papírové těsnění beru u Jikovu jako vlastnost, hlavně při častých jízdách po nezpevněných cestách, případně ostřejším projíždění zatáček. Dříve se mi osvědčilo potřít těsnění (nechat papír nasáknout) tukem (používal jsem A4 za tepla) - trochu to pomáhalo, ale nebylo to 100%. Také jsem dělal pokusy s lakem (bezbarvým), ale syntetické barvy dlouho schnou a benzín je také částečně rozpouští a nitro/acetonové laky sice tímto netrpí, ale jsou tvrdé a křehké a neměl jsem dobrý pocit z případného uvolňování odštěpků laku do plovákové komory.

Také jsem zkoušel různé benzinu odolné tmely (Paulin, Fiap) - asi nejlepší varianta co se týče kompromisu mezi prolínáním benzínu a výskytu případných nečistot v karburátoru, navíc s možností několikerého rozebrání bez aplikace nového tmelu - jen velmi tenkou vrstvou potřít těsnění - ale upustil jsem od toho - jednak je to pakárna tvořit (tenká vrstvička těchto tmelů rychle zasychá a ne úplně snadno se dělá rovnoměrný nános), druhak je to pakárna následně čistit a do třetice stejně ty karburátory pak jsou v autech, která buď houby najedou a jednou za pár let provést očistu zevnějšku je stejně potřeba, nebo karburátory do 130LPG, která povětšinou jezdí na plyn a karburátor sice několikrát do roka zvenčí očistím, ale nikoli od benzínových úsad, ale pouze od prachu - hlavně na pohyblivé části, které vždy ošetřuji mazivem ve spreji se prachu nachytá hromada (čistím tak 3x do roka, což je cca po 15 000 Km).

4
22:16:56
01.02.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
Čím utěsnuješ horní víka? 100octan se mě přes papírové těsnění dere ven. Eidy mě radil potřít hrany acetonovou barvou. Nebo máš jiný postup?
upraveno 1x, naposled 01.02.2019 22:17:19
Extreme Tyres