skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seřizování a opravy karburátorů Jikov
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [18]:
Text:
Nabídka především pro "Pražáky" a okolí - osobní převzetí, ideálně otestování přímo ve voze......spíše mimo sezónu - od jara do podzimu se věnuji své hlavní obživě a není moc času nazbyt.
Vše je na domluvě ;-)
info:
Správce článku: BukajZaloženo: 01.02.19 00:06 Poslední změna: 01.07.24 22:51
Seřizování a opravy karburátorů Jikov - komentáře:
10:15:18
08.01.2020
08.01.2020
Bukaj
...takže pokud by se vyráběly nátrubky, tak ideálně asi se závitem M8 (nálitek víka má průměr 12 mm, takže zbytková tloušťka stěny ZN odlitku víka by byla 2 mm), nejlépe s jemnějším stoupáním závitu, ale to bych si musel pořídit (a upravit) patřičný závitník (M8x1,5?)...
10:11:01
08.01.2020
08.01.2020
Bukaj
Tak jsem znásilnil jedno víko s uvolněným nátrubkem a zde jsou rozměry nátrubku (omluvte zápis, nejsem strojař):
10:08:13
08.01.2020
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 08.01.20 10:01:16: a jak ho máš řešený? Vím že se experimentovalo s obublinkovačem z Fáva, ale jak to máš zapojené a kam strčenou hadičku? Klidně přesunem diskuzi ke mě do karty pokud tady vadí.
10:01:16
08.01.2020
08.01.2020
minno
-> Tuner#2: Prepad benzínu do nádrže by som ti aj ja doporučil zrealizovať. Možno ti to funguje aj bez toho, ale nie je to šťastné riešenie.
09:47:12
08.01.2020
08.01.2020
Bukaj
-> minno 08.01.20 09:35:02: Vypadlý nátrubek jsem ještě neviděl. A když jsem se kdysi pokoušel uvolněný nátrubek z karburátoru dostat ven, skončilo to destrukcí nátrubku - sice se točil jak na obrtlíku, ale přes rantlík ven ani za nic. Tímto také skončily mé pokusy s řešením tohoto problému, neboť, jak jsem již zmínil, víka jsou podružným problémem...
09:43:17
08.01.2020
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 09:21:05: já to myslel tak, že facetka dává větší tlak, než "mechanicky" čerpadlo a pokud to tam rosí, s facetku to "poteče"
-> Bukaj 08.01.20 09:23:52: já vím, že je tam problém, že to netěsní, a že to většinou vznikne když se sundáva hadička. Jak píšeš udělat tam závit a novej natrubek
-> Bukaj 08.01.20 09:23:52: já vím, že je tam problém, že to netěsní, a že to většinou vznikne když se sundáva hadička. Jak píšeš udělat tam závit a novej natrubek
09:35:02
08.01.2020
08.01.2020
minno
-> Bukaj 08.01.20 09:25:45: Problémom je ale aj vypadávanie. Takže zatesniť oblepením a zaistiť začervíkovaním
09:25:45
08.01.2020
08.01.2020
Bukaj
-> minno 08.01.20 09:18:27: On není problém, že by to vypadlo, ale že se to uvolní a prolíná palivo mezi odlitkem a nalisovaným nátrubkem - a to červík nevyřeší...
09:23:52
08.01.2020
08.01.2020
Bukaj
-> Antony: Určitě by to neškodilo, ale ty nátrubky se neuvolňují tlakem, ale vibracemi a tečením té zinkové slitiny. Nejčastěji ten proces dorazí sundavání dlouho nasazené ("přirostlé") hadičky...
Jediné, čemu by to určitě pomohlo, je jehlový ventil - ten u EDSR/SEDR není dělaný na tlak, který vyvine Facetka. Nejsem si jist, jaký tlak umí originální elektrické čerpadlo TAZ 1500, nebo jestli tyto vozy měly vratku do nádrže - to je snad jediný případ sériového auta s tímto typem karburátoru a elektrickým čerpadlem (nebo že by i T613?)...
Jediné, čemu by to určitě pomohlo, je jehlový ventil - ten u EDSR/SEDR není dělaný na tlak, který vyvine Facetka. Nejsem si jist, jaký tlak umí originální elektrické čerpadlo TAZ 1500, nebo jestli tyto vozy měly vratku do nádrže - to je snad jediný případ sériového auta s tímto typem karburátoru a elektrickým čerpadlem (nebo že by i T613?)...
09:21:05
08.01.2020
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 08.01.20 09:05:46: Tak to myšleno zase nebylo, jehlový ventil to udrží, takže to problém nedělá. Naopak mám pocit, že to někdy vejde plovákovku, obzvláště při velké odstředivé síle a když je málo benzínu v nádrži. Jak mám v Mostě pod půlku, je už problém.
09:18:27
08.01.2020
08.01.2020
minno
A nešlo by to prevŕtať skrz a dať tam na zaistenie červík? A zalepiť to samozrejme.
09:05:46
08.01.2020
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 09:01:50: a nepomohl by udělat přepad do nádrže, aby tam nebýt od facetky takovej tlak?
09:04:05
08.01.2020
08.01.2020
Bukaj
-> Pavel P.. 08.01.20 08:29:53: Otázka je, jaké víko seženeš. Ono není víko, jako víko. Na obyč 105/120/120LS SEDR je to fuk, tam se dá dát jakékoli SEDR či A32 EDSR víko, ale u karburátorů s ekonostatem (všechny EDSR, A32 EDSR a SEDR 130/5/6 a TAZ 1500) to fuk není - každý z těch karburátorů má víko s jinými tryskami ekonostatu - jo, jde demontovat zalisované trysky a nahradit těmi z původního poškozeného víka, ale to už je jednodušší operace opravit uvolněný nátrubek.
Jinak nejčastěji se mi povede sehnat nové víko A32EDSR (přechodový model karburátoru mezi EDSR a SEDR), které je víceméně univerzální pro většinu karburátorů - tvarem odpovídá SEDR víku a má ekonostat... Bohužel většinou je to víko na 105ku...
Jinak nejčastěji se mi povede sehnat nové víko A32EDSR (přechodový model karburátoru mezi EDSR a SEDR), které je víceméně univerzální pro většinu karburátorů - tvarem odpovídá SEDR víku a má ekonostat... Bohužel většinou je to víko na 105ku...
09:01:50
08.01.2020
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 08.01.20 08:58:06: no právě, zkusíme to nějak strojně vyřešit s Wénou na závit a ještě zalepit + možná opatlat kovem. Přece jen ten facet to tam tlačí.
08:58:06
08.01.2020
08.01.2020
minno
-> Pavel P..: na ktorom sa nátrubok časom tiež môže uvoľniť, a to sa oplatí
08:56:33
08.01.2020
08.01.2020
Bukaj
-> Tom Troll 08.01.20 00:04:45: Což o to, ono to úplně nevylítne, ale nebezpečný je právě i to prolínání - sice se to většinou stihne odpařit, ale v případě nějaké blbé kombinace více problémů to občas blafne. Viděl jsem jen jednou naživo hořící karburátor (na jedné 105, naštěstí se povedlo uhasit), ale zažít bych to už nechtěl.
08:29:53
08.01.2020
08.01.2020
Pavel P..
-> Tuner#2: nejjednodušší je sehnat jiný víko... nejlépe nový, občas se válí po aukru nebo bazoši.
00:04:45
08.01.2020
08.01.2020
Tom Troll
-> Bukaj: Taky se mi volně točí - na provoz to mám zdrátkovaný motacim drátem ale když tam jednou za čas strčim ruku za běhu tak je znát že prolíná.
A sháněj si víko na velkej sedr.
A sháněj si víko na velkej sedr.
23:52:26
07.01.2020
07.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Já už nad tím přemýšlel několikrát, ale větší problém, než víka, jsou samotné komory (tělesa) EDSR a SEDR - nové už se moc nevidí a použitých nepoškozených je jak šafránu a když už se najdou nějaké zachovalé, tak většinou ze 105ky...
Víka se občas někde vyloupnou nová - sice málokdy na 130/5/6, ale dodělat do obyč víka 105/120 ekonostat není zas až tak neřešitelný problém
Víka se občas někde vyloupnou nová - sice málokdy na 130/5/6, ale dodělat do obyč víka 105/120 ekonostat není zas až tak neřešitelný problém
23:48:15
07.01.2020
07.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 07.01.20 23:41:18: Díky za tip, vůbec jsem netušil, že jsou nějaké dvě provedení. Zkusíme něco vymyslet.
23:41:18
07.01.2020
07.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Buď sehnat jiné víko (zatím nejjednodušší řešení), nebo odříznout a odvrtat zbytek nátrubku, vyříznout závit, vyrobit nátrubek se závitem (případně nátrubek získat destrukcí jiného poškozeného víka a jen vyřezat závit) a zajistit lepidlem na závity.
Pokud bys to řešil druhou variantou a nechával vyrábět nátrubky se závitem, pak by stálo za to nechat jich udělat vícero - určitě bych nějaké užil - zatím je vík dostatek, ale je to poměrně běžná závada a to i u vík s novějším zajištěním nátrubku (viz foto)...
Pokud bys to řešil druhou variantou a nechával vyrábět nátrubky se závitem, pak by stálo za to nechat jich udělat vícero - určitě bych nějaké užil - zatím je vík dostatek, ale je to poměrně běžná závada a to i u vík s novějším zajištěním nátrubku (viz foto)...
23:15:24
07.01.2020
07.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
Uvolnil se mě přívod paliva do Sedru.
Co s tím? Udělat to nějak strojně a nebo jen zalepit tekutým kovem?
Co s tím? Udělat to nějak strojně a nebo jen zalepit tekutým kovem?
08:32:06
04.03.2019
04.03.2019
Bukaj
Po častých dotazech přidán orientační ceník nejběžnějších úkonů a materiálu EDSR/SEDR (viz obrázky nahoře)
20:36:35
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
-> isti: Tak co se dílů týče, zatím není vyslovený problém snad s ničím. Z nových dílů sice karbec už jen tak nesložím, ale jetých použitelných je všude stále dostatek.
U SEDR/EDSR je sice problém sehnat například originál membránu akcelerační pumpičky, ale druhoška zjevně funguje též (z několika použitých jsem vytáhl druhovýrobní membránu v použitelném stavu, zato originální membrány už po 30 letech služby moc použitelné nejsou; a druhovýrobní membrána, kterou mi někdy kolem roku 2000-2005 rozleptal po půl roce provozu benzín, asi už na trhu není)...
U SEDR/EDSR je sice problém sehnat například originál membránu akcelerační pumpičky, ale druhoška zjevně funguje též (z několika použitých jsem vytáhl druhovýrobní membránu v použitelném stavu, zato originální membrány už po 30 letech služby moc použitelné nejsou; a druhovýrobní membrána, kterou mi někdy kolem roku 2000-2005 rozleptal po půl roce provozu benzín, asi už na trhu není)...
20:16:37
05.02.2019
05.02.2019
isti
-> Bukaj: Istú klientelu by to malo ale v dnešnej dobe je už obmedzené množstvo nových dielov na karburátory a to by mohlo byť kameň úrazu.
19:00:40
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
...to, co jsem psal se týká karburátorů v sériovém stavu - neplatí třeba pro případy, kdy někdo bude chtít, abych odstranil otřepy a přeleštil odlitky difuzorů a rozprašovačů či zvětšil velikost difuzorů nebo kupříkladu na karburátor SEDR dodělal ekonostat (z SEDR pro š 120 udělat SEDR pro 130/5/6) či jiné "nadstandardní úkony"...
18:52:42
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
Ceny za práci bych viděl asi tak, aby repas SEDR/EDSR nevyšel na více, než 1500 Kč.
Třeba nějak tak, že když mi někdo dodá karburátor v rozebraném a vyčištěném stavu včetně všech potřebných nepoškozených dílů, tak by cena byla 500 Kč (kontrola, přeměření, kalibrace a seskládání), v případě takovéto zakázky (jako ten Tuxikův karbec) - tedy komplet bez důrazu na estetiku, ale pouze na funkčnost 1000 Kč a s důrazem na estetiku - nově nazinkované vše, co lze (tedy vše mimo toho, co je pevně spojeno s oskami klapek - vačkový ovladač akcelerační pumpičky na klapce I. stupně a táhlo klapky II. stupně) cena 1500. A kdo si nedodá vlastní díly, ten si třeba připlatí, stejně tak bude- li karbec nadměrně zahumusen nebo zoxidován.
Samozřejmě, že třeba na karburátorech BS, kde je méně práce, budou ceny nižší, ale zase u nich bývají častěji vyžrané komory a některé díly jsou dražší (pístek akcelerační pumpičky)...
Prostě jak jsem psal na začátku - vše je o domluvě při zadávání "zakázky"
Třeba nějak tak, že když mi někdo dodá karburátor v rozebraném a vyčištěném stavu včetně všech potřebných nepoškozených dílů, tak by cena byla 500 Kč (kontrola, přeměření, kalibrace a seskládání), v případě takovéto zakázky (jako ten Tuxikův karbec) - tedy komplet bez důrazu na estetiku, ale pouze na funkčnost 1000 Kč a s důrazem na estetiku - nově nazinkované vše, co lze (tedy vše mimo toho, co je pevně spojeno s oskami klapek - vačkový ovladač akcelerační pumpičky na klapce I. stupně a táhlo klapky II. stupně) cena 1500. A kdo si nedodá vlastní díly, ten si třeba připlatí, stejně tak bude- li karbec nadměrně zahumusen nebo zoxidován.
Samozřejmě, že třeba na karburátorech BS, kde je méně práce, budou ceny nižší, ale zase u nich bývají častěji vyžrané komory a některé díly jsou dražší (pístek akcelerační pumpičky)...
Prostě jak jsem psal na začátku - vše je o domluvě při zadávání "zakázky"
18:43:32
05.02.2019
05.02.2019
kraska98
-> Bukaj: A kolik by sis tedy učtoval za to, kdybych ti poslal karburátor ve stavu například jako měl Tux ?
18:42:21
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
-> isti: Tohle by mne právě neuživilo. Kdybych měl za hodinu účtovat svou běžnou hodinovou sazbu (320 Kč), tak to nikdo nezaplatí. To by třeba Tuxika ten karbec vyšel na 1700 plus materiál a doprava - bratru 2000 Kč, což je téměř cena nového karburátoru (a kdybych měl použít některé nové díly a třeba nově nazinkovaný spojovací materiál, tak by cena byla ještě jinde).
Proto to dělám spíše jako koníčka, než jako živnost. Když z toho nějaká kačka kápne, budu rád, ale v "zaměstnání" si vydělám víc.
Proto to dělám spíše jako koníčka, než jako živnost. Když z toho nějaká kačka kápne, budu rád, ale v "zaměstnání" si vydělám víc.
18:30:10
05.02.2019
05.02.2019
isti
Spadla mi sánka ,myslím že kludne môžeš dať výpoveď a toto ťa uživí Kolko karburátorov ti môžem poslať?
12:46:11
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
Souhrn:
časová náročnost:
- hrubé čištění a rozborka cca 1 hod.
- rovnání příruby - 20 min.
- chemické čištění a ruční finální dočištění - 1,5 hod.
- kontrola, proměření a finální kompletace - 2,5 hod.
dohromady tedy cca 5,5 hod. práce
použitý materiál:
- skleněná kulička (použitá nepoškozená)
- tlumítko sytiče (použité)
- membrána podtlakového ovládání klapky II. stupně (použitá nepoškozená)
- O-kroužky (šroub bohatosti, injektor, šroub přídavného vzduchu, sedlo ventilu odvzdušnění)
- těsnění víka (nové)
dohromady za materiál cca 120-150 Kč
časová náročnost:
- hrubé čištění a rozborka cca 1 hod.
- rovnání příruby - 20 min.
- chemické čištění a ruční finální dočištění - 1,5 hod.
- kontrola, proměření a finální kompletace - 2,5 hod.
dohromady tedy cca 5,5 hod. práce
použitý materiál:
- skleněná kulička (použitá nepoškozená)
- tlumítko sytiče (použité)
- membrána podtlakového ovládání klapky II. stupně (použitá nepoškozená)
- O-kroužky (šroub bohatosti, injektor, šroub přídavného vzduchu, sedlo ventilu odvzdušnění)
- těsnění víka (nové)
dohromady za materiál cca 120-150 Kč
12:27:10
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
Karburátor po kontrole (proměření průchodnosti) kanálů a montáži osazovacích prvků:
12:19:20
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
Stav po chemickém dočištění (odstranění oxidace) komory karburátoru a osazovacích prvků:
12:16:52
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
Stav po rozborce a hrubé očistě:
Souhrn všech zjištěných závad -
- chybějící skleněná kulička pod injektorem
- chybějící tlumítko sytiče ve víku plovákové komory
- zpuchřelá a děravá membrána podtlakového ovladače klapky II. stupně
- zadrhávající klapka II. stupně
- rozpadlý o-kroužek šroubu bohatosti
- špatně seřízený plovák (příliš vysoká hladina)
- špatně dosedající klapky v komoře (někdo již v minulosti povoloval šrouby, připevňující klapky k oskám)
- oxidace uvnitř plovákové komory
- poškozený (ubroušený) závit odpojovače volnoběhu (bez vlivu na funkci)
Souhrn všech zjištěných závad -
- chybějící skleněná kulička pod injektorem
- chybějící tlumítko sytiče ve víku plovákové komory
- zpuchřelá a děravá membrána podtlakového ovladače klapky II. stupně
- zadrhávající klapka II. stupně
- rozpadlý o-kroužek šroubu bohatosti
- špatně seřízený plovák (příliš vysoká hladina)
- špatně dosedající klapky v komoře (někdo již v minulosti povoloval šrouby, připevňující klapky k oskám)
- oxidace uvnitř plovákové komory
- poškozený (ubroušený) závit odpojovače volnoběhu (bez vlivu na funkci)
12:08:09
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
Při prvotním ohledání zjištěny tyto závady:
- ohnutá příruba (klasika, ale nic fatálního)
- ne zcela hladce pohyblivá klapka II. stupně
Jinak vůle osek klapek neznatelné, taktéž nátrubek víka neuvolněný a opticky (mimo chybějící podložky pod odpojovačem a nesprávně poskládané sestavy ovládání klapky I. stupně - nic, co by mělo vliv na funkci) vše v pořádku...
- ohnutá příruba (klasika, ale nic fatálního)
- ne zcela hladce pohyblivá klapka II. stupně
Jinak vůle osek klapek neznatelné, taktéž nátrubek víka neuvolněný a opticky (mimo chybějící podložky pod odpojovačem a nesprávně poskládané sestavy ovládání klapky I. stupně - nic, co by mělo vliv na funkci) vše v pořádku...
11:58:14
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
Postup opravy/seřízení jednoho SEDRu (Tuxíkův 2951):
karburátor, vymontovaný z vozu:
karburátor, vymontovaný z vozu:
22:47:20
02.02.2019
02.02.2019
Bukaj
...závady na víku:
1. Stržený závit pro šroub sítka přívodu paliva - nepříliš časté, ale...
2. Uvolněný nátrubek přívodu paliva - velmi častá a poměrně nebezpečná závada - navzdory vylepšení lisování tohoto spoje v průběhu výroby k tomuto jevu často docházelo i u nejnovějšího provedení víka - při zjištění této závady ihned vyměňte víko, pokud nechcete, aby vám shořela škodovka... Tuto závadu řeším odstraněním původního nátrubku, vyřezáním závitu do víka a osazením nátrubkem se závitem (zalepení lepidlem na závity)...
3. Vymletá oka závěsu plováku - sice je teoreticky možné upravit víko i plovák na abnormální rozměr čepu, ale já už to dělat nebudu
4. Prohnuté víko od necitlivého dotahování šroubu filtrboxu - taktéž velmi častá závada, v jejímž důsledku obvykle nefunguje správně systém sytiče a ekonostat. Víko lze s trochou zkušeností bez poškození srovnat...
1. Stržený závit pro šroub sítka přívodu paliva - nepříliš časté, ale...
2. Uvolněný nátrubek přívodu paliva - velmi častá a poměrně nebezpečná závada - navzdory vylepšení lisování tohoto spoje v průběhu výroby k tomuto jevu často docházelo i u nejnovějšího provedení víka - při zjištění této závady ihned vyměňte víko, pokud nechcete, aby vám shořela škodovka... Tuto závadu řeším odstraněním původního nátrubku, vyřezáním závitu do víka a osazením nátrubkem se závitem (zalepení lepidlem na závity)...
3. Vymletá oka závěsu plováku - sice je teoreticky možné upravit víko i plovák na abnormální rozměr čepu, ale já už to dělat nebudu
4. Prohnuté víko od necitlivého dotahování šroubu filtrboxu - taktéž velmi častá závada, v jejímž důsledku obvykle nefunguje správně systém sytiče a ekonostat. Víko lze s trochou zkušeností bez poškození srovnat...
22:38:57
02.02.2019
02.02.2019
Bukaj
Nejčastější "fatální" závady EDSR a SEDR karburátorů - nevyplatí se (zatím) opravovat a doporučuji při výskytu čehokoli z níže popsaného sehnat nepoškozený kus:
1. Nadměrně deformovaná příruba - poměrně běžná závada, způsobená necitlivým dotahováním karburátoru k sacímu potrubí, důsledkem jsou mimojiné oválné deformace spodní části difuzorů (a nedoléhající klapky, respektive neseřiditelný volnoběh) a také v důsledku ohnuté příruby váznoucí klapka II. stupně...
2. Vydřené uložení osek klapek - zvláště u EDSR bývá v uložení klapky I. stupně často znatelná radiální vůle - důsledkem je přisávání falešného vzduchu a často kolísavý či neseřiditelný volnoběh. (příčinou je ne zcela odolná zinková slitina v kombinaci s provozem v prašném prostředí, zanedbaná údržba - čištění a mazání, případně více "ojeté" kusy...)
3. U karburátoru EDSR bývá (kvůli nešťastné konstrukci odpojovače, respektive velké páce, působící na poměrně subtilní závitový otvor) často stržený či deformovaný závit pro připojení odpojovače volnoběžné trysky - kompromisním řešením může být vyřazení odpojovače a nahrazení záslepkou...
4. Stržené závity - není to úplně častá závada, ale občas se s ní setkám...
1. Nadměrně deformovaná příruba - poměrně běžná závada, způsobená necitlivým dotahováním karburátoru k sacímu potrubí, důsledkem jsou mimojiné oválné deformace spodní části difuzorů (a nedoléhající klapky, respektive neseřiditelný volnoběh) a také v důsledku ohnuté příruby váznoucí klapka II. stupně...
2. Vydřené uložení osek klapek - zvláště u EDSR bývá v uložení klapky I. stupně často znatelná radiální vůle - důsledkem je přisávání falešného vzduchu a často kolísavý či neseřiditelný volnoběh. (příčinou je ne zcela odolná zinková slitina v kombinaci s provozem v prašném prostředí, zanedbaná údržba - čištění a mazání, případně více "ojeté" kusy...)
3. U karburátoru EDSR bývá (kvůli nešťastné konstrukci odpojovače, respektive velké páce, působící na poměrně subtilní závitový otvor) často stržený či deformovaný závit pro připojení odpojovače volnoběžné trysky - kompromisním řešením může být vyřazení odpojovače a nahrazení záslepkou...
4. Stržené závity - není to úplně častá závada, ale občas se s ní setkám...
07:52:18
02.02.2019
02.02.2019
Bukaj
-> ondie: Papírových těsnění je na trhu stále dost (cena 10-15 Kč/kus), ať už původní výroba (hlavně na EDSR), nebo i v současnosti vyráběné těsnění - firmu teď z hlavy nevím, ale každopádně se vždy najde nějaký prodejce, který jich objedná dostatečné množství (při posledním mém nákupu jsem viděl čerstvě naskladněnou velkou bednu nově vyrobených těsnění - pár tisíc kusů to být mohlo) . Jen u některých nejstarších verzí je papír jaksi smrsklý a přesně nepasuje, takže možná lepší koupit to novodobé...
02:33:08
02.02.2019
02.02.2019
ondie
-> Bukaj: Jen teoretizuju,ale ty si papírová těsnění vyrábíš,je to furt běžně k dostání (nepátral jsem),nebo máš zásoby ??
Kdyby je člověk vyráběl,asi by se nechala volit tloušťka či kvalita vstupního materiálu,kterou by se tohle prolínání nechalo možná ovlivnit ?
Ale jestli jich je,nebo ty jich máš dostatek,věřím,že je to zbytečná zdržující/zdražující operace.
Kdyby je člověk vyráběl,asi by se nechala volit tloušťka či kvalita vstupního materiálu,kterou by se tohle prolínání nechalo možná ovlivnit ?
Ale jestli jich je,nebo ty jich máš dostatek,věřím,že je to zbytečná zdržující/zdražující operace.
23:59:26
01.02.2019
01.02.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 01.02.19 23:41:57: Díky za postřehy asi to nechám jak píšeš a smirim se s tím.
23:41:57
01.02.2019
01.02.2019
Bukaj
-> Tuner#2: Obvykle víko ničím jiným, než papírovým těsněním netěsním - vzhledem k možným komplikacím a pracnému odstraňování případné těsnicí hmoty při dalších rozborkách...
Prolínání benzínu přes papírové těsnění beru u Jikovu jako vlastnost, hlavně při častých jízdách po nezpevněných cestách, případně ostřejším projíždění zatáček. Dříve se mi osvědčilo potřít těsnění (nechat papír nasáknout) tukem (používal jsem A4 za tepla) - trochu to pomáhalo, ale nebylo to 100%. Také jsem dělal pokusy s lakem (bezbarvým), ale syntetické barvy dlouho schnou a benzín je také částečně rozpouští a nitro/acetonové laky sice tímto netrpí, ale jsou tvrdé a křehké a neměl jsem dobrý pocit z případného uvolňování odštěpků laku do plovákové komory.
Také jsem zkoušel různé benzinu odolné tmely (Paulin, Fiap) - asi nejlepší varianta co se týče kompromisu mezi prolínáním benzínu a výskytu případných nečistot v karburátoru, navíc s možností několikerého rozebrání bez aplikace nového tmelu - jen velmi tenkou vrstvou potřít těsnění - ale upustil jsem od toho - jednak je to pakárna tvořit (tenká vrstvička těchto tmelů rychle zasychá a ne úplně snadno se dělá rovnoměrný nános), druhak je to pakárna následně čistit a do třetice stejně ty karburátory pak jsou v autech, která buď houby najedou a jednou za pár let provést očistu zevnějšku je stejně potřeba, nebo karburátory do 130LPG, která povětšinou jezdí na plyn a karburátor sice několikrát do roka zvenčí očistím, ale nikoli od benzínových úsad, ale pouze od prachu - hlavně na pohyblivé části, které vždy ošetřuji mazivem ve spreji se prachu nachytá hromada (čistím tak 3x do roka, což je cca po 15 000 Km).
Prolínání benzínu přes papírové těsnění beru u Jikovu jako vlastnost, hlavně při častých jízdách po nezpevněných cestách, případně ostřejším projíždění zatáček. Dříve se mi osvědčilo potřít těsnění (nechat papír nasáknout) tukem (používal jsem A4 za tepla) - trochu to pomáhalo, ale nebylo to 100%. Také jsem dělal pokusy s lakem (bezbarvým), ale syntetické barvy dlouho schnou a benzín je také částečně rozpouští a nitro/acetonové laky sice tímto netrpí, ale jsou tvrdé a křehké a neměl jsem dobrý pocit z případného uvolňování odštěpků laku do plovákové komory.
Také jsem zkoušel různé benzinu odolné tmely (Paulin, Fiap) - asi nejlepší varianta co se týče kompromisu mezi prolínáním benzínu a výskytu případných nečistot v karburátoru, navíc s možností několikerého rozebrání bez aplikace nového tmelu - jen velmi tenkou vrstvou potřít těsnění - ale upustil jsem od toho - jednak je to pakárna tvořit (tenká vrstvička těchto tmelů rychle zasychá a ne úplně snadno se dělá rovnoměrný nános), druhak je to pakárna následně čistit a do třetice stejně ty karburátory pak jsou v autech, která buď houby najedou a jednou za pár let provést očistu zevnějšku je stejně potřeba, nebo karburátory do 130LPG, která povětšinou jezdí na plyn a karburátor sice několikrát do roka zvenčí očistím, ale nikoli od benzínových úsad, ale pouze od prachu - hlavně na pohyblivé části, které vždy ošetřuji mazivem ve spreji se prachu nachytá hromada (čistím tak 3x do roka, což je cca po 15 000 Km).
22:16:56
01.02.2019
01.02.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
Čím utěsnuješ horní víka? 100octan se mě přes papírové těsnění dere ven. Eidy mě radil potřít hrany acetonovou barvou. Nebo máš jiný postup?