-> palinator: Jaký konkrétní význam má to písmeno A netuším - písmena v označení typu karburátoru většinou měla konkrétní význam (u Jikovu například: D-dvoustupňový karburátor, S - spádový, R - s podtlakovým ovládáním druhého stupně, T - s termosytičem,...), stejně tak číslo v označení typu karburátoru značí průměr (v mm) hrdla komory v místě škrticí klapky (a tehdy i odpovídající standardizovanou rozteč montážních otvorů v přírubě).
Tedy například 32-34 DDSR - dvoustupňový spádový karburátor s podtlakově ovládaným druhým stupněm a průměry hrdel klapek 32 a 34 mm (určen pro T613)...
To první písmeno v označení typu pravděpodobně označuje variantu karburátoru (postupně dle abecedy), ovšem některé typy se zjevně nedostaly do seriové výroby, takže seriové byly B(ST), D(DSR), E(DSR)...
SEDR je vlastně jen modernïzovaný EDSR s nezáměnností některých dílů, takže pro rozlišení jsou první dvě písmena prohozena.
Co se týče A32 EDSR, tak je to mezityp mezi EDSR a SEDR. Volnoběžný systém má ještě shodný s 32 EDSR, ale systém sytiče včetně kompletního odlitku víka má už přepracovaný a shodný s pozdějším typem 32 SEDR. A to písmeno A je pravděpodobně jen pro rozlišení varianty (neboť číslování rozpisek, udávajících osazení a určení konkrétního karburátoru, bylo zachováno ze starší verze).
Jinak dílčích úprav bylo na karburátorech EDSR provedeno v průběhu výroby od roku 1976 do roku 1984 poměrně dost, včetně zpětné nezáměnnosti mnohých dílů, ale až verze A32 byla patřičně označena...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seřizování a opravy karburátorů Jikov
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [18]:
Text:
Nabídka především pro "Pražáky" a okolí - osobní převzetí, ideálně otestování přímo ve voze......spíše mimo sezónu - od jara do podzimu se věnuji své hlavní obživě a není moc času nazbyt.
Vše je na domluvě ;-)
info:
Správce článku: BukajZaloženo: 01.02.19 00:06 Poslední změna: 01.07.24 22:51
Seřizování a opravy karburátorů Jikov - komentáře:
22:56:24
12.07.2024
12.07.2024
Bukaj
13:11:51
11.07.2024
11.07.2024
palinator
-> Bukaj:
Co znamená vlastně to A32?
Co znamená vlastně to A32?
12:30:18
11.07.2024
11.07.2024
Bukaj
-> cendik: Je to tak, jak píšeš.
Na SEDR lze kromě víka jiného SEDRu použít víko z A32EDSR - odlitek je totožný. Jen A32EDSR má vždy osazeny trysky a vzdušník ekonostatu, což u SEDR mají jen typy pro motory 1289 ccm a větší.
Pokud použiješ na 120 SEDR víko z A32EDSR, bude fungovat (za předpokladu osazení správnou trubičkoui a tlumítkem sytiče z původního víka). Jen pokud bys chtěl zprovoznit i ekonostat, neobejde se to bez dalších úprav odlitku karburátoru (provrtání dvou direk do tělesa pro zprůchodnění kanálu ekonostatu)...
Na SEDR lze kromě víka jiného SEDRu použít víko z A32EDSR - odlitek je totožný. Jen A32EDSR má vždy osazeny trysky a vzdušník ekonostatu, což u SEDR mají jen typy pro motory 1289 ccm a větší.
Pokud použiješ na 120 SEDR víko z A32EDSR, bude fungovat (za předpokladu osazení správnou trubičkoui a tlumítkem sytiče z původního víka). Jen pokud bys chtěl zprovoznit i ekonostat, neobejde se to bez dalších úprav odlitku karburátoru (provrtání dvou direk do tělesa pro zprůchodnění kanálu ekonostatu)...
10:06:21
10.07.2024
10.07.2024
cendik
Ahoj, měl bych dotaz ohledně zaměnitelnosti vík karburátorů EDSR x SEDR. Na SEDRu 2932 se mi začal protáčet nátrubek, tak jsem to chtěl vyřešit výměnou víka a v neznalosti koupil EDSR 2909 z 1203 s tím, že víko jako víko, jenže po výměně auto prakticky nejede. Pak jsem se tady dočetl, že kromě A32 nejdou EDSRová víka dávat na SEDR, takže tipuju, že problém bude asi v tomhle (pak ještě, že víko může být prohlé). Mám možnost koupit A32 EDSR 2938, což je ale ze 105. Je to víko zaměnitelné tak, že může přijít na tělo SEDRu 2932?
09:05:45
27.01.2024
27.01.2024
SO545
-> Bukaj 24.01.24 12:33:02: skor len prikupit....
12:33:02
24.01.2024
24.01.2024
Bukaj
-> minno: Jako místo zastaralých "embéček" pořídit moderní favořiti, jo?
11:42:51
24.01.2024
24.01.2024
minno
-> Bukaj: Mládež začína dostávať rozum
15:56:09
04.12.2023
04.12.2023
minno
-> Bukaj: Radosť pozrieť.
13:44:15
04.12.2023
04.12.2023
Bukaj
Mám tu zase nějaké karburátory k volnému prodeji (pod pultem už nic nezbylo)
auto.bazos.cz/inzerat/... /repasovane-karburatory-sk oda-se-zarukou.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /repasovane-karburatory-sk oda-se-zarukou.php
21:42:15
20.06.2023
20.06.2023
fobust
-> Tom Troll:
Všetko je možné.
Všetko je možné.
21:01:42
20.06.2023
20.06.2023
Tom Troll
-> fobust: Tím myslím jestli to neni jenom daný nějak aby to běželo, ale je to nastavený od stroboskopu, nebo aspoň od ucha a citu. Plus teda správnej odtrh, a všechno s tím spojený.
20:58:41
20.06.2023
20.06.2023
fobust
-> Tom Troll:
Môžem skúsiť prehodiť rozdeľovač za náhradný.
Môžem skúsiť prehodiť rozdeľovač za náhradný.
20:44:13
20.06.2023
20.06.2023
Tom Troll
A nemáš zbytečně moc pozdě předstih?
19:03:37
20.06.2023
20.06.2023
fobust
-> Bukaj:
Máš náhradné guľôčky?
Dobrá správa: Podarilo sa mi komplet rozobrať karburátor.
Zlá správa: Stratil som aj tú jednu guľôčku čo som mal. Neviem kde ani kam mi padla. Považujem ju za nenávrate stratenú.
Okrem toho som zlomil kalený nadstavec na skrutkovač PROXXON, musel som zobrať väčší a ten zbrúsiť, čo som nechcel robiť, ale ináč by som tie skrutky na klapkách nepovolil. Nenormálne niečo, vravím Vám. A nechcite ich vidieť.
Dnes večer som dal zvlášť mosadzné a zvlášť oceľové drobné diely do skiel s acetónom, nechám ich vykúpať, dúfam že to "zožerie" aj zvyšky "čiernej špiny". Ak nie, tak to budem opakovať v petroleji a nakoniec v benzíne.
Máš náhradné guľôčky?
Dobrá správa: Podarilo sa mi komplet rozobrať karburátor.
Zlá správa: Stratil som aj tú jednu guľôčku čo som mal. Neviem kde ani kam mi padla. Považujem ju za nenávrate stratenú.
Okrem toho som zlomil kalený nadstavec na skrutkovač PROXXON, musel som zobrať väčší a ten zbrúsiť, čo som nechcel robiť, ale ináč by som tie skrutky na klapkách nepovolil. Nenormálne niečo, vravím Vám. A nechcite ich vidieť.
Dnes večer som dal zvlášť mosadzné a zvlášť oceľové drobné diely do skiel s acetónom, nechám ich vykúpať, dúfam že to "zožerie" aj zvyšky "čiernej špiny". Ak nie, tak to budem opakovať v petroleji a nakoniec v benzíne.
12:58:18
20.06.2023
20.06.2023
minno
Najhoršie na materiáli SEDRov je to, že ten karburátor nie je blbuvzorný na hrubšie, čiže normálne zaobchádzanie. Nik z bežných užívateľov auta nie je technológ a ani materiálový inžinier, aby poznal celú sadu presných postupov, ako je potrebné s tým karbecom zaobchádzať, aby sa mu čisto náhodou neskrútil už pri pohľade naň.
12:24:59
20.06.2023
20.06.2023
fobust
-> Bukaj:
Takže úplne bude stačiť ak karburátor ponorím do vriacej vody aby "zmäkol" a mohol som ho "rovnať".
Takže úplne bude stačiť ak karburátor ponorím do vriacej vody aby "zmäkol" a mohol som ho "rovnať".
10:08:08
20.06.2023
20.06.2023
Bukaj
-> fobust: Hliníku v té slitině moc nebude...
Je to měkkota, prošlo mi rukama pár karburátorů, které "ukáply" při lokálním zahoření, ale ta slitina teče i bez většího tepelného namáhání. Stačí třeba funglnový karburátor posadit na sání s těsněním a pertinaxovou podložkou, lehce dotáhnout, druhý den sundat a příruba už je křivá...
Je to měkkota, prošlo mi rukama pár karburátorů, které "ukáply" při lokálním zahoření, ale ta slitina teče i bez většího tepelného namáhání. Stačí třeba funglnový karburátor posadit na sání s těsněním a pertinaxovou podložkou, lehce dotáhnout, druhý den sundat a příruba už je křivá...
10:04:10
20.06.2023
20.06.2023
Bukaj
09:40:42
20.06.2023
20.06.2023
fobust
-> vhml:
Neviem presné zloženie zliatiny, nebude to čistý zinok, ani hliník, ale určite nebudem riskovať roztavenie karburátoru.
Neviem presné zloženie zliatiny, nebude to čistý zinok, ani hliník, ale určite nebudem riskovať roztavenie karburátoru.