-> fobust: Obávám se, že pokud auto moc nejede, přestože funguje druhý stupeň karburátoru a motor není zánovní nebo po nedávné GO, tak chyba nebude v samotném karburátoru, ale v motoru jako celku.
Pravděpodobně nějaká z následujících věcí, nebo spíše kombinace:
nízké kompresní tlaky - opotřebené vložky válců a pístní kroužky, netěsné ventily, opotřebená vodítka
zhoršené plnění a vyplachování - špatně seřízené ventilové vůle, zaklepaná sedla
nesprávně zapálená směs - špatně seřízený předstih, opotřebený rozdělovač, a jeho pohon, špatné svíčky, zanesený vzduchový filtr, v poslední řadě i ten karburátor...
Ale pokud auto plynule akceleruje, necuká, bez zaváhání reaguje na přidání plynu a není za ním oblak dýmu, tak bych karburátor ze seznamu možných příčin vyloučil
Jinak k dotazům:
1) čištění - zinkové karburátory (Jikov) čistím nejdříve benzinem (Verva 100, nebo klidně obyč Natural) od mastných usazenin a následně od nečistot, nerozpustných organickými rozpouštědly a od oxidů v roztoku kyseliny citronové. Je potřeba ohlídat koncentraci a teplotu lázně, aby nedošlo ke zbytečnému narušení povrchu odlitku. Také je potřeba karburátor kompletně rozebrat (klapky, osičky), aby v lázni nebyl přítomen jiný kov, než zinková slitina tělesa (mosaz a ocel v jedné lázni s tělesem karburátoru způsobují ztmavnutí zinkové slitiny). Mosazné a ocelové díly čistím zvlášť v oddělené lázni.
2) gumové o-kroužky seženeš buď v autodílech přímo na karburátor, nebo v průmyslovém zboží dle rozměru o-kroužků. Pro karburátory SEDR používám gumové (NBR) o-kroužky o tvrdosti 70 ShA, rozměry: 6x2,5 na šroub přídavného vzduchu, 3x1,5 na šroub bohatosti a na injektor a 8x2 na sedlo ventilu odvětrání plovákové komory.
3) Za složení, proměření a nastavení SEDR/EDSR, dodaného ve vyčištěném, rozebraném a kompletním stavu, účtuji 500 Kč