-> Tom Troll: Jenom jedna z evolucí formy na odlitky ufa, předpokládám konec 70. let. Forem bylo několik a podléhaly opotřebení poměrně často. První dvě verze ufa byly na DDSR -
-> Bukaj 02.02.22 11:55:48: - symetrická část od příruby k uchycení ke středu ufa bez výztužných žebírek , spodní díl byl též odlitek (šroubky shora s čočkovou hlavou, závity v spodním dílu ufa), ve spodním dílu jen malinká dirka na táhlo, silnější vratná pružina membrány, membrána na táhlu přišroubovaná. Úplně první provedení nemělo vodorovnou plošku u příruby vyplněnou materiálem, byl tam otvor. Později se otvor ve spodním dílu ufa zvětšil.
Pak byly další tři provedení pro EDSR - první vycházelo z předchozího typu - dva díly odlitku, už s výztuhami, šroubky s čočkovou hlavou shora dolů, přišroubovaná membrána na táhlu...
První provedení se spodním dílem, vylisovaným z plechu (a přišroubovaným šroubky s válcovou hlavou a pružnou podložkou zdola nahoru), bylo právě to s nápisem Jikov.
Další provedení bylo úplně stejné, jen už bez nápisu - toto vydrželo ve výrobě cca do roku 84 nebo 85. Někdy od začátku 80. let byla membrána na táhlo nýtována (namísto původního provedení se závitem na táhlu).
Poslední provedení ufa nemělo uvnitř "doraz" membrány (úspora materiálu) Toto provedení má drtivá většina SEDR karburátorů.
Třeba někdy v zimě dodám fotky s rozdíly...
