Zprávna hladina v plovákové komore Skoda 100

prohledat
84 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 15.05.2021 do 28.06.2021, založil/a Dozab
řadit dle data
15:43:07
28.06.2021
Honza Jaro
Tak jsem našel starou pumpu která má filtr nahoře ve víčku sítko teda a zkusil jsem jí v ruce a nevím jestli jsem náhodou nepopletl ty membrány ale tahle pumpa se mi zdá že dává trošku míň a nekapalo mi do dlaně, tak jsem ji zkusil nasadit a zjistil jsem že se mi přestala přeplavovat karburace motor sice hulí když mu dám akceleraci ale ne až do černa ale jenom šedý kouř, a po oleji to nesmrdí takže ještě je to možná tím že ten olej je zředěný benzínem takže udělám další výměnu oleje a uvidíme a ještě teda zkusím sehnat u membránu a náhradní díly do karburátoru včetně jehlového ventilu.
ale přeplavování karburátoru jsem odstranil to znamená že teď když se podívám do difuzoru tak už tam nevidím potopu ale je tam krásně sucho
upraveno 3x, naposled 28.06.2021 20:22:03
13:53:41
28.06.2021
Honza Jaro
no, pumpu já podezírám protože když ji mám na hadičkách v ruce a pumpuju, tak zezadu od táhla mi kape do dlaně benzín takže to je problém jedna. Problém dva bude jehlový ventil který za chodu asi nedrží. kde pořídím? to fakt nevim.
upraveno 1x, naposled 28.06.2021 13:54:28
13:31:12
28.06.2021
Eidy
-> Honza Jaro: Teď bych pumpu nepodezíral. Jestli to teče tím karbem takhle moc, tak to projde kolem kroužků do oleje.
12:57:30
28.06.2021
Honza Jaro
já na ešopech najdu většinou položky s množství skladem 0ks. Palivovou pumpu původní jsem někam dal a nemohu ji najít, ta co tam mám je ze stodváci asi.
Jdu si dát dvacet před noční a pak se znova podívám po pumpě
12:13:33
28.06.2021
moucan - zrušená registrace
-> Honza Jaro: Jak jsem psal ... pokud jsi z Nymburka tak mám starší jehláky který by měly fungovat. Buď se zastav a nebo až někam pojedu kolem Nymburka tak bych ti mohl hodit na vyzkoušení. Jinak na eshopech jsou jehláky taky k dostání bez problému.
upraveno 1x, naposled 28.06.2021 12:14:17
11:42:31
28.06.2021
Honza Jaro
je možný že vibracemi to dělá ventil. Ale kde sehnat? Před chvilkou jsem zjistil, že mám naředěnej olej benzinem, demontáž klasické pumpy, no samozřejmě že membrána někde prochcává. ach se z toho poséřu. Pumpa je původní s předsítkem a vyndaná dává jako blázen a je možná spojitost s kouřivostí. S autem po výměně oleje jsem jezdil akorát po dvoře, přeparkovával jinak nic, tak motor bude vypláchnutej a snad nic víc.
Fotky v plným rozlišení zde: elvisjarous.rajce.idnes.c z/skoda_100_110L_palivovy_ system
jsou tam i alba ze srazu Hundertgang, starší ročníky, kdy mě to ještě bavilo.
zvětšit Zprávna hladina v plovákové komore Skoda 100 - obrázek od Honza Jaro vložen 28.06.2021 11:42:31
upraveno 3x, naposled 28.06.2021 12:34:18
11:09:47
28.06.2021
Eidy
-> Honza Jaro: Pokud jsi tam nedal nějakou výkonnou elektrickou pumpu pro vstřikování, tak sériová tohle neudělá. Jediný, co reguluje přívod paliva je jehlový ventil. Ten netěsní. Možná, že v klidu ano, ale při běžícím motoru to třeba díky vibracím netěsní. Nebo je v karbu prasklina a s předchozí slabou pumpu se to neprojevilo.
09:11:07
28.06.2021
Honza Jaro
sejmutí víka zaplaveného karbecu-plíšek chodí volně, hlava mi to prostě nebere. Pumpa na to fakt nemůže mít vliv?
protože po jedný zimě mi přestala dávat a tekla a byl volný střed takže membrána pouštěla na druhou stranu. Těsnění AC pumpy do kartéru, tam se taky nemohlo něco odehrát? Takže pumpa byla problém č. 1 ale stejně už to muselo být v pr... předtím protože si pamatuju že mi to hulilo vždycky. Jo a je to š110L a ne kilo
zvětšit Zprávna hladina v plovákové komore Skoda 100 - obrázek od Honza Jaro vložen 28.06.2021 09:11:07
upraveno 4x, naposled 28.06.2021 09:37:26
09:10:17
28.06.2021
Honza Jaro
tady už je vidět jak to teče dovnitř
zvětšit Zprávna hladina v plovákové komore Skoda 100 - obrázek od Honza Jaro vložen 28.06.2021 09:10:17
09:09:20
28.06.2021
Honza Jaro
takže nasazený mám všechno asi dobře, plíšek obráceně nemám, motor na studeno jde na první škubnutí, akcelerační pumpička na tomto kupovaném barazovém orezlém ale vyčištěném karbecu krásně dává, víko těsní.
Zde hladina nastavená na nálitek. Při pumpování růčo se hladina nehne.
zvětšit Zprávna hladina v plovákové komore Skoda 100 - obrázek od Honza Jaro vložen 28.06.2021 09:09:20
upraveno 3x, naposled 28.06.2021 09:13:56
13:12:35
27.06.2021
Honza Jaro
Cm samozřejmě ale i kdyby to bylo milimetrů tak by byla karburace byla téměř na suchu při správné funkci všech komponentů
upraveno 1x, naposled 27.06.2021 13:16:02
09:29:26
27.06.2021
moucan - zrušená registrace
-> Honza Jaro: Počkej, počkej ... 1.9-2.1 mm hladinu?
08:25:25
27.06.2021
Honza Jaro
Pružinu Nepamatuju.3
S plíškem jsem hýbal, u druhého karburátoru je plastovou kulatý plovák jako kinder vajíčko a tam jsem plíšek ohýbal hodně abych měl hladinu 1,9- 2,1mm.
jehlový ventil nemám, bohužel
upraveno 2x, naposled 27.06.2021 08:27:59
18:22:50
26.06.2021
stenly_79
-> Honza Jaro: Nepamatuješ si, jestli jsi spolu s tou membránou z jiné pumpy nevyměnil i pružinu?
15:24:04
26.06.2021
moucan - zrušená registrace
-> Honza Jaro: A ten jehlovej ventil kterej jsi sháněl je na tom jak? Zkoušel jsi taky jinej? Koukám že jsi z Nymburka. Měl bych doma starší ventily na případný vyzkoušení. S plíškem plováku jsi nějak hýbal? Tím se primárně nastavuje výška hladiny.
upraveno 1x, naposled 26.06.2021 15:24:32
15:01:33
26.06.2021
Honza Jaro
Ahoj,
Škoda 110l je můj vůz...
Nyní popíši problém na mém karbeci Jikov, klasika difuzor 23, zkoušel jsem dva, ten co mi přišel z bazaru tam mu krásné funguje akcelerační pumpička a horní víčko krásně těsní. Původní karbec i tento po nastavení hladiny i na hodně málo, tak se děje to, že se za chvíli oba karbeci uchlastají, motor jede ale je vidět jak do difuzoru chčije benzín a auto hulí. jediný co jsem na autě měnil a v čem jsem se vrtal je palivová pumpa, k
Jejíž v
membrána propoustela benzín kam neměla. Provedl jsem výměnu myslel m jen membrány z jiné pumpy ale už si to nepamatuju.Autk spíš odpočívá a na jaře a na podzim s ním zavrčím.
Už nevím co dál.
Děkuji za nápady jak to řešit.
Honza
upraveno 1x, naposled 26.06.2021 15:02:37
13:08:26
30.05.2021
moucan - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: Jasný, dík. Dej kdyžtak vědět PMkem.
13:07:42
30.05.2021
moucan - zrušená registrace
-> Dozab: Veškerý laborování s karbecem už mám zasebou. Zbývá jen to dotažení svodů/sání a zkusim nechat karbec vyčistit ultrazvukem. Jináč už nevim.
10:36:11
30.05.2021
Dozab
-> moucan:
Tak použil by som na diagnostiku tú istú techniku - zvýš hladinu na maximum a skús na voľnobehu otvárať klapku. Ak sa to zlepší, motor pôjde takmer bez zvynechávania do otáčok, tak ti to tiež niekde nasáva vzduch (takto bohatej zmesi nevadí prisávaný vzduch a motor pobeží bez vynechania). Skúsil by som ešte vymeniť tesnenie medzi hlavou sa saním, ak tesnenia pod karburátorom budú ok (u mňa nevhodný materiál tesnenia). Prípadne skús matice sania a výfuku k hlave viac dotiahnuť (ak sú časom povolené).
10:30:27
30.05.2021
Dozab
-> stovka:
Ďakujem, a taká blbina to bola.. motor sa vôbec nechoval, akoby mal niekde nasávať falošný vzduch. Kľudne sa ozvi, zatiaľ pohľadám origo tesnenia aj niekde v okoli, nech sa to zas neprehne : ) (už bol raz zrovnávaný)
08:29:40
30.05.2021
dragon_cb_cz
-> moucan: Večer se snad dohrabu do sklepa, tak ti pohledám ty trysky.
18:27:01
29.05.2021
stovka
-> Dozab: Tak gratuluji že problém vyřešen,někdy je to opravdu někdy blbost.Někde ještě mám origo těsnění,až pojedu na Slovensko dám vědět 6
15:06:20
29.05.2021
moucan - zrušená registrace
-> Dozab: Tak to máš dobrý. U mě stále beze změny i po výměně rozdělovače. 8
12:35:29
29.05.2021
dragon_cb_cz
12:18:55
29.05.2021
minno
-> isti: A potom ešte keď sa naň krivo pozrieš 40
23:29:05
28.05.2021
isti
-> Dozab: Natvrdo pritiahnutý karb sa ohne po prvom ohriatí4
21:50:07
28.05.2021
Dozab
Tak problém s vynechávaním pri otváraní škrtiacej klapky vyriešený. Pravdepodobne príliš tvrdý tesniaci papier, z ktorého mám tesnenie vyrezané nedokáže tak dokonale utesniť dosadacie plochy karburátora, ako originálne tesnenie.
Dnes skontrolované podtlakové trubky - v poriadku, tak isto funkce podtlakovej regulácie - v poriadku. Predstih tak isto v celom rozsahu otáčok je v poriadku (kontrola stroboskopom). Namontovaný druhý karburátor - problém pretrvával. Namontovaný pôvodný karburátor naspäť dotiahol som ho, ale o dosť silnejšie (mimo rozsahu jak sa povie "s citom") a problém zmizol! Motor ide do otáčok krásne bez vynechávania. Čo dodať.. relatívne primitívna chyba. Tesnenia budem musieť vymeniť, inak by sa mohla príruba karburátora pod tým tlakom znovu zdeformovať. Ďakujem vám za rady. (Inak rovnaký papier na tesnenie som použil na Wartburg, tam sa tento problém neprejavil).
10:55:31
26.05.2021
COL
-> dragon_cb_cz:
Dopsal jsem to tam pak do editu :)

""Jinak atmosfericky tlak odpovial asi tem cca 92kPA, protoze, cca 4kPA dolu udelala nadmorska vyska a 3-4kPa multiplikativni chyba senzoru.""

Jinak ten předstih v tom obrázku není z regulace rozdělovače, ale z výpočtu z jednotky, někde v textu to tam je napsaný.
upraveno 1x, naposled 26.05.2021 11:10:07
10:50:19
26.05.2021
dragon_cb_cz
-> COL: Ono to pro různé rozdělovače je různé - tady třeba pro 110R/LS je vidět, že začíná regulovat ještě dřív. Ale otázka taky je, jak to vypadá v praxi u různě vylítaných rozdělovačů.

Jinak jestli dobře koukám na ten tvůj obrázek, tak při volnoběhu vycházel tlak v sání okolo 90 kPa, tzn o nějakých 10% nižší než atmosférický? Plus mínus... neměřil jsi tenkrát pro porovnání i atmosférický, pro kalibraci? Nevím teda jestli by těch 10% rozdílu s podtlakovkou vůbec nějak hnulo.
zvětšit Zprávna hladina v plovákové komore Skoda 100 - obrázek od dragon_cb_cz vložen 26.05.2021 10:50:19
10:43:10
26.05.2021
COL
-> dragon_cb_cz 26.05.21 10:41:40: Já koukal do Andrta na Š120 ke kilu nic nemam. Porovnával jsem to právě u té Š120 Andrt vs tabulka z virtu...
10:41:40
26.05.2021
dragon_cb_cz
-> COL 26.05.21 10:14:58: Cool, mrknu, díky.

-> COL 26.05.21 10:22:31: DP pro Škoda 100.
10:22:31
26.05.2021
COL
-> dragon_cb_cz 26.05.21 09:48:12: odkud je ten obrazek?
10:14:58
26.05.2021
COL
-> dragon_cb_cz: Je - nad zavřenou, což u volnoběhu je. proudění je tam zanedbatelný, někde jsem to měl změřený a dokonce jsem sem v pravěku dával nějaký obrázek...

edit: Povedlo se to najit:

skoda-virt.cz/cz/.../5600 5-pravda-o-podtlaku

Jinak atmosfericky tlak odpovial asi tem cca 92kPA, protoze, cca 4kPA dolu udelala nadmorska vyska a 3-4kPa multiplikativni chyba senzoru.
upraveno 3x, naposled 26.05.2021 10:41:40
09:48:12
26.05.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: "Oproti difuzoru"? Prostě je tam atmosférický nebo ne? Je tam proudění, tzn by tam měl být nějaký pokles tlaku, ne?

Jinak odstředivá regulace do toho kecat může, ale jen velmi zlehka - teoreticky může pracovat už od nějakých 400 otáček motoru:
zvětšit Zprávna hladina v plovákové komore Skoda 100 - obrázek od dragon_cb_cz vložen 26.05.2021 09:48:12
09:39:09
26.05.2021
dragon_cb_cz
-> COL: Je opravdu nad klapkou atmosférický tlak? Co Bernoulliho princip? (vážné míněná otázka).

Jinak rychlé googlení dává na otázky kdy pracuje odstředivá regulace rozporuplné informace a jít pro dílenskou příručku se mi nechce 3
21:28:48
25.05.2021
stovka
-> COL: A na 120ce sou 2 klapky....a sřizuješ je na hodinky aby to dobře šlapalo.
20:48:50
25.05.2021
COL
-> dragon_cb_cz 24.05.21 10:50:01: To jsou nějaký šílený čísla - i v tý odkazovaný tabulce... když se kouknu do Andrta, tak mi třeba pro Š120 vyjde předstih 3-7 st. A je to vlastně jen základní předstih, protože odstředivka ani na těch 1000 ot/min nemá zabírat (zabírá až od cca 600 ot/min rozdělovače, což je 1200 na motoru) a podlakovka je vyřazená díky tomu, že při uzavřený klapce ústí nad ní, tj. je tam atmosférický tlak.
upraveno 1x, naposled 25.05.2021 20:53:01
20:05:04
25.05.2021
stovka
-> Dozab: Jednou sem vyměnil tu hadičku od podtlaku za novou a měl sem problém,byla nová,teplotou změkla a podsávala,nevím jakou tam máš,ale snažím se pomoct.
A ND do karbecu máš? třeba měnit trysky...vzdušník a tak,nebo zkusit jenej karbec ?
14:31:58
25.05.2021
Dozab
-> stovka:
Neptáš se zle, vedenie podtlaku mám práve v plánu kompletne skontrolovať. I to, čo robí predstih, keď sa podtlaková regulace aktivuje (ak je vedenie - trubička, hadička v poriadku). K autu sa dostanem asi až cez víkend, tak som sám zvedavý.
21:28:28
24.05.2021
stovka
-> Dozab: Ladil sem předstih při jízdě do stejného kopce pokud to nejelo svižně,jak říkáš,ale ta díra je opravdu záhadou.
Zeptám se asi blbě ale co trubička a ta hadička od karbecu.....???
14:47:58
24.05.2021
Dozab
-> dragon_cb_cz:
Môžem potvrdiť, pri vyššom predstihu na volnobehu, okolo 15° je motor svižnejší. Nemá však vplyv na vynechávanie pri prechode na hlavný okruh karburátora. Ten predstih ale podľa tabuliek doladím.
13:30:17
24.05.2021
Kilián
tady jsou ty hodnoty předstihu hezky popsané

skoda-virt.cz/cz/.../1155 -tabulky-predstihu-pre-sko da-a-ine-vozy
11:00:18
24.05.2021
Eidy
-> moucan: Jak říká dragon, tenhle předstih je na stojícím motoru.
10:50:01
24.05.2021
dragon_cb_cz
-> moucan: To je základní předstih při stojícím motoru ale. Na volnoběh už ti pracuje odstředivá regulace atd a má být vyšší - pokud dobře hledám, tak při 1000 otáčkách už to má být 17°. Takže při volnoběhu třeba 700ot to určitě bude víc jak 6°.
10:35:31
24.05.2021
moucan - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: Základní předstih pro 100L podle tabulek z Bati je 5°+-1 takže je to veskrz dobře.
09:49:20
24.05.2021
dragon_cb_cz
-> Dozab: Předstih na volnoběh je ale něco jiného než základní předstih - je fakt 6° předepsaných při volnoběhu? Nemám teď po ruce tabulky, ale mám pocit, že při běžícím motoru to má být víc jak 6°, i na volnoběh.
21:34:31
23.05.2021
Dozab
-> stovka:
Ak by som tento problém nemal, tak to sem ani nepíšem. Pred rokmi mi prešlo cez ruky dosť škodoviek, som na nich odchovaný a s riešením takéhoto problému som sa tak isto nestretol. A ano, karburátor byl prohlej, je samozrejme zrovnaný a pretesnený se sánim. Nejaké indície už mám, takže najbližšie ich overím v praxi.
20:48:42
23.05.2021
stovka
-> SO545: Bohužel asi máš pravdu,pokud čekám že auto r.v. třeba 1975 bude fungovat jak nové....včetně karbecu v r. 2021....tak jsem dost velký optimista.
Já ty auta ladil před 20 roky,a N.D. nebyli problém sehnat.
Dnes na Aukru neví co by si řekli.....ikdyž někdy záleží na poptávce.Když potřebuješ....zaplatíš !!!
19:27:58
23.05.2021
SO545
Kazdy motor som mal v perfektnom mechanickom stave...a to vratane rozdelovaca . podavacieho cerpadla a karburatora...a slapalo to ako hodinky VZDY.

Obcas laboracia s karburaciou nepomoeze ak vsetko ostatne je za prahom zivotnosti.
16:06:42
23.05.2021
stovka
-> Dozab: Někdy sem ho montoval na silikon.
Pokud dobře dává injektor tak tam nemůže být díra když přidáváš plyn.
Přerovnej zlehka i víčko.....
Extreme Tyres