-> isti: Tohle by mne právě neuživilo. Kdybych měl za hodinu účtovat svou běžnou hodinovou sazbu (320 Kč), tak to nikdo nezaplatí. To by třeba Tuxika ten karbec vyšel na 1700 plus materiál a doprava - bratru 2000 Kč, což je téměř cena nového karburátoru (a kdybych měl použít některé nové díly a třeba nově nazinkovaný spojovací materiál, tak by cena byla ještě jinde).
Proto to dělám spíše jako koníčka, než jako živnost. Když z toho nějaká kačka kápne, budu rád, ale v "zaměstnání" si vydělám víc.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seřizování a opravy karburátorů Jikov
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [18]:
Text:
Nabídka především pro "Pražáky" a okolí - osobní převzetí, ideálně otestování přímo ve voze......spíše mimo sezónu - od jara do podzimu se věnuji své hlavní obživě a není moc času nazbyt.
Vše je na domluvě ;-)
info:
Správce článku: BukajZaloženo: 01.02.19 00:06 Poslední změna: 01.07.24 22:51
Seřizování a opravy karburátorů Jikov - komentáře:
18:42:21
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
18:30:10
05.02.2019
05.02.2019
isti
Spadla mi sánka ,myslím že kludne môžeš dať výpoveď a toto ťa uživí Kolko karburátorov ti môžem poslať?
12:46:11
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
Souhrn:
časová náročnost:
- hrubé čištění a rozborka cca 1 hod.
- rovnání příruby - 20 min.
- chemické čištění a ruční finální dočištění - 1,5 hod.
- kontrola, proměření a finální kompletace - 2,5 hod.
dohromady tedy cca 5,5 hod. práce
použitý materiál:
- skleněná kulička (použitá nepoškozená)
- tlumítko sytiče (použité)
- membrána podtlakového ovládání klapky II. stupně (použitá nepoškozená)
- O-kroužky (šroub bohatosti, injektor, šroub přídavného vzduchu, sedlo ventilu odvzdušnění)
- těsnění víka (nové)
dohromady za materiál cca 120-150 Kč
časová náročnost:
- hrubé čištění a rozborka cca 1 hod.
- rovnání příruby - 20 min.
- chemické čištění a ruční finální dočištění - 1,5 hod.
- kontrola, proměření a finální kompletace - 2,5 hod.
dohromady tedy cca 5,5 hod. práce
použitý materiál:
- skleněná kulička (použitá nepoškozená)
- tlumítko sytiče (použité)
- membrána podtlakového ovládání klapky II. stupně (použitá nepoškozená)
- O-kroužky (šroub bohatosti, injektor, šroub přídavného vzduchu, sedlo ventilu odvzdušnění)
- těsnění víka (nové)
dohromady za materiál cca 120-150 Kč
12:27:10
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
Karburátor po kontrole (proměření průchodnosti) kanálů a montáži osazovacích prvků:
12:19:20
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
Stav po chemickém dočištění (odstranění oxidace) komory karburátoru a osazovacích prvků:
12:16:52
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
Stav po rozborce a hrubé očistě:
Souhrn všech zjištěných závad -
- chybějící skleněná kulička pod injektorem
- chybějící tlumítko sytiče ve víku plovákové komory
- zpuchřelá a děravá membrána podtlakového ovladače klapky II. stupně
- zadrhávající klapka II. stupně
- rozpadlý o-kroužek šroubu bohatosti
- špatně seřízený plovák (příliš vysoká hladina)
- špatně dosedající klapky v komoře (někdo již v minulosti povoloval šrouby, připevňující klapky k oskám)
- oxidace uvnitř plovákové komory
- poškozený (ubroušený) závit odpojovače volnoběhu (bez vlivu na funkci)
Souhrn všech zjištěných závad -
- chybějící skleněná kulička pod injektorem
- chybějící tlumítko sytiče ve víku plovákové komory
- zpuchřelá a děravá membrána podtlakového ovladače klapky II. stupně
- zadrhávající klapka II. stupně
- rozpadlý o-kroužek šroubu bohatosti
- špatně seřízený plovák (příliš vysoká hladina)
- špatně dosedající klapky v komoře (někdo již v minulosti povoloval šrouby, připevňující klapky k oskám)
- oxidace uvnitř plovákové komory
- poškozený (ubroušený) závit odpojovače volnoběhu (bez vlivu na funkci)
12:08:09
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
Při prvotním ohledání zjištěny tyto závady:
- ohnutá příruba (klasika, ale nic fatálního)
- ne zcela hladce pohyblivá klapka II. stupně
Jinak vůle osek klapek neznatelné, taktéž nátrubek víka neuvolněný a opticky (mimo chybějící podložky pod odpojovačem a nesprávně poskládané sestavy ovládání klapky I. stupně - nic, co by mělo vliv na funkci) vše v pořádku...
- ohnutá příruba (klasika, ale nic fatálního)
- ne zcela hladce pohyblivá klapka II. stupně
Jinak vůle osek klapek neznatelné, taktéž nátrubek víka neuvolněný a opticky (mimo chybějící podložky pod odpojovačem a nesprávně poskládané sestavy ovládání klapky I. stupně - nic, co by mělo vliv na funkci) vše v pořádku...
11:58:14
05.02.2019
05.02.2019
Bukaj
Postup opravy/seřízení jednoho SEDRu (Tuxíkův 2951):
karburátor, vymontovaný z vozu:
karburátor, vymontovaný z vozu:
22:47:20
02.02.2019
02.02.2019
Bukaj
...závady na víku:
1. Stržený závit pro šroub sítka přívodu paliva - nepříliš časté, ale...
2. Uvolněný nátrubek přívodu paliva - velmi častá a poměrně nebezpečná závada - navzdory vylepšení lisování tohoto spoje v průběhu výroby k tomuto jevu často docházelo i u nejnovějšího provedení víka - při zjištění této závady ihned vyměňte víko, pokud nechcete, aby vám shořela škodovka... Tuto závadu řeším odstraněním původního nátrubku, vyřezáním závitu do víka a osazením nátrubkem se závitem (zalepení lepidlem na závity)...
3. Vymletá oka závěsu plováku - sice je teoreticky možné upravit víko i plovák na abnormální rozměr čepu, ale já už to dělat nebudu
4. Prohnuté víko od necitlivého dotahování šroubu filtrboxu - taktéž velmi častá závada, v jejímž důsledku obvykle nefunguje správně systém sytiče a ekonostat. Víko lze s trochou zkušeností bez poškození srovnat...
1. Stržený závit pro šroub sítka přívodu paliva - nepříliš časté, ale...
2. Uvolněný nátrubek přívodu paliva - velmi častá a poměrně nebezpečná závada - navzdory vylepšení lisování tohoto spoje v průběhu výroby k tomuto jevu často docházelo i u nejnovějšího provedení víka - při zjištění této závady ihned vyměňte víko, pokud nechcete, aby vám shořela škodovka... Tuto závadu řeším odstraněním původního nátrubku, vyřezáním závitu do víka a osazením nátrubkem se závitem (zalepení lepidlem na závity)...
3. Vymletá oka závěsu plováku - sice je teoreticky možné upravit víko i plovák na abnormální rozměr čepu, ale já už to dělat nebudu
4. Prohnuté víko od necitlivého dotahování šroubu filtrboxu - taktéž velmi častá závada, v jejímž důsledku obvykle nefunguje správně systém sytiče a ekonostat. Víko lze s trochou zkušeností bez poškození srovnat...
22:38:57
02.02.2019
02.02.2019
Bukaj
Nejčastější "fatální" závady EDSR a SEDR karburátorů - nevyplatí se (zatím) opravovat a doporučuji při výskytu čehokoli z níže popsaného sehnat nepoškozený kus:
1. Nadměrně deformovaná příruba - poměrně běžná závada, způsobená necitlivým dotahováním karburátoru k sacímu potrubí, důsledkem jsou mimojiné oválné deformace spodní části difuzorů (a nedoléhající klapky, respektive neseřiditelný volnoběh) a také v důsledku ohnuté příruby váznoucí klapka II. stupně...
2. Vydřené uložení osek klapek - zvláště u EDSR bývá v uložení klapky I. stupně často znatelná radiální vůle - důsledkem je přisávání falešného vzduchu a často kolísavý či neseřiditelný volnoběh. (příčinou je ne zcela odolná zinková slitina v kombinaci s provozem v prašném prostředí, zanedbaná údržba - čištění a mazání, případně více "ojeté" kusy...)
3. U karburátoru EDSR bývá (kvůli nešťastné konstrukci odpojovače, respektive velké páce, působící na poměrně subtilní závitový otvor) často stržený či deformovaný závit pro připojení odpojovače volnoběžné trysky - kompromisním řešením může být vyřazení odpojovače a nahrazení záslepkou...
4. Stržené závity - není to úplně častá závada, ale občas se s ní setkám...
1. Nadměrně deformovaná příruba - poměrně běžná závada, způsobená necitlivým dotahováním karburátoru k sacímu potrubí, důsledkem jsou mimojiné oválné deformace spodní části difuzorů (a nedoléhající klapky, respektive neseřiditelný volnoběh) a také v důsledku ohnuté příruby váznoucí klapka II. stupně...
2. Vydřené uložení osek klapek - zvláště u EDSR bývá v uložení klapky I. stupně často znatelná radiální vůle - důsledkem je přisávání falešného vzduchu a často kolísavý či neseřiditelný volnoběh. (příčinou je ne zcela odolná zinková slitina v kombinaci s provozem v prašném prostředí, zanedbaná údržba - čištění a mazání, případně více "ojeté" kusy...)
3. U karburátoru EDSR bývá (kvůli nešťastné konstrukci odpojovače, respektive velké páce, působící na poměrně subtilní závitový otvor) často stržený či deformovaný závit pro připojení odpojovače volnoběžné trysky - kompromisním řešením může být vyřazení odpojovače a nahrazení záslepkou...
4. Stržené závity - není to úplně častá závada, ale občas se s ní setkám...
07:52:18
02.02.2019
02.02.2019
Bukaj
-> ondie: Papírových těsnění je na trhu stále dost (cena 10-15 Kč/kus), ať už původní výroba (hlavně na EDSR), nebo i v současnosti vyráběné těsnění - firmu teď z hlavy nevím, ale každopádně se vždy najde nějaký prodejce, který jich objedná dostatečné množství (při posledním mém nákupu jsem viděl čerstvě naskladněnou velkou bednu nově vyrobených těsnění - pár tisíc kusů to být mohlo) . Jen u některých nejstarších verzí je papír jaksi smrsklý a přesně nepasuje, takže možná lepší koupit to novodobé...
02:33:08
02.02.2019
02.02.2019
ondie
-> Bukaj: Jen teoretizuju,ale ty si papírová těsnění vyrábíš,je to furt běžně k dostání (nepátral jsem),nebo máš zásoby ??
Kdyby je člověk vyráběl,asi by se nechala volit tloušťka či kvalita vstupního materiálu,kterou by se tohle prolínání nechalo možná ovlivnit ?
Ale jestli jich je,nebo ty jich máš dostatek,věřím,že je to zbytečná zdržující/zdražující operace.
Kdyby je člověk vyráběl,asi by se nechala volit tloušťka či kvalita vstupního materiálu,kterou by se tohle prolínání nechalo možná ovlivnit ?
Ale jestli jich je,nebo ty jich máš dostatek,věřím,že je to zbytečná zdržující/zdražující operace.
23:59:26
01.02.2019
01.02.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 01.02.19 23:41:57: Díky za postřehy asi to nechám jak píšeš a smirim se s tím.
23:41:57
01.02.2019
01.02.2019
Bukaj
-> Tuner#2: Obvykle víko ničím jiným, než papírovým těsněním netěsním - vzhledem k možným komplikacím a pracnému odstraňování případné těsnicí hmoty při dalších rozborkách...
Prolínání benzínu přes papírové těsnění beru u Jikovu jako vlastnost, hlavně při častých jízdách po nezpevněných cestách, případně ostřejším projíždění zatáček. Dříve se mi osvědčilo potřít těsnění (nechat papír nasáknout) tukem (používal jsem A4 za tepla) - trochu to pomáhalo, ale nebylo to 100%. Také jsem dělal pokusy s lakem (bezbarvým), ale syntetické barvy dlouho schnou a benzín je také částečně rozpouští a nitro/acetonové laky sice tímto netrpí, ale jsou tvrdé a křehké a neměl jsem dobrý pocit z případného uvolňování odštěpků laku do plovákové komory.
Také jsem zkoušel různé benzinu odolné tmely (Paulin, Fiap) - asi nejlepší varianta co se týče kompromisu mezi prolínáním benzínu a výskytu případných nečistot v karburátoru, navíc s možností několikerého rozebrání bez aplikace nového tmelu - jen velmi tenkou vrstvou potřít těsnění - ale upustil jsem od toho - jednak je to pakárna tvořit (tenká vrstvička těchto tmelů rychle zasychá a ne úplně snadno se dělá rovnoměrný nános), druhak je to pakárna následně čistit a do třetice stejně ty karburátory pak jsou v autech, která buď houby najedou a jednou za pár let provést očistu zevnějšku je stejně potřeba, nebo karburátory do 130LPG, která povětšinou jezdí na plyn a karburátor sice několikrát do roka zvenčí očistím, ale nikoli od benzínových úsad, ale pouze od prachu - hlavně na pohyblivé části, které vždy ošetřuji mazivem ve spreji se prachu nachytá hromada (čistím tak 3x do roka, což je cca po 15 000 Km).
Prolínání benzínu přes papírové těsnění beru u Jikovu jako vlastnost, hlavně při častých jízdách po nezpevněných cestách, případně ostřejším projíždění zatáček. Dříve se mi osvědčilo potřít těsnění (nechat papír nasáknout) tukem (používal jsem A4 za tepla) - trochu to pomáhalo, ale nebylo to 100%. Také jsem dělal pokusy s lakem (bezbarvým), ale syntetické barvy dlouho schnou a benzín je také částečně rozpouští a nitro/acetonové laky sice tímto netrpí, ale jsou tvrdé a křehké a neměl jsem dobrý pocit z případného uvolňování odštěpků laku do plovákové komory.
Také jsem zkoušel různé benzinu odolné tmely (Paulin, Fiap) - asi nejlepší varianta co se týče kompromisu mezi prolínáním benzínu a výskytu případných nečistot v karburátoru, navíc s možností několikerého rozebrání bez aplikace nového tmelu - jen velmi tenkou vrstvou potřít těsnění - ale upustil jsem od toho - jednak je to pakárna tvořit (tenká vrstvička těchto tmelů rychle zasychá a ne úplně snadno se dělá rovnoměrný nános), druhak je to pakárna následně čistit a do třetice stejně ty karburátory pak jsou v autech, která buď houby najedou a jednou za pár let provést očistu zevnějšku je stejně potřeba, nebo karburátory do 130LPG, která povětšinou jezdí na plyn a karburátor sice několikrát do roka zvenčí očistím, ale nikoli od benzínových úsad, ale pouze od prachu - hlavně na pohyblivé části, které vždy ošetřuji mazivem ve spreji se prachu nachytá hromada (čistím tak 3x do roka, což je cca po 15 000 Km).
22:16:56
01.02.2019
01.02.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
Čím utěsnuješ horní víka? 100octan se mě přes papírové těsnění dere ven. Eidy mě radil potřít hrany acetonovou barvou. Nebo máš jiný postup?