skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Otáčkoměr
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [1]:
Text:
Kabeláž:Je vhodné použít buď normální kabel, nebo koaxiální. Při použití koaxiálního není tolik rušené rádio, což je ale asi problém jenom mýho otáčkoměru / rádia, vnějšek sem zapojil na kostru.
Postup zapojení:
Kabel připojíte na cívku na kontakt (teoreticky ten víc vepředu, je tam volnej konec). Pak kabel protáhnete podél původního svazku kabelů... tohle dá docela práci to najít, musíte si s tim vyhrát. Kabel vyleze pod pravým zadním sedadlem. Pak kabel protáhnete pod koberci. Pod zadním jsem to udelal tak, ze se sundá víčko utahování ručky a posupně se jednitlivejma dírama protahuje kabel.
Paxe uvolní koberec vepředu, a pod ním se protáhne kabel, následně ho někudy natáhnete tam, kam umítíte otáčkoměr (popř. k přístrojová desce). Následně se zapojí otáčkoměr na tento kabel, plus a minus.
Montáž do přístrojové desky:
Pokud jste zakoupily originální otáčkoměr do přístrojové desky, musíte pro zapojení do ní zakoupit ještě přístr. desku pro otáčkoměry (s 14 otvory), úchyty pro kontrolky s popisem (na brzdový systém, dobíjení, mlhovky (P+Z), vyhřívání zadního okna, světla)
otáčkoměr dneska stojí přes čtyřistovky, ncméně ve škodovce se docela hodí, například při studeném startování se na něm dobře pozná (po chvilce pozorování), jestli je potřeba ještě čekat s rozjezdem atp. Pokud koupite starší... doufám, že nedopadnete jako já, ten můj měří asi do 4200 a při zrychlování to vyjadřuje negativní emoce (klepe se, a osciluje asi v intervalu 1000 ot./min :-)
info:
Správce článku: U-GeenZaloženo: 19.05.03 14:42 Poslední změna: 29.06.05 17:25
Otáčkoměr - komentáře:
21:25:03
01.10.2013
01.10.2013
Martin NM
-> notoerik: už funguje jak má ?
20:52:22
01.10.2013
01.10.2013
notoerik
-> Martin NM: jj uz viem
08:54:05
29.09.2013
29.09.2013
Martin NM
-> notoerik: lebo ho máš zle zapojený.. skús tie káble poprehadzovať... ja som mal ten istý problém
21:32:04
28.09.2013
28.09.2013
notoerik
ja som namontoval ten starsi otackomer a veru ukazuje mi do 4000 otacok, preco vlastne neukaze viac ako by mal?
16:47:05
28.06.2005
28.06.2005
JardaLiberec
Zapojeni otackomeru je lehke Staci kdyz jeden kablik date na kostru auta a druhy na civku starteru. Kdyz spletete kostru tak to nepofaci
15:00:35
22.10.2004
22.10.2004
DJPeter-M - zrušená registrace
Je tam akorat stopa po nalepce, posane to neni
14:28:02
15.10.2004
15.10.2004
Milošek
-> DJPeter-M: plus ,minus,a jednicka civka doctes se to tady:)misi to tam bejt alespon posany..
14:25:45
15.10.2004
15.10.2004
DJPeter-M - zrušená registrace
Nevite nekdo jak se to ma zapojit??? (konkretne zezadu toho otackomeru) Jsou tam 3 kontakty
13:50:10
24.07.2003
24.07.2003
Palic - zrušená registrace
a proc myslis, je to rizeni PICem alespon ten co privezl streecu je to nejakej italskej vyfikundus, rikal ze to je to nejlepsi ze strobacu.... s nicim jinym firma DAEWO nedela.... ale co vyvracet ti nazor na strobace nebudu, to sami kdyz jsem byl na dvouch paltestech tak otackomer po skalibrovani timto bazmekem ukazoval to sami co na tom picusu s minimalni odchylkou.......
13:42:16
24.07.2003
24.07.2003
Bob
2Palic: strobáči bych při točkách nad 3000 taky moc nevěřil
13:27:54
24.07.2003
24.07.2003
Palic - zrušená registrace
ja bych neodsuzoval par tranzistoru a par odporu a diod, precejen cim jednodussi zapojeni tim min problemu, je mozne ze je nelinearni ale to neni ani samotne meridlo na ktery je prevodnik pripojen... pro kalibraci je potreba stroboskop s digitalnim meridlem a na motoru ho skalibrovat... nastavit na strobaku zname otacky a pak na otackomeru udelat korekci, pokud je jakstaks linearni tak pak doladit prihybanim plisku na magnetu meridla az se docili alespon rozumne linearity, neni to prdel a zabereto dost casu....
15:26:52
22.07.2003
22.07.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
jojo, zadna casova zakladna ani elektronka, an kterou by byl spoleh, proto podel me lze jak kdyz tiskne, hotova tiskaaarna.
15:03:41
22.07.2003
22.07.2003
Tomas:Nazdar,ale nevytuhl,jen jsem nemel moznost se dostat k netu.Mimochodem uz jsem splasil jiny otackomer-funguje perfektne!Mel jsi pravdu ten kulaty(uz jsem ho taky rozkuchal) ma rotor civku a jen par odporů,tranz. a diod.
23:13:14
19.07.2003
19.07.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
Miro: si nejak vytuhl, ne?
18:24:52
06.06.2003
06.06.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
ty jo ja sem fakt debil, ted mi dochazi ze ani nevom na co odpovidam, fakt nevim na co presne se ptas.
JO takovej malej postreh, ten pod hranatym ... ma v sobe IC MAF 115
to ty pod tema kulatejma (aspon ten co sem kuchnul, rozbil, spravil a zkusmo nainstalolval do auta ja) ma jen tranzist... kond... a vodpory.
ale je mozny ze se pletu, sem ted fakt mimo, jenom sem chtel pomoct, kua ale proc mi tak hrabe
JO takovej malej postreh, ten pod hranatym ... ma v sobe IC MAF 115
to ty pod tema kulatejma (aspon ten co sem kuchnul, rozbil, spravil a zkusmo nainstalolval do auta ja) ma jen tranzist... kond... a vodpory.
ale je mozny ze se pletu, sem ted fakt mimo, jenom sem chtel pomoct, kua ale proc mi tak hrabe
18:15:09
06.06.2003
06.06.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
No nevim, jakej je rozdil mezi otackomerem z Rapida a ze Skody 120 LS, protoze co ja vim tak v rapidech vetsinou bejvaly ty hranaty a v LS ? Jestly myslis ty kulaty, tak to jo, rika se ze hranatej celostit mel pohyblivou civky a statickej magnet, ale kulatej budik to ma naopak (nevim presne ktere jak, majt to naopak, a proto ten pod hranatym celostitem pri najezdu na hrbol poskoci (rotor je tezkej).
Mam ale dojem, ze se tom presne spletl, ze budik mam civku rotor a ten pod hranarym ma rotor magnet, protoze kdyz sjem rozebiral budik, tak tam byly dva pohyblivy dratky.
Jo to ze ti neukazuje nad 3000 je nasny, sou to pekny smejdy, ty prevodniky sou pekne blbe udelany, je to normalni o tom uz tady byla debata. Ja mu verim volnobeh (mam to zmereny podle digitalu (sondy)) Pak si rikam, tak tohle by mohlo ukazovat, kdzy to je mezi 2000 a 3000 a od 3500 mu neverim ani slovo. Podle me na to ma strasnej vliv v jakym stavu je kladivko a v celku zapalovaci soustava, coz je pekne na hovno, proste to neni digital s casovou zakladnou.
Mam ale dojem, ze se tom presne spletl, ze budik mam civku rotor a ten pod hranarym ma rotor magnet, protoze kdyz sjem rozebiral budik, tak tam byly dva pohyblivy dratky.
Jo to ze ti neukazuje nad 3000 je nasny, sou to pekny smejdy, ty prevodniky sou pekne blbe udelany, je to normalni o tom uz tady byla debata. Ja mu verim volnobeh (mam to zmereny podle digitalu (sondy)) Pak si rikam, tak tohle by mohlo ukazovat, kdzy to je mezi 2000 a 3000 a od 3500 mu neverim ani slovo. Podle me na to ma strasnej vliv v jakym stavu je kladivko a v celku zapalovaci soustava, coz je pekne na hovno, proste to neni digital s casovou zakladnou.
12:29:39
06.06.2003
06.06.2003
Zdar vsichni,potreboval bych poradit,mam v Rapidu otackomer,ktery ukazuje chvili po nastartovani 1000ot/min,pak prestane fungovat,zkousel jsem tam dat jiny a ten ukazoval max do 3000ot./min.Je chyba v otackomeru nebo nekde jinde?Je nejaky rozdil mezi otackomerem z Rapida a ze Skody 120 LS?Dik a zdravim vsechny skodovaky!
12:01:37
04.06.2003
04.06.2003
Bob
to máš stejnej jako na 120
a zapojiš ho stejně jako normálního na cívku
a zapojiš ho stejně jako normálního na cívku
11:55:31
04.06.2003
04.06.2003
Potreboval by som zohnat otackomer na skoda 125 a schemu aby som ho mohol zapojit s
tyristorovym zapalovanim.
tyristorovym zapalovanim.
13:29:15
27.05.2003
27.05.2003
CHIP
2Luděk: Tys tam byl..... Je to presne jak rikas... Ale ted uz jsem to nechal opravit....