Otáčkoměr

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [1]:

Otáčkoměr: otáčkoměr VDO

Text:

Kabeláž:

Je vhodné použít buď normální kabel, nebo koaxiální. Při použití koaxiálního není tolik rušené rádio, což je ale asi problém jenom mýho otáčkoměru / rádia, vnějšek sem zapojil na kostru.



Postup zapojení:

Kabel připojíte na cívku na kontakt (teoreticky ten víc vepředu, je tam volnej konec). Pak kabel protáhnete podél původního svazku kabelů... tohle dá docela práci to najít, musíte si s tim vyhrát. Kabel vyleze pod pravým zadním sedadlem. Pak kabel protáhnete pod koberci. Pod zadním jsem to udelal tak, ze se sundá víčko utahování ručky a posupně se jednitlivejma dírama protahuje kabel.



Paxe uvolní koberec vepředu, a pod ním se protáhne kabel, následně ho někudy natáhnete tam, kam umítíte otáčkoměr (popř. k přístrojová desce). Následně se zapojí otáčkoměr na tento kabel, plus a minus.



Montáž do přístrojové desky:

Pokud jste zakoupily originální otáčkoměr do přístrojové desky, musíte pro zapojení do ní zakoupit ještě přístr. desku pro otáčkoměry (s 14 otvory), úchyty pro kontrolky s popisem (na brzdový systém, dobíjení, mlhovky (P+Z), vyhřívání zadního okna, světla)



otáčkoměr dneska stojí přes čtyřistovky, ncméně ve škodovce se docela hodí, například při studeném startování se na něm dobře pozná (po chvilce pozorování), jestli je potřeba ještě čekat s rozjezdem atp. Pokud koupite starší... doufám, že nedopadnete jako já, ten můj měří asi do 4200 a při zrychlování to vyjadřuje negativní emoce (klepe se, a osciluje asi v intervalu 1000 ot./min :-)
hodnocení článku:

info:

Správce článku: U-Geen
Založeno: 19.05.03 14:42   Poslední změna: 29.06.05 17:25

Otáčkoměr - komentáře:

18:24:52
06.06.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
ty jo ja sem fakt debil, ted mi dochazi ze ani nevom na co odpovidam, fakt nevim na co presne se ptas.



JO takovej malej postreh, ten pod hranatym ... ma v sobe IC MAF 115



to ty pod tema kulatejma (aspon ten co sem kuchnul, rozbil, spravil a zkusmo nainstalolval do auta ja) ma jen tranzist... kond... a vodpory.



ale je mozny ze se pletu, sem ted fakt mimo, jenom sem chtel pomoct, kua ale proc mi tak hrabe 74 69
18:15:09
06.06.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
No nevim, jakej je rozdil mezi otackomerem z Rapida a ze Skody 120 LS, protoze co ja vim tak v rapidech vetsinou bejvaly ty hranaty a v LS ? Jestly myslis ty kulaty, tak to jo, rika se ze hranatej celostit mel pohyblivou civky a statickej magnet, ale kulatej budik to ma naopak (nevim presne ktere jak, majt to naopak, a proto ten pod hranatym celostitem pri najezdu na hrbol poskoci (rotor je tezkej).



Mam ale dojem, ze se tom presne spletl, ze budik mam civku rotor a ten pod hranarym ma rotor magnet, protoze kdyz sjem rozebiral budik, tak tam byly dva pohyblivy dratky.



Jo to ze ti neukazuje nad 3000 je nasny, sou to pekny smejdy, ty prevodniky sou pekne blbe udelany, je to normalni o tom uz tady byla debata. Ja mu verim volnobeh (mam to zmereny podle digitalu (sondy)) Pak si rikam, tak tohle by mohlo ukazovat, kdzy to je mezi 2000 a 3000 a od 3500 mu neverim ani slovo. Podle me na to ma strasnej vliv v jakym stavu je kladivko a v celku zapalovaci soustava, coz je pekne na hovno, proste to neni digital s casovou zakladnou.
12:29:39
06.06.2003
Zdar vsichni,potreboval bych poradit,mam v Rapidu otackomer,ktery ukazuje chvili po nastartovani 1000ot/min,pak prestane fungovat,zkousel jsem tam dat jiny a ten ukazoval max do 3000ot./min.Je chyba v otackomeru nebo nekde jinde?Je nejaky rozdil mezi otackomerem z Rapida a ze Skody 120 LS?Dik a zdravim vsechny skodovaky!
12:01:37
04.06.2003
Bob
to máš stejnej jako na 120

a zapojiš ho stejně jako normálního na cívku
11:55:31
04.06.2003
Potreboval by som zohnat otackomer na skoda 125 a schemu aby som ho mohol zapojit s

tyristorovym zapalovanim.
13:29:15
27.05.2003
CHIP
2Luděk: Tys tam byl..... Je to presne jak rikas... 47 Ale ted uz jsem to nechal opravit....52
12:55:21
27.05.2003
Petkar
Já měl vobyč 110R motor ve 125 a točil 6500 rpm, ale bylo to zbytečný, protože auto akorát šíleně hučelo a nejelo3 Navíc při těchto otáčkách už riskuješ poškození motoru u seriovky. taky jsem to jenom sem tam zkoušel1 Jet s tím trvale je blbost. Uvádí se, že seriové motory by měly točit při trvalé jízdě kolem 80% otáček, při kterých má motor maximální výkon, a nemělo by dojít k poškození motoru. Což odpovídá kolem cca 4000 rpm u 120 a 105. 6
10:51:42
27.05.2003
Luděk
2CHIP: jo a paxe vyfouklo těsnění pod hlavou,přestalo to mazat a zadřely se svisláky47
10:09:59
27.05.2003
Komár
Rapid 136 sériovej - 5700 ot.
08:56:40
27.05.2003
CHIP
Me muj otackomer ukazal v Rapidu 130 6200 otacek, nedokazu posoudit, jestli to ukazalo uplnou picovinu, kazdopadne v tech mistech uz to taky nejelo a jenom priserne rvalo....
22:23:23
26.05.2003
U-Geen
Tak tak :-)
20:31:10
26.05.2003
Bob
spíš bych řek že na 6500 -7000 vám de votáčkoměr ale ne motor4
20:07:31
26.05.2003
Mám taky sériofku a de i na 7tis. Pravda že už to pak jaxi moc netáhne a hrozně řve.
16:31:50
26.05.2003
CHIP
2Michal: Vis kolego, nejsem si jist, jestli by obycejna seriovka 120 byla schopna tocit 6500 ..... A jestli jo, tak to ten motor jenom priserne rval, ale vubec nejel....
16:31:44
26.05.2003
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak pro obyč 120 je 6500 ot./min. nemožný a smrtelný47
16:21:33
26.05.2003
Vobič 120 seriovka,ale už vydávala hrozný pazvuky,ikdyž si myslim,že by ještě něco málo zvládla
16:17:38
26.05.2003
Vobič 120 seriovka,ale už vydávala hrozný pazvuky,ikdyž si myslim,že by ještě něco málo zvládla
16:15:36
26.05.2003
CHIP
2Michal: Tak to bude jistojiste pravda...1 co mas za motor......??
16:14:43
26.05.2003
Já jsem si dal otáčkoměr do škodný ,je to tak měsíc, jenže nešel. Vykuchal jsem elektroniku z fiaťáckýho otáčkoměru a šlape jako víno.Ukázal mi i 6500 ot.
20:10:25
19.05.2003
U-Geen
můžete reagovat.
Extreme Tyres