skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Provoz na bezolovnaté palivo
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]Text:
zpracovali Jiří Procházka, Luboš Renner, Jan Matuška,Vstup do evropské unie přináší
nám, Škodofkářům, menší problém. Legislativa EU nepovoluje
olovnaté palivo, které Škodofka používá. Naše možnosti jsou
asi tak následující:
- výměna výfukových ventilu, tzn. výměna za tvrdší ventily z motoru na bezolovnatý benzin. Aspoo tak to udělal můj kámoš z Finska, a prej to funguje.
- střídání natural / special 1:1 - nebude možné, neboť nebude special dostupný
- aditivum. Tzv. olovnaté aditivum, které nabízí např. OMV. Je to aditivum (ne na bázi olova), které nahrazuje to, co dělá olovo v motoru a nepoškozuje ventily.
Bezolovnaté palivo lze používat jen u 135/136ky (motory 742.135 a 742.136 - díky Jiřímu Procházkovi za informace).
Prišel mi na to ale ještě jeden vzkaz od Luboše Rennera:
Dle mych informaci se problem nevyresi vymenou ventilu, ale spise jde o mekka sedla u vyfukovych ventilu. Olovo obsazene v olovnatem benzinu tyto sedla jemne maze a vytvori kolem sedla vrstu, ktera ho chladi. Jeslize tam to olovo neni, pak se sedlo prehriva a zaklapava se do hlavy => vysledek je praskla hlava vetsinou mezi sedlama. Ja jich videl uz osm takto prasklejch. Je to otazka asi 30.000 km jizdy na bezolovnaty benzin. Rad se o tomto problemu dozvim vice. Muj zaver? Kdyz nalisuji tvrdsi sedla tak motor bezi. Nejvice ujeto na teto hlave je neco okolo 65.000km a zatim to jede.
No, a 19.1.2000 mi přišlo todle od Jana Matušky:
"Ahoj vsichni skodovkari,
ja uz jsem se na prichod Natural+adetivum pripravil uz o techto vanocich. Dozadu k motoru jsem prisrouboval nadobku asi na 8l adetiva a od ni vedl hadicku pres cerpadlo (podobne tomu na odsrikovani oken) do privodni trubky k nadrzi. Tak jsem vyvrtal asi 6mm dirku, nasrouboval tam pruchodku a upevnil hadici. Potom jsem si vyrobil ovladaci elektronicke zarizeni, kdy nastavim pocet litru paliva, ktere jsem nakoupil a ono mi to odpusti odpovidajici mnozstvi adetiva. Ted jenom cekam az se objevi to adetivum v prodeji a bude to bez zbytecneho otravovani a spineni ruk na benzince.
Mejte se a cus"
info:
Správce článku: U-GeenZaloženo: 19.05.03 14:23 Poslední změna: 09.02.05 19:11
Provoz na bezolovnaté palivo - komentáře:
19:40:00
02.06.2011
02.06.2011
Nwkt
-> KillFucker: Nešlo
19:39:30
02.06.2011
02.06.2011
KillFucker
....tak to s těma 30 000km je přesný. 105ka mi vydržela jezdit na 95 benzín takhle. Takže jezím se 130kou na 91 pořád. Chtěl bych shéma toho elektrického zařízení na přidávání aditiva. A jak je to s hlavou ze 135/6? nebo z favorita nešlo by to přehodit na 130ku? Díky.
19:32:19
02.06.2011
02.06.2011
Nwkt
-> KillFucker: U nás už nevedou
15:11:23
13.12.2010
13.12.2010
milhaus
je takovy problem udelat hlavu na tvrde sedla?pro strojare apod...a nebo si to nechat udelat?ja jsem rad ze jsem si to udelal a mam klidne spani
15:03:27
13.12.2010
13.12.2010
Tomáššš
-> adamstast: kolko km mas za tie styri roky ?
12:48:39
13.12.2010
13.12.2010
adamstast
Tankuji už čtyři roky 95ku bez aditiv na obyčejnou hlavu a stále vše v poho. A když by se náhodou podpálily ventily nebo jejich sedla.Tak vše za pár korun jednoduše vyměním. :-P
18:40:28
06.03.2010
06.03.2010
David.
Georges 06.03.10 18:34:32 napsal: to znamená že když mám 105ku a naliju tam bezolovnatej benzin special 91 tak tam musim nalit ještě tu náhražku olova??
speciál je sice bezolovnatej,ale tam už náhrada olova je.Pavlík tě trochu mate
speciál je sice bezolovnatej,ale tam už náhrada olova je.Pavlík tě trochu mate
18:36:01
06.03.2010
06.03.2010
Pavel P..
-> Georges: jistě... ale to už radši jezdi na 95 a aditiva, aby to mělo smysl... pojede to líp a nebude to klepat v nízkých otáčkách.
18:34:32
06.03.2010
06.03.2010
Georges
to znamená že když mám 105ku a naliju tam bezolovnatej benzin special 91 tak tam musim nalit ještě tu náhražku olova??
16:25:11
12.11.2009
12.11.2009
Pavel P..
od Agipu je to 250ml na 250Litrů, cena kolem kila. v praze asi 120.
15:44:11
12.11.2009
12.11.2009
Nwkt
-> havlik: Jj, stejně jsem od toho měl akorát zalepený ruce a bylo to k ....
15:42:11
12.11.2009
12.11.2009
havlik
-> Nwkt: záleží od výrobce největší podvod je to od sheronu tam se toho dává mnohem víc než třeba od OMV
15:38:55
12.11.2009
12.11.2009
Nwkt
Je to na obalu, v éře první 130 jsem měl asi 3 druhy a na každym bylo dávkování jiný
12:35:30
12.11.2009
12.11.2009
David29
-> Infro: Záleží co je to zač... ale většinou kolik litrů naturalu, tak tolik mililitrů aditiva...
12:22:18
12.11.2009
12.11.2009
Labros
-> Infro: myslím že u toho co jsem lil do 120LS to bylo 1:1000
21:48:11
02.11.2009
02.11.2009
Infro
netuší tu někdo v jakém poměru se n9x ředí s aditivama? momentálně nemám po ruce flašku abych si to přečetl:D
22:34:29
15.02.2006
15.02.2006
ace ventura
u motoru 742.136 (88) to neřeším = N95 a po cca 25tkm v poho. Někdo v práci mi řikal, že i v naturálu je určité množství něceho, co zajistí mazaní. Kolik je na tom pravdy, nevím.
Jinak na LS motoru ze 120ky jsem si nechal sedla vyměnit zároveň při GO
Jinak na LS motoru ze 120ky jsem si nechal sedla vyměnit zároveň při GO
21:42:09
15.02.2006
15.02.2006
Rabbit
Já si myslim, že je to stěma aditivama sporný. Zvlášť u motoru kterej má nalítáno bezmála 200000 km jako ten muj. Dycky jezdim tak půl roku na LPG (bez aditiv, aspoň myslim, že tam nejsou). A jak začne zima, tak jen startuju a dojíždim na S91. A o výměňe hlavy nic nevim. Akorát po GO se to muselo zajet na benzín.
16:50:30
15.02.2006
15.02.2006
lubosgls
-> Labros: u-geen stim nema co spolecnyho jeno prispevek je rok starej