-> David29: Bohatost 2x180 stupnu
Vzduch 4x180 stupnu
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Karburátor Jikov SEDR32 - rozborka
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [21]:
Text:
nejaký stručný popis možno ešte pridám.zatiaľ k tomu len toľko - tie rozprašovacie turbínky sa štandardne nemontovali :-)
Druhá séria fotiek z druhej rozborky skoda120.inetbox.sk/skoda .php?id=foto&am...
info:
Správce článku: minnoZaloženo: 03.12.06 14:45 Poslední změna: 12.06.16 09:09
Karburátor Jikov SEDR32 - rozborka - komentáře:
Jakou základní polohu šroubů bohatosti a vzduchu má SEDR 136?
co je spatne ci co je poteba nastavit ?? Jedu si treba na ctyrku cca 2OOOot/min a seslapnu plyn tak to zakucka a pak to ,,vystreli jak zpraku" ( proste to krasne zacne tahat )
dikas
dikas
dajú sa ešte kúpiť tie splynovače alias tie pliešky pod karburátor ??? či nebudú na mňa v servise valiť oči že čo chcem, mám stým skúsenosti, minule som pýtal pastorok na štartér s redukciou na 120cinu a riadne ma dookola presvečovali že také sa nikdy vživote nevyrábali a že si vymýšlam ...
jeste doplneni: EDSR mechanicke odblokovani skrtici klapky druheho stupne po otevreni prvniho na hodnotu cca 43°
cituji Ucebnici Ridice Opravare
cituji Ucebnici Ridice Opravare
-> Alaif.Nitram: je to podtlakem, ale je to zhruba do 1/2 +- jisteny aby se neotevirala
mam dotaz víte někdo jak se má správně otvírat druhá klapka? Jeden tvrdí při pul plynu druhej při plnym a já fakt nevim. Prosím poradte!!
Mam jeste dotaz jak mabyt nastaveny plovak u karburatoru ?dekuji
-> sonny: funguje jako zpetnej ventil
chtel jsem se zeptat k cemu slouzi v karburatoru ta plastova kulicka pod injektorem? Ja ji tam ve svym me ale kamos ji mel mezi 1. a 2. stupnem jak je tam na dne vzdusnik tak tam ji mel on
-> nikuve02: na vrakaci na nejakom este nerozobranom motore. predpokladam, ze toto zahadzuju do odpadu ako prve a popravde to tam ani moc na silnejsich motoroch nema co hladat.
-> nikuve02: v roku 1990 v mototechne

-> minno: Cau chtel sem se zeptat kde se daji sehnat ty vejire pod karbec. Dik
-> ŠkodaRaptor: pokial mi je znamo, favority mali dvojkomorove karburatory povacsinou v licencii vyrabane pierburgy. jednokomorovy jikov bs/ bst 32 je zo skody 100 / 110 alebo 1000MB
heeeeeeeeeeej moje tridni ma ve skrini karbec Jikov ale ten je jedno difuzorovej ze staryho facka ale vypada nadherne :-)
-> kovy: a mas ten volnobeh dobre nastaveny? ak ti to skapina na volnobehu, tak mozes mat krive veko, zle nastaveny volnobeh, alebo 50 dalsich problemov. upchane to samozrejme moze byt tiez, ak nemas trebars cistic paliva v pumpe, alebo beres moc kalny benzin.
heledte se kdyz mi chcípá auto na volnoběh může to být ucpanym karburátorem?...popřípadě kde to může být ucpaný?...díky moc;)
-> minno: no to hej ... dobra diera nieje zla... ale co s takou v plyne?
uz som to precistil a stale... ale vsimol som si ze popri injektore mi tecie benzin medzi veko a teleso karbaca. moze to byt tym?

uz som to precistil a stale... ale vsimol som si ze popri injektore mi tecie benzin medzi veko a teleso karbaca. moze to byt tym?
-> murgy: diera v karbeči má byť, dokonca nie jedna...
musia byť však na správnom mieste 


ja mam dieru v karbaci a neviem to opravit :( co mam robit?????
-> kachnis: motor sa nelíšil či 135L alebo 135GL

jak se lisi 135L od GL v natryskovani?? to je snad stejny,ne? trysky 115/135 nebo ne?
asi je lepsi nez to rovnat ,tak to nejak zfrezovat ci co,tohle se jim fak nepovedlo,ale kdyz to je hodne prohly tak asi zahodit
můj přípravek na rovnání víka karburátoru byl velkej pilník....srovnal jsem to krásně a kdyby jí borci co jsem jim jí prodal neroztřelili tak jezdí dodnes...
presne se to jmenuje emulzni trubicka sytice
Gryzly 09.12.07 10:48:40 napsal: -> PavelŠ135: jakou trubičku? ta co je ve viku karburatoru,saha nad trysku sytice,nejak ji prodluzovali ci co lip to chytalo,nektery maj dirky ruzne vysoko a nevim proc,nikde o tom nepisou
-> PavelŠ135: jakou trubičku?
ahoj,chci pozadat o pomoc,neresili ste tady nahodou startovani motoru škody s motorem favorit135l, kterej plnim karburatorem ze skody 130 castecne pretriskovanej podle karbce ze skody Š135GL?chytami to az na potreti a jeste to ma diry pri rozjezdu az na 3 rychlostni stupen,po zahrati vse jede ok.sani mam z rapida,karburator je v rovine a vyhrivam ho,viko prohly neni,privod paliva ok,pumpa ok.driv ve starych cislech sveta motoru ci urob si sam radili prodlouzit trubicku hadickou ve viku karbce ale o kolik a jak presne nevim,nevi te neco o tom?neresilo se to tu??cim vic vlhko a zima tim je to samozdrejme horsi,jeste zkusim plovakovou hladinu poladit jinak fak uz nevim
Nevíte někdo kde sehnat trysky do sedru? Díky
-> Rabbit: tak to som rád, nemáš za čo.
minno:
Už to zas vrčí jak má. Máš muj dík.
Už to zas vrčí jak má. Máš muj dík.
minno:
To máš pravdu, ale ten váleček mi vypad a honil sem ho po zemi a membránu sem odloup. Hold se podivám do druhýho karbu až tenhle budu nasazovat.
To máš pravdu, ale ten váleček mi vypad a honil sem ho po zemi a membránu sem odloup. Hold se podivám do druhýho karbu až tenhle budu nasazovat.
-> Rabbit: mám len fotky čo sú sem a potom na tom druhom linku čo je v článku, ale presné poradie ti z hlavy nepoviem, mal si si zapamätať ked si to rozoberal :)
minno:
A nemáš prosim tě fotku jak maj bejt složený vnitřnosti akcelerační pumpičky? Vim, že to má bejt v poředí: pružina, membrána, váleček, víko. Jde mi o to co má bejt kterym koncem k čemu.
A nemáš prosim tě fotku jak maj bejt složený vnitřnosti akcelerační pumpičky? Vim, že to má bejt v poředí: pružina, membrána, váleček, víko. Jde mi o to co má bejt kterym koncem k čemu.
Jo a nakonec sem místo šroubováku použil kombinačky, žádný poklepávání ani odsekávání

minno:
Hmm, tak sem toteď mordoval a povolil sem klapku na druhym stupni. První nejde, ale tam se klapka otvírá pěkně, tak na to seru.
Hmm, tak sem toteď mordoval a povolil sem klapku na druhym stupni. První nejde, ale tam se klapka otvírá pěkně, tak na to seru.
-> Rabbit: tak tie sroby na klapkach sli tazko aj mne, ale nakoniec som ich povolil. Horsie to bolo ked som ich chcel druhy krat povolit po mojom dotiahnuti
Uz to neslo, niektore ano, ale nie vsetky. Tak som sa na to vys...vyj.... a kua vykaslal
Havlik mal rovnaky problem s klapkami.


-> Rabbit: poklepat opatrne kladivkem, kdyz nejde tak opatrne odsekat pres hranu zarezu pro sroubovak
minno:
Chápu, díky. A teď něco těžšího. Nejdou mi za boha povolit šroubky na klapkách. Skoušel sem povolit jeden, párkrát se mi na něm smek šroubovák, tak sem přestal, abych mu nezničil hlavu. Je na to nějaká finta?
Chápu, díky. A teď něco těžšího. Nejdou mi za boha povolit šroubky na klapkách. Skoušel sem povolit jeden, párkrát se mi na něm smek šroubovák, tak sem přestal, abych mu nezničil hlavu. Je na to nějaká finta?
tak som tu fotku pridal. prípravky zasunieš do dier veka a s prípravkami dáš veko do zveráka a uťahuješ :-)
-> Rabbit: ide o to, aby klapky v kľudovej polohe boli "o chlp" pootvorené, preto ich čo najviac usadiť a potom šteľovacími skrutkami o chlp pootvoriť. Tesnenie veka ani ovládanie druhej komory som ničom nemazal. Jedine tie mechanizmy zvonku tým WDčkom. Na rovnanie veka treba použiť prípravky, píše sa o nich tušim aj v knihe od Macha. Pohľadám fotku.
minno:
OK. takže nasadim osičky klapek, chytnu na ně z lehka klapky, co nejvíc zavřu čimž se klapka usadí a pak dotánu a skusim jestli nedrě?
A ještě se chci zeptat jestli si něčim mazal těsnění víka karbu a ovládání druhý komory. Těsnění co sem vindal mi přídou jako když sou něčim opatlaný.
A ještě sem koukal na víko a zdá se mi, že je vytažený tak o 0,5 - 1 mm od toho šroubu na airbox. Jak si to prosimtě rovnal?
OK. takže nasadim osičky klapek, chytnu na ně z lehka klapky, co nejvíc zavřu čimž se klapka usadí a pak dotánu a skusim jestli nedrě?
A ještě se chci zeptat jestli si něčim mazal těsnění víka karbu a ovládání druhý komory. Těsnění co sem vindal mi přídou jako když sou něčim opatlaný.
A ještě sem koukal na víko a zdá se mi, že je vytažený tak o 0,5 - 1 mm od toho šroubu na airbox. Jak si to prosimtě rovnal?
-> Rabbit: klapky som nastavoval podľa Kingovej metódy :-) Povoliť obidve steľovacie skrutky. Klapky uviesť "do čo najzatvorenejšieho stavu", potom pridržať (oprieť) prst medzi klapku a stenu karbu a pomaličky zakrúcať skrutku, až nepocítiš, že sa klapka jemne pohla :-)
minno:
Dobrá. A když si vyndaval klapky, jak si je potom nandal? Jen tak zhruba jak tam byly nebo máš takový ty "hodinky" na seřizování klaprek?
Dobrá. A když si vyndaval klapky, jak si je potom nandal? Jen tak zhruba jak tam byly nebo máš takový ty "hodinky" na seřizování klaprek?
-> Rabbit: samotné hriadeľky ani vnútornosti ničím. Až nakoniec po poskladaní som to fukol WDčkom :-)
minno:
Čim si prosimtě promazával mechanismy klapek, sytiče a akcelerátoru?
Čim si prosimtě promazával mechanismy klapek, sytiče a akcelerátoru?
-> Rabbit: ten link som tam dal teraz

minno:
Vidiš, toho odkazu sem si nějak nevšim. Tak ti děkuju a budu se sem obracet dalšíma dotazama
.
Vidiš, toho odkazu sem si nějak nevšim. Tak ti děkuju a budu se sem obracet dalšíma dotazama

-> Rabbit: dal som do článku link na druhú sériu fotiek, môžeš si to popozerať tam.
Bacha na dve malé guličky, ktoré sú v karbu. Jedna je pod pipíkom čo trčí do prvej komory (injektor akceleračnej pumpičky), druhá pod skrutkou nad akceleračnou pumpičkou vedľa plavákovky.
Bacha na dve malé guličky, ktoré sú v karbu. Jedna je pod pipíkom čo trčí do prvej komory (injektor akceleračnej pumpičky), druhá pod skrutkou nad akceleračnou pumpičkou vedľa plavákovky.
-> Rabbit:
tam ti nic nevypadne, akorát bacha na osičku na plováku ta je malá, já to rozdělával poprvé a v klidu


minno:
Asi nemáš nějakej popis co? Nebo mi aspoň řekni kterou část karbu máím rozebírat v kybli abych pak půl dne nehledal nějakou pružinku, kuličku nebo něco podobnýho. Dík
Asi nemáš nějakej popis co? Nebo mi aspoň řekni kterou část karbu máím rozebírat v kybli abych pak půl dne nehledal nějakou pružinku, kuličku nebo něco podobnýho. Dík
jo jo, já ty rozprašovací turbínky mám ve Favoritu 136 už 19 let. Tehdy si to do novýho auta namontoval majitel koupeného vozu. Člověk co to montoval, prohlásil že to bude mít menší spotřebu. Je to asi pravda.... jenomže jako daň za tohle je to, že to nejede. Maximálka zůstala stejná, ale kua akcelerace je v tahu....prostě nejede. Takže až budu čisti karbec, tak slavný komunistycký turbínky poleťěj.
ps: nedávno jsem to zkoušel, na zrychlení mi ujížděl Favorit 135 (služební, kterým taky jezdím). Můj vlastní zrychloval, jako by to vážilo 1,5 tuny a on se mi vzdaloval, prostě humus.
ps: nedávno jsem to zkoušel, na zrychlení mi ujížděl Favorit 135 (služební, kterým taky jezdím). Můj vlastní zrychloval, jako by to vážilo 1,5 tuny a on se mi vzdaloval, prostě humus.
-> Forty: áno, je to ten veľký "zlatý" skoda.stable.cz/cz/index.
php?id=2&i...