Montáž topení s fel do fa

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [4]:

Montáž topení s fel do fa: Montáž topení s fel do fa: Vysledek Montáž topení s fel do fa: Takto vypadá zapojení když je hotové Montáž topení s fel do fa:

Text:

Pozor! Tak jsem zjistil ,že na vrakačích jsou hovada neobadané tím myslím ,že hlídat pří demontáži co vám to vlastně střihá na obrázku( Takto vypadá zapojení když je hotové) ve velké kolečku je ovladač s konektorem ten tam musí být na 100% bez něj nebrat!!! A v malém kolečku je označen iso konektor který se napojí na stavající elektriku v autě tak pozor nato co kupujete a nejlíp přesvědčit se že topení funguje ne ,že jsi koupite topení bez motoru !!!! nebo se špatně střiženými dráty!!!!


Takže čím začít začneme vyhodama topení s felicie:
- není zde už poruchoví kohout
- vyšší topný výkon
- více programů kam vzduch směrovat do vozidla
a to je asi tak vše

co je potřeba k montáži:
- Celé topení s felicie včetně ovládacího panelu (nejlépe i s isso konektorem s kterého koukají dráty)
- šroubovák plochy a křížoví (nejlépe krátké)
- svěrky na hadice klíče různých velikostí
- 2až4 hodiny času
- nejlépe spolupracovníka dá se i sám


Jdeme na to:
Výmněna je situovaná ve favoritu s felďáckou deskou u favoritu s originál deskou je postup podobný změny budu psát do závorky.
Za prvé odpojíme akumulátor a vyjmeme ho ven s vozu.Teď vezmeme dvě svorky na hadice a zaškrtíme obě hadice které vedou k topení ale tak aby sněmy šlo později ještě manipulovat odšroubujeme dvě svorky které drží hadice na tělese topení voda která vyteče s topení zachytíme do hadry pozor kapalina je jedovatá laka psi.

Rozlitou kapalinu na zemi je potřeba odstranit.Uvnitř vozu je nutno vyjmout límec se spínači u (favo palubky taky) odpojte konektory od sebe ti co mají strach s pozdější zamněny konektorů můžou být v klidu nelze je zamněnit límec s konektory dejte stranou povolte dva křížové šroubky na ovladači topení a odpojte konektor s ovladače starého topené
V motorovém prostoru drží těleso topení na dvou šroubech na jednom šroubu je upevněna kostra topení a stěračů povolte tyto dva šrouby(jsou na příčce mezi kabinou a motorem na každé straně topení)až tyto dva šrouby povolíte tak odmontujte těleso vzduchového filtru a dejte ho bokem teď můžeme těleso topení vyjmout s vozu ven je potřeba sním trochu kroutit ale jde to v pohodě.
(Teď pozor u fava palubky tedy kanálků (rozvod topení v palubní desce) je potřeba vyštípat nebo vyřezat půl kruhový výřez viz. obr. protože zde se liší topení fava a fel u fava klapka lítá do tělesa topení a u fel se překlápí do vodorovné přes svislou polohu)Staré topení je venku teď zaleží na každém jak pří táhne kostru k novému topení já použil kablík se starého topení dá se odpojit u motorku topeni drží na fastonu je v modré barvě před montáži nového topení ho prostrčte do interiéru vozu tak to půl v kablu v interiéru a půl v motorovém prostoru teď vsuňte topení s felicie nejlépe ve dvou lidech jeden ať topení nasouvá v motorovém prostoru a druhý ať ho potahuje v interiéru tímto si ušetříte obíhání auta ale jde to i samotnému až těleso sedne na šrouby tak ho přišroubujte nezapomeňte na kostry stěračů a topení přišroubujte i ovladač topení teď přijde na řadu napojení kabelů nové topení je na třech kablech přívod pro topení,přívod pro osvětlení ,kostra.ten tenký kabel je pro osvětlení .
Nejlépe je spojit je spájet pájkou ,ale nejdůležitější je pečlivě zaizolovat není dobré toto podceňovat protože auto potom může i vyhořet takže velmi pečlivě tuto práci provést.
V motorovém prostoru připojte zpět hadice na své místo upevněte je povolte svorky kterými jste zaškrtily hadice nasaďte spět těleso vzduchového filtru v interiéru poskládejte zpět límec se spínači do hromady a vložte akumulátor zpět do vozu nezapomeňte odvzdušnit systém nejlépe podle knihy jak na to? a montáž je hotová není to složité jak se na první pohled zdá .

Autor článku neručí za škody na vašem vozidle použitím tohoto návodu.


hodnocení článku:

info:

Správce článku: twimpi1
Založeno: 02.04.06 13:43   Poslední změna: 14.05.06 11:12

Montáž topení s fel do fa - komentáře:

22:19:33
14.11.2013
kozel 130 GL
Tak. Dnes namontováno do formana topení z felicie (siemens). Trvalo to cca dvě a půl hodiny, nejhorší bylo dostat původní panel topení pryč. Jinak na formana (solitaire, r.94) plug and play, jelikož už má nový konektory, ty placatý. Zatím to ťape dobře, topení se vlezlo fajn, rozpěra mezi tlumiče šla taky v klidu namontovat. Topí to opravdu rychlejc a víc, regulace je pěkná. Jediný negativní je že mi nejde podsvit, musím vyměnit žárovky a lehounce se mi opotilo sklo (tak to topení nebude týct), dával jsem totiž ještě nový víčko expanzky.
Za mě určitě +, zatím jsem spokojený oproti favoritímu.
14:33:40
17.10.2013
MOLSO
No páni .... asi som si to mal pozrieť keď som to tam montoval .... tú prepážku som nevylomil a nenatiahol som ani kostriaci káblik 9 8 a pritom vetrák ide !

tak si to asi čoskoro zopakujem no ... 40
00:01:28
05.02.2012
Michal1993
Zdravím tak jsem dnes měnil topení ve svém Solitaire r.v. 93 a tačilo jen prohodit Fa topení za Fe vylomit zmíněnou přepážku a zapojit , konektory jsou totiž už stejné jako na Feldě tak že není třeba nic předělávat 6 tak jen kdyby jste někdo nevěděl 4
21:10:32
19.03.2011
macman
jelikoz jsem dneska taky menil topeni z FE do FA (zachovana stara palubka a stara elektrika) tak jsem nekomu do priste chtel dopomoct fotkama jelikoz jsem odsud cerpal a par veci mi nebylo jasne (hlavne jaka pricka se mus vylomit) snad to nekomu pomuze dobudoucna:

img340.imageshack.us/img3 40/.../19032011169.jpg
img251.imageshack.us/img2 51/.../19032011171.th.jpg

upraveno 2x, naposled 19.03.2011 21:12:22
21:52:37
07.07.2008
pitrs-84@
ja daval rozperku z feldy,a nepasuje ,narazi do plastoveho boxu sani,leda tam navarit jiny jekl,mel sem tu origo ocelovou
22:10:23
10.09.2007
Pevnajs
No mě tam pasuje, akorát nevím co mám za rozpěru, dostal jsem jí zadara od souseda, jen by mě zajímalo co se tam přesně řeže. Moc to nefouká, myslím do interieru, jinak je to v poho. Nic na tom neni.
21:46:16
29.08.2007
waca
Lidi, fakt tam nepasuje ta rozpěrná tyč po instalaci topeni z feldy??Přemejslel sem o tom, ale rozperku nebudu davat pryc!!takze se na to asi můžu vykašlat a nadále budu regulovat topeni posuvem3 ach jo
22:37:40
07.08.2007
Pevnajs
Pořád nějak nechápu ten obrázek s tim jak se to vevnitř vyřízne. To je ta část co je napojená na topení a vede dolu k podlaze k nohám?
17:08:01
09.07.2007
myl@s
-> Gryzly: to nevim,měli jsme po ruce jen z fáčka4
16:48:37
09.07.2007
Gryzly
-> myl@s: a co rozpěra z feliny?
22:34:14
05.07.2007
myl@s
jo a ještě jedno smutné zjištění,pokud máte fe topení,nedáte tam rozpěru tlumičů8
22:31:06
05.07.2007
myl@s
-> Suchos: no zítra to doděláme,ale mohl by nám někdo poradit,jak s tím panelem
22:28:49
05.07.2007
Suchos
-> myl@s: šlo to jako po másle3 Už bych do toho víckrát nešel...Ještě to musíme nějak dodělat, to ještě bude sranda8
21:50:37
05.07.2007
myl@s
tak dneska jsme tenhle návod používali a je pěkně napsanej a šlo to podle něj udělat,akorát jsme narazili na pár problémů,první byl,že byly zlamaný ty plastový nesmysly,co držej bowdeny,tak jsme to vyřešili držáčkama z plechu(když by někdo potřeboval,tak to mám vyfocený) a druhej,že nám nedrží ovládání v palubovce,ty díry jsou jakoby moc daleko od palubovky?co s tím?
17:24:07
30.05.2006
twimpi1
-> Kalibán123: No máš pravdu že je topení o trochu větší ,ale mě sedí na kapotě perfektně mezeru tam nemám a okolo otvoru jakš takš sedí
13:01:17
29.05.2006
Kalibán123 - zrušená registrace
Tak už to mám taky dané. Jen by mě zajímalo jak to máte udělané u motoru, protože já zjistil že zaprvé to topení je víc u motoru a tedy nesedí na to ta díra v kapotě a za druhé mezi topením a kapotou je mezera takže tam jde vlastně teplý vzduch od motoru což v létě asi nebude to pravé ořechové
15:39:07
02.05.2006
Mourl
Ok moc děkuju4
20:43:52
01.05.2006
twimpi1
-> Mourl: kouknu se nato jak je to propojený a dám vědět
20:26:27
01.05.2006
twimpi1
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
19:52:52
01.05.2006
Mourl
to jsem koupil :-( mno popisuješ to hezky ale z topení leze jenom těch 5 drátu a jinak vůbec nic...podle vyraženého roku výroby to je topení z roku 96 a je to topení Siemens,Konektor na panelu je ale 7 pinový 8 a to napájení a zem jde z tohoto konektoru?
Extreme Tyres