Pajka / 120GLS Pajka / 120GLS "80

komentáře | popis | fotky | Pajka | 27.05.16 13:31 | 61x v oblíbených
Kamarád mi volal, že jede na vrakoviště pro nějaké díly a že je tam pěkná GLS na rozkuchání, prý ať jedu s ním si něco vybrat. Když jsem ji viděl, začal jsem jednat o odkoupení celku.



Škoda 120 GLS z roku 1980, přechodové provedení na 14" kolech. Je slušně zachovalá, ale i když má najeto hodně málo, dost se na ní projevilo nešetrné zacházení. Prvním a posledním vlastníkem byl pán narozený v roce 1923, který v roce 2002 zemřel. Za svého života se s vozem očividně příliš nepáral, jezdil do lesa pro dřevo a vozil v tom kdejaký bordel. Podvozek a prahy jsou dost obouchané s liškou, spojka zhulená... Dědicové po jeho smrti vůz trvale vyřadili z registru, ale až na podzim 2012 se rozhodli vyklidit garáž a dát ho dodatečně "ekologicky" sešrotovat.



Chlapíkovi z vrakoviště se pod auto nechtělo lézt a nepředpokládal, že by se z toho auta mělo cokoli zachovávat, tak naviják uvázal k nárazníku a vytáhl auto za něj. Sehnal jsem jiný.



Plány:

- výměna provozních kapalin - HOTOVO

- generálka brzd - HOTOVO

- nahradit poničený nárazník - HOTOVO

- "postavit" na značky - HOTOVO

- opravit lak a šrámy

- zrepasovat řízení



Provedené činnosti:

2015.06.10 Technická + přepis. Už můžeme legálně na silnici.

2015.01.16 Pořízen zavazadlový přívěz KPZ 240 jako doplněk a pomocník.

2014.11.02 Stavba garáže z nádstavby Avie.

2013.06.24 Kompletní vyčištění (cca kýbl bordelu jen z interiéru), umyto wapkou. Vyčištění karburátoru, seřízení ventilových vůlí, repase třmenů, promazání nápravy, výměna předního nárazníku. Tacho: 29928 km.

2013.06.01 Sehnány doklady.

2012.11.30 Celková oprava brzd, nová kapalina, oprava a seřízení spojky. Tacho: 29763 km.

2012.11.27 Výměna provozních kapalin, opravy brzd. Problém odvzdušnit! Převoz do lepší dílny. Tacho: 29706 km.

2012.11.20 Koupě, převoz do garáže na nejnutnější opravy, nastartování. Tacho: 29653 km.



Více fotek zde: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980



Další auta:



120 GLS (1983) cihlová, mezityp

21.7.1983 Vrchlabí, výr. č.: D2796926/40803.

S TP. Chybějící a nepůvodní díly nachystány. Motor je rozdělaný na ponku. Časem ji chci dát do kupy a zakonzervovat nebo prodat.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983



120 GLS (1980) oranžová, export

29.12.1980 Kvasiny, výr. č.: B2333880/52688, export.

S TP. Chybí zadní prepreg, udělané nejnutnější opravy (brzdy, karburátor, rozdělovač a tak). Chtěl bych ji někdy zrenovovat.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980_Export



105S (1981) červená

S TP. Dostal jsem ji zadarmo, trochu poléčil, předělal na LPG a 8 měsíců s ní denně jezdil (cca 9000 km). Příliš "vybydlené" auto na to, abych ji dál opravoval. Odstavena a nachystaná na rozebrání.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_105S_1981



120 GLS (1982) bílá, export do Belgie

Bez TP. Nekompletní, karoserie vyvařená. Vzal jsem ji kvůli motoru, zadnímu čelu a prepregu. Jestli ji někdo chce, napište, jinak půjde do hutí.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1982_Export

Pajka / 120GLS "80 - komentáře:

12:25:01
11.01.2013
Pajka
-> Viliam: No, nejspíše to ale bude auto na běžné ježdění. Pořád lepší než to nechat sešrotovat. Až si přítelkyně udělá řidičák, bude s ní jezdívat (až se to ale naučí). Dopřeju jí péči a snad to škodovka zvládne. Ježdění v zimě jsem, přes nepochopení ostatních (bydlíme v horách, kde by se uplatnily její vlastnosti), zamítl.



Momentálně mám 7 aut a jen 2 v garáži. Snad se mi podaří nějakou "pětigaráž" (přístřešek) postavit, kde bych to mohl aspoň přes zimu všechno obstojně skladovat. Do jara to holt musí vydržet...
12:18:29
11.01.2013
Viliam
Pajka 11.01.13 12:16:01 napsal:

→ Viliam: Zatím ne, nemá vlastní papíry. Momentálně

stojí nasolená na ulici pod sněhem.
to vyznelo, akoby si to mal v budúcnosti v pláne..
12:16:01
11.01.2013
Pajka
-> Viliam: Zatím ne, nemá vlastní papíry. Momentálně stojí nasolená na ulici pod sněhem.
12:13:22
11.01.2013
Viliam
-> Pajka: Prosímťa, ty s tým autom bežne jazdíš?!
11:49:43
08.12.2012
Alex41
Vypadá skvěle :-) Jako kdyby byla čerstvě vyleštěná! :-)
19:06:43
01.12.2012
Pajka
A to není ani umyta, to jsem ji jen otřel namočeným hadrem. Pořádná hygiena teprve přijde. Brzdy jsou hotové, nový olej, filtry, všechno... Šlape jak hodinky!
18:57:51
01.12.2012
Don_pepe
Teda prokoukla! Pěkné156
18:30:46
01.12.2012
Kuba105
jaká se z ní vyklubala krasavice4
10:30:16
26.11.2012
Domajz
Nevím, co je nepochopitelného na tom, že to Pajka chce mít bez problémů a vybral si tu jednodušší cestu. Docela ho chápu, že se mu nechce srát dávat auto na Véčka. Sice to v dnešní době za daných podmínek může být výhodnější, ale to se taky může změnit, což se asi změní a už to takový terno být nemusí. To že nějaký kluby umí dát ekologicky vyřazené auto na papíry je sice fajn, ale souhlasím s Pajkou, že se v tom potom může nějaký hňup šťárat a pak by mohl mít problémy.



EDIT: respktive dát auto z normálních papírů na veteránské značky jde vždycky. Zpět už to nejde.....
upraveno 1x, naposled 26.11.2012 10:31:35
08:46:26
26.11.2012
Alex41
-> Pajka: Hele, já si myslím, že to jde... Samozřejmě je to u takhle mladýho auta divný, ale prostě se auto občas dochová bez dokladů a jakýchkoli sériových čísel a stejně to na značky postavěj. Mám o tom někde papíry, ale nemůžu je najít :-(
08:30:49
26.11.2012
Joey 120 LS
-> Pajka: to nevím ale vím že to de
21:12:01
25.11.2012
Pajka
-> Joey 120 LS: Vyřazené z evidence přes ekolikvidaci? Odporuje to zákonům.
20:41:11
25.11.2012
Joey 120 LS
-> Pajka: znám kluby které auto vyřazené z evidence na ty značky dostanou, legálně :) Ale dělej jak myslíš
20:37:07
25.11.2012
Pajka
-> Pajka: Jen doplňující informace. Tohle auto sice bylo odhlášeno v roce 2002, tj. před zavedením povinné ekolikvidace. Problém je v tom, že majitelé při letošní likvidaci trvali na vyřazení protokolu o ekolikvidaci, takže se to auto do databáze likvidovaných vozů bohužel dodatečně dostalo. Legálně to tedy nemůže "véčka" stejně dostat. Ekologicky zlikvidované vozidlo totiž neexistuje a jestliže ano, vyvstávají z toho neskutečné problémy a (ač mé) vozidlo by se tak mohlo na doživotí dostat někam na parkoviště PČR.
20:33:45
25.11.2012
Pajka
Mám v merku už celkem 3 GLSky, tak nějaké odpovídající doklady klapnou.

No, prodávat ji nechci, ale jak jste sami potvrdili, vztahují se sice na auto, ale vázané jsou na člověka, tudíž kromě možnosti legálně jezdit, to auto nijak hodnotnějším nedělají. Kdybych to vskutku prodával, musí si to dotyčný objehat stejně znova všechno sám.

Ano, dejme tomu, že to vyjde jinde laciněji, ale v tomto kraji nějak lepší výběr nemám. Jak už jsem psal, ekodaň neřeším, auto napíšu na otce, který je ZTP (a nechám to přihlášené na něj), tudíž nemusím řešit ani těch 800 kč za přepis na mě. Pojistka levnější je, ale neřeším, jen kvůli ní to všechno podstupovat nepotřebuji. Jinak jo Done_pepe, máš pravdu s tím VINkem. Řeší se to falšováním, kterému se nevyhnu tak či tak. Myslím tedy, že bludy jsem nenapsal, jen prostě mám na věc jiný názor.
20:12:48
25.11.2012
Joey 120 LS
-> Pajka: souhlasím s Don Pepe o těch veteránskej papírech.

Rozhodně auto bez dokladů lze přihlásit na veteránské doklady! Zkusil bych jinej veteránskej klub, ne všude je podmínkou být jejich členem
20:06:37
25.11.2012
Don_pepe
-> Pajka:

Není to jediný klub kolem vás určitě, pěkní zloději, mě to vyšlo komplet na 4200, ok, řekněme že bys jim i těch 10 000 dal, pořád seš na ceně ekodaně s tím že na STK už nikdy nemusíš (600 minimálně ušetřených co dva roky) a pojistka dělá cca 180 Kč na rok, což je dost míň než normálně, ne?

Že auto doklady nezíská... jak by teda mohlo na silnici? ;) Jo, jsou vázaný na majitele, čili je to blbý kdybys auto prodával, pokud už teď přemýšlíš o prodeji, co ho poopravovat a střelit rovnou?

Že bys to kvůli vyřízlímu VINku nemohl postavit na papíry? A jak by to dělali třeba u těch co něco poslepujou z 10 aut? Ale všechno jde, jen máš škodovku, tak seš jim u konečníku...

Hlavně mi ale vadí jak píšeš jak je to děsně drahý! I kdyby to bylo za těch 10, máš je jen na pojistce za pár let zpět...
13:06:20
25.11.2012
Pajka
-> Don_pepe: -> Don_pepe: Jinak jestli mi nevěříš ty ceny, tak zde je důkaz: www.vccuh.estranky.cz/ no a ačkoliv se s těmi lidmi znám, tak mě do klubu prostě nevemou, neboť mají "plný stav" a musel bych se hoodně snažit. Vskutku mi to nestojí za to. Občas na schůze chodím (ale je to 35 km daleko a v neděli ráno) a zmíněné spekulace o úpravách podmínek schvalování a provozu HV jsou od vedoucí rady. Opravdu ale budu rád, když mně to osvětlíš. Třeba je tomu u vás jinak. Jo a ještě... Ti páprdové v našem klubu se přes prsty s úsměvem dívají i na zánovního Trabanta z roku 1966 a kývačku z roku 1960. Dost pochybuji, že by vůbec byli ochotni testovat nějakou škodovku z roku 1980...
upraveno 1x, naposled 25.11.2012 13:34:57
12:52:30
25.11.2012
Pajka
-> Don_pepe: Rád se nechám poučit. Co konkrétně jsou bludy?
02:14:35
25.11.2012
Vilda - zrušená registrace
-> oppik: Především to, že na modelu 80 nemají už co dělat. Na předešlých modelech jsou samozřejmostí.
Extreme Tyres