Pajka / 120GLS Pajka / 120GLS "80

komentáře | popis | fotky | Pajka | 27.05.16 13:31 | 61x v oblíbených
Kamarád mi volal, že jede na vrakoviště pro nějaké díly a že je tam pěkná GLS na rozkuchání, prý ať jedu s ním si něco vybrat. Když jsem ji viděl, začal jsem jednat o odkoupení celku.



Škoda 120 GLS z roku 1980, přechodové provedení na 14" kolech. Je slušně zachovalá, ale i když má najeto hodně málo, dost se na ní projevilo nešetrné zacházení. Prvním a posledním vlastníkem byl pán narozený v roce 1923, který v roce 2002 zemřel. Za svého života se s vozem očividně příliš nepáral, jezdil do lesa pro dřevo a vozil v tom kdejaký bordel. Podvozek a prahy jsou dost obouchané s liškou, spojka zhulená... Dědicové po jeho smrti vůz trvale vyřadili z registru, ale až na podzim 2012 se rozhodli vyklidit garáž a dát ho dodatečně "ekologicky" sešrotovat.



Chlapíkovi z vrakoviště se pod auto nechtělo lézt a nepředpokládal, že by se z toho auta mělo cokoli zachovávat, tak naviják uvázal k nárazníku a vytáhl auto za něj. Sehnal jsem jiný.



Plány:

- výměna provozních kapalin - HOTOVO

- generálka brzd - HOTOVO

- nahradit poničený nárazník - HOTOVO

- "postavit" na značky - HOTOVO

- opravit lak a šrámy

- zrepasovat řízení



Provedené činnosti:

2015.06.10 Technická + přepis. Už můžeme legálně na silnici.

2015.01.16 Pořízen zavazadlový přívěz KPZ 240 jako doplněk a pomocník.

2014.11.02 Stavba garáže z nádstavby Avie.

2013.06.24 Kompletní vyčištění (cca kýbl bordelu jen z interiéru), umyto wapkou. Vyčištění karburátoru, seřízení ventilových vůlí, repase třmenů, promazání nápravy, výměna předního nárazníku. Tacho: 29928 km.

2013.06.01 Sehnány doklady.

2012.11.30 Celková oprava brzd, nová kapalina, oprava a seřízení spojky. Tacho: 29763 km.

2012.11.27 Výměna provozních kapalin, opravy brzd. Problém odvzdušnit! Převoz do lepší dílny. Tacho: 29706 km.

2012.11.20 Koupě, převoz do garáže na nejnutnější opravy, nastartování. Tacho: 29653 km.



Více fotek zde: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980



Další auta:



120 GLS (1983) cihlová, mezityp

21.7.1983 Vrchlabí, výr. č.: D2796926/40803.

S TP. Chybějící a nepůvodní díly nachystány. Motor je rozdělaný na ponku. Časem ji chci dát do kupy a zakonzervovat nebo prodat.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983



120 GLS (1980) oranžová, export

29.12.1980 Kvasiny, výr. č.: B2333880/52688, export.

S TP. Chybí zadní prepreg, udělané nejnutnější opravy (brzdy, karburátor, rozdělovač a tak). Chtěl bych ji někdy zrenovovat.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980_Export



105S (1981) červená

S TP. Dostal jsem ji zadarmo, trochu poléčil, předělal na LPG a 8 měsíců s ní denně jezdil (cca 9000 km). Příliš "vybydlené" auto na to, abych ji dál opravoval. Odstavena a nachystaná na rozebrání.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_105S_1981



120 GLS (1982) bílá, export do Belgie

Bez TP. Nekompletní, karoserie vyvařená. Vzal jsem ji kvůli motoru, zadnímu čelu a prepregu. Jestli ji někdo chce, napište, jinak půjde do hutí.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1982_Export

Pajka / 120GLS "80 - komentáře:

14:03:06
28.03.2013
Domajz
-> Pajka: Já to nechápu, člověk shání nějakou pěknou GLS za rozumný peníz. A tobě dá někdo origo mezityp zadarmo 3 to je v prdeli....



Jinak o jednom zadním čele na GLS s eMkovýma lampama a zrovna červeném bych věděl.



Být tebou tak seženu i tu třetí GLSku a tak nějak pouvažuju, která kastle je lepší. A nebo, sehnal Lkové papíry (já myslím, že problém s motorem nebude LSkové jsou zaměnitelné za normální) A jestli to máš na běžné ježdění, tak bych to ani neřešil, že to není origo. No a ty dvě GLSky 1983 bych prodal i s papírama a se vším co k tomu patří. A možná se ti vrátí investice do renovace bílé škůdky.
13:25:45
28.03.2013
Pajka
-> Zippess: Nevadilo by ti, kdyby byla bez dokladů?
13:23:02
28.03.2013
Zippess
-> Pajka: Koľko by si chcel za tú červenú GLS?
11:16:40
28.03.2013
Pajka
Ještě můžu mít jednu GLS s prepregy nárazníky, ale oproti této má černou střechu (+ zadní masku a pásky na předních blatnících) a chromované lišty na dveřích. Taky s doklady. Kastle je tam možná trochu horší, ale je kompletní a v originále rovněž s TP. Třeba by stála za záchranu a kastle tam byla horší...



Doklady na bílou GLS potřebuji, "tyhle" byly zadarmo, mají navíc zapsané tažné a zůstanou mi původní SPZ (UHC XX-XX). Na elkové papíry to stavět nechci už jen kvůli potenciálním problémům s typem motoru (ať ho nemusím přebrušovat) a starým značkám. Kdyby byly (mým požadavkům) odpovídající GLSkové doklady, radši bych toto auto nechal tak, ale to asi těžko.



Apropo, jakou toto auto má hodnotu? Abych z toho někomu prodal nárazník za 500, dal to to šrotu za 1500 nebo to prodal i s papírama za 2500? To stejně nejsou moc dobré počty...
11:02:41
28.03.2013
kraska98
Souhlasím s Viliamem.Ta červená GLS z roku 1983 je celkem cenná.Mezitipu moc nejezdí.A dle mě je to nekrásnější škodovka řady 742 nebot je to na pul emko a na pul užovka 1
11:01:02
28.03.2013
Pajka
Škoda to je, ale jsem k tomu kroku tlačen. Je mi jí líto, ale i bez papírů to auto bude mít pro někoho hodnotu, ne?
10:33:19
28.03.2013
Viliam
-> Pajka: Na tvojom mieste červenú dám do pucu a predám ako leštenku a na bielu zháňam iné papiere (nemusia byť GLS).
10:24:05
28.03.2013
Pajka
Tak jsem přidal odkaz na nějaké fotky té druhé GLSky. Zadní čelo a nárazník jsou bohužel měněny. Motor je obyčejné eLko, původní motor ale možná dostanu. Kastle je řekl bych v dost dobrém stavu (likvidovat bych to opravdu nechtěl).



pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983
zvětšit Pajka / 120GLS
13:46:21
12.02.2013
Mikeš-Útěchov
Pajka Je to velmi pěkná strojovna, která ve mě opět zapálila chuť po vozu s motorem na zádi 2
22:31:11
12.01.2013
Pajka
-> Amper: Neboj, nic překopávat nebudu. I kola na tom nechám 14" s černýma pokličkama. Prostě vše jak má být, jen to uvedu do odpovídajícího, reprezentativního stavu.
14:20:30
12.01.2013
Amper
Fuj, tá už len tak tak ušla FUCHS-ovi z drapáku....Konečne vidím správnu GLS 1980 so všetkým čo k nej patrí. Tých tu veľa nenájdeme, a keď aj áno, väčšinou už prerobené na 1979.
12:54:17
11.01.2013
Pajka
-> Viliam: Jo no, tak to bývá...

Například známí před rokem dali do šrotu poděděnou šestnáctku žigulíka s najetými pěti tisíci. Oni totiž "nevěděli", že mám zájem i o jiná auta než Trabanty a Wartburgy...

V dědině jezdí ještě dvě emka škodovky, které mají obě najeto pod 40.000 km a byly donedávna garážované. Teď slouží jako auta na dojetí :-(. Někdo pracně opravuje vraky, někdo vrakuje skvosty. Ale co s tím udělat??
12:47:34
11.01.2013
Pajka
-> Viliam: Ale jinak docela dobré je, že jsem sehnal "doklady". Respektive můžu mít zadarmo nebo za symbolickou cenu dve GLSky s papírama přímo od nás z dědiny. Jedna je asi 1981 (černé nárazníky, nápisy vzadu na odvětrávacím spoileru na víku) a druhá ASI 1983 (prepregy, maxi světla vzadu, červená s černá střechou). Obě se zdají docela OK, ale jedna bude muset jít do šrotu a použiju papíry, druhou zkusím když tak zachránit a postrčit někomu dál... Která je potenciálně zajímavější?
upraveno 1x, naposled 11.01.2013 12:50:32
12:46:34
11.01.2013
Viliam
-> Pajka: Sám mám GLSku, síce o rok staršiu, ktorá stála vyše 15 rokov bez pohnutia v garáži s približne rovnakým počtom km. Ale skôr než sa dostala ku mne, chlapík s ňou rok jazdil ako s bežným vozítkom.. a to sa na nej dosť podpísalo. Preto ked som ju kúpil, hned som ju uložil a naďalej jazdil autobusom :-)

Auto má oveľa vyššiu hodnotu ako 9500, a pokiaľ chceš, aby ti hodnotu nestrácalo, je lepšie jazdiť s niečim iným. Navyše nikdy nevieš, ktorý blázon ti ho v premávke zruší. Nemaj mi to za zlé, ale nechcel by som to auto vidieť ako "uličnicu".
12:38:49
11.01.2013
Pajka
-> Bajou: Dám z toho asi jen rohože pod nohy, aby se koberce zbytečně neprošlapávaly a netahal se tam bordel. Nevím do čeho přesně to bylo určeno.
12:37:43
11.01.2013
Pajka
-> Viliam: No pokusím se to co nejšetrněji chvíli provozovat, ale sám počítám do budoucna s tím, že to bude spíš uloženka na srazy a tak. Už mě doma nebaví poslouchat neustále kecy, že kupuju auta, které jsou k ničemu a moje holka se chce ve škodovce naučit (bere to jako takovou tradici, folklór...).

O prodeji zatím moc neuvažuji. Nejvyšší nabídku od sběratele jsem dostal 9500 Kč, přičemž dosavadní náklady jsou 6500. Na to bych se vyprdnul. Tomu autu k "dokonalosti" chybí celkem málo. Když bude důstojná garáž, určitě zůstane doma.
12:32:44
11.01.2013
Viliam
-> Pajka: No jeden taký, ktorý dojazdil krásnu uloženku GLS až na smrť, tu už bol.. Je to tvoja vec, ale v záujme zachovania auta by som ho na tvojom mieste uložil a na jazdenie si kúpil niečo iné - feldy idú za cenu šrotu. Alebo keď sú problémom financie, predal ho niekomu, kto z neho uloženku bude robiť aj naďalej.
upraveno 1x, naposled 11.01.2013 12:37:58
12:32:24
11.01.2013
bajou
-> Pajka: To patří do Skové výbavy jestli se nepletu
12:30:50
11.01.2013
Pajka
Případně má to tam cenu dávat vše nebo mám dat jen rohože pod nohy..?
zvětšit Pajka / 120GLS
12:29:58
11.01.2013
Pajka
Dostal jsem darem hromadu (sadu) nepoužitých gumových rohoží viz fotky. Měl jsem za to, že se to dávalo přes koberce, ale někdo mi tvrdil, že se to dávalo dříve místo nich.



Jak to tedy je?
zvětšit Pajka / 120GLS
Extreme Tyres