Ondry / Rosnička Ondry / Rosnička

komentáře | popis | fotky | Ondry | 29.03.17 16:35 | 359x v oblíbených
Zdravím všechny.

Takže, auto bylo pořízeno v roce 2006, kdy mělo najeto něco kolem 120 000 km a jsem jeho třetí majitel.

Je to 105L vyrobená v druhé polovině roku 1981, takže model 82'.



Přiznám se, bez mučení, že po prvním svezení jsem z tohoto auta moc nadšený nebyl. Výkon motoru, chování v zatáčkách a hlučnost mne moc neohromily, ale nedalo se nic dělat, jiné auto nebylo takže jsem i nadále sedlal tohoto dravce našich silnic. A jak už to tak bývá, člověk si zvykne prakticky na cokoliv, takže sem se po čase začal pídit jak se zbavit některých neřestí použité koncepce. Přišel ke slovu internet a bylo to jasné. Začal jsem nacházet různé rady a typy a chtěl je použít i na svém autě. A tak, ani nevím jak, se můj vztah k užovce naprosto změnil. Auto dostalo jméno Rosnička a pomalu ale jistě se stala členem rodiny.

Po menších opravách a úpravách věcí které se ,,podělaly“ přišel konečně taky na řadu propálený výfukový ventil a Rosnička najednou letěla jak raketa :D Seznam plánovaných úprav se začal rozrůstat a peníze z brigád putovaly jedním směrem. Pak jsem od kamaráda koupil Apolla, nazul je do Matadorů 165/70, a výsledek byl prostě výborný. Jednak vzhledově, ale taky z pohledu jízdních vlastností to byla doslova revoluce. Došlo ke zpřevodování do pomala a vůbec to nevadilo protože Rosnička začala být mnohem pružnější. A projíždění zatáček? Neuvěřitelné. Později ještě motor dostal mírně upravené sací potrubí a jiný výfuk, takže pracoval jestě o trošičku lépe. V interiéru přibyly sedačky s hlavovou opěrkou, samonavíjecí pásy a další drobnosti.

Pak přišla práce a ježdění po veteran-burzách a nakupování, nakupování, nakupování... Zároveň jsem objevoval historii úspěchů vozů Škoda na závodním poli. A pak jsem těmto vozům propadl, už nebylo cesty zpět. Moc by se mi líbilo udělat repliku okruhového speciálu 120L, který vodil Dr. Petr Samohýl, ale pokud se zásadně nezmění postoj české legislativy k upraveným autům, můžu jen snít. Zpátky k věci, jelikož rozsah úprav začal být nebezpečně dlouhý bylo mi jasné že musím pořídit druhé auto a Rosničku odstavit a pomalu na ní dělat...





Karoserie:

Až na drobné úpravy sériová. Vpředu lízátko alá Garde, světla čtyřoko, tunel pro odvod vzduchu od chladiče + výdech na kapotě (tunel je šroubovanej aby šel kdykoliv odstranit), zrcátka zn. Vitaloni z motorky, uložení předních tlumičů posunuté o 5cm výš + vzpěra mezi tlumiče, baterie přemístěna do kufru, karoserie doplněná dodatečnými sváry a výztužnými deskami, navařené patky pro ochranný rám. Barva zelená z palety Lamborghini.



Přední náprava:

-široká M (kompletně repasovaná)

-nápravnice vyztužená dodatečnými sváry

-spodní ramena vyztužená dle dokumentace L/A

-pružiny kratší a tvrdší, volná délka 220mm, tuhost 80kN, (od Honzy T#2)

-stabilizátor 20mm (od pana Svozila) + uložení ve tvrdých gumách (od Pemita)

-stabilizátor vypodložený 1cm podložkama

-tlumiče GAZ Shocks s nastavitelnou tuhostí (17.) + upravené horní uložení

-horní trubková ramena s nastavitelným odklonem (od Wlada)



Zadní náprava:

-vlečná M ze Škody 130,... (kompletně repasovaná)

-podélná ramena vyztužená dle dokumentace L/A

-šikmá ramena vyztužená dle dokumtace L/A

-podložky ve spoji ramen vyřezané z tvrdší gumy

-pružiny kyvkové

-domky pružin vlečkové

-tlumiče GAz Shocks s nastavitelnou tuhostí (22.)



Brzdy přední:

-čtyřpístové třmeny (Škoda) + 10mm rozpěrky pro montáž chlazených kotoučů

-kotouče chlazené 247x20mm

-náboje stočené na menší průměr a převrtané na rozteč 4x100

-destičky Ferodo DS2500



Brzdy zadní:

-ruční brzda hydraulická s válečkem zapojeným do série

-brzdový váleček OBP 15,8mm

-dvoupístové třmeny (Škoda)

-kotouče 245x10mm

-původní zadní náboje stočené a převrtané na 4x100 + středící podložka pro kotouč

-destičky Ferodo DS2500



Kola:

-disky BBS 6,5x14" ET30

-pneu Yokohama A539, rozměr 185/50 R14



Motor:

-základ felicie mpi 50kw po kompletní go

-hlava mpi, leštěné kanály slícované se sacím poturbím, snížená

-vačka 280/280, výrobce neznámý

-odlehčený setrvačník a řemenice + kompletní vyvážení spodku

-spojka Sachs

-karburátor 136 přetryskovaný

-sací potrubí slícované, převařená příruba

-převařená příčka pro jiný typ uložení…vše Bohouš Krejčí

-svody 4 do 1

-tlumič výfuku podélný typu AMK, DEMON Kolín

-zapalování normál kontaktní, rozdělovač bez podtlaku

-palivové čerpadlo Facet zapojené na relé Pierburg

-olejový chladič 8 řádků + redukce pod filtr s termostatem

(momentálně testuju karburátory Keihin z CBR 600F)



Převodovka:

-5 kvalt, sériové odstupňování

-přestavěná na SP 4,22



Interiér:

-oškrábaná vrstva ,,asfaltu" z podlah

-provařené držáky sedaček a spoje karoserie

-sériové koberce

-dobové sedáky MTX + tříbodové pásy OMP

-zadní sedačky odstraněné

-přístrojová deska ,,L"

-volant dobový, Kolínská nástrojárna

-zvýšená konzole ruční brzdy + zvýšená konzole řazení

-výplně dveří z PVC desek potažené folií s imitací karbonu

-šroubovaný ochranný rám (Fe), váha cca 36kg

-středový panel s ukazateli tlaku a teploty oleje, odpojovačem baterie, atd...



Postupem času budu přidávat nové fotky a popisky.





S pozdravem Ondra



Chtěl bych poděkovat panu Kopelentovi za karoserii i za další díly, které jsem od něho kupoval.

Dále chci poděkovat všem kteří mě podporují v mém bláznovství :) A hlavně Honzovi, který mi s autem moc pomáhá.

A ještě T.Kaletovi a jeho zaměstnancům z lakovny za dobře odvedenou práci.







A na závěr slova klasika... ,,Dalekát' cesta má! Marné volání!"













Ondry / Rosnička - komentáře:

22:11:43
13.01.2013
Vojťas
Tohle je prostě masakr :)
23:30:02
10.01.2013
Ondry
-> johaning: No jasně a můžu na tom strouhat brambory 3
21:25:33
08.01.2013
johaning
-> Ondry: nasopovat do hliniku a cajk 4 3
22:58:09
07.01.2013
Ondry
-> bigfavo: Díky, je to ocel, takže ještě musím dořešit povrchovou úpravu.
16:20:59
06.01.2013
bigfavo
-> Ondry: fajne sanie 4 to je nerez ci ocel ?
15:44:39
18.12.2012
Ondry
-> peter l: Já mám klapky 38, takže si myslím že snad problem mít nebudu. Každopádně jsem zvědavej jak dlouho to budu ladit. Já mám šroub na bohatost zespoda u krytů plovákovek.
15:36:37
18.12.2012
peter l
-> Ondry: By ma zaujimalo ze aky mas priemer klapiek,lebo ja mam 33mm a dufam ze to nebude male,a ci mas skrutku na bohatost zmesi lebo na mojom niet,neviem preco...8
12:55:59
18.12.2012
Ondry
Jinak máme zazimováno a pilně se připravujeme na další sezónu.



Včera přišly přední zástěry 6
zvětšit Ondry / Rosnička - obrázek od Ondry vložen 18.12.2012 12:55:59
12:53:05
18.12.2012
Ondry
-> radekp: -> Tuner#2: Tak co se týče toho dlouhýho chodu pedálu, tak jsem ještě vyndal destičky a opatrně vytlačil pístky abych měl co nejmenší vůli mezi kotoučem a deskama, ale nepozoruju zlepšení. Každopádně se ještě pokusím doseřídit vůli mezi hbv a posilovačem. Sice jsem to dělal před montáží, ale třeba si to ještě sedlo...
06:13:10
09.11.2012
radekp
-> Tuner#2: Tak je možné že u mě to taky trochu ztvrdlo, ze začátku jsem z toho byl trochu zklamaný, pak už mi to nepřišlo, brzdný účinek tam je1
19:04:09
08.11.2012
KillFucker
..to je parádní úžovka9 9 ...bych dal chrom kliky původní4
18:33:01
08.11.2012
EDoZoNe
Hmmm, tak toto je velmi pěkné 6 6 6
18:21:45
08.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp 08.11.12 18:09:34: Dle mě krom vymezení vůle na nezbytné minimum mezi posilovačem a válcem nic... ale u mě to bylo po složení taky nic moc, pedál takovej gumovej, ale jak si postupně sedly zadní desky a třmen, tak se to zlepšilo a je to výrazně lepší než tomu bylo s bubmama a 22mm prasátka.
18:09:34
08.11.2012
radekp
-> Ondry: pak dej vedet, jestli se ti povede neco udelat s dlouhym chodem pedalu, me to zezacatku taky vadilo, uz jsem si zvykl,ale kdyby bylo nejake reseni,predelam to...
16:26:40
08.11.2012
peter l
klobuk dole,nadhera ,proste krasa ...dobre no!! zacinam zavidiet1 9 9 9 9 9
09:31:09
08.11.2012
Ondry
-> All: Díky.

-> Qwak: Tak motor jede dobře, každopádně budu ještělaborovat s předstihem. Trochu mi chybí krouťák a ještě jsem si nezvyknul že je ho potřeba pořádně točit, nebo teda držet ve vyšších otáčkách. Brzdí to velice dobře, ale ještě bojuju s dlouhým chodem pedálu (ručka brzdí hustokrutě :D). GAZy mám teď naladěný 11/8 předek/zadek a je to furt docela pohodlný dokud někde nevymetu díru pak je poznat že je to krapet tužší. Chování v zatáčkách velice dobrý bohužel ještě negativně ovlivněný rozhozenou geometrií. Každopádně to chce ladit, ladit a ladit...

-> radekp: Prej vyšisovanej vrak. To já mám zas bláznivýho italskýho kanárka 3 Co se týče podvozku, ten zatím nechám bejt ať si všechno v klidu posedá. Uvidím co bude dělat předek, ale zadek půjde určitě ještě dolů. S těma zástěrama je problém, možná to pak ještě doladím. Tady ty prozatím stačí.
14:04:33
06.11.2012
Danster
Nádhera, dobře odvedená práce4
13:33:03
06.11.2012
stika87 - Maschinenführer
nadhera! to je barvicka 32
13:14:42
06.11.2012
radekp
-> Ondry: Máš to nádherné! moje by vedle toho vypadala jako vyšisovaný vrak3. Budou ještě nějaké úpravy na podvozku? zadní zástěrku bych dal před lem, za chvíli bude oprýskaný...
13:09:53
05.11.2012
Qwak
-> Ondry: Další kvalitní práce... 4 a jakej pocit z toho auta máš ty?.. jak to jede? nejede, brzrdí nebrzdí? .. jak podvozek sedí a tak?.. 6
Extreme Tyres