skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím všechny.
Takže, auto bylo pořízeno v roce 2006, kdy mělo najeto něco kolem 120 000 km a jsem jeho třetí majitel.
Je to 105L vyrobená v druhé polovině roku 1981, takže model 82'.
Přiznám se, bez mučení, že po prvním svezení jsem z tohoto auta moc nadšený nebyl. Výkon motoru, chování v zatáčkách a hlučnost mne moc neohromily, ale nedalo se nic dělat, jiné auto nebylo takže jsem i nadále sedlal tohoto dravce našich silnic. A jak už to tak bývá, člověk si zvykne prakticky na cokoliv, takže sem se po čase začal pídit jak se zbavit některých neřestí použité koncepce. Přišel ke slovu internet a bylo to jasné. Začal jsem nacházet různé rady a typy a chtěl je použít i na svém autě. A tak, ani nevím jak, se můj vztah k užovce naprosto změnil. Auto dostalo jméno Rosnička a pomalu ale jistě se stala členem rodiny.
Po menších opravách a úpravách věcí které se ,,podělaly“ přišel konečně taky na řadu propálený výfukový ventil a Rosnička najednou letěla jak raketa :D Seznam plánovaných úprav se začal rozrůstat a peníze z brigád putovaly jedním směrem. Pak jsem od kamaráda koupil Apolla, nazul je do Matadorů 165/70, a výsledek byl prostě výborný. Jednak vzhledově, ale taky z pohledu jízdních vlastností to byla doslova revoluce. Došlo ke zpřevodování do pomala a vůbec to nevadilo protože Rosnička začala být mnohem pružnější. A projíždění zatáček? Neuvěřitelné. Později ještě motor dostal mírně upravené sací potrubí a jiný výfuk, takže pracoval jestě o trošičku lépe. V interiéru přibyly sedačky s hlavovou opěrkou, samonavíjecí pásy a další drobnosti.
Pak přišla práce a ježdění po veteran-burzách a nakupování, nakupování, nakupování... Zároveň jsem objevoval historii úspěchů vozů Škoda na závodním poli. A pak jsem těmto vozům propadl, už nebylo cesty zpět. Moc by se mi líbilo udělat repliku okruhového speciálu 120L, který vodil Dr. Petr Samohýl, ale pokud se zásadně nezmění postoj české legislativy k upraveným autům, můžu jen snít. Zpátky k věci, jelikož rozsah úprav začal být nebezpečně dlouhý bylo mi jasné že musím pořídit druhé auto a Rosničku odstavit a pomalu na ní dělat...
Karoserie:
Až na drobné úpravy sériová. Vpředu lízátko alá Garde, světla čtyřoko, tunel pro odvod vzduchu od chladiče + výdech na kapotě (tunel je šroubovanej aby šel kdykoliv odstranit), zrcátka zn. Vitaloni z motorky, uložení předních tlumičů posunuté o 5cm výš + vzpěra mezi tlumiče, baterie přemístěna do kufru, karoserie doplněná dodatečnými sváry a výztužnými deskami, navařené patky pro ochranný rám. Barva zelená z palety Lamborghini.
Přední náprava:
-široká M (kompletně repasovaná)
-nápravnice vyztužená dodatečnými sváry
-spodní ramena vyztužená dle dokumentace L/A
-pružiny kratší a tvrdší, volná délka 220mm, tuhost 80kN, (od Honzy T#2)
-stabilizátor 20mm (od pana Svozila) + uložení ve tvrdých gumách (od Pemita)
-stabilizátor vypodložený 1cm podložkama
-tlumiče GAZ Shocks s nastavitelnou tuhostí (17.) + upravené horní uložení
-horní trubková ramena s nastavitelným odklonem (od Wlada)
Zadní náprava:
-vlečná M ze Škody 130,... (kompletně repasovaná)
-podélná ramena vyztužená dle dokumentace L/A
-šikmá ramena vyztužená dle dokumtace L/A
-podložky ve spoji ramen vyřezané z tvrdší gumy
-pružiny kyvkové
-domky pružin vlečkové
-tlumiče GAz Shocks s nastavitelnou tuhostí (22.)
Brzdy přední:
-čtyřpístové třmeny (Škoda) + 10mm rozpěrky pro montáž chlazených kotoučů
-kotouče chlazené 247x20mm
-náboje stočené na menší průměr a převrtané na rozteč 4x100
-destičky Ferodo DS2500
Brzdy zadní:
-ruční brzda hydraulická s válečkem zapojeným do série
-brzdový váleček OBP 15,8mm
-dvoupístové třmeny (Škoda)
-kotouče 245x10mm
-původní zadní náboje stočené a převrtané na 4x100 + středící podložka pro kotouč
-destičky Ferodo DS2500
Kola:
-disky BBS 6,5x14" ET30
-pneu Yokohama A539, rozměr 185/50 R14
Motor:
-základ felicie mpi 50kw po kompletní go
-hlava mpi, leštěné kanály slícované se sacím poturbím, snížená
-vačka 280/280, výrobce neznámý
-odlehčený setrvačník a řemenice + kompletní vyvážení spodku
-spojka Sachs
-karburátor 136 přetryskovaný
-sací potrubí slícované, převařená příruba
-převařená příčka pro jiný typ uložení…vše Bohouš Krejčí
-svody 4 do 1
-tlumič výfuku podélný typu AMK, DEMON Kolín
-zapalování normál kontaktní, rozdělovač bez podtlaku
-palivové čerpadlo Facet zapojené na relé Pierburg
-olejový chladič 8 řádků + redukce pod filtr s termostatem
(momentálně testuju karburátory Keihin z CBR 600F)
Převodovka:
-5 kvalt, sériové odstupňování
-přestavěná na SP 4,22
Interiér:
-oškrábaná vrstva ,,asfaltu" z podlah
-provařené držáky sedaček a spoje karoserie
-sériové koberce
-dobové sedáky MTX + tříbodové pásy OMP
-zadní sedačky odstraněné
-přístrojová deska ,,L"
-volant dobový, Kolínská nástrojárna
-zvýšená konzole ruční brzdy + zvýšená konzole řazení
-výplně dveří z PVC desek potažené folií s imitací karbonu
-šroubovaný ochranný rám (Fe), váha cca 36kg
-středový panel s ukazateli tlaku a teploty oleje, odpojovačem baterie, atd...
Postupem času budu přidávat nové fotky a popisky.
S pozdravem Ondra
Chtěl bych poděkovat panu Kopelentovi za karoserii i za další díly, které jsem od něho kupoval.
Dále chci poděkovat všem kteří mě podporují v mém bláznovství :) A hlavně Honzovi, který mi s autem moc pomáhá.
A ještě T.Kaletovi a jeho zaměstnancům z lakovny za dobře odvedenou práci.
A na závěr slova klasika... ,,Dalekát' cesta má! Marné volání!"
Takže, auto bylo pořízeno v roce 2006, kdy mělo najeto něco kolem 120 000 km a jsem jeho třetí majitel.
Je to 105L vyrobená v druhé polovině roku 1981, takže model 82'.
Přiznám se, bez mučení, že po prvním svezení jsem z tohoto auta moc nadšený nebyl. Výkon motoru, chování v zatáčkách a hlučnost mne moc neohromily, ale nedalo se nic dělat, jiné auto nebylo takže jsem i nadále sedlal tohoto dravce našich silnic. A jak už to tak bývá, člověk si zvykne prakticky na cokoliv, takže sem se po čase začal pídit jak se zbavit některých neřestí použité koncepce. Přišel ke slovu internet a bylo to jasné. Začal jsem nacházet různé rady a typy a chtěl je použít i na svém autě. A tak, ani nevím jak, se můj vztah k užovce naprosto změnil. Auto dostalo jméno Rosnička a pomalu ale jistě se stala členem rodiny.
Po menších opravách a úpravách věcí které se ,,podělaly“ přišel konečně taky na řadu propálený výfukový ventil a Rosnička najednou letěla jak raketa :D Seznam plánovaných úprav se začal rozrůstat a peníze z brigád putovaly jedním směrem. Pak jsem od kamaráda koupil Apolla, nazul je do Matadorů 165/70, a výsledek byl prostě výborný. Jednak vzhledově, ale taky z pohledu jízdních vlastností to byla doslova revoluce. Došlo ke zpřevodování do pomala a vůbec to nevadilo protože Rosnička začala být mnohem pružnější. A projíždění zatáček? Neuvěřitelné. Později ještě motor dostal mírně upravené sací potrubí a jiný výfuk, takže pracoval jestě o trošičku lépe. V interiéru přibyly sedačky s hlavovou opěrkou, samonavíjecí pásy a další drobnosti.
Pak přišla práce a ježdění po veteran-burzách a nakupování, nakupování, nakupování... Zároveň jsem objevoval historii úspěchů vozů Škoda na závodním poli. A pak jsem těmto vozům propadl, už nebylo cesty zpět. Moc by se mi líbilo udělat repliku okruhového speciálu 120L, který vodil Dr. Petr Samohýl, ale pokud se zásadně nezmění postoj české legislativy k upraveným autům, můžu jen snít. Zpátky k věci, jelikož rozsah úprav začal být nebezpečně dlouhý bylo mi jasné že musím pořídit druhé auto a Rosničku odstavit a pomalu na ní dělat...
Karoserie:
Až na drobné úpravy sériová. Vpředu lízátko alá Garde, světla čtyřoko, tunel pro odvod vzduchu od chladiče + výdech na kapotě (tunel je šroubovanej aby šel kdykoliv odstranit), zrcátka zn. Vitaloni z motorky, uložení předních tlumičů posunuté o 5cm výš + vzpěra mezi tlumiče, baterie přemístěna do kufru, karoserie doplněná dodatečnými sváry a výztužnými deskami, navařené patky pro ochranný rám. Barva zelená z palety Lamborghini.
Přední náprava:
-široká M (kompletně repasovaná)
-nápravnice vyztužená dodatečnými sváry
-spodní ramena vyztužená dle dokumentace L/A
-pružiny kratší a tvrdší, volná délka 220mm, tuhost 80kN, (od Honzy T#2)
-stabilizátor 20mm (od pana Svozila) + uložení ve tvrdých gumách (od Pemita)
-stabilizátor vypodložený 1cm podložkama
-tlumiče GAZ Shocks s nastavitelnou tuhostí (17.) + upravené horní uložení
-horní trubková ramena s nastavitelným odklonem (od Wlada)
Zadní náprava:
-vlečná M ze Škody 130,... (kompletně repasovaná)
-podélná ramena vyztužená dle dokumentace L/A
-šikmá ramena vyztužená dle dokumtace L/A
-podložky ve spoji ramen vyřezané z tvrdší gumy
-pružiny kyvkové
-domky pružin vlečkové
-tlumiče GAz Shocks s nastavitelnou tuhostí (22.)
Brzdy přední:
-čtyřpístové třmeny (Škoda) + 10mm rozpěrky pro montáž chlazených kotoučů
-kotouče chlazené 247x20mm
-náboje stočené na menší průměr a převrtané na rozteč 4x100
-destičky Ferodo DS2500
Brzdy zadní:
-ruční brzda hydraulická s válečkem zapojeným do série
-brzdový váleček OBP 15,8mm
-dvoupístové třmeny (Škoda)
-kotouče 245x10mm
-původní zadní náboje stočené a převrtané na 4x100 + středící podložka pro kotouč
-destičky Ferodo DS2500
Kola:
-disky BBS 6,5x14" ET30
-pneu Yokohama A539, rozměr 185/50 R14
Motor:
-základ felicie mpi 50kw po kompletní go
-hlava mpi, leštěné kanály slícované se sacím poturbím, snížená
-vačka 280/280, výrobce neznámý
-odlehčený setrvačník a řemenice + kompletní vyvážení spodku
-spojka Sachs
-karburátor 136 přetryskovaný
-sací potrubí slícované, převařená příruba
-převařená příčka pro jiný typ uložení…vše Bohouš Krejčí
-svody 4 do 1
-tlumič výfuku podélný typu AMK, DEMON Kolín
-zapalování normál kontaktní, rozdělovač bez podtlaku
-palivové čerpadlo Facet zapojené na relé Pierburg
-olejový chladič 8 řádků + redukce pod filtr s termostatem
(momentálně testuju karburátory Keihin z CBR 600F)
Převodovka:
-5 kvalt, sériové odstupňování
-přestavěná na SP 4,22
Interiér:
-oškrábaná vrstva ,,asfaltu" z podlah
-provařené držáky sedaček a spoje karoserie
-sériové koberce
-dobové sedáky MTX + tříbodové pásy OMP
-zadní sedačky odstraněné
-přístrojová deska ,,L"
-volant dobový, Kolínská nástrojárna
-zvýšená konzole ruční brzdy + zvýšená konzole řazení
-výplně dveří z PVC desek potažené folií s imitací karbonu
-šroubovaný ochranný rám (Fe), váha cca 36kg
-středový panel s ukazateli tlaku a teploty oleje, odpojovačem baterie, atd...
Postupem času budu přidávat nové fotky a popisky.
S pozdravem Ondra
Chtěl bych poděkovat panu Kopelentovi za karoserii i za další díly, které jsem od něho kupoval.
Dále chci poděkovat všem kteří mě podporují v mém bláznovství :) A hlavně Honzovi, který mi s autem moc pomáhá.
A ještě T.Kaletovi a jeho zaměstnancům z lakovny za dobře odvedenou práci.
A na závěr slova klasika... ,,Dalekát' cesta má! Marné volání!"
Ondry / Rosnička - komentáře:
17:49:21
18.03.2013
18.03.2013
Eidy
-> Ondry: Kdo ti dělal ten rám, kdy a za kolik? Přemýšlím o něčem podobném. Nechce se mi rozebírat celý auto kvůli rámu a tohle by bylo fajn.
16:51:07
18.03.2013
18.03.2013
sikula
-> Ondry: Je to něco úplně jiného, myslím si že Víme
00:54:17
18.03.2013
18.03.2013
Ondry
-> sikula: Jo jo, nafotím to asi tenhle týden, konečně to vypadá že se počasí umoudří. Jinak po těch pěti kilometrech to mám zas...ý jak jetel :( Ale je moc pěkný zase se po zimně svézt v takovým autě kde ti do řízení nic nekecá a není to ,,přeposilovanej předohrab"
17:40:01
15.03.2013
15.03.2013
sikula
-> Ondry: Tak to je fain, budeš muset dát foto jsi najel víc než já:-) já cca 300metrů, na těch 15ckách je to koza, ale aspon budu moc na něčem na autodrom..
17:52:24
04.03.2013
04.03.2013
Ondry
Tak, dneska jsem vyndal podložky co jsem měl pod domkama pružin, takže zadek mám cca o 2cm níž. Určitě to tomu prospělo.
A najel jsem prvních 5 letošních kilometrů.
A najel jsem prvních 5 letošních kilometrů.
13:58:26
02.03.2013
02.03.2013
Ondry
Jo jo, přesně tak nikdy nikdo neví co bude.
Víka zatím na převodovku dávat nebudu, ale chleba to nežere takže budou čekat v regálu až na ně příjde řada.
Víka zatím na převodovku dávat nebudu, ale chleba to nežere takže budou čekat v regálu až na ně příjde řada.
12:23:38
01.03.2013
01.03.2013
Toušík
-> djmaso: Jo ale myslím že u seriové převodovky splní účel Al víka. Ale tak nikdy nikdo neví co bude ne :)
08:50:04
01.03.2013
01.03.2013
djmaso
-> vhml: ale asi to bude jistota taková ta 100%centka ne?
08:04:33
01.03.2013
01.03.2013
vhml
-> djmaso: bez turba, špéry nebo hewlandu je to ale zanedbatelné. Resp. to není nic co by bylo absolutně nezbytné.
07:32:49
01.03.2013
01.03.2013
djmaso
-> Toušík: není to zbytečnost , jedná se o to že Al materiál se vymačká, přitom železo ne = vymačkání vík diferáku = změna vůle diferáku = oholení stálého převodu
07:22:41
01.03.2013
01.03.2013
Toušík
Ahoj jen takovej dotaz k čemu jsou dobré ty ocelové víka? To je spíš pokud by byla špéra a hewland ne? Takhle je to jen zbytečná hmotnost.
21:22:07
25.02.2013
25.02.2013
Lukas1989
-> Ondry: Luxusne autíčko
15:42:22
12.02.2013
12.02.2013
Ondry
-> tunerlada: -> KKSkoda: Díky snažím se, hele ty kónický trubky jsou dělaný na centru a kupoval jsem je od zdejšího člena upír 130.
21:28:04
11.02.2013
11.02.2013
KKSkoda
nádherná užovka jak jsi dělal to sání (myslim tu kónickou část), to je dělané na soustruhu nebo stáčené z plechu? dík
20:41:45
08.02.2013
08.02.2013
tunerlada
ten střeďák se poved :)
15:49:03
08.02.2013
08.02.2013
Ondry
Díky kluci, všecko bude protože to je všechno čerstvě složený, tak ještě čekám jak si to sedne, ale určitě bych šel ještě minimálně o 3 cm níž. V zádu vyhážu podložky co mám pod domkama a na předku mám na pružinách mrtvý závity...
08:29:29
08.02.2013
08.02.2013
Kurier Grobar
-> Pavel P@nkáč: znížiť? tak podľa toho na čo to bude používať. Keď ako ja tak TREBA ZNÍŽIŤ
23:15:42
07.02.2013
07.02.2013
Joki
Nádherná
21:49:59
07.02.2013
07.02.2013
Pavel P@nkáč
moc pekny auto akorat by to chtelo trochu snizit a kola me k tomu taky moc nejdou:(
16:06:47
07.02.2013
07.02.2013
pitrs-84@
prosim te,poplacej se po rameni a hned na to po játrech krasny auto