skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní info
Škoda 105S, rok výroby 1983, prodána 1.6.1983 v Bílé labuti. Barva originál oranžová základní dle techničáku, v reálu zlatý okr 6512.
Auto je po druhém majiteli, ale bylo v jedné rodině, paní auto zdědila po manželovi.
Karoserie
- Stav celkově ok, vyvařeny pouze přední podběhy. Dávám to postupně do kupy. Srovnány nárazníky, a dovařeny úchyty do blatníků, bez dalších následku. Tj chrom je ok. Nově vyvařeny prahy od kachníka.
- Při lakování se nám to trošku zvrhlo a nakonec jsme olakovali téměř celé auto krom střechy a přední kapoty. Vše původní odstín 6512 zlatý okr, původní díly doleštěny a rozdíl je minimální, je to znát akorát na přechodu na C sloupku jinak pohoda
Pohon
- motor originál, po GO je znovu KO, takže další GO a pořádně :-)
- přestavba do původního bloku
- hlava Š 120 upravená (ventily Fabie, tvrzená sedla, snížená, slícované potrubí, klaviatura LS), vložky a písty Š 120 (stočené), klika vyvážená se setrvákem, spojka 190mm Sachs, vačka Favo 136, nové rozvody, altík 55Ah, karburátor Lekr.
- převodovka původní vzala za své, už je tam jiná ok. V přípravě 4q 3,9 převod.
Podvozek
- nápravy - přední po GO, úzké, nové tlumiče PAL.
- brzdy- přední po GO, zadek poskládán z nových dílů
- kola - zimní plecháče opískovány a nalakovány grafitovou metlou ze vzorníku Audi, pneu 165/80 R13 Debica Frigo
- letní zlaté kříže R13 7J s pneu Nexen
Plány oprav a úprav
- celkově dát auto do kupy, aby bylo v pořádku a zaskladnit někde pod střechou na lepší časy, teď už se ho nevyplatí prodávat
- Kayaby a možná nižší péra a na zadek široké poloosy
- v interiéru- dokopat se a zapojit cyklovač, teď tam je akorat na ozdobu :-(
- do interieru vylepit akustickou izolací a dodělat koberce, teď tam jsou jen plastové vložky
- z venku mám nachystané lízátko jen ho nalakovat.
Co dodat? Je to moje první vlastní auto, takže z něj mám velkou radost a chybky přehlížím. Snad jí moc nezhuntuju :-)
Úpravy
- exteriér
trošku upravený chrom zrcátka, v grafito-chromové podobě
- interier
fialové sedačky z Rapida
ipury na dveřích
volant 4 ramenný
návlek na řadící páku s vrtanou trubkou a kastlíkem
Škoda 105S, rok výroby 1983, prodána 1.6.1983 v Bílé labuti. Barva originál oranžová základní dle techničáku, v reálu zlatý okr 6512.
Auto je po druhém majiteli, ale bylo v jedné rodině, paní auto zdědila po manželovi.
Karoserie
- Stav celkově ok, vyvařeny pouze přední podběhy. Dávám to postupně do kupy. Srovnány nárazníky, a dovařeny úchyty do blatníků, bez dalších následku. Tj chrom je ok. Nově vyvařeny prahy od kachníka.
- Při lakování se nám to trošku zvrhlo a nakonec jsme olakovali téměř celé auto krom střechy a přední kapoty. Vše původní odstín 6512 zlatý okr, původní díly doleštěny a rozdíl je minimální, je to znát akorát na přechodu na C sloupku jinak pohoda
Pohon
- motor originál, po GO je znovu KO, takže další GO a pořádně :-)
- přestavba do původního bloku
- hlava Š 120 upravená (ventily Fabie, tvrzená sedla, snížená, slícované potrubí, klaviatura LS), vložky a písty Š 120 (stočené), klika vyvážená se setrvákem, spojka 190mm Sachs, vačka Favo 136, nové rozvody, altík 55Ah, karburátor Lekr.
- převodovka původní vzala za své, už je tam jiná ok. V přípravě 4q 3,9 převod.
Podvozek
- nápravy - přední po GO, úzké, nové tlumiče PAL.
- brzdy- přední po GO, zadek poskládán z nových dílů
- kola - zimní plecháče opískovány a nalakovány grafitovou metlou ze vzorníku Audi, pneu 165/80 R13 Debica Frigo
- letní zlaté kříže R13 7J s pneu Nexen
Plány oprav a úprav
- celkově dát auto do kupy, aby bylo v pořádku a zaskladnit někde pod střechou na lepší časy, teď už se ho nevyplatí prodávat
- Kayaby a možná nižší péra a na zadek široké poloosy
- v interiéru- dokopat se a zapojit cyklovač, teď tam je akorat na ozdobu :-(
- do interieru vylepit akustickou izolací a dodělat koberce, teď tam jsou jen plastové vložky
- z venku mám nachystané lízátko jen ho nalakovat.
Co dodat? Je to moje první vlastní auto, takže z něj mám velkou radost a chybky přehlížím. Snad jí moc nezhuntuju :-)
Úpravy
- exteriér
trošku upravený chrom zrcátka, v grafito-chromové podobě
- interier
fialové sedačky z Rapida
ipury na dveřích
volant 4 ramenný
návlek na řadící páku s vrtanou trubkou a kastlíkem
GIM / 105S - komentáře:
já mám v druhým autě světlý sedačky a čistím je obyčejným čističem na koberce (namočit, nechat uschnout a vyluxovat) a funguje to úplně parádně...
-> gim: ty fotky jsou moc malý.
-> Majkl: pokud mas moznost zkusil bych to mokrym vysavacem, ten by s tim moh neco udelat...
-> gim: ja to dneska delal taky vanishem na ty koberce a nepustilo to temer vubec, navic ty cerny co mam maji ty bile prouzky, a ty jsou dost nachylny k mechanickymu poskozeni, takze nejaky srhnuti nepripada v uvahu. Premyslel jsem to dat normalne do cistirny.. nevim jak jinak
-> Vilda: diky, taky se mi libej ;-)
-> Majkl: drbal jsem to vanishem na koberce a calouneni. Ale ne podle navodu jen namocit a vyluxovat. Normalka sem to na tvrdo drhnul kartacem a ten vanish naredenej vodou. Byly dost festovne spinavy, a vsechno to taky nepovolilo :-(
-> Majkl: drbal jsem to vanishem na koberce a calouneni. Ale ne podle navodu jen namocit a vyluxovat. Normalka sem to na tvrdo drhnul kartacem a ten vanish naredenej vodou. Byly dost festovne spinavy, a vsechno to taky nepovolilo :-(
-> gim: cim to cistis ty sedaky?
Ty sedačky vypadaj moc pěkně

-> klokan: diky, na sedacky si zatim nikdo nestezoval, zas tak casto tam lidi nevozim, ale jak sem psal zadny poznamky na jejich adresu nebyly :-) jen bracha obcas remca, ale ten remca i ve vetsich autech :-D
Jinak stk uz je a pokracujeme v krasojizde.
Jinak stk uz je a pokracujeme v krasojizde.
Mas ju peknu . Pocuj a tie zadne sedacky z Rapida su dobre len ked mne do auta vzadu nastupuju ludia tak to si vypocujem take veci ze as co sa tyka nastupovania ale ja ich mam v pazi ja tam totiz nesadam . Ty to mas podobne alebo je to v pohode ?
chystame auti na stk, sem na to zvedavej :-/
-> gim: Pekny, vypada to hned lip v aute

dneska sem si privezl sedacky z raplika, a dve hodiny usilovne drhnul, a docela prokoukli jeste chvilku a nebudou mit chybicku ;-)
Trošku jsem zaktualizoval popis :-) a přidal fotošku z výměny lamely. Jinak lamela byla total KO, krizové minimum je 7mm, ta z auta měla jen 5,5mm, byla sjetá až na nejty, ale zase je zajímavý, že neklouzala. Pro ilustraci foto
taak zitra se ke me auti vrati. Menily se krouzky, melo by to byt ok. Hlava byla teda nejspis v poradku. Behem vikendu budem menit spojku a doladime ty ostatni veci na ktery se jeste nedostalo. Uz se tesim :-) po vikendu soupnu dalsi fotosky a napisu jak to bylo presne, bohuzel sem s tim chlapem nemluvil tak to vim jen zprostredkovane.
taak zitra se ke me auti vrati. Menily se krouzky, melo by to byt ok. Hlava byla teda nejspis v poradku. Behem vikendu budem menit spojku a doladime ty ostatni veci na ktery se jeste nedostalo. Uz se tesim :-)
-> Labros: vid do ted lituju ze bydlim v praze, pardubky byly s kopeckama zlaty ;-)
-> Labros: ziju a to je hlavni
a byl v riti brzdovej valec - novej :))

-> Pavel P.:
to víš turbo je turbo 

