skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní info
Škoda 105S, rok výroby 1983, prodána 1.6.1983 v Bílé labuti. Barva originál oranžová základní dle techničáku, v reálu zlatý okr 6512.
Auto je po druhém majiteli, ale bylo v jedné rodině, paní auto zdědila po manželovi.
Karoserie
- Stav celkově ok, vyvařeny pouze přední podběhy. Dávám to postupně do kupy. Srovnány nárazníky, a dovařeny úchyty do blatníků, bez dalších následku. Tj chrom je ok. Nově vyvařeny prahy od kachníka.
- Při lakování se nám to trošku zvrhlo a nakonec jsme olakovali téměř celé auto krom střechy a přední kapoty. Vše původní odstín 6512 zlatý okr, původní díly doleštěny a rozdíl je minimální, je to znát akorát na přechodu na C sloupku jinak pohoda
Pohon
- motor originál, po GO je znovu KO, takže další GO a pořádně :-)
- přestavba do původního bloku
- hlava Š 120 upravená (ventily Fabie, tvrzená sedla, snížená, slícované potrubí, klaviatura LS), vložky a písty Š 120 (stočené), klika vyvážená se setrvákem, spojka 190mm Sachs, vačka Favo 136, nové rozvody, altík 55Ah, karburátor Lekr.
- převodovka původní vzala za své, už je tam jiná ok. V přípravě 4q 3,9 převod.
Podvozek
- nápravy - přední po GO, úzké, nové tlumiče PAL.
- brzdy- přední po GO, zadek poskládán z nových dílů
- kola - zimní plecháče opískovány a nalakovány grafitovou metlou ze vzorníku Audi, pneu 165/80 R13 Debica Frigo
- letní zlaté kříže R13 7J s pneu Nexen
Plány oprav a úprav
- celkově dát auto do kupy, aby bylo v pořádku a zaskladnit někde pod střechou na lepší časy, teď už se ho nevyplatí prodávat
- Kayaby a možná nižší péra a na zadek široké poloosy
- v interiéru- dokopat se a zapojit cyklovač, teď tam je akorat na ozdobu :-(
- do interieru vylepit akustickou izolací a dodělat koberce, teď tam jsou jen plastové vložky
- z venku mám nachystané lízátko jen ho nalakovat.
Co dodat? Je to moje první vlastní auto, takže z něj mám velkou radost a chybky přehlížím. Snad jí moc nezhuntuju :-)
Úpravy
- exteriér
trošku upravený chrom zrcátka, v grafito-chromové podobě
- interier
fialové sedačky z Rapida
ipury na dveřích
volant 4 ramenný
návlek na řadící páku s vrtanou trubkou a kastlíkem
Škoda 105S, rok výroby 1983, prodána 1.6.1983 v Bílé labuti. Barva originál oranžová základní dle techničáku, v reálu zlatý okr 6512.
Auto je po druhém majiteli, ale bylo v jedné rodině, paní auto zdědila po manželovi.
Karoserie
- Stav celkově ok, vyvařeny pouze přední podběhy. Dávám to postupně do kupy. Srovnány nárazníky, a dovařeny úchyty do blatníků, bez dalších následku. Tj chrom je ok. Nově vyvařeny prahy od kachníka.
- Při lakování se nám to trošku zvrhlo a nakonec jsme olakovali téměř celé auto krom střechy a přední kapoty. Vše původní odstín 6512 zlatý okr, původní díly doleštěny a rozdíl je minimální, je to znát akorát na přechodu na C sloupku jinak pohoda
Pohon
- motor originál, po GO je znovu KO, takže další GO a pořádně :-)
- přestavba do původního bloku
- hlava Š 120 upravená (ventily Fabie, tvrzená sedla, snížená, slícované potrubí, klaviatura LS), vložky a písty Š 120 (stočené), klika vyvážená se setrvákem, spojka 190mm Sachs, vačka Favo 136, nové rozvody, altík 55Ah, karburátor Lekr.
- převodovka původní vzala za své, už je tam jiná ok. V přípravě 4q 3,9 převod.
Podvozek
- nápravy - přední po GO, úzké, nové tlumiče PAL.
- brzdy- přední po GO, zadek poskládán z nových dílů
- kola - zimní plecháče opískovány a nalakovány grafitovou metlou ze vzorníku Audi, pneu 165/80 R13 Debica Frigo
- letní zlaté kříže R13 7J s pneu Nexen
Plány oprav a úprav
- celkově dát auto do kupy, aby bylo v pořádku a zaskladnit někde pod střechou na lepší časy, teď už se ho nevyplatí prodávat
- Kayaby a možná nižší péra a na zadek široké poloosy
- v interiéru- dokopat se a zapojit cyklovač, teď tam je akorat na ozdobu :-(
- do interieru vylepit akustickou izolací a dodělat koberce, teď tam jsou jen plastové vložky
- z venku mám nachystané lízátko jen ho nalakovat.
Co dodat? Je to moje první vlastní auto, takže z něj mám velkou radost a chybky přehlížím. Snad jí moc nezhuntuju :-)
Úpravy
- exteriér
trošku upravený chrom zrcátka, v grafito-chromové podobě
- interier
fialové sedačky z Rapida
ipury na dveřích
volant 4 ramenný
návlek na řadící páku s vrtanou trubkou a kastlíkem
GIM / 105S - komentáře:
-> Labros: njn co se da delat resit to nebudu. Jinak nasledkem toho, ze sem menil tu hadici se mi podarilo nacit zterelou tenkou propojujici hadicku co spojuje hadice topeni a opet mi vytekla chladici kapalina :-/ takze jestli tam mam fridexu 1/10 tak je to moc. Snad uz nic nevytece, temer vsude novy pasky tak to snad bude ok.
-> gim: to je šílený, to jsou lidi co jim na ničem nezáleží, to s tím zapomenutým olejem věřím, on to jeden převezme, řekne ok dáme ho tam, řekne to druhýmu, prej že má v kufru nějakej olej, tomu to de už druhým uchem ven, ani je nenapadne že normální člověk myslí při výměně převodovky i na olej. No neomlouvám, jsou to fušeři. Nejhorší z toho je, že jsou schopni odevzdat auto, který je vlastně jejich vinou nepojízdný (prořízlá hadice).
Můžu doporučit akorát servis Sprint na Stodůlkách, kde jsem si nechával dělat pár věcí, vždycky to udělali dobře a dali tam všechen materiál, co jsem přivezl. Akorát teda z flašky brzdovky jim nějak nic nezbylo při výměně trubičky na fáčku, ale to už asi jinde lepší nebude. V Brně jsem zase při výměně nádrže neprozřetelně nahlásil, že palivoměr je na nule. Samozřejmě při převzetí auto nešlo ani nastartovat, protože nula je přece nula. Že by tam mělo být ještě cca.10 litrů rezervy, to je vedlejší. a mám poučení pro příště.
Můžu doporučit akorát servis Sprint na Stodůlkách, kde jsem si nechával dělat pár věcí, vždycky to udělali dobře a dali tam všechen materiál, co jsem přivezl. Akorát teda z flašky brzdovky jim nějak nic nezbylo při výměně trubičky na fáčku, ale to už asi jinde lepší nebude. V Brně jsem zase při výměně nádrže neprozřetelně nahlásil, že palivoměr je na nule. Samozřejmě při převzetí auto nešlo ani nastartovat, protože nula je přece nula. Že by tam mělo být ještě cca.10 litrů rezervy, to je vedlejší. a mám poučení pro příště.
nevim co stim tam ty mamlasi delali ale byla prorizla hadice od topeni k vodni pumpe takze mi krasne vytekl fridex za 200,- mam stochuti jim to omlatit o hlavu. Autoservis perun na ceskobrodsky nedoporucuju. Nejenze si nauctovali olej do prevodovky 360,- a ja jim jeste vyslovne rikal ze u ostatnich dilu co sem jim daval sou 2 moje flasky. Kterejch si udajne nevsimli ikdyz z tech tasek vyndavali vsechno ostatni. Zohejbali mi predni celo a ze to tak bylo, no proste na pest
-> Labros: njn tezky udel skodovkare ;-)
-> gim: koukám, samý peripetie s touhle škodovkou, co...
převodovka je tam kde ma být a funguje tak jak má :-) akorát mi teče hadice topení, když jsem tam dodávál další pásku tak sem si hezky popálil ruku :-( a stejnak to nepomohlo... něco s tim vyvedu
-> gim: no aha, ale stejně vypadá pěkně
, já zas musim měnit snad všecky dveře 


-> VeTëV: kusuj
-> gim: vyhod to 

-> Karlos (WIO46): to by byl, akorat by se musela dat do kupy cela kastle, ne ze by byla cela orezla, ale je je prakticky vsude pobouchana, neni dil, kterej by nebyl nejak dloubnutej, a horsi je ze to je kolikrat v hranach prolisu a tak podobne takze to ani nepude opravit ale novej dil.
Ano to je dobře, téhle by byla škoda jí zku..it, takže vratné úpravy jsou dobrá volba, ale veterán by to byl krásný 

-> Karlos (WIO46): diky, ma spoustu chyb ktery nejsou na fotkach videt ale jinak je celkem ok ;-) a sedacky mam schovany na pude tak je snad nesezerou mysi :-D vsechno co tam pude bude vratna uprava...
Tohle auto je fakt krásný, ty chromy
, podobnýho stavu bych rád docílil, až na ten vnitřek, doufám že origo si schováváš, a hned až to bude možný tak šup na veterána

-> belcanto: jen z fotek a urcitejch uhlu :-D
-> gim: Krásná 

nahazel jsem novy fotky, tak snad se budou libit.
-> VeTëV: taky reseni :-D
-> VeTëV: taky reseni :-D
-> gim: aha, tak to je blbý.
-> VeTëV:
nebo potahy z tesca že 


-> gim: hod na to deku a ms po skvrne 

-> Labros: neco stim udelam, ale az prijedu z dovolenky :-) vono to funguje ale nesmis tam mit mastnou spinu, ktera tem je x let :-/ na sedacky v druhym aute to funguje, ale tyhle byly fakt hodne spinavy. Normalni spina povolila, ale bylo tam mastny kolo, ktery se sice zmensilo, ale nezmizelo a to sem ho delal asi 5x