![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Původně byla tato karta věnována Rudolfovi - červenému Fromanovi 136B z roku 1994, který nás po 100 000 ujetých kiometrech (180 000 celkem) musel opustit (dvě děti, bezpečnost, pohodlnost, znáte to...), jeho nástupce nestojí ani za řeč, ale dobré je, že se uvolnilo místo tady v kartě, takže ji budou sdílet dvě mé starší vrány. Začneme chronologicky, tedy u
Aprílie - Aprílie je klasická stejšna 1202 STW vyrobená v roce 1966, o její minulosti toho není mnoho známo, ani techničáku v tomto ohledu moc nedůvěřuji, každopádně jeden ptáček povídal, že patřila kdysi do vozového parku Krušovického Krále (https://www.youtube.com/w atch?v=Auw2Ayg-dHw). Zda je to pravda, už asi nikdo nikdy nepoví, ani samotný král, protože král je mrtev. Co je na ní zajímavé? Mnoho ne, byla opakovaně terčem českých kutilů, kteří přidali fanfáry, spoustu nových tlačítek, které nikam nevedou, a jednoho nepovedeného kitovacího útoku a pokusu o vyvaření (těžko říct, v jakém pořadí). Takže hlavní devizou zůstává řazení pod volantem a tedy krásná přední lavice, na kterou se vejde spousta lidí, jinak nic nefunguje - nejezdí, nebrzdí, nezatáčí - takto jsem ji koupil od původního vlastníka, který rozjel pokus o renovaci a následně ji zanechal napospas slunci, dešti a vosám. Na 1. dubna jsem ji koupil (Chápete? Proto Aprilie) a převezl pod střechu, kde si ještě nějakou dobu počká na rozborku, pískování a dořešení chybějících dílů.
Co by Aprílie od vás potřebovala?
těsnění předního a zadního skla
vzduchové hadice topení
lištu pod nápis Škoda na přední kapotu
levý blatník pod 2000,-
přední nárazník
poklice
Emílie - je stovečka z roku 1971, je překvapivě zachovalá a v původním stavu, za totality ji přednostně kupovala paní, aby mohla vozit svého smrtelně nemocného manžela do nemocnice, když ji od úřadů konečně obdržela, tak již boužel nebylo koho vozit, tak ji prodala jistému leteckému mechanikovi, který ji vlastnil až donedávna, kdy ji od něj koupil jistý mladý sympatický Aviatik a následně ji přeprodal mně v již drobně poopraveném (ale zároveň pochroumaném) stavu. Auto se odlišuje od původního stavu především blatníky, které byly měněné za novoypové, v plánu je jejich předělání na hrdlo ve znaku. Chybí komplet přední chromy, rakvička, fousky atd. Po dovezení domů jsem zjistil, že ventildekl je plný mazlavé emulze (tolik jsem jí opravdu v životě neviděl) a že v čepu předního kola je až přílišná vůle.
Co by Emilka od vás potřebovala?
Pěkný volant, jinak všechno máme.
Aprílie - Aprílie je klasická stejšna 1202 STW vyrobená v roce 1966, o její minulosti toho není mnoho známo, ani techničáku v tomto ohledu moc nedůvěřuji, každopádně jeden ptáček povídal, že patřila kdysi do vozového parku Krušovického Krále (https://www.youtube.com/w atch?v=Auw2Ayg-dHw). Zda je to pravda, už asi nikdo nikdy nepoví, ani samotný král, protože král je mrtev. Co je na ní zajímavé? Mnoho ne, byla opakovaně terčem českých kutilů, kteří přidali fanfáry, spoustu nových tlačítek, které nikam nevedou, a jednoho nepovedeného kitovacího útoku a pokusu o vyvaření (těžko říct, v jakém pořadí). Takže hlavní devizou zůstává řazení pod volantem a tedy krásná přední lavice, na kterou se vejde spousta lidí, jinak nic nefunguje - nejezdí, nebrzdí, nezatáčí - takto jsem ji koupil od původního vlastníka, který rozjel pokus o renovaci a následně ji zanechal napospas slunci, dešti a vosám. Na 1. dubna jsem ji koupil (Chápete? Proto Aprilie) a převezl pod střechu, kde si ještě nějakou dobu počká na rozborku, pískování a dořešení chybějících dílů.
Co by Aprílie od vás potřebovala?
těsnění předního a zadního skla
vzduchové hadice topení
lištu pod nápis Škoda na přední kapotu
levý blatník pod 2000,-
přední nárazník
poklice
Emílie - je stovečka z roku 1971, je překvapivě zachovalá a v původním stavu, za totality ji přednostně kupovala paní, aby mohla vozit svého smrtelně nemocného manžela do nemocnice, když ji od úřadů konečně obdržela, tak již boužel nebylo koho vozit, tak ji prodala jistému leteckému mechanikovi, který ji vlastnil až donedávna, kdy ji od něj koupil jistý mladý sympatický Aviatik a následně ji přeprodal mně v již drobně poopraveném (ale zároveň pochroumaném) stavu. Auto se odlišuje od původního stavu především blatníky, které byly měněné za novoypové, v plánu je jejich předělání na hrdlo ve znaku. Chybí komplet přední chromy, rakvička, fousky atd. Po dovezení domů jsem zjistil, že ventildekl je plný mazlavé emulze (tolik jsem jí opravdu v životě neviděl) a že v čepu předního kola je až přílišná vůle.
Co by Emilka od vás potřebovala?
Pěkný volant, jinak všechno máme.
Emílie Aprilie - komentáře:
-> MisakusX: No hlavně by měla mít dvacka úzké řidítka bez rychlopalu. A taky si nejsem jist jestli se dělala v téhle červené jako velké moto nebo jako 05. A taky bych řekl že původní barva tohohle kousku je na zadní vidlici ta modrozelená či co to jest :) Ale co se ti nelíbí na sedle netuším![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MisakusX: rovné ridítka hlavne ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin: Nojo, pochopil jsem podle sedla, jinak se ve Fichtlících extra nevyznám, na ně takový purista nejsem - co je ještě nepůvodní?
Tehdy to měl být hlavně pěkný a lesklý dar ke kulatinám, ten účel splnil, ale na uvedení do původního stavu si asi bohužel ambice nikdo nedělal.
Tehdy to měl být hlavně pěkný a lesklý dar ke kulatinám, ten účel splnil, ale na uvedení do původního stavu si asi bohužel ambice nikdo nedělal.
-> MisakusX: Rekonstrukce do původního stavu to zrovna moc nebyla
Ale jinak pekná..
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Tak byla dokoupena do stáje jedna jednostopka ... respektive pořízena byla už před sedmi lety, ale chudinka čekal, čekala, čekala, až vykradli vedlejší garáž a musela se z bezpečnostních důvodů stěhovat na neznámou a přísně utajenou lokaci. Ročník 1970, verze Jawa 50/20, po rekonstrukci...
Zrovna komunikuji s jedním milým Virťákem, který by ji mohl zapadlou kdesi v tajuplném šuplíku najít, tak uvidíme, jinak zkusím Ládika Ladiče, díky za doporučení, mail na něj mám...
-> MisakusX: Jo to je formička (chvíli jsem si i myslel, že to je ze sádry). Na výroby bych se vybodl a zkusil oslovit staré prvomodelové matadory. Výska toho měl kdysi ranec a Láďoj Ladičoj jsem tuším tuhle šipku snad i daroval. Dokonce si nejsem jist, zda jsem to nezahlídl v Tuhaňi na burze...
Zatím jsem s formou nic nedělal, stále doufám, že se mi podaří sehnat originál, pokud budu dělat kopii, tak ještě ani nejsem rozhodnutý, jakou metodu zvolím, přemýšlím o pryskyřici, ale spíše o vytlačení kopytem do plexi...
-> MisakusX: Barva mi přijde nějaká nepatřičná, tak jsem čekal, že ji někdo omaloval a teď je naložená v c6000, ale už asi myslím moc daleko :D.
Přesně tak, je to ona, jen teda nevím, co myslíš odlakováním :)
-> MisakusX: šipka na PP blatník a pokus o odlakování?
Má tam SEDRa od minulého vlastníka a dvojité svody místo jednoduchých (i s výfukem), tenhle dvojkomorový karbec tam samosebou nepatří, půjde na poličku. I když to s ním jezdí velice dobře, vrátím se k originálu...
-> MisakusX: nemá Emílie na stovku nějakej jinej karbec?
Tak to vypadá na těsnění pod hlavou, inu, radost z toho tedy nemám...
Tak se dnes vydařilo, měl jsem kliku, když se mi podařila sehnat roztáčceí klika v originálním balení a překrásné mlhovky, zcela očividně nikdy nepoužité ... krááása
Je to tak, ta stovečka se velkejma kolama vyznačuje, nebýt jich a designově dobře zvládnutému předku, bude vypadat drobounce :). Bez poklic a čtrnáctek to prostě není dost retro :). Ono až tam dám novej volant a nebude natočenej o 45 stupňů mimo při rovné jízdě jako tenhle starej tak bude to řízení také o dost jistější :)
-> MisakusX: Když jsem měl kilo,tak jsem jezdil na třináctkách,pneu 185/70 a jízda byla uplně o něčem jiným.Ale není to originál,takže asi nic pro tebe.
Ano, ty třináctky mi cpalo spoustu lidí, ale mě se vždycky líbilo, že je to auto jak "koza". Navíc na to nelze dát ty chromovaný poklice, bez kterejch je Stovka taková smutná. Z hlediska toho ježdění je Felda určitě ovladatelnější, až se někdy za jízdy skoro nudím, už aby bylo jaro![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)