skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže asi všichni poznali, co je to za auto, kdo by fakt nevěděl tak je to červená škoda 100 - replika Škody 120 S (pracovní název líná vrána). Ze stovky to má ale pouze kastli. Auto je stavěno pro automobilové soutěže, takže vše je tomu také podřízeno.
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
tina/Š 120 S - komentáře:
20:25:15
13.01.2006
13.01.2006
Mr.Din
zdary,hele to co zůstalo nedotknutý prodáváš, nebo stavíš něco jinýho, kde to budeš potřebovat??
13:49:36
16.12.2005
16.12.2005
Wena
Ještě mam jeden dotaz co Otáčkoměr co je to zač a kolik stál a kde se dá sehnat?
10:54:35
16.12.2005
16.12.2005
tina
-> favo110lrs: tak to bohužel nemám, čelo jsem si obkreslil v Lánech, ale takhle z hlavy to nevim, možná o víkendu bych se měl do stat do garáže, tak jestli na to nezapomenu, změřim to. Pro orientaci ta díra je široká cca 80 a vysoká asi 20 čísel...
10:52:52
16.12.2005
16.12.2005
tina
-> Wena: kapličku jsem kdysi sehnal u Práška a tlak oleje je zapojenej místo klasickýho čidla (koupené nové v konradu) a teplota je zapojena taky tam
19:51:37
06.12.2005
06.12.2005
favo110lrs
prosimte nemas sablonu na přední čílko?je to podle 130RS? nebo aspon 120S?:)
14:50:10
28.11.2005
28.11.2005
Wena
tina: Mam dotaz kde jsi sehnal tu kapličku? A kam jsi zapojil teplotu a tlak oleje?
17:47:16
29.10.2005
29.10.2005
Pepino RS
-> Pavel Korbelář: a on to dela z novejch ? dela to na CNC freze ? ja bych to potreboval udelat z novyho kvuli keramicky lamele.. kdyz sezenes kontakt budu jedine rad..
18:55:45
27.10.2005
27.10.2005
Pavel P@nkáč
-> Pepino RS: nemám ale seženu ti číslo, ale nejlepší je se u něj stavit má je na skladě ale nevím jestli nechce na výměnu za origo ale myslím si že bude, nemáš to zas tak daleko
10:56:38
27.10.2005
27.10.2005
Pepino RS
-> Pavel Korbelář: mas nan ho kontakt ? mail a phone ?
10:54:54
27.10.2005
27.10.2005
Pavel P@nkáč
-> Pepino RS: s kilem asi ne ale jezdi s favoritem
23:34:30
26.10.2005
26.10.2005
Pepino RS
-> Pavel Korbelář: a neni to nahodou ten jak jezdi zavody z kilem a ma stranky Hot rally ? toho znam..
21:46:07
26.10.2005
26.10.2005
Pavel P@nkáč
-> Pepino RS: vým že něco podobnýho dělá albrecht v lomnici chce za to asi cca 2500Kč
13:41:01
26.10.2005
26.10.2005
Pepino RS
-> tina: ahoj kde jsi prosim te sehnal ten setrvak co mas na aute ?
20:17:24
11.10.2005
11.10.2005
tina
-> Climber: che hodilo by se ti něco, viď....:-)) Ale jo, dělam na tom, jenže to jde pomalu. Právě vyvařuju kastli - zadek je hotovej, ještě předek a pak už to pujde rychlejš. Už na to nemam čas jako dřív - každej den po práci, teď už jenom jednou za 14 dní, takže to jde pomalu, ale jde - plánované dokončení jaro 2006...:-)
13:13:22
06.10.2005
06.10.2005
Climber - zrušená registrace
Tak kdy už konešně rozprodáš to, co z toho zbylo? žádná aktualizace nepřibyla, děláš vůbec na tom autě?
15:37:10
01.07.2005
01.07.2005
Pepino RS
-> tina: ja take schanim !!! ale neni to akutni, takye kdyz neco sezenu prihraju ji tobe !!
15:18:38
01.07.2005
01.07.2005
tina
-> Pepino RS: neudělá nic, to se stává:-) je to jenom kastle, jinak je to ok, kdybys o nějaký věděl, zrovna jednu shánim, do zásoby..
14:20:49
01.07.2005
01.07.2005
Pepino RS
-> tina: podriznul bych jako podsvince- toho kdo to udelal !!
16:53:36
27.06.2005
27.06.2005
tina
-> Climber: he právě že vůbec, zařizuju byt, takže neni moc času a peněz taky ne, zatim jsem rozřezal starou kastli a hodil do šrotu, s trochou nostalgie:-) a nová zatim leží vy stodole pod plachtou a čeká, ale koncem léta bych chtěl zase vyjet..
11:10:25
27.06.2005
27.06.2005
Climber - zrušená registrace
-> tina: Tak jak si pokrocil s autem?