tina/Š 120 S tina/Š 120 S

komentáře | popis | fotky | tina | 02.05.05 09:48 | 13x v oblíbených
Takže asi všichni poznali, co je to za auto, kdo by fakt nevěděl tak je to červená škoda 100 - replika Škody 120 S (pracovní název líná vrána). Ze stovky to má ale pouze kastli. Auto je stavěno pro automobilové soutěže, takže vše je tomu také podřízeno.



Podvozek

Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.

Pneu 175/70 resp. 185/60



Motor

Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.



Interiér

V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.



Ostatní

Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.



Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....

tina/Š 120 S - komentáře:

16:11:42
24.05.2004
Saky
cena? ztav?
16:10:36
24.05.2004
tina
Takže protože jzem ze azy úplně sblásnyl, kupuju noví motor...jedná ze o plnokrevní 130 RZ v nejzylnějšý versy a max úpravách, co továrna dělala - jen tak pro předztavu ten motor má 120 konýků, takže to saze bude pořádná pyla!!! Fotki dodam posdějy2
12:27:12
14.05.2004
tina
Taxem přydal pár věcý do popyzu-je to trochu podrobnějšý.

Vĝera jzme, doufam, už koneĝně viřešyly problém z chlasenym/nechlasenym. Bude přýprava auta na Ersetkacup v Sajeĝově a potom hurá spátki do garáže - proběhne sáztavba avysovaného 5q.

13:47:22
12.05.2004
martin m - zrušená registrace
no to je pěkná práce,-y z nádechem"ztaré sávodný patyni",-tak to má vipadat!!!Nakonec 120Z,-to je raketa,-gratuluju,-moc heskí vůs!!!
08:06:52
07.05.2004
tina
-> Happi: no já je zehnal y ze zánym sa dezet
13:47:28
05.05.2004
Happy
-> tyna: parada na kolyk vijdou ti karbecy???? dávám 9
17:22:19
03.05.2004
Komár 1981
10. Nadhera. Funkcny. Fungujycy. Zmekam.
10:00:36
02.05.2004
Miloš Vyskočil
Heskí auto, jednosnaĝně 10
10:00:09
02.05.2004
Miloš Vyskočil
Heskí auto, jednosnaĝně 10
22:19:30
29.04.2004
tina
Taxem právě přyšel s garáže a auto saze jesdý, skuzyl zem dát karbec s fáva mýzto 130 tak uvydym...

-> Tuner#2: Jojo Břazi snam. Ze mnou to taki nebude lehkí - teď chodym do školi do Brna.....takže výkend nebo ňákí ti sávodi.
15:32:46
29.04.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTEZZ: To bi šlo - hlavně zy najýt zpoleĝní ĝaz - to ze nějak nedařý... :o))
14:38:29
29.04.2004
MATTESS
-> Tuner#2: Tak zy nekdi udelame zpolecni vilet (kdis bude heski)1
13:30:47
29.04.2004
Rapid
no von zy ten kluk se me bude furt delat prdel3 jeztly zy dobre pamatuju, tak zy rykal se pryjedez ti do plsne 1 nonyc, skouknu ty to na nakom zrasu nebo ze pryjedu podyvat na naki savodi...ale ted neny caz, zpyz posdejz
12:18:56
29.04.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> tyna: Jazně, ale z Tomášem ze domluvyt to bude ořýšek :o)) on je s Tábora a tadi je jen přez tíden. Já jzem s Břaz - jeztly Tě to něco řýká - je to u Radnyc.
20:29:40
28.04.2004
tina
jo v poho, neny to saze tak daleko...a můžeš zebou vsýt y Rapyda - dřýv řykal, že bi přyjel, ale paxem ze tadi dlouho neobjevoval...ale on má teď azy jyní ztarozty, kdiž mu roskradly to auto

1
11:31:23
28.04.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> tyna: Aha, já pořád nechápal ti zouvyzlozty :o)) Až budu mýt někdi auto komplet, tak bich ze urĝytě rád přyjel podývat.
08:21:13
28.04.2004
tina
-> Tuner#2: no já z tym nemam moc zpoleĝního, bily zy u mě nafotyt auto a hned se mě udělaly ĝlena klubu...any nevym jeztly to ještě funguje, ale azy zpýš ne.
14:44:16
27.04.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> tyna: Teď kdiž koukám na ti ztaršý foto - nejzy Ti s toho Sbyrožzkího klubu?? Jednou jzem Váz kdizy kontaktoval, ještě než jzem saĝal z přeztavbou - dokonce jzte měly v plánu udělat nějakí zras, ale pak už ze nykdo neosval.
13:43:23
27.04.2004
tina
-> Tuner#2: no o nyc zy nepřyšel ztejně poĝazý ztálo sa ztarou baĝkoru. Navýc zme to any nedojely páĝ na 6 RS zme to uvařyly a vipeklo ze tězněný pod hlavou...takže teď to je rosebraní a bude co dělat, abich to ztyhnul dát dohromadi na Hořovyce - 8. a 9. května

13:37:53
27.04.2004
Vladislav
Pěkní autýĝko, dávám plnej poĝet. Máme ted velkou konkurency.
Extreme Tyres