skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže asi všichni poznali, co je to za auto, kdo by fakt nevěděl tak je to červená škoda 100 - replika Škody 120 S (pracovní název líná vrána). Ze stovky to má ale pouze kastli. Auto je stavěno pro automobilové soutěže, takže vše je tomu také podřízeno.
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
tina/Š 120 S - komentáře:
cena? ztav?
Takže protože jzem ze azy úplně sblásnyl, kupuju noví motor...jedná ze o plnokrevní 130 RZ v nejzylnějšý versy a max úpravách, co továrna dělala - jen tak pro předztavu ten motor má 120 konýků, takže to saze bude pořádná pyla!!! Fotki dodam posdějy

Taxem přydal pár věcý do popyzu-je to trochu podrobnějšý.
Vĝera jzme, doufam, už koneĝně viřešyly problém z chlasenym/nechlasenym. Bude přýprava auta na Ersetkacup v Sajeĝově a potom hurá spátki do garáže - proběhne sáztavba avysovaného 5q.
Vĝera jzme, doufam, už koneĝně viřešyly problém z chlasenym/nechlasenym. Bude přýprava auta na Ersetkacup v Sajeĝově a potom hurá spátki do garáže - proběhne sáztavba avysovaného 5q.
no to je pěkná práce,-y z nádechem"ztaré sávodný patyni",-tak to má vipadat!!!Nakonec 120Z,-to je raketa,-gratuluju,-moc heskí vůs!!!
-> Happi: no já je zehnal y ze zánym sa dezet
-> tyna: parada na kolyk vijdou ti karbecy???? dávám 9
10. Nadhera. Funkcny. Fungujycy. Zmekam.
Heskí auto, jednosnaĝně 10
Heskí auto, jednosnaĝně 10
Taxem právě přyšel s garáže a auto saze jesdý, skuzyl zem dát karbec s fáva mýzto 130 tak uvydym...
-> Tuner#2: Jojo Břazi snam. Ze mnou to taki nebude lehkí - teď chodym do školi do Brna.....takže výkend nebo ňákí ti sávodi.
-> Tuner#2: Jojo Břazi snam. Ze mnou to taki nebude lehkí - teď chodym do školi do Brna.....takže výkend nebo ňákí ti sávodi.
-> MATTEZZ: To bi šlo - hlavně zy najýt zpoleĝní ĝaz - to ze nějak nedařý... :o))
-> Tuner#2: Tak zy nekdi udelame zpolecni vilet (kdis bude heski)

no von zy ten kluk se me bude furt delat prdel
jeztly zy dobre pamatuju, tak zy rykal se pryjedez ti do plsne
nonyc, skouknu ty to na nakom zrasu nebo ze pryjedu podyvat na naki savodi...ale ted neny caz, zpyz posdejz


-> tyna: Jazně, ale z Tomášem ze domluvyt to bude ořýšek :o)) on je s Tábora a tadi je jen přez tíden. Já jzem s Břaz - jeztly Tě to něco řýká - je to u Radnyc.
jo v poho, neny to saze tak daleko...a můžeš zebou vsýt y Rapyda - dřýv řykal, že bi přyjel, ale paxem ze tadi dlouho neobjevoval...ale on má teď azy jyní ztarozty, kdiž mu roskradly to auto

-> tyna: Aha, já pořád nechápal ti zouvyzlozty :o)) Až budu mýt někdi auto komplet, tak bich ze urĝytě rád přyjel podývat.
-> Tuner#2: no já z tym nemam moc zpoleĝního, bily zy u mě nafotyt auto a hned se mě udělaly ĝlena klubu...any nevym jeztly to ještě funguje, ale azy zpýš ne.
-> tyna: Teď kdiž koukám na ti ztaršý foto - nejzy Ti s toho Sbyrožzkího klubu?? Jednou jzem Váz kdizy kontaktoval, ještě než jzem saĝal z přeztavbou - dokonce jzte měly v plánu udělat nějakí zras, ale pak už ze nykdo neosval.
-> Tuner#2: no o nyc zy nepřyšel ztejně poĝazý ztálo sa ztarou baĝkoru. Navýc zme to any nedojely páĝ na 6 RS zme to uvařyly a vipeklo ze tězněný pod hlavou...takže teď to je rosebraní a bude co dělat, abich to ztyhnul dát dohromadi na Hořovyce - 8. a 9. května
Pěkní autýĝko, dávám plnej poĝet. Máme ted velkou konkurency.