skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže asi všichni poznali, co je to za auto, kdo by fakt nevěděl tak je to červená škoda 100 - replika Škody 120 S (pracovní název líná vrána). Ze stovky to má ale pouze kastli. Auto je stavěno pro automobilové soutěže, takže vše je tomu také podřízeno.
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
tina/Š 120 S - komentáře:
16:11:42
24.05.2004
24.05.2004
Saky
cena? stav?
16:10:36
24.05.2004
24.05.2004
tina
Takže protože jsem se asi úplně zbláznil, kupuju nový motor...jedná se o plnokrevný 130 RS v nejsilnější verzi a max úpravách, co továrna dělala - jen tak pro představu ten motor má 120 koníků, takže to zase bude pořádná pila!!! Fotky dodam později
12:27:12
14.05.2004
14.05.2004
tina
Taxem přidal pár věcí do popisu-je to trochu podrobnější.
Včera jsme, doufam, už konečně vyřešili problém s chlazenim/nechlazenim. Bude příprava auta na Erzetkacup v Zaječově a potom hurá zpátky do garáže - proběhne zástavba avizovaného 5q.
Včera jsme, doufam, už konečně vyřešili problém s chlazenim/nechlazenim. Bude příprava auta na Erzetkacup v Zaječově a potom hurá zpátky do garáže - proběhne zástavba avizovaného 5q.
13:47:22
12.05.2004
12.05.2004
martin m - zrušená registrace
no to je pěkná práce,-i s nádechem"staré závodní patiny",-tak to má vypadat!!!Nakonec 120S,-to je raketa,-gratuluju,-moc hezký vůz!!!
08:06:52
07.05.2004
07.05.2004
tina
-> Happy: no já je sehnal i se sánim za deset
13:47:28
05.05.2004
05.05.2004
Happy
-> tina: parada na kolik vyjdou ty karbeci???? dávám 9
17:22:19
03.05.2004
03.05.2004
Komár 1981
10. Nadhera. Funkcni. Fungujici. Smekam.
10:00:36
02.05.2004
02.05.2004
Miloš Vyskočil
Hezký auto, jednoznačně 10
10:00:09
02.05.2004
02.05.2004
Miloš Vyskočil
Hezký auto, jednoznačně 10
22:19:30
29.04.2004
29.04.2004
tina
Taxem právě přišel z garáže a auto zase jezdí, zkusil sem dát karbec z fáva místo 130 tak uvidim...
-> Tuner#2: Jojo Břasy znam. Se mnou to taky nebude lehký - teď chodim do školy do Brna.....takže víkend nebo ňáký ty závody.
-> Tuner#2: Jojo Břasy znam. Se mnou to taky nebude lehký - teď chodim do školy do Brna.....takže víkend nebo ňáký ty závody.
15:32:46
29.04.2004
29.04.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS: To by šlo - hlavně si najít společný čas - to se nějak nedaří... :o))
14:38:29
29.04.2004
29.04.2004
MATTESS
-> Tuner#2: Tak si nekdy udelame spolecny vylet (kdyz bude hezky)
13:30:47
29.04.2004
29.04.2004
Rapid
no von si ten kluk ze me bude furt delat prdel jestli si dobre pamatuju, tak si rikal ze prijedes ty do plzne nonic, zkouknu ti to na nakom srazu nebo se prijedu podivat na naky zavody...ale ted neni cas, spis pozdejs
12:18:56
29.04.2004
29.04.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> tina: Jasně, ale s Tomášem se domluvit to bude oříšek :o)) on je z Tábora a tady je jen přes týden. Já jsem z Břas - jestli Tě to něco říká - je to u Radnic.
20:29:40
28.04.2004
28.04.2004
tina
jo v poho, neni to zase tak daleko...a můžeš sebou vzít i Rapida - dřív řikal, že by přijel, ale paxem se tady dlouho neobjevoval...ale on má teď asi jiný starosti, když mu rozkradli to auto
11:31:23
28.04.2004
28.04.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> tina: Aha, já pořád nechápal ty souvislosti :o)) Až budu mít někdy auto komplet, tak bych se určitě rád přijel podívat.
08:21:13
28.04.2004
28.04.2004
tina
-> Tuner#2: no já s tim nemam moc společnýho, byli si u mě nafotit auto a hned ze mě udělali člena klubu...ani nevim jestli to ještě funguje, ale asi spíš ne.
14:44:16
27.04.2004
27.04.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> tina: Teď když koukám na ty starší foto - nejsi Ty z toho Zbirožskýho klubu?? Jednou jsem Vás kdysi kontaktoval, ještě než jsem začal s přestavbou - dokonce jste měli v plánu udělat nějaký sraz, ale pak už se nikdo neozval.
13:43:23
27.04.2004
27.04.2004
tina
-> Tuner#2: no o nic si nepřišel stejně počasí stálo za starou bačkoru. Navíc sme to ani nedojeli páč na 6 RZ sme to uvařili a vypeklo se těsnění pod hlavou...takže teď to je rozebraný a bude co dělat, abych to stihnul dát dohromady na Hořovice - 8. a 9. května
13:37:53
27.04.2004
27.04.2004
Vladislav
Pěkný autíčko, dávám plnej počet. Máme ted velkou konkurenci.