tina/Š 120 S tina/Š 120 S

komentáře | popis | fotky | tina | 02.05.05 09:48 | 13x v oblíbených
Takže asi všichni poznali, co je to za auto, kdo by fakt nevěděl tak je to červená škoda 100 - replika Škody 120 S (pracovní název líná vrána). Ze stovky to má ale pouze kastli. Auto je stavěno pro automobilové soutěže, takže vše je tomu také podřízeno.



Podvozek

Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.

Pneu 175/70 resp. 185/60



Motor

Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.



Interiér

V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.



Ostatní

Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.



Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....

tina/Š 120 S - komentáře:

16:11:42
24.05.2004
Saky
cena? stav?
16:10:36
24.05.2004
tina
Takže protože jsem se asi úplně zbláznil, kupuju nový motor...jedná se o plnokrevný 130 RS v nejsilnější verzi a max úpravách, co továrna dělala - jen tak pro představu ten motor má 120 koníků, takže to zase bude pořádná pila!!! Fotky dodam později2
12:27:12
14.05.2004
tina
Taxem přidal pár věcí do popisu-je to trochu podrobnější.

Včera jsme, doufam, už konečně vyřešili problém s chlazenim/nechlazenim. Bude příprava auta na Erzetkacup v Zaječově a potom hurá zpátky do garáže - proběhne zástavba avizovaného 5q.

13:47:22
12.05.2004
martin m - zrušená registrace
no to je pěkná práce,-i s nádechem"staré závodní patiny",-tak to má vypadat!!!Nakonec 120S,-to je raketa,-gratuluju,-moc hezký vůz!!!
08:06:52
07.05.2004
tina
-> Happy: no já je sehnal i se sánim za deset
13:47:28
05.05.2004
Happy
-> tina: parada na kolik vyjdou ty karbeci???? dávám 9
17:22:19
03.05.2004
Komár 1981
10. Nadhera. Funkcni. Fungujici. Smekam.
10:00:36
02.05.2004
Miloš Vyskočil
Hezký auto, jednoznačně 10
10:00:09
02.05.2004
Miloš Vyskočil
Hezký auto, jednoznačně 10
22:19:30
29.04.2004
tina
Taxem právě přišel z garáže a auto zase jezdí, zkusil sem dát karbec z fáva místo 130 tak uvidim...

-> Tuner#2: Jojo Břasy znam. Se mnou to taky nebude lehký - teď chodim do školy do Brna.....takže víkend nebo ňáký ty závody.
15:32:46
29.04.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS: To by šlo - hlavně si najít společný čas - to se nějak nedaří... :o))
14:38:29
29.04.2004
MATTESS
-> Tuner#2: Tak si nekdy udelame spolecny vylet (kdyz bude hezky)1
13:30:47
29.04.2004
Rapid
no von si ten kluk ze me bude furt delat prdel3 jestli si dobre pamatuju, tak si rikal ze prijedes ty do plzne 1 nonic, zkouknu ti to na nakom srazu nebo se prijedu podivat na naky zavody...ale ted neni cas, spis pozdejs
12:18:56
29.04.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> tina: Jasně, ale s Tomášem se domluvit to bude oříšek :o)) on je z Tábora a tady je jen přes týden. Já jsem z Břas - jestli Tě to něco říká - je to u Radnic.
20:29:40
28.04.2004
tina
jo v poho, neni to zase tak daleko...a můžeš sebou vzít i Rapida - dřív řikal, že by přijel, ale paxem se tady dlouho neobjevoval...ale on má teď asi jiný starosti, když mu rozkradli to auto

1
11:31:23
28.04.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> tina: Aha, já pořád nechápal ty souvislosti :o)) Až budu mít někdy auto komplet, tak bych se určitě rád přijel podívat.
08:21:13
28.04.2004
tina
-> Tuner#2: no já s tim nemam moc společnýho, byli si u mě nafotit auto a hned ze mě udělali člena klubu...ani nevim jestli to ještě funguje, ale asi spíš ne.
14:44:16
27.04.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> tina: Teď když koukám na ty starší foto - nejsi Ty z toho Zbirožskýho klubu?? Jednou jsem Vás kdysi kontaktoval, ještě než jsem začal s přestavbou - dokonce jste měli v plánu udělat nějaký sraz, ale pak už se nikdo neozval.
13:43:23
27.04.2004
tina
-> Tuner#2: no o nic si nepřišel stejně počasí stálo za starou bačkoru. Navíc sme to ani nedojeli páč na 6 RZ sme to uvařili a vypeklo se těsnění pod hlavou...takže teď to je rozebraný a bude co dělat, abych to stihnul dát dohromady na Hořovice - 8. a 9. května

13:37:53
27.04.2004
Vladislav
Pěkný autíčko, dávám plnej počet. Máme ted velkou konkurenci.
Extreme Tyres