skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže asi všichni poznali, co je to za auto, kdo by fakt nevěděl tak je to červená škoda 100 - replika Škody 120 S (pracovní název líná vrána). Ze stovky to má ale pouze kastli. Auto je stavěno pro automobilové soutěže, takže vše je tomu také podřízeno.
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
tina/Š 120 S - komentáře:
-> tina: Tak to se už moc těším až to uvidím v akci - to s tou krátkou převodovkou nebudeš stíhat řadit :o))
-> Saky: no o ceně bych radši moc nemluvil (je to víc než 50...) a je celej nově poskládanej - řikal, že mě na něj dá i záruku. Ve čtvrtek pro něj jedu do HK
cena? stav?
Takže protože jsem se asi úplně zbláznil, kupuju nový motor...jedná se o plnokrevný 130 RS v nejsilnější verzi a max úpravách, co továrna dělala - jen tak pro představu ten motor má 120 koníků, takže to zase bude pořádná pila!!! Fotky dodam později

Taxem přidal pár věcí do popisu-je to trochu podrobnější.
Včera jsme, doufam, už konečně vyřešili problém s chlazenim/nechlazenim. Bude příprava auta na Erzetkacup v Zaječově a potom hurá zpátky do garáže - proběhne zástavba avizovaného 5q.
Včera jsme, doufam, už konečně vyřešili problém s chlazenim/nechlazenim. Bude příprava auta na Erzetkacup v Zaječově a potom hurá zpátky do garáže - proběhne zástavba avizovaného 5q.
no to je pěkná práce,-i s nádechem"staré závodní patiny",-tak to má vypadat!!!Nakonec 120S,-to je raketa,-gratuluju,-moc hezký vůz!!!
-> Happy: no já je sehnal i se sánim za deset
-> tina: parada na kolik vyjdou ty karbeci???? dávám 9
10. Nadhera. Funkcni. Fungujici. Smekam.
Hezký auto, jednoznačně 10
Hezký auto, jednoznačně 10
Taxem právě přišel z garáže a auto zase jezdí, zkusil sem dát karbec z fáva místo 130 tak uvidim...
-> Tuner#2: Jojo Břasy znam. Se mnou to taky nebude lehký - teď chodim do školy do Brna.....takže víkend nebo ňáký ty závody.
-> Tuner#2: Jojo Břasy znam. Se mnou to taky nebude lehký - teď chodim do školy do Brna.....takže víkend nebo ňáký ty závody.
-> MATTESS: To by šlo - hlavně si najít společný čas - to se nějak nedaří... :o))
-> Tuner#2: Tak si nekdy udelame spolecny vylet (kdyz bude hezky)

no von si ten kluk ze me bude furt delat prdel
jestli si dobre pamatuju, tak si rikal ze prijedes ty do plzne
nonic, zkouknu ti to na nakom srazu nebo se prijedu podivat na naky zavody...ale ted neni cas, spis pozdejs


-> tina: Jasně, ale s Tomášem se domluvit to bude oříšek :o)) on je z Tábora a tady je jen přes týden. Já jsem z Břas - jestli Tě to něco říká - je to u Radnic.
jo v poho, neni to zase tak daleko...a můžeš sebou vzít i Rapida - dřív řikal, že by přijel, ale paxem se tady dlouho neobjevoval...ale on má teď asi jiný starosti, když mu rozkradli to auto

-> tina: Aha, já pořád nechápal ty souvislosti :o)) Až budu mít někdy auto komplet, tak bych se určitě rád přijel podívat.
-> Tuner#2: no já s tim nemam moc společnýho, byli si u mě nafotit auto a hned ze mě udělali člena klubu...ani nevim jestli to ještě funguje, ale asi spíš ne.
-> tina: Teď když koukám na ty starší foto - nejsi Ty z toho Zbirožskýho klubu?? Jednou jsem Vás kdysi kontaktoval, ještě než jsem začal s přestavbou - dokonce jste měli v plánu udělat nějaký sraz, ale pak už se nikdo neozval.