skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže asi všichni poznali, co je to za auto, kdo by fakt nevěděl tak je to červená škoda 100 - replika Škody 120 S (pracovní název líná vrána). Ze stovky to má ale pouze kastli. Auto je stavěno pro automobilové soutěže, takže vše je tomu také podřízeno.
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
tina/Š 120 S - komentáře:
08:57:17
08.11.2004
08.11.2004
BoPRo - zrušená registrace
konkurence nemá slov
20:42:55
06.11.2004
06.11.2004
Petros - zrušená registrace
Dalsi konkurent z nasi staje Mrkni se...
12:35:45
01.11.2004
01.11.2004
BoPRo - zrušená registrace
--u-genn-- jasne ze budu rad kdyz se mi zeptas.. dikas
11:42:33
30.10.2004
30.10.2004
Štěpán
-> tina: Klasika co nestarne a pekna mas ode me 10
11:41:18
30.10.2004
30.10.2004
Štěpán
-> U-Geen: Prosim prosim,dal by si mi take vedet s tema tlumicema a pruzinama ? Dekuji Ti :-)
19:49:39
29.10.2004
29.10.2004
U-Geen
-> BoPRo: jeslti chces nejak zjistit ty tlumice tak sem u nich dneska byl a neco povidal, tak az tam pojedu pruiste tak se ti zeptam...
14:03:35
29.10.2004
29.10.2004
tina
-> BoPRo: no auto funguje v rámci možností:-) Tlumiče jsou starý dobrý sportingy a je pravda, že už je nedělaj. V současnosti mam u nich zakázku na soutěžácký tlumiče a ty vyjdou cca na 16 (i s pružinama) bez DPH
11:25:24
29.10.2004
29.10.2004
BoPRo - zrušená registrace
dost dobry mam pocit ze to auto musi fungovat.... jo a co ty tlumice s pruzinama na kolik to vyslo hp pry uz nedelaj jsem nekde zaslechl
14:04:40
21.10.2004
21.10.2004
tina
-> sep: ČMP nejezdíme, protože auto už nesplňuje předpisy a jejich nároky. Občas si sjedem nějakej Volnej podnik a menší závody v našem okolí. Za sezonu to jsou tak cca 10 závodů, samozřejmě záleží na penězích a dalších věcech. Tohle auto už má své závodnické léta za sebou - přístí rok bysme rádi vyrazili s novym a tohle pujde do našeho muzea:-)
12:19:07
21.10.2004
21.10.2004
sep
tina:co vlastně jezdíš za soutěže?ČMP nebo volnej pohár?Ať vím kde je tohlo krásný auto v akci..
08:31:16
21.10.2004
21.10.2004
tina
-> Tom: ten setrvák sem koupil i s motorem jako komplet, takže ani nevim kolik váží - nesundaval sem ho. Na volnoběh běží někde okolo 1500ot. ale lepší je to vejš. Ztrátu otáček a brždění jsem moc nezkoumal, protože motor je novej a neni ještě zajetej, navíc letos už sem auto zazimoval a motor přijde do něčeho jinýho....
23:14:52
20.10.2004
20.10.2004
Tom
Kdo ti dělal ten setrvák, kolik má váhu a co na to volnoběh, brždění motorem a zráta otáček po sundání nohy z plynu. Moc by mě to zajímalo.
19:18:35
20.10.2004
20.10.2004
DOOlittle
fakt klassa
20:45:03
25.06.2004
25.06.2004
Black Knight
-> Tak to je vostrý. Ale jelikož jsme SKORO sousedi, tak ti dam za 10b.
21:34:49
24.06.2004
24.06.2004
tina
taxem dneska vyměnil chladič za origo RS, páč ten ze 120 ňák nestíhal. Současně nakupuji a zkouším další věci v eSku, které pak přídou ro eRSa...
22:24:37
02.06.2004
02.06.2004
Pepino RS
-> tina: jestli ten motor je od sotoly, tak jsem na nej zatim neslysel nic dobryho akorat snad to ze umi dobre prodavat zajice v pytly.
11:14:07
01.06.2004
01.06.2004
MATTESS
-> tina: Tak to jsi muj clovek
10:12:53
01.06.2004
01.06.2004
tina
-> MATTESS: no tak vo tom žádná, přece bych neprznil takový auto...
09:33:00
01.06.2004
01.06.2004
MATTESS
-> tina: Tak to drzim palce. Adoufam, ze to bude jak original
08:09:07
01.06.2004
01.06.2004
tina
-> Tuner#2: taky se těšim, ale nejhorší bude to zajetí - těch prvních 500 km - asi mě bude pěkně svrbět noha.....
zatim neni jistý, jestli tam ta krátká převodovka bude, protože v zimě se bude stavět nové auto....podle mototru si můžeš domyslet co to asi bude....
zatim neni jistý, jestli tam ta krátká převodovka bude, protože v zimě se bude stavět nové auto....podle mototru si můžeš domyslet co to asi bude....