skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
19:49:59
20.02.2014
20.02.2014
T
-> vhml: : co znamená "horký" ? teplota konkrétně...
19:15:10
20.02.2014
20.02.2014
vhml
-> Eidy 20.02.14 18:49:39: viskozity při 100 stupnich jsou pro všechny xxW-40 v podstatě stejný...
18:49:39
20.02.2014
20.02.2014
Eidy
-> vhml: Tak při zahřátým oleji to bude s jinou 40 asi podobný. Zkus se teda podívat na viskozitní index toho co máš a co plánuješ. Jinak asi rovnou 60.
18:42:57
20.02.2014
20.02.2014
vhml
15W-40
18:41:47
20.02.2014
20.02.2014
Eidy
-> vhml: SH nic moc, ale na zajetí stačí. A viskozita? 10W-??
18:38:57
20.02.2014
20.02.2014
vhml
-> Eidy 20.02.14 18:38:08: asi SH, nějakej největší šmejd na zajetí. Teplota oleje 90-100C
18:38:08
20.02.2014
20.02.2014
Eidy
-> vhml: Jakou třídu oleje tam máš teď? Stejná teplotní třída nic moc neřeší.
18:25:37
20.02.2014
20.02.2014
vhml
Aktuální report z dnešní jízdy:
1) Pořád si to startuje jak chce. Zpravidla to nastartuje, ale občas se stane, že to dvakrát, třikrát cvaka, nez to nastartuje. Zkusim přidat nějakou dodatečnou kostru a dát jinou baterku, jinak už nevím
2) Výměna řemenice pumpy chlazení nepomohla. Hlavní podezřelý je termostat, po vyndání ( a ukázkovým spálení rukou a rozlití 1,5l fridexu do šumavských lesů ) drží kolem 85-90 , ale chce to ještě testovat, protože jsem v půlce ,,chladícího" kopce dojel autobus. Každopádně předtím to i volnou jízdou lezlo na 100 a občas to náhle spadlo na 80 - proto opět zřejmě asi termostat. Byl to novej Wahler, nevím co jsem mu provedl...
3) Konečně jsem nějak doladil volnoběh. Asi budu potřebovat ještě větší volnoběžky ( aktuálně 55 ) , protože musím mít vytočený šroubky asi o 2 otáčky. Zvětšil jsem i hlavní trysku a výrazně lepší. Jen kolem 4500 začně šíleně vibrovat tyč řazení, že má člověk strach točit dál jak se lekne...
4) Horký to na volnoběh vůbec nemaže. Může to být ,,zajížděcím" obyčejným minerálem a přechodem na 10W-40 se to zlepší? Nebo dám rovnou 10W-60 ať mám klid ?
1) Pořád si to startuje jak chce. Zpravidla to nastartuje, ale občas se stane, že to dvakrát, třikrát cvaka, nez to nastartuje. Zkusim přidat nějakou dodatečnou kostru a dát jinou baterku, jinak už nevím
2) Výměna řemenice pumpy chlazení nepomohla. Hlavní podezřelý je termostat, po vyndání ( a ukázkovým spálení rukou a rozlití 1,5l fridexu do šumavských lesů ) drží kolem 85-90 , ale chce to ještě testovat, protože jsem v půlce ,,chladícího" kopce dojel autobus. Každopádně předtím to i volnou jízdou lezlo na 100 a občas to náhle spadlo na 80 - proto opět zřejmě asi termostat. Byl to novej Wahler, nevím co jsem mu provedl...
3) Konečně jsem nějak doladil volnoběh. Asi budu potřebovat ještě větší volnoběžky ( aktuálně 55 ) , protože musím mít vytočený šroubky asi o 2 otáčky. Zvětšil jsem i hlavní trysku a výrazně lepší. Jen kolem 4500 začně šíleně vibrovat tyč řazení, že má člověk strach točit dál jak se lekne...
4) Horký to na volnoběh vůbec nemaže. Může to být ,,zajížděcím" obyčejným minerálem a přechodem na 10W-40 se to zlepší? Nebo dám rovnou 10W-60 ať mám klid ?
21:08:14
17.02.2014
17.02.2014
vhml
-> T 17.02.14 21:03:00: ušetříl jsem půl kila na řemenici, můžu si dovolit těžkej držák
21:03:00
17.02.2014
17.02.2014
T
-> vhml: : číbrnej je sice moderní,ale zase těžkej, takže váha je za 1 a ještě bych navrtal držák
20:33:23
17.02.2014
17.02.2014
vhml
Jinak startování asi vyřešeno. Nabrousil jsem zuby na pastorku a od té doby funguje bez zaváhání.
Jen to občas těžce nese baterka, když ji nechám půl hodiny nabít, tak snese 4 zastartování a pak už jen cvaká. Uvidíme za tepla s pořádně dobitou baterkou, jinak by se musela do obou aut koupit nová, baterka ze 140LS se chová stejně.
Jen to občas těžce nese baterka, když ji nechám půl hodiny nabít, tak snese 4 zastartování a pak už jen cvaká. Uvidíme za tepla s pořádně dobitou baterkou, jinak by se musela do obou aut koupit nová, baterka ze 140LS se chová stejně.
20:22:34
17.02.2014
17.02.2014
Eidy
Catch tank je za 10 bodů, držák jen za 5.
20:06:53
17.02.2014
17.02.2014
vhml
Já vím že leštěnej catch tank je moderní, ale leštěnej držáček se doufám taky počítá :-)
Zejtra musím navrtat díry, vycpat to drátěnkou a koupit téčko na hadice.
Zejtra musím navrtat díry, vycpat to drátěnkou a koupit téčko na hadice.
19:57:20
16.02.2014
16.02.2014
vhml
-> Eidy 16.02.14 19:33:18: vyndavat motor nechci. Vezmu fortunkou pár zubů a uvidím jestli to pomůže.
19:33:18
16.02.2014
16.02.2014
Eidy
-> vhml: Tak nevypadá to nijak zvlášť špatně. Ale mě když se to nezdá, tak vezmi karbinu, řeznej kotouč a všechny zuby nabrousím tak nějak a funguje to.
19:15:51
16.02.2014
16.02.2014
vhml
Tady fotka věnce. Zleva to nemá náběh v podstatě žádnej , zprava nějakej je. Všechny ostatní věnce mám více či méně ožvejkaný, takže nevím jak to má správně vypadat.
14:28:53
16.02.2014
16.02.2014
vhml
-> m8rinek 16.02.14 14:25:50: však jo...
Tím si ty otáčky změním z 3500 na 3000. To už jsou celkem použitelný otáčky pro provoz vzhledem k vačce a převodovce.
Tím si ty otáčky změním z 3500 na 3000. To už jsou celkem použitelný otáčky pro provoz vzhledem k vačce a převodovce.
14:25:50
16.02.2014
16.02.2014
m8rinek
-> vhml: Co dát na vodní pumpu řemenici ze š120?
14:14:10
16.02.2014
16.02.2014
vhml
Tak jsem dneska telefonoval, přemýšlel a konzultoval a spíše to vypadá na nízké otáčky pumpy.
Pokud porovnám ,,vítr" který jde z ventilátoru a vítr při popojíždění někde po městě s náporákem, tak, skoro můžu větrák vyloučit. Zkusím někde sehnat nějakej větroměřák a zjistit rychlost jakou teče vzduch větrákem.
Stejně tak pokud je motor přehřátej tak stačí zvýšit otáčky a teplota klesne třeba během minuty maximálně. Tak velkej rozdíl by podlě mě o trochu rychlejší ,,vítr" nedokázal.
Jako první tedy budu měnit řemenici pumpy.
Pokud porovnám ,,vítr" který jde z ventilátoru a vítr při popojíždění někde po městě s náporákem, tak, skoro můžu větrák vyloučit. Zkusím někde sehnat nějakej větroměřák a zjistit rychlost jakou teče vzduch větrákem.
Stejně tak pokud je motor přehřátej tak stačí zvýšit otáčky a teplota klesne třeba během minuty maximálně. Tak velkej rozdíl by podlě mě o trochu rychlejší ,,vítr" nedokázal.
Jako první tedy budu měnit řemenici pumpy.
12:53:37
16.02.2014
16.02.2014
vhml
-> Antony - zrušená registrace 16.02.14 12:45:23: Ok, uvidím. Mám do fortuny frézky na kalenou ocel, tak tam kdyžtak šáhnu přes díru na startér.