Vhml / Škoda 110LS Vhml / Škoda 110LS

komentáře | popis | fotky | vhml | 26.06.18 22:20 | 162x v oblíbených
IF IN DOUBT, FLAT OUT !



Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .

Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.



4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm

16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek

20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm

25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu

8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství

12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara

27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.

25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení

7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky



Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.



10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm

19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm

7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1

18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.

24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)



2016



9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.

9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)

29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm



2017

28.-30. dubna - Rallye Praha Revival









Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
110LS - Rallye Berounka Revival 2016




Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
110LS - Težká noha, prázdná hlava :-)




Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
110LS - Jak jsme tahali řepu




Video Praha Revival 2015 :
Rallye Praha Revival 2015 SS Chuchle (Historic rally cars Legend) Part 2




Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
110LS - Rally Berounka Revival 2014, SS1 Rožmitál




Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Rally Legends - Ford Escort - škoda MB1000




Video Berounka Revival 2014 Písek :
Berounka Revival 2014 - posádka VÁCLAV HORN ML. / LENKA HORNOVÁ




Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
110LS - Rallye Berounka Revival 2014




Video Praha Revival 2014 :
Rally Praha Revival 2014 SS Panenský Týnec (Fans Osek)




Video Pačejov 2014 sestřih:
EPLcond Rally Agropa Pačejov 2014 | 146 | Václav Horn ml.




Video Pačejov 2014 :
110LS - Pačejov 2014




Video z Běšin, podzim 2013 :
DSCN3844




Kombík na plyn :-)
Kombík na plyn.wmv






Rok výroby 1974



Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )



Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.





Motor:



- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm



- Klika Felicia



- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo



- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.



- KP cca 11.5



- těsnění pod hlavou originál Škoda



- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm



- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm



- svíčky NGK BP7HS



- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku



- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm



- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem



- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství



- řemeny 1013mm



- vodní pumpa nová, vysoké lopatky



- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool



- výměník voda - olej



- olej Valvoline 10W-60



- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama



- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm



- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96



- převodovka uchycená horním držákem do karoserie



- táhlo převodovky s křížovým kloubem









Přední náprava:



- široká , maticová, vyztužená



- podložky 10mm



- tvrdé siletbloky od Pemita



- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )



- 2mm sbíhavost



- upravený záklon svislého čepu



- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka



- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách



- tlumiče Kurka





Zadní náprava:



- široká, kyvadlová, vyztužená



- silentblok nahrazen unibalem



- nastavení sbíhavosti šroubem



- podložky 10mm



- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka



- tlumiče Kurka





Brzdy:



- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500



- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral



- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy



- závodní kapalina ATE Typ 200



- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení





Kola:



- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14



- vepředu ,,semislicky" Regal Racer



- vzadu Uniroyal RainExpert



- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím





Vhml / Škoda 110LS - komentáře:

20:01:00
20.02.2014
vhml
-> Eidy 20.02.14 19:57:16: spíš to pouští klika. Byla před lety přebroušená, ale pak blbě skladovaná. Místama byly na klice i šálách ťupičky rezu, který jsem začistil rounem, ale možná to dělá nějakej bordel.



Čerpadlem by to asi být nemělo, je namontovaný jen s tmelem. Problém je že nevím, kolik to tlačí doopravdy. Odešlo mi čidlo, mam tam jiný s trochu jinou charakteristikou. Nula je na budíku 3atm, za provozu to leze za 6... Musím koupit KMGY.
upraveno 1x, naposled 20.02.2014 20:03:57
19:57:16
20.02.2014
Eidy
-> vhml: Tak nic no, já myslel kdyby náhodou ten tvuj zajížďák byla nějaká speciální polívka. Mě to (v Alfě) maže na volnoběh lehce přes 1 bar a při oleji skorem 120°C. Do 80°C to maže 2 a za studena 4,5 baru.

Je to jasný, dej tam šedesátku. A nebo jiný olejový čerpadlo.
19:55:51
20.02.2014
vhml
-> T 20.02.14 19:49:59: viz. níže. 90-100
19:49:59
20.02.2014
-> vhml: : co znamená "horký" ? teplota konkrétně...
19:15:10
20.02.2014
vhml
-> Eidy 20.02.14 18:49:39: viskozity při 100 stupnich jsou pro všechny xxW-40 v podstatě stejný...
upraveno 1x, naposled 20.02.2014 19:15:27
18:49:39
20.02.2014
Eidy
-> vhml: Tak při zahřátým oleji to bude s jinou 40 asi podobný. Zkus se teda podívat na viskozitní index toho co máš a co plánuješ. Jinak asi rovnou 60.
18:42:57
20.02.2014
vhml
15W-40
18:41:47
20.02.2014
Eidy
-> vhml: SH nic moc, ale na zajetí stačí. A viskozita? 10W-??
18:38:57
20.02.2014
vhml
-> Eidy 20.02.14 18:38:08: asi SH, nějakej největší šmejd na zajetí. Teplota oleje 90-100C
upraveno 1x, naposled 20.02.2014 18:39:59
18:38:08
20.02.2014
Eidy
-> vhml: Jakou třídu oleje tam máš teď? Stejná teplotní třída nic moc neřeší.
18:25:37
20.02.2014
vhml
Aktuální report z dnešní jízdy:



1) Pořád si to startuje jak chce. Zpravidla to nastartuje, ale občas se stane, že to dvakrát, třikrát cvaka, nez to nastartuje. Zkusim přidat nějakou dodatečnou kostru a dát jinou baterku, jinak už nevím



2) Výměna řemenice pumpy chlazení nepomohla. Hlavní podezřelý je termostat, po vyndání ( a ukázkovým spálení rukou a rozlití 1,5l fridexu do šumavských lesů ) drží kolem 85-90 , ale chce to ještě testovat, protože jsem v půlce ,,chladícího" kopce dojel autobus. Každopádně předtím to i volnou jízdou lezlo na 100 a občas to náhle spadlo na 80 - proto opět zřejmě asi termostat. Byl to novej Wahler, nevím co jsem mu provedl...



3) Konečně jsem nějak doladil volnoběh. Asi budu potřebovat ještě větší volnoběžky ( aktuálně 55 ) , protože musím mít vytočený šroubky asi o 2 otáčky. Zvětšil jsem i hlavní trysku a výrazně lepší. Jen kolem 4500 začně šíleně vibrovat tyč řazení, že má člověk strach točit dál jak se lekne...



4) Horký to na volnoběh vůbec nemaže. Může to být ,,zajížděcím" obyčejným minerálem a přechodem na 10W-40 se to zlepší? Nebo dám rovnou 10W-60 ať mám klid ?
upraveno 1x, naposled 20.02.2014 18:26:54
21:08:14
17.02.2014
vhml
-> T 17.02.14 21:03:00: ušetříl jsem půl kila na řemenici, můžu si dovolit těžkej držák 3
21:03:00
17.02.2014
-> vhml: : číbrnej je sice moderní,ale zase těžkej, takže váha je za 1 40 4 3 a ještě bych navrtal držák 40
20:33:23
17.02.2014
vhml
Jinak startování asi vyřešeno. Nabrousil jsem zuby na pastorku a od té doby funguje bez zaváhání.



Jen to občas těžce nese baterka, když ji nechám půl hodiny nabít, tak snese 4 zastartování a pak už jen cvaká. Uvidíme za tepla s pořádně dobitou baterkou, jinak by se musela do obou aut koupit nová, baterka ze 140LS se chová stejně.
20:22:34
17.02.2014
Eidy
Catch tank je za 10 bodů, držák jen za 5. 1
20:06:53
17.02.2014
vhml
Já vím že leštěnej catch tank je moderní, ale leštěnej držáček se doufám taky počítá :-)



Zejtra musím navrtat díry, vycpat to drátěnkou a koupit téčko na hadice.
zvětšit Vhml / Škoda 110LS - obrázek od vhml vložen 17.02.2014 20:06:53
19:57:20
16.02.2014
vhml
-> Eidy 16.02.14 19:33:18: vyndavat motor nechci. Vezmu fortunkou pár zubů a uvidím jestli to pomůže.
19:33:18
16.02.2014
Eidy
-> vhml: Tak nevypadá to nijak zvlášť špatně. Ale mě když se to nezdá, tak vezmi karbinu, řeznej kotouč a všechny zuby nabrousím tak nějak a funguje to.
19:15:51
16.02.2014
vhml
Tady fotka věnce. Zleva to nemá náběh v podstatě žádnej , zprava nějakej je. Všechny ostatní věnce mám více či méně ožvejkaný, takže nevím jak to má správně vypadat.
zvětšit Vhml / Škoda 110LS - obrázek od vhml vložen 16.02.2014 19:15:51
14:28:53
16.02.2014
vhml
-> m8rinek 16.02.14 14:25:50: však jo...



Tím si ty otáčky změním z 3500 na 3000. To už jsou celkem použitelný otáčky pro provoz vzhledem k vačce a převodovce.
Extreme Tyres