-> vhml: : tak jaká je spokojenost s vlastním motorem ? :-)
na tyhle nepřesnosti blatníků jsem se taky ptal a je to škodovka , no já mám jednu stranu zalezlou a druhá čumí, jak na podložkách
a psalo mi to více lidí už, že to mají taky....
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
15:17:48
23.02.2014
23.02.2014
T
15:05:48
23.02.2014
23.02.2014
vhml
Přidal jsem fotky z dnešní cesty - už na širokých nápravách. Ke kráse chybí hlavně vyřešit zavírání kapoty, protože se tam nevejde karbec pořádně a namontovat konečně zadní zástěrky.
A jeden zásadní dotaz: Je normální že kola vyplňují pravý přední blatník líp než levý? Tj. že levý je širší? Myslím jsem to pozoroval i se starejma blatníkama a teď je to na širokejch nápravách vidět taky. Nějaká výrobní nepřesnost? Druhovýroba?
A jeden zásadní dotaz: Je normální že kola vyplňují pravý přední blatník líp než levý? Tj. že levý je širší? Myslím jsem to pozoroval i se starejma blatníkama a teď je to na širokejch nápravách vidět taky. Nějaká výrobní nepřesnost? Druhovýroba?
12:28:14
23.02.2014
23.02.2014
vhml
Tak s malou řemenicí větráku to chladí bez problémů i s delší zátěží ( jen bych těm TDičkám zakázal používat pětku aby to bylo férový :-) )
Musím ale sehnat trochu jinej řemen. S délkou 1000 musím mít úplně otevřenou řemenici a stejně je to přepnutý, řemen 1025 nedopnu. Musím koupit něco na půl cesty...
Musím ale sehnat trochu jinej řemen. S délkou 1000 musím mít úplně otevřenou řemenici a stejně je to přepnutý, řemen 1025 nedopnu. Musím koupit něco na půl cesty...
18:08:21
22.02.2014
22.02.2014
T
-> vhml: : letos jsem to bohužel nestihnul :-( tak se ptám :-P
16:46:51
22.02.2014
22.02.2014
vhml
-> T 22.02.14 16:34:37: ty nebudeš náporovej?
16:34:37
22.02.2014
22.02.2014
T
-> vhml: : co by jsi za ní chtěl ? jen ze zajímavosti
15:11:55
22.02.2014
22.02.2014
vhml
Tak ( zase? ) nechladíme :-)
Pod větší zátěží to tenhle převod vrtule prostě nezvládá. Zítra bude jízda s původní řemenicí větráku :-)
Nějakej zájemce na velkou hliníkovou řemenici větráku?
Pod větší zátěží to tenhle převod vrtule prostě nezvládá. Zítra bude jízda s původní řemenicí větráku :-)
Nějakej zájemce na velkou hliníkovou řemenici větráku?
21:21:55
21.02.2014
21.02.2014
vhml
-> Eidy 21.02.14 19:52:37: pane vachmajstr, vy jste hlava
19:52:37
21.02.2014
21.02.2014
Eidy
-> vhml: Já to říkal
19:44:38
21.02.2014
21.02.2014
vhml
Kapitánský deník, dodatek:
Chladíme. Pomohla výměna nového wahleru za nějakej jinej co jsem našel ve starým motoru. Teď to drží kolem 85 , pod delší zátěží leze k 90. Uvidíme co to bude dělat v létě.
Seřízené ventily, doladěný předstih a nastavení karbu. Hned to jede zase úplně jinak, dokonce i ta tyč vibruje méně - přesunulo se to o 500ot výš a výrazně zklidnilo. Stejně tam ale zkusím přidat nějaké závaží.
Chladíme. Pomohla výměna nového wahleru za nějakej jinej co jsem našel ve starým motoru. Teď to drží kolem 85 , pod delší zátěží leze k 90. Uvidíme co to bude dělat v létě.
Seřízené ventily, doladěný předstih a nastavení karbu. Hned to jede zase úplně jinak, dokonce i ta tyč vibruje méně - přesunulo se to o 500ot výš a výrazně zklidnilo. Stejně tam ale zkusím přidat nějaké závaží.
21:03:40
20.02.2014
20.02.2014
vhml
-> Eidy 20.02.14 20:54:19: sice se nestiham divit ale jsem na to zvedav. I tak ale ta tyc vibrovala vždy a docela uz mi sere. Zkusim na ni fakt pripnout nejaky zavazi jestli si pomuzu
20:54:19
20.02.2014
20.02.2014
Eidy
-> vhml: Jeden stupeň s tím nehne, ale 3 už budou znát. Dej pak vědět.
20:52:50
20.02.2014
20.02.2014
vhml
-> Eidy 20.02.14 20:47:57: Koukám jak blázen. Teď mám předstih preventivně asi 3 stupně pod standartem, tak uvidím co to udělá až nasadím ty správný hodnoty.
20:47:57
20.02.2014
20.02.2014
Eidy
-> vhml: Jop. Na to jsem kdysi přišel náhodou, ještě s motorem 120LS. Ladil jsem předstih do kopce a při různým předstihu to vibrovalo jinak. Změní se vibrace motoru a od toho se odvíjí všechno ostatní. Teď mám v autě takovej kravál, že nepoznám nic. Možná se mi to rozpadá pod zadkem, ale nic není slyšet.
20:45:52
20.02.2014
20.02.2014
vhml
-> Eidy 20.02.14 20:43:15: s předstihem? to má nějakej vliv?
20:43:15
20.02.2014
20.02.2014
Eidy
-> vhml: Na tu tyč pomůže snadná věc. Buď ji vyndáš a navaříš na ní nějaký závaží, abys změnil vlastní frekvenci a nebo pohni někam s předstihem.
20:42:38
20.02.2014
20.02.2014
vhml
-> Kubis09 20.02.14 20:40:32: nevím o ní. Přitom ve 140LS je úplně stejná tyč a nevibrovala nikdy. Ve stovce vždy... Se starým motorem tedy jen při brzdění motorem, ne při akceleraci.
20:40:32
20.02.2014
20.02.2014
Kubis09
taky mi to na stovce vibrovalo jak stará pračka, nemáš vůli v konzoli ?
20:02:53
20.02.2014
20.02.2014
Eidy
-> vhml: Možná se ti zaběhlo tak, až se to vyběhlo.