skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
11:22:36
18.10.2013
18.10.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T: To by se musela nohavice ohnout, což je nesmysl. Vem to logicky, pokud má být výška auta pořád stejná, tak kolo je kolmo na nohavici a nohavice je daná uložením převodovky. Když podložíš spoj, tak jen zvětším místo pro pružinu a logicky tím snížíš celé auto, kolo půjde víc do lemu a udělá Ačko, ale auto bude prostě níž. To je stejné jak kdyby jsi jen uříznul pružinu. Na to aby auto bylo stejně vysoké a udělalo větší A by jsi musel nohavici naklopit tím, že by jsi posunul motor s převodovkou níž. Tím by vejška auta zůstala stejná, ale kolo by šlo víc do A. Nevýhoda to bude na rallye a to dost zásadní.
10:47:59
18.10.2013
18.10.2013
T
-> ochoda: , -> vhml: : tak si to představuju špatně :-/ mě to vycházelo, že podélné zůstane na místě a díky podložení se jen zalomí kolo do lemu....tak mam asi moc velkou fantazii
20:27:32
17.10.2013
17.10.2013
vhml
-> T 17.10.13 20:09:59: touhle podložkou snížíš celý auto
20:20:57
17.10.2013
17.10.2013
ochoda
-> T: To víde nastejno jako to snížit podle mě. Furt budeš pak mít špajzku nízko, a podložkama i ramena. ...na kyvce Áčka asi jedině na úkor výšky převodovky od země
20:19:59
17.10.2013
17.10.2013
vhml
-> T 17.10.13 20:09:59: vepředu 35mm. Vzadu 30. A když tam dám onu podložku 30 tak už se fakt dotýkám. S 25mm se to nechá provozovat s origo blatníkem. Něco vyresi urizlej lem, něco vytazeni blatniku, ale porad mi to pripada dost na knap.
20:09:59
17.10.2013
17.10.2013
T
-> vhml: : dobře, ale kolik je rozdíl mezi ouzkou a širokou ? že bys nemusel mít podložky.....
hele já vím, že to na kyvce není moc snadný, ale jeden nápad jsem měl, než jsem ji dal pryč,ale nevím, jestli je to dobrá myšlenka.....nešlo by nějaká podložka mezi nohavici a rameno ? nebo v tom vidim áčka naivně ? :-/
hele já vím, že to na kyvce není moc snadný, ale jeden nápad jsem měl, než jsem ji dal pryč,ale nevím, jestli je to dobrá myšlenka.....nešlo by nějaká podložka mezi nohavici a rameno ? nebo v tom vidim áčka naivně ? :-/
19:26:08
17.10.2013
17.10.2013
vhml
-> T 17.10.13 18:41:56: vím jak to řešil :-D Určitě ještě o tom budu přemýšlet, ale rád bych si nechal ony zadní vrátka pro jiný kola. A hlavně Eidy tam má strašný áčka, což taky řeší nemálo místa v blatníku. Toho na kyvce nikdy nedosáhnu.
18:41:56
17.10.2013
17.10.2013
T
-> vhml: : tak to jsi se inspiroval málo...vzadu má širokou dej raději širokou a pokud bude problém s kolama, tak se zeptej Eidyho, jak to řešil, myslím, že by to u stovky šlo stejně
18:34:53
17.10.2013
17.10.2013
vhml
Tak jsem dneska dumal a měřil, nemálo inspirován šířkou Kóči a asi je rozhodnuto. Dopředu přijde široká náprava, dozadu 25mm podložky na úzkou. Když jsem zkoušel dát 30mm tak už to bylo hodně obtisklý v blatníku a chci si nechat trochu zadní vrátka pro možnost jinejch kol. Snad to bude krok vpřed po vzhledový stránce i po stránce jízdních vlastností. Sice s úzkou je sranda, ale pokud se jede rychlejš tak už je to slušný dobrodružství...
11:08:12
05.10.2013
05.10.2013
TTomas
-> vhml: Rozumime si. Vybrat to az k tesneni a zbytek jak rikas "za rohem dlably ve stene".
14:39:06
04.10.2013
04.10.2013
vhml
-> TTomas 04.10.13 14:36:13: takze je to teda tak, že pri pohledu na čela ventilů to neuvidím, protože to bude za rohem dláblý ve stene. Jestli si teda rozumíme.
14:36:13
04.10.2013
04.10.2013
TTomas
-> vhml: Ja to nemel ubrousene uplne, ale jen skoro uplne a nebyl s tim zadnej problem. Je to tak myslene - brousit do steny a u tesneni to nechat.
14:22:31
04.10.2013
04.10.2013
vhml
-> TTomas 04.10.13 14:13:22: to se mě líbí ze všeho nejvíc. Akorát nemůžu podbrousit boční stěnu, protože kvůli rozteči válců mám už teď stěnu hned u těsnění. Leda můžu prodlábnout stěnu, ale u dosedací plochy musím být zpět na původním rozměru.
Ještě otázka ventily. Můžu odstranit nálitky a nechat běhat ventily jen v origo litině, bez vloženejch vodítek?
Ještě otázka ventily. Můžu odstranit nálitky a nechat běhat ventily jen v origo litině, bez vloženejch vodítek?
14:11:56
04.10.2013
04.10.2013
TTomas
-> vhml: Skoro jo...Ja bych to delal takhle.
hotrally.sweb.cz/tech/sfi g40.JPG
Pripadne si to precti cele. Je tam prakticky vse co je treba udelat.
hotrally.sweb.cz/tech/spa l.html
hotrally.sweb.cz/tech/sfi g40.JPG
Pripadne si to precti cele. Je tam prakticky vse co je treba udelat.
hotrally.sweb.cz/tech/spa l.html
13:58:14
04.10.2013
04.10.2013
vhml
-> TTomas 04.10.13 13:55:59: takze to vytahnout i u vejfuku jako to má 8k jo?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.10.13 13:51:41: vobuju drapak a vezmu to napric po louce :-D
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.10.13 13:51:41: vobuju drapak a vezmu to napric po louce :-D
13:55:59
04.10.2013
04.10.2013
TTomas
13:51:41
04.10.2013
04.10.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
Za chvíli bude jezdit pangejtama a zkrátí RZ o 1/3
13:06:11
04.10.2013
04.10.2013
U-Geen
-> Peklo: podle me by to jelo dost na p*cu
12:28:38
04.10.2013
04.10.2013
Peklo