skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
13:09:37
03.10.2013
03.10.2013
Luky
-> vhml: hele když už se budeš pouštět do tý hlavy, vydlabej mi taky jednu, když budeš dělat dvě, půjde to rychlejš
12:46:55
03.10.2013
03.10.2013
Eidy
-> vhml: Tak asi jo, ale musíš teď drbat s celým motorem a hlavně s tou hlavou. Nicméně ty jsi stejně minulej tejden řešil jakej objem postavil, takže jsi to beztak určitě udělal schválně. A ještě máš hezký umělecký výtvory do vitrínky.
12:40:27
03.10.2013
03.10.2013
vhml
-> Eidy 03.10.13 12:22:16: tak ono to nevyšlo jakože nějak draho. Hlava stála 400, písty seženu do 500, koupím kroužky, nějaký těsnění, zbytek mám a nazdar. +teda sraní s hlavou no.
12:38:55
03.10.2013
03.10.2013
vhml
-> radekp 03.10.13 11:48:51: jako asi jo. Ale odstupuj dobrovolně z prvního místa po poslední rychlostce...
Pačejov jsme jeli 100km a další 4 rychlostky s utrženou nápravou a vyhráli. Nějakej klepající motor mi proti tomu přišel jako sranda. Stejně to žralo strašně oleje, tudíž mi spodku nějak líto není, těch se všude válí. Vědět že praskne hlava, asi bych se rozmejšlel...
-> TTomas 03.10.13 10:44:40: brusku mám, hlavu už mám, mustr taky ,ale chuť ne :-D Hlavně něco někde zvětším protože si myslím že to tak má bejt. Radši bych to dělal protože VÍM že to tak má bejt.
Pačejov jsme jeli 100km a další 4 rychlostky s utrženou nápravou a vyhráli. Nějakej klepající motor mi proti tomu přišel jako sranda. Stejně to žralo strašně oleje, tudíž mi spodku nějak líto není, těch se všude válí. Vědět že praskne hlava, asi bych se rozmejšlel...
-> TTomas 03.10.13 10:44:40: brusku mám, hlavu už mám, mustr taky ,ale chuť ne :-D Hlavně něco někde zvětším protože si myslím že to tak má bejt. Radši bych to dělal protože VÍM že to tak má bejt.
12:22:16
03.10.2013
03.10.2013
Eidy
-> Tuner#2: Tak tak. Stačilo by přebrousit kliku, přeložiskovat a za 3000Kč se jede dál. Takhle je to komplet v prdeli.
11:51:19
03.10.2013
03.10.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp: Tak je otázka co bylo dřív, ale pokud to začlo tlačit k nule, tak už to stejně bylo mázlé. Pravda neriskoval by zadření vačky a zničení bloku...
11:48:51
03.10.2013
03.10.2013
radekp
Když byla voda na 130, nebylo lepší se na to vy*rat, než oddělat motor? Ikdyž sám vím, že zážitky ze závodů dělají blázni jako vy...
10:44:40
03.10.2013
03.10.2013
TTomas
-> Olgoj Chorchoj: Pletes troschu jablka s hruskama. U 5K na to musi jit jinak, ale pokud ma v soucasne praskle hlave dobrej mustr, slusnou brusku a hromadu casu a trpelivosti, tak bych se toho vubec nebal.
10:09:16
03.10.2013
03.10.2013
Olgoj Chorchoj
...nojono, dals pístu svobodu a to se cení! :-D Hele, odlej si jak vypadá hlava na 140LS a dej se do broušení stopětky, né? Třeba to nevyjde všude přesně ale stejně to bude šlapat jako utržený...respektive pre-protržený:-DD
22:03:14
02.10.2013
02.10.2013
vhml
Jinak po dnešku už díky -> Kuba105: mám ,,novou" hlavu.
Teď ještě najít další dobrou duši co mě výhodně obdaruje pístama 136.
Zatím mám pořád dilema jestli hlavu vykouzlit svépomocí, nebo vysolit nemalej drobák a hlavu si nechat udělat. Zatím se mi víc líbí varianta dvě ( protože ještě neznám cenu )
Teď ještě najít další dobrou duši co mě výhodně obdaruje pístama 136.
Zatím mám pořád dilema jestli hlavu vykouzlit svépomocí, nebo vysolit nemalej drobák a hlavu si nechat udělat. Zatím se mi víc líbí varianta dvě ( protože ještě neznám cenu )
10:44:00
02.10.2013
02.10.2013
T
-> vhml: : nojo, chybama se člověk učí
-> Eidy: : vtipálek
o to nešlo, jen se vzdělávám, abych taky o těch motorech už něco konečně věděl
-> Eidy: : vtipálek
o to nešlo, jen se vzdělávám, abych taky o těch motorech už něco konečně věděl
21:16:27
01.10.2013
01.10.2013
Eidy
-> T: Neboj, ty bys měl mít v motoru M9 .
21:06:11
01.10.2013
01.10.2013
vhml
-> T 01.10.13 21:02:59: určitě jsem nedával nový šrouby, což by se mělo. Asi se příště polepším. A byly to ojnice 120 se šroubem M8. Fa+ už má M9
21:02:59
01.10.2013
01.10.2013
T
-> vhml: ,-> Eidy: : a to je prostě "únava" materiálu předpokládám ?
nebo něco jiného ?
nebo něco jiného ?
20:53:07
01.10.2013
01.10.2013
vhml
20:53:01
01.10.2013
01.10.2013
Eidy
-> T: Esli dobře koukám, tak prasknul ojniční šroub.
20:52:43
01.10.2013
01.10.2013
vhml
-> Kuba105 01.10.13 20:47:17: z favorita, cena rovná nula :-D
20:51:31
01.10.2013
01.10.2013
T
-> vhml: : je nějaké tušení příčiny ?
20:47:17
01.10.2013
01.10.2013
Kuba105
-> vhml: aha, nu snad někdy pokecáme live. zajímalo by mi jak si dělal ty ventily. co jsem tak hledal tak to byla pálka.
20:44:13
01.10.2013
01.10.2013
vhml
-> Eidy: dík, už me jí přislíbil -> Kuba105:
Stavím se ještě na vrakárně co tam maj za poklady.
-> Kuba105: těžko právě říct jak to má bejt správně. Prostě tam podle oka něco nabrousíš :-)
Stavím se ještě na vrakárně co tam maj za poklady.
-> Kuba105: těžko právě říct jak to má bejt správně. Prostě tam podle oka něco nabrousíš :-)