skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
NA PRODEJ skoda-virt.cz/cz/.../1841
74-zaramovana-karoserie-14
0l-a
Nejaktuálnější novinky budou na stránkách 140la.skodateam.cz/ a vhml.skodateam.cz/
28.2.2013: Práce na autě druhým rokem stojí, prioritu mají jiné projekty. Aktuálně 110LS, kde kompletní renovaci chybí už jen lak. Pokračování tak nejdříve v druhé polovině roku 2013.
Původem Čokinův Orange Devil, který jsem od něj koncem roku 2008 koupil v podobě zarámované karoserie od NC Power , je nyní přestavován na slalomový speciál, který by měl zjara roku 2011 vyjet a pomoci mi k získání titulu po dvou druhých místech z let 2009 a 2010. ( titul získán se ,,starým autem" v roce 2011 i 2012 :-) )
Ve volných chvíli doplním popis toho jak auto buď vypadá, nebo vypadat bude za použití mnohých dílů ze 140LS - skoda-virt.cz/cz/.../1439 -vhml-skoda-140ls
Podvozek:
- tlumiče od p.Kurky upravené na maximální tuhost , možno nasadit dobové Sachs, je třeba je ale zrepasovat - tuší někdo kdo to umí?
- přední náprava kompletně vyztužená
- změněné odklony na -2,2 stupně
- změněný záklon svislých čepů na cca 11 stupňů
- v plném rejdu -7 stupňů na vnějšku a +4 stupně vnitřním kole
- uložení spodních ramen rozšířeno o 2cm
- rozbíhavost 0,5mm
- ramena uložena v tvrdých gumách od Pemita
- svislák uložen v unibalových pouzdrech se změnou záklonu
- stabilizátor 23mm uložený v unibalech. Tuhost devíti kusů sériového stabilizátoru :-)
- pružiny Tuner#2, volná délka 205mm, tuhost 80kN/m
- hlíníkové 10mm podložky
- řízení má z rejdu do rejdu 1,9 otáčky = od rovné jízdy do plného rejdu necelá jedna otáčka volantem
- zadní náprava vlečená z typu Rapid, kompletně vyztužená
- sbíhavost 2,5mm
- odklon -2,5 stupně
- úchyty na příčce zvýšeny o 1cm
- podélná i šikmá ramena uložená v unibalech
- pružiny Faann, 285mm, 45kN/m
- duralové 25mm podložky s možností použití více roztečí
- zadní stabilizátor 14mm
Brzdy:
- dva hlavní válce se změnou poměru vahadlem, dopředu Girling 15,8mm, dozadu 19mm ( zatím nerealizováno )
- vepředu kotouče Brembo, plné, o síle 12,5mm
- destičky Galfer 1075 pro žigula
- rozšířené brzdiče
- vzadu kotoučové brzdy - vyfrézovaný čtyřlístek do použitého předního kotouče
- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené
Motor:
- jako základ použita 8V Fabie typu AZE
- kompletně upraven p.Zenklem v Mariánských Lázních na cca. 140koní
- vačka 306 z Freestylových PickUpů
- tvrdé pružiny
- sací kanály 28mm
- sací ventily 37mm
- výfukové ventily 31mm
- písty pro vyšší kompresi
- krmeno Solexy C40 ADDHE, difuzory 32mm, vzdušníky 190, trysky 140
- výfukové svody od Bohouše Krejčího, omotané termopáskou
- rozdělovač bez podtlakové regulace, základní předstih 5 stupňů
- svíčky Bosch FR5DP
- odpružená spojková lamela Renovak HDS
- olej 10W60 + výměník/olej z VW
- převody s přímým zubem vlastní výroby. Převody 1 - 2.92 ; 2 - 2.12 ; 3 - 1.55 ; 4 - 1.21 ; 5 - 1.04.
- maximální rychlost dle použité převodovky 160 - 200+
Karoserie:
- karosérie M, vyrobená roku 1986
- oranžový lak RAL 2004
- přední kapota laminátová, 4kg
- zadní kapota hliník, 0,8mm
- zadní čelo hliník, 0,5mm
- přístrojovka ve stylu LR, hliník 0,8mm
- dveře prozatím plechové, vyřezané, vnitřní potah hliník 0,5mm
- výdech z chladiče nahoru přes kapotu
- nádrž zapuštěná v kufru
- zavařené okapničky a výdechy na C sloupku
- světelná rampa, 2x dálkové a 2x mlhové Hella 3000
- rám NC Power ve specifikaci pro vozy S1600, hlavní oblouk 50x2mm, ostatni trubky 40x2mm
Nejaktuálnější novinky budou na stránkách 140la.skodateam.cz/ a vhml.skodateam.cz/
28.2.2013: Práce na autě druhým rokem stojí, prioritu mají jiné projekty. Aktuálně 110LS, kde kompletní renovaci chybí už jen lak. Pokračování tak nejdříve v druhé polovině roku 2013.
Původem Čokinův Orange Devil, který jsem od něj koncem roku 2008 koupil v podobě zarámované karoserie od NC Power , je nyní přestavován na slalomový speciál, který by měl zjara roku 2011 vyjet a pomoci mi k získání titulu po dvou druhých místech z let 2009 a 2010. ( titul získán se ,,starým autem" v roce 2011 i 2012 :-) )
Ve volných chvíli doplním popis toho jak auto buď vypadá, nebo vypadat bude za použití mnohých dílů ze 140LS - skoda-virt.cz/cz/.../1439 -vhml-skoda-140ls
Podvozek:
- tlumiče od p.Kurky upravené na maximální tuhost , možno nasadit dobové Sachs, je třeba je ale zrepasovat - tuší někdo kdo to umí?
- přední náprava kompletně vyztužená
- změněné odklony na -2,2 stupně
- změněný záklon svislých čepů na cca 11 stupňů
- v plném rejdu -7 stupňů na vnějšku a +4 stupně vnitřním kole
- uložení spodních ramen rozšířeno o 2cm
- rozbíhavost 0,5mm
- ramena uložena v tvrdých gumách od Pemita
- svislák uložen v unibalových pouzdrech se změnou záklonu
- stabilizátor 23mm uložený v unibalech. Tuhost devíti kusů sériového stabilizátoru :-)
- pružiny Tuner#2, volná délka 205mm, tuhost 80kN/m
- hlíníkové 10mm podložky
- řízení má z rejdu do rejdu 1,9 otáčky = od rovné jízdy do plného rejdu necelá jedna otáčka volantem
- zadní náprava vlečená z typu Rapid, kompletně vyztužená
- sbíhavost 2,5mm
- odklon -2,5 stupně
- úchyty na příčce zvýšeny o 1cm
- podélná i šikmá ramena uložená v unibalech
- pružiny Faann, 285mm, 45kN/m
- duralové 25mm podložky s možností použití více roztečí
- zadní stabilizátor 14mm
Brzdy:
- dva hlavní válce se změnou poměru vahadlem, dopředu Girling 15,8mm, dozadu 19mm ( zatím nerealizováno )
- vepředu kotouče Brembo, plné, o síle 12,5mm
- destičky Galfer 1075 pro žigula
- rozšířené brzdiče
- vzadu kotoučové brzdy - vyfrézovaný čtyřlístek do použitého předního kotouče
- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené
Motor:
- jako základ použita 8V Fabie typu AZE
- kompletně upraven p.Zenklem v Mariánských Lázních na cca. 140koní
- vačka 306 z Freestylových PickUpů
- tvrdé pružiny
- sací kanály 28mm
- sací ventily 37mm
- výfukové ventily 31mm
- písty pro vyšší kompresi
- krmeno Solexy C40 ADDHE, difuzory 32mm, vzdušníky 190, trysky 140
- výfukové svody od Bohouše Krejčího, omotané termopáskou
- rozdělovač bez podtlakové regulace, základní předstih 5 stupňů
- svíčky Bosch FR5DP
- odpružená spojková lamela Renovak HDS
- olej 10W60 + výměník/olej z VW
- převody s přímým zubem vlastní výroby. Převody 1 - 2.92 ; 2 - 2.12 ; 3 - 1.55 ; 4 - 1.21 ; 5 - 1.04.
- maximální rychlost dle použité převodovky 160 - 200+
Karoserie:
- karosérie M, vyrobená roku 1986
- oranžový lak RAL 2004
- přední kapota laminátová, 4kg
- zadní kapota hliník, 0,8mm
- zadní čelo hliník, 0,5mm
- přístrojovka ve stylu LR, hliník 0,8mm
- dveře prozatím plechové, vyřezané, vnitřní potah hliník 0,5mm
- výdech z chladiče nahoru přes kapotu
- nádrž zapuštěná v kufru
- zavařené okapničky a výdechy na C sloupku
- světelná rampa, 2x dálkové a 2x mlhové Hella 3000
- rám NC Power ve specifikaci pro vozy S1600, hlavní oblouk 50x2mm, ostatni trubky 40x2mm
Vhml / Škoda 140L/A - komentáře:
00:20:14
23.04.2011
23.04.2011
elbacil
-> vhml: Slušná prevodovka.Není ta jednička moc dlhá na rozjazd?Aký máš stály prevod?
18:12:32
19.04.2011
19.04.2011
Čokin
-> vhml: Až budu doma o víkendu tak to vyfotím.
16:35:02
19.04.2011
19.04.2011
vhml
-> Čokin: dej někam fotku co ti kde prasklo
16:25:50
19.04.2011
19.04.2011
Čokin
-> vhml: Tak mě to zase prasklo ta ručka, asi mám to uchycení na páce moc vysoko a jsou tam velký síly na zlom jinak už fakt nevím. Budu muset zkusit to táhlo uchytit níž tak jak to máš ty a dám tam 10 mm čep jinak už fakt nevím. Se asi brzo naseru a dám 2500,- za speedpráckou ručku na kolmo.
16:22:25
16.03.2011
16.03.2011
vhml
-> Čokin: to zas né, končí to stejně jako sériová čtyřka, akorát mezitím zařadím ještě jednou :-)
15:12:32
16.03.2011
16.03.2011
Čokin
-> vhml: To tam nahážeš všech pět kvaltů na 20 metrech
23:14:27
15.03.2011
15.03.2011
vhml
-> Tuner#2: Přesně tak, musíš jí naučit. Mě tam taky nikdy moc nešla, pak jsem jí párkrát akutně potřeboval a od tý doby tam docela padá sama :-)
A teď se na to vyloženě těším, protože ty kvalty budou blízko sebe, tak to bude mít synchron skoro bez práce
A teď se na to vyloženě těším, protože ty kvalty budou blízko sebe, tak to bude mít synchron skoro bez práce
23:06:08
15.03.2011
15.03.2011
m8rinek
U 4q po repasu u Sixty jsem 1 nalovil docela v pohodě, po brzdách jsem ji tam cvaknul před zatáčkou a auto se vyhrnulo bokem i když nechtělo...
23:03:38
15.03.2011
15.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 15.03.11 22:35:59: Čoveče zkoušel jsem, dokonce jak na náklaďáku se šlapáním spojky a meziplynem a nejde tam a nebo s hroznou ránou. U všech 5q co jsem jezdil to byl problém, naopak u 4q tam šla sázet už před křižovat při dojíždění.
22:35:59
15.03.2011
15.03.2011
Eidy
-> Tuner#2: Musíš jí to naučit odmalička. Zvykne si a pak vydrží.
22:34:54
15.03.2011
15.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 15.03.11 18:28:55: Ty woe chudák skříň jak jí tam vždy nanutí...
21:31:13
15.03.2011
15.03.2011
Eidy
-> vhml: No tak driftovat na jedničku je mazec. To ještě neumím.
18:30:02
15.03.2011
15.03.2011
venni
-> vhml: no tůto je vono
18:28:55
15.03.2011
15.03.2011
vhml
18:23:40
15.03.2011
15.03.2011
venni
-> Čokin: ta jednička snese hodně,viz Wenovo prujezdy na Korábu.Někde na škodateamu bylo video co stou skříní provádí :)
Já soudit nemužu,najel jsem na ní 30km lehkýho zacházení
Já soudit nemužu,najel jsem na ní 30km lehkýho zacházení
11:30:47
15.03.2011
15.03.2011
Čokin
-> havlik: Jednička se zatím tváří velice dobře tento víkend chystám testování na špalkách, protže mám problémy s pětkou, tak abych věděl jestli půjde ještě celý agregát ven. Každopadně za měsíc uvidíme co ta jednička snese
09:16:22
15.03.2011
15.03.2011
havlik
-> vhml: tak zrovna čokin neni příslib toho jak to jezdí
07:58:13
15.03.2011
15.03.2011
vhml
-> Eidy: Celá převodovka jezdí ve felicii, celá škodovácká je tahle první. Dlouhý jedičky má třeba Čokin, Wena, atd a zatím to funguje
21:52:20
14.03.2011
14.03.2011
Eidy
-> vhml: Už někde ty tvoje převodovky jezdí? Jaký jsou zkušenosti, reference?