Vhml / Škoda 140L/A Vhml / Škoda 140L/A

komentáře | popis | fotky | vhml | 22.07.15 12:33 | 143x v oblíbených
NA PRODEJ skoda-virt.cz/cz/.../1841 74-zaramovana-karoserie-14 0l-a



Nejaktuálnější novinky budou na stránkách 140la.skodateam.cz/ a vhml.skodateam.cz/



28.2.2013: Práce na autě druhým rokem stojí, prioritu mají jiné projekty. Aktuálně 110LS, kde kompletní renovaci chybí už jen lak. Pokračování tak nejdříve v druhé polovině roku 2013.



Původem Čokinův Orange Devil, který jsem od něj koncem roku 2008 koupil v podobě zarámované karoserie od NC Power , je nyní přestavován na slalomový speciál, který by měl zjara roku 2011 vyjet a pomoci mi k získání titulu po dvou druhých místech z let 2009 a 2010. ( titul získán se ,,starým autem" v roce 2011 i 2012 :-) )



Ve volných chvíli doplním popis toho jak auto buď vypadá, nebo vypadat bude za použití mnohých dílů ze 140LS - skoda-virt.cz/cz/.../1439 -vhml-skoda-140ls





Podvozek:



- tlumiče od p.Kurky upravené na maximální tuhost , možno nasadit dobové Sachs, je třeba je ale zrepasovat - tuší někdo kdo to umí?



- přední náprava kompletně vyztužená

- změněné odklony na -2,2 stupně

- změněný záklon svislých čepů na cca 11 stupňů

- v plném rejdu -7 stupňů na vnějšku a +4 stupně vnitřním kole

- uložení spodních ramen rozšířeno o 2cm

- rozbíhavost 0,5mm

- ramena uložena v tvrdých gumách od Pemita

- svislák uložen v unibalových pouzdrech se změnou záklonu

- stabilizátor 23mm uložený v unibalech. Tuhost devíti kusů sériového stabilizátoru :-)

- pružiny Tuner#2, volná délka 205mm, tuhost 80kN/m

- hlíníkové 10mm podložky

- řízení má z rejdu do rejdu 1,9 otáčky = od rovné jízdy do plného rejdu necelá jedna otáčka volantem



- zadní náprava vlečená z typu Rapid, kompletně vyztužená

- sbíhavost 2,5mm

- odklon -2,5 stupně

- úchyty na příčce zvýšeny o 1cm

- podélná i šikmá ramena uložená v unibalech

- pružiny Faann, 285mm, 45kN/m

- duralové 25mm podložky s možností použití více roztečí

- zadní stabilizátor 14mm





Brzdy:



- dva hlavní válce se změnou poměru vahadlem, dopředu Girling 15,8mm, dozadu 19mm ( zatím nerealizováno )

- vepředu kotouče Brembo, plné, o síle 12,5mm

- destičky Galfer 1075 pro žigula

- rozšířené brzdiče

- vzadu kotoučové brzdy - vyfrézovaný čtyřlístek do použitého předního kotouče

- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené







Motor:



- jako základ použita 8V Fabie typu AZE

- kompletně upraven p.Zenklem v Mariánských Lázních na cca. 140koní

- vačka 306 z Freestylových PickUpů

- tvrdé pružiny

- sací kanály 28mm

- sací ventily 37mm

- výfukové ventily 31mm

- písty pro vyšší kompresi

- krmeno Solexy C40 ADDHE, difuzory 32mm, vzdušníky 190, trysky 140

- výfukové svody od Bohouše Krejčího, omotané termopáskou

- rozdělovač bez podtlakové regulace, základní předstih 5 stupňů

- svíčky Bosch FR5DP

- odpružená spojková lamela Renovak HDS

- olej 10W60 + výměník/olej z VW

- převody s přímým zubem vlastní výroby. Převody 1 - 2.92 ; 2 - 2.12 ; 3 - 1.55 ; 4 - 1.21 ; 5 - 1.04.

- maximální rychlost dle použité převodovky 160 - 200+





Karoserie:



- karosérie M, vyrobená roku 1986

- oranžový lak RAL 2004

- přední kapota laminátová, 4kg

- zadní kapota hliník, 0,8mm

- zadní čelo hliník, 0,5mm

- přístrojovka ve stylu LR, hliník 0,8mm

- dveře prozatím plechové, vyřezané, vnitřní potah hliník 0,5mm

- výdech z chladiče nahoru přes kapotu

- nádrž zapuštěná v kufru

- zavařené okapničky a výdechy na C sloupku

- světelná rampa, 2x dálkové a 2x mlhové Hella 3000

- rám NC Power ve specifikaci pro vozy S1600, hlavní oblouk 50x2mm, ostatni trubky 40x2mm











Vhml / Škoda 140L/A - komentáře:

12:50:39
11.08.2011
-> vhml: : se ti to auto v první zatáčce rozpadne 40

pěkná práce, jsem zvědav co to bude dělat s jízdníma vlastnostma 4
12:40:15
11.08.2011
vhml
-> radekp: nechci :-) už je to hotový :-)
11:26:47
11.08.2011
radekp
-> vhml: Přesně tak jsem to myslel, posunout ke straně...nedávno jsem o tom psal mail Eidymu1



Nechceš to rovnou udělat dvojmo?
08:55:28
11.08.2011
vhml
-> radekp: excentricky tě to změní odklon a to nešli, to by se muselo řešit bronznovým pouzdrem. Na záklon stačí ten unibal posunout ke straně, což když se pozorně na fotku podíváš... :-)
08:50:44
11.08.2011
radekp
-> vhml: No, na tohle jsem nedávno myslel...šly by udělat tyhle unibaly excentricky, aby se zvětšil záklon svisláku?
21:23:17
10.08.2011
vhml
-> Eidy: prijde tam jeste vnejsi krouzek z kazdy strany,kterej se svrta s hlavici a da se tam sroub aby neujel. Lisovat by asi bylo cistejsi reseni, ale kdopa se s tim ma srat...
21:17:07
10.08.2011
Eidy
-> vhml: Pěkně. Jak to bude zajištěný ve svisláku? A normálka to pouzdro zavaříš na místo a už nic nestružíš?
20:30:41
10.08.2011
vhml
Přidány fotky unibalů5
09:34:14
29.06.2011
Šupi
-> vhml: vyzera to naozaj na poriadny zavodak 1 držim palce
23:01:49
17.05.2011
Maťulo
-> vhml: ked nieco potrebujem a nemam inu moznost tak neriesim kolko to stoji... u nas uz je fakt problem aj s ND...
22:58:04
17.05.2011
vhml
-> Matulo: to je celkem draha sranda. Honza5 si kupoval na jeho LR měď za 100korun metr. Dokonce o hodně měkčí než mám já, takže si to ohýbáš krásně mezi prstama. Já měl klasický starý zásoby, to je třeba už ohýbat silou celou rukou. Životnost mědi a železa netřeba zmiňovat
22:53:24
17.05.2011
Maťulo
-> Čokin: Diky Janci! Ale trubky uz som si dal na zakazku vyrobit u nas v TT firma FEROTECHNA... 1euro/10cm + koncovky v cene... Dokonca su ocelove a pozinkovane...4
22:48:51
17.05.2011
Čokin
-> Matulo: Já nakupuju tady:



www.baxim.cz/brzdove-trub ky
13:46:52
23.04.2011
vhml
-> Matulo: kolik stojí nevím, nějaké jsem tu měl z dob dřívějších
13:31:41
23.04.2011
Maťulo
-> vhml: A trubky sa daju niekde kupit v lubovolnych dlzkach? Kolko cca vychadza 1m, resp. ako sa to predava? Na metraz? Diky
13:26:58
23.04.2011
vhml
-> Matulo: musiš mít takový přípravek na rozklepnutí
12:16:25
23.04.2011
Maťulo
-> vhml: Aha dakujem! A ako spravis tie konce kam sa srobuju hadice? Nemam s tym skusenosti... Ja som kupil origo trubky co uz maju to zakoncenie - ten kuzel a maticu... ale spekuloval som uz aj ja nad tym ze ich potiahnem vnutrajskom...
12:04:22
23.04.2011
vhml
-> Matulo: to mám někde v notebooku, takže jedině až v úterý. Ale jsou protáhlé v místech, kam se šroubujou zadní pásy dolů, jak je tam takové to vykrojení, tak jsou tam vyvrtaný díry na trubky. Trubky jsou měděné, takže jsem si je sám snadno ohýbal jenom v ruce.
11:59:52
23.04.2011
Maťulo
-> vhml: Ahoj! Prosim ta nemas foto zo zadu jak ti lezu von tie brzdove trubky co mas natahane vnutrajskom? A trubky mas robene na mieru? Alebo si si vyrabal sam? Diky moc!4
10:19:29
23.04.2011
vhml
-> elbacil: 4,22. Sériový motor se s tím s trochou cviku rozjede bez problémů. Uvidíme jak potom závodní, který má s popojížděním obecně problémy.
upraveno 1x, naposled 23.04.2011 10:19:40
Extreme Tyres