-> vhml: Přesně tak jsem to myslel, posunout ke straně...nedávno jsem o tom psal mail Eidymu
Nechceš to rovnou udělat dvojmo?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
NA PRODEJ skoda-virt.cz/cz/.../1841
74-zaramovana-karoserie-14
0l-a
Nejaktuálnější novinky budou na stránkách 140la.skodateam.cz/ a vhml.skodateam.cz/
28.2.2013: Práce na autě druhým rokem stojí, prioritu mají jiné projekty. Aktuálně 110LS, kde kompletní renovaci chybí už jen lak. Pokračování tak nejdříve v druhé polovině roku 2013.
Původem Čokinův Orange Devil, který jsem od něj koncem roku 2008 koupil v podobě zarámované karoserie od NC Power , je nyní přestavován na slalomový speciál, který by měl zjara roku 2011 vyjet a pomoci mi k získání titulu po dvou druhých místech z let 2009 a 2010. ( titul získán se ,,starým autem" v roce 2011 i 2012 :-) )
Ve volných chvíli doplním popis toho jak auto buď vypadá, nebo vypadat bude za použití mnohých dílů ze 140LS - skoda-virt.cz/cz/.../1439 -vhml-skoda-140ls
Podvozek:
- tlumiče od p.Kurky upravené na maximální tuhost , možno nasadit dobové Sachs, je třeba je ale zrepasovat - tuší někdo kdo to umí?
- přední náprava kompletně vyztužená
- změněné odklony na -2,2 stupně
- změněný záklon svislých čepů na cca 11 stupňů
- v plném rejdu -7 stupňů na vnějšku a +4 stupně vnitřním kole
- uložení spodních ramen rozšířeno o 2cm
- rozbíhavost 0,5mm
- ramena uložena v tvrdých gumách od Pemita
- svislák uložen v unibalových pouzdrech se změnou záklonu
- stabilizátor 23mm uložený v unibalech. Tuhost devíti kusů sériového stabilizátoru :-)
- pružiny Tuner#2, volná délka 205mm, tuhost 80kN/m
- hlíníkové 10mm podložky
- řízení má z rejdu do rejdu 1,9 otáčky = od rovné jízdy do plného rejdu necelá jedna otáčka volantem
- zadní náprava vlečená z typu Rapid, kompletně vyztužená
- sbíhavost 2,5mm
- odklon -2,5 stupně
- úchyty na příčce zvýšeny o 1cm
- podélná i šikmá ramena uložená v unibalech
- pružiny Faann, 285mm, 45kN/m
- duralové 25mm podložky s možností použití více roztečí
- zadní stabilizátor 14mm
Brzdy:
- dva hlavní válce se změnou poměru vahadlem, dopředu Girling 15,8mm, dozadu 19mm ( zatím nerealizováno )
- vepředu kotouče Brembo, plné, o síle 12,5mm
- destičky Galfer 1075 pro žigula
- rozšířené brzdiče
- vzadu kotoučové brzdy - vyfrézovaný čtyřlístek do použitého předního kotouče
- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené
Motor:
- jako základ použita 8V Fabie typu AZE
- kompletně upraven p.Zenklem v Mariánských Lázních na cca. 140koní
- vačka 306 z Freestylových PickUpů
- tvrdé pružiny
- sací kanály 28mm
- sací ventily 37mm
- výfukové ventily 31mm
- písty pro vyšší kompresi
- krmeno Solexy C40 ADDHE, difuzory 32mm, vzdušníky 190, trysky 140
- výfukové svody od Bohouše Krejčího, omotané termopáskou
- rozdělovač bez podtlakové regulace, základní předstih 5 stupňů
- svíčky Bosch FR5DP
- odpružená spojková lamela Renovak HDS
- olej 10W60 + výměník/olej z VW
- převody s přímým zubem vlastní výroby. Převody 1 - 2.92 ; 2 - 2.12 ; 3 - 1.55 ; 4 - 1.21 ; 5 - 1.04.
- maximální rychlost dle použité převodovky 160 - 200+
Karoserie:
- karosérie M, vyrobená roku 1986
- oranžový lak RAL 2004
- přední kapota laminátová, 4kg
- zadní kapota hliník, 0,8mm
- zadní čelo hliník, 0,5mm
- přístrojovka ve stylu LR, hliník 0,8mm
- dveře prozatím plechové, vyřezané, vnitřní potah hliník 0,5mm
- výdech z chladiče nahoru přes kapotu
- nádrž zapuštěná v kufru
- zavařené okapničky a výdechy na C sloupku
- světelná rampa, 2x dálkové a 2x mlhové Hella 3000
- rám NC Power ve specifikaci pro vozy S1600, hlavní oblouk 50x2mm, ostatni trubky 40x2mm
Nejaktuálnější novinky budou na stránkách 140la.skodateam.cz/ a vhml.skodateam.cz/
28.2.2013: Práce na autě druhým rokem stojí, prioritu mají jiné projekty. Aktuálně 110LS, kde kompletní renovaci chybí už jen lak. Pokračování tak nejdříve v druhé polovině roku 2013.
Původem Čokinův Orange Devil, který jsem od něj koncem roku 2008 koupil v podobě zarámované karoserie od NC Power , je nyní přestavován na slalomový speciál, který by měl zjara roku 2011 vyjet a pomoci mi k získání titulu po dvou druhých místech z let 2009 a 2010. ( titul získán se ,,starým autem" v roce 2011 i 2012 :-) )
Ve volných chvíli doplním popis toho jak auto buď vypadá, nebo vypadat bude za použití mnohých dílů ze 140LS - skoda-virt.cz/cz/.../1439 -vhml-skoda-140ls
Podvozek:
- tlumiče od p.Kurky upravené na maximální tuhost , možno nasadit dobové Sachs, je třeba je ale zrepasovat - tuší někdo kdo to umí?
- přední náprava kompletně vyztužená
- změněné odklony na -2,2 stupně
- změněný záklon svislých čepů na cca 11 stupňů
- v plném rejdu -7 stupňů na vnějšku a +4 stupně vnitřním kole
- uložení spodních ramen rozšířeno o 2cm
- rozbíhavost 0,5mm
- ramena uložena v tvrdých gumách od Pemita
- svislák uložen v unibalových pouzdrech se změnou záklonu
- stabilizátor 23mm uložený v unibalech. Tuhost devíti kusů sériového stabilizátoru :-)
- pružiny Tuner#2, volná délka 205mm, tuhost 80kN/m
- hlíníkové 10mm podložky
- řízení má z rejdu do rejdu 1,9 otáčky = od rovné jízdy do plného rejdu necelá jedna otáčka volantem
- zadní náprava vlečená z typu Rapid, kompletně vyztužená
- sbíhavost 2,5mm
- odklon -2,5 stupně
- úchyty na příčce zvýšeny o 1cm
- podélná i šikmá ramena uložená v unibalech
- pružiny Faann, 285mm, 45kN/m
- duralové 25mm podložky s možností použití více roztečí
- zadní stabilizátor 14mm
Brzdy:
- dva hlavní válce se změnou poměru vahadlem, dopředu Girling 15,8mm, dozadu 19mm ( zatím nerealizováno )
- vepředu kotouče Brembo, plné, o síle 12,5mm
- destičky Galfer 1075 pro žigula
- rozšířené brzdiče
- vzadu kotoučové brzdy - vyfrézovaný čtyřlístek do použitého předního kotouče
- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené
Motor:
- jako základ použita 8V Fabie typu AZE
- kompletně upraven p.Zenklem v Mariánských Lázních na cca. 140koní
- vačka 306 z Freestylových PickUpů
- tvrdé pružiny
- sací kanály 28mm
- sací ventily 37mm
- výfukové ventily 31mm
- písty pro vyšší kompresi
- krmeno Solexy C40 ADDHE, difuzory 32mm, vzdušníky 190, trysky 140
- výfukové svody od Bohouše Krejčího, omotané termopáskou
- rozdělovač bez podtlakové regulace, základní předstih 5 stupňů
- svíčky Bosch FR5DP
- odpružená spojková lamela Renovak HDS
- olej 10W60 + výměník/olej z VW
- převody s přímým zubem vlastní výroby. Převody 1 - 2.92 ; 2 - 2.12 ; 3 - 1.55 ; 4 - 1.21 ; 5 - 1.04.
- maximální rychlost dle použité převodovky 160 - 200+
Karoserie:
- karosérie M, vyrobená roku 1986
- oranžový lak RAL 2004
- přední kapota laminátová, 4kg
- zadní kapota hliník, 0,8mm
- zadní čelo hliník, 0,5mm
- přístrojovka ve stylu LR, hliník 0,8mm
- dveře prozatím plechové, vyřezané, vnitřní potah hliník 0,5mm
- výdech z chladiče nahoru přes kapotu
- nádrž zapuštěná v kufru
- zavařené okapničky a výdechy na C sloupku
- světelná rampa, 2x dálkové a 2x mlhové Hella 3000
- rám NC Power ve specifikaci pro vozy S1600, hlavní oblouk 50x2mm, ostatni trubky 40x2mm
Vhml / Škoda 140L/A - komentáře:
11:26:47
11.08.2011
11.08.2011
radekp
08:55:28
11.08.2011
11.08.2011
vhml
-> radekp: excentricky tě to změní odklon a to nešli, to by se muselo řešit bronznovým pouzdrem. Na záklon stačí ten unibal posunout ke straně, což když se pozorně na fotku podíváš... :-)
08:50:44
11.08.2011
11.08.2011
radekp
-> vhml: No, na tohle jsem nedávno myslel...šly by udělat tyhle unibaly excentricky, aby se zvětšil záklon svisláku?
21:23:17
10.08.2011
10.08.2011
vhml
-> Eidy: prijde tam jeste vnejsi krouzek z kazdy strany,kterej se svrta s hlavici a da se tam sroub aby neujel. Lisovat by asi bylo cistejsi reseni, ale kdopa se s tim ma srat...
21:17:07
10.08.2011
10.08.2011
Eidy
-> vhml: Pěkně. Jak to bude zajištěný ve svisláku? A normálka to pouzdro zavaříš na místo a už nic nestružíš?
20:30:41
10.08.2011
10.08.2011
vhml
Přidány fotky unibalů
09:34:14
29.06.2011
29.06.2011
Šupi
-> vhml: vyzera to naozaj na poriadny zavodak držim palce
23:01:49
17.05.2011
17.05.2011
Maťulo
-> vhml: ked nieco potrebujem a nemam inu moznost tak neriesim kolko to stoji... u nas uz je fakt problem aj s ND...
22:58:04
17.05.2011
17.05.2011
vhml
-> Matulo: to je celkem draha sranda. Honza5 si kupoval na jeho LR měď za 100korun metr. Dokonce o hodně měkčí než mám já, takže si to ohýbáš krásně mezi prstama. Já měl klasický starý zásoby, to je třeba už ohýbat silou celou rukou. Životnost mědi a železa netřeba zmiňovat
22:53:24
17.05.2011
17.05.2011
Maťulo
-> Čokin: Diky Janci! Ale trubky uz som si dal na zakazku vyrobit u nas v TT firma FEROTECHNA... 1euro/10cm + koncovky v cene... Dokonca su ocelove a pozinkovane...
22:48:51
17.05.2011
17.05.2011
Čokin
13:46:52
23.04.2011
23.04.2011
vhml
-> Matulo: kolik stojí nevím, nějaké jsem tu měl z dob dřívějších
13:31:41
23.04.2011
23.04.2011
Maťulo
-> vhml: A trubky sa daju niekde kupit v lubovolnych dlzkach? Kolko cca vychadza 1m, resp. ako sa to predava? Na metraz? Diky
13:26:58
23.04.2011
23.04.2011
vhml
-> Matulo: musiš mít takový přípravek na rozklepnutí
12:16:25
23.04.2011
23.04.2011
Maťulo
-> vhml: Aha dakujem! A ako spravis tie konce kam sa srobuju hadice? Nemam s tym skusenosti... Ja som kupil origo trubky co uz maju to zakoncenie - ten kuzel a maticu... ale spekuloval som uz aj ja nad tym ze ich potiahnem vnutrajskom...
12:04:22
23.04.2011
23.04.2011
vhml
-> Matulo: to mám někde v notebooku, takže jedině až v úterý. Ale jsou protáhlé v místech, kam se šroubujou zadní pásy dolů, jak je tam takové to vykrojení, tak jsou tam vyvrtaný díry na trubky. Trubky jsou měděné, takže jsem si je sám snadno ohýbal jenom v ruce.
11:59:52
23.04.2011
23.04.2011
Maťulo
-> vhml: Ahoj! Prosim ta nemas foto zo zadu jak ti lezu von tie brzdove trubky co mas natahane vnutrajskom? A trubky mas robene na mieru? Alebo si si vyrabal sam? Diky moc!
10:19:29
23.04.2011
23.04.2011
vhml
-> elbacil: 4,22. Sériový motor se s tím s trochou cviku rozjede bez problémů. Uvidíme jak potom závodní, který má s popojížděním obecně problémy.
00:20:14
23.04.2011
23.04.2011
elbacil
-> vhml: Slušná prevodovka.Není ta jednička moc dlhá na rozjazd?Aký máš stály prevod?
18:12:32
19.04.2011
19.04.2011
Čokin
-> vhml: Až budu doma o víkendu tak to vyfotím.