skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
07:51:21
25.03.2015
25.03.2015
Eidy
Mě se ta kola naopak líbí. Pěkně vyplňují blatníky. Jen dozadu podložky a paráda. I když vím, že to tam nezůstane.
07:44:44
25.03.2015
25.03.2015
Velkej
Pěkné. Jen ta kola to zabíjejí. Vypadá to divně,jak jsou velká a hlavně ta zadní utopená.
13:34:26
02.01.2015
02.01.2015
Pavel P..
00:45:26
25.12.2014
25.12.2014
jourin
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Pockam si na lepsi!
00:29:47
17.12.2014
17.12.2014
Apple STS Chvojkovice-Brod
13:55:37
18.11.2014
18.11.2014
Qwak
-> jourin: jen tak pro orientaci .. to jsou 15ctky? já jen abych věděl jak jsou zhruba k tomu bodikitu veliký
15:43:49
17.11.2014
17.11.2014
jourin
Výročí 17. Listopadu nase Skodovka oslavila vice nez dustojne... Po dvaceti letech si stoupla na kola :-)
16:03:03
16.11.2014
16.11.2014
racz
-> jourin: jj, ale gulate... :D
Ale viem ze na dobovej fotka ma hranate. no aj tak
Ale viem ze na dobovej fotka ma hranate. no aj tak
22:47:01
15.11.2014
15.11.2014
jourin
-> racz: Každé správné okruhové auto potřebuje potřebuje pořádný přídavný světla :) :) :) A to tam jeste dve lampy chybi :)
-> Eidy: Zatim je to vytrvalostni zavod s renovaci :)
-> Eidy: Zatim je to vytrvalostni zavod s renovaci :)
22:40:02
15.11.2014
15.11.2014
Eidy
-> jourin: Budete jezdit vytrvalostní závody?
22:39:40
15.11.2014
15.11.2014
racz
uf, tie pridavne svetla mi tam nejak nesedia..
22:37:41
15.11.2014
15.11.2014
jourin
Každé správné okruhové auto potřebuje potřebuje pořádný přídavný světla :)
22:59:15
22.10.2014
22.10.2014
jourin
-> cuker: Vsechno je natvrdo v bronzovych pouzdrech :)
22:41:50
22.10.2014
22.10.2014
cuker
foto č.5,to má spodnú hlavicu zo 100-vky,exenter na mazanie?
20:53:58
20.10.2014
20.10.2014
pistaa
-> Eidy: ved to nema strediacu dieru na vystredenie tak to stredilo osadenie na stefte :)
15:28:49
19.10.2014
19.10.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 19.10.14 14:33:03: Tam mohla klidne bejt podlozka ;)
14:33:03
19.10.2014
19.10.2014
Eidy
Co ty osazený štefty? To jsou takhle i díry v kolech?
11:33:13
22.09.2014
22.09.2014
MajoLR
21:07:01
21.09.2014
21.09.2014
Burák
Ja tuningovy stopetky nekomentuju ta radlice vepredu je na snih?
20:55:06
21.09.2014
21.09.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 21.09.14 20:50:33: No vidíš, Ty musíš čekat na koment. To já mám zkritizováno a můžu jít spát už teď, ale mě se ještě nechce