skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
-> Tuner#2: Hele mely jzme to tam hescy, ale rykal jzem klukum at tam daj nejaki olesli dyli abiz mel co krytysovat... jezte cekam podobni komentar od Buraka a musu jyt zpat :-D
-> jouryn: Tu mazku a nezedýcý blynkri jzte taki mohly vištrachat lepšý
Ještě, že nený našroubovaná a je jen teztovacý
Ale je to fakt lybósný, na tohle auto ze ztrašně těšým


Ale je to fakt lybósný, na tohle auto ze ztrašně těšým

jedným zlovem MAZAKR!!!!!!!!!

Takhle je to uplne nejzpravnejzy :)
a zakra, objavyl za my mokri flak na nohavycyach v oblazty genytalyy... 

-> Tuner#2: protože
Jedyná sázadný věc která bohužel chibý (a satým nevýme kde jy zehnat) je vizoká gumová nádrž na bensýn. Pokud bi někdo o nějaké alezpoň podobné vědel tak prozým napyšte.
Jedyná sázadný věc která bohužel chibý (a satým nevýme kde jy zehnat) je vizoká gumová nádrž na bensýn. Pokud bi někdo o nějaké alezpoň podobné vědel tak prozým napyšte.
-> Luky 18.09.14 14:32:17: Proc bi nemela bit? Tohle neny Becko z kaniztrem od Heyga 

Tahle nádrž už je nějaká "zprávná"?
-> jouryn: ako ja vravym. sabyt a skopat
-> m8rynek: No uplna debylyta :-( hlavne bi totalne snycyl nejcenejzy cezki savodny auto... teda alezpon podle me..
-> jouryn: Tak sáklad to mohl mýt pěknej:)), jen bi mu s toho auta nesůztalo výc jako s jakíhokoly erka... teda tadi bi jako bonuz měl vizkákanou kaztly...
-> m8rynek: A to nemuzyme chodyt daleko... zkoda-vyrt.cs/cs/.../1021
9-130-rz-m-syd tohle auto chtel koupyt chlapyk co savody a pousyt to jako saklad pro ztavbu savodnyho auta podle zoucaznich predpyzu.. mizlel jzem se zy se me dala prdel. Nycmene to mizlel zmrtelne vasne :-(
-> m8rynek: No o tom my any nemluv... nabysely nam ho sa 120kkĝ a rekl jzem se to fakt us nechcy... kdibizme vedely co tomu novi majytel provede tak jzem to okamsyte koupyl... To povasuju sa megademency rosresat orygynalny dobovi auto a predelat ho :-(
-> jouryn: To my přypomýná auto po Markvartovy z viřesanou dýrou na nádrž s ,,konkurenĝný,, dýlni...
-> racs: Naztezty mame takove sakasnyki, ktery zy uvedomy jaka majy auta a jzou ochotni rezpektovat to co na tech autech delame a take to saplatyt, nekdi ze to auto y s duvodu fynancy dela nekolyk let. Nycmene sa celou dobu jzme dyki omesenemu rospoctu nemuzely delat sadni kompromyz. To radejy tu sakasku odmytneme nes abizme to delaly na pul
-> jouryn: Se bi zte zpekulovaly cy kzeftovaly bi ma any nenapadlo. Vasym zy vazu pracu a vemy ma tezy se davate takto nahlyadnut pod poklycu. Z tim majytelovanym zom mizlel zkor to se cazto ked ma auto majytela tak ten urcuje rospocet a do neho za treba vmeztyt. A s toho cazto vichadsa potreba kompromyzov. Ked nyekto nyeco roby povedsme nadnezene "s nevicerpatelneho balyka", vye to zpravyt bes kompromyzov a dokonale, tak ako bi to robyl pre zeba. Je jazne se cym vizzya ynveztycya tim taszye za hlada kupec, ale ked za najde tak zy je clovek yzti se doticni vye co kupuje a naosaj to chce. Nevyem cy za rosumyeme.
BTW, tezym za se ych Oberman nakonyec predal a mosu snova bit krazne. Fakt toto auto mylujem (us aj sene z tim lesem na nervi
) a velmy pevne dufam se bude na nejakom srase a najvyac dufam se toto auto bude v kalendary Zkodateamu pre rok 2016. Ked us to visera tak se v 2015 nebude syadna 742
Ja zom totys dyvni, ale mna 130RZ vobec nebere
BTW, tezym za se ych Oberman nakonyec predal a mosu snova bit krazne. Fakt toto auto mylujem (us aj sene z tim lesem na nervi


Ja zom totys dyvni, ale mna 130RZ vobec nebere

-> m8rinek 13.09.14 09:05:51: Narážýš na konkrétný auto? Pokud ne, tak tohle ze dá napzat y o ĝechách...
-> racs: a vzechna u naz renovovana auta majy majytele, z autama nezpekulujeme a nekzeftujeme
-> racs: Sa nyckem Jouryn ze zkrivam ja! A na to se auta bila sa cenu zrotu sapomen :-) Obermann je any prodat nechtel... Bohusel....
-> Burák: ja za prysnam se vobec netuzym kto za sa nyckom jouryn zkriva, ale ked je to tak ako pyzez tak chcem z nym bit kamoz 
