130 LR/H 130 LR/H

komentáře | popis | fotky | jourin | 09.06.15 20:09 | 343x v oblíbených
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)

Skoda 130LR/H crash




Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.

Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.

Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h

130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )

Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.

Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)

130 LR/H - komentáře:

22:09:31
18.12.2012
jourin
-> jezkos: Tak posli kontakt kde vam to delaj, ja to zatim neriskoval. Nicmene souhlasim s M8rinkem ze to neni na korozi.. respektive souhlasim s tim ze jsem to taky slysel :)

Jinak ale na naseho piskovace nedame dopustit :-) a mame uz i vychytany technologicky postupy jak to delat aby v tom pisek nezustaval :-)
22:04:15
18.12.2012
majop3k
-> jourin: tak konecne sme sa dockali. Je to PARADA156 Cakam na kazde nove foto43
21:33:29
18.12.2012
m8rinek
-> jezkos: a kam, kam? :D
21:31:26
18.12.2012
jezkos
->m8rinek:vzali jsme tam s autem i litinovej kanáldekl,kterej byl rezavej jak prase,protože se nám to nechtělo brousit a vypadá jak právě odlitej5
dokonce jsou už klempíři tak líný,že tam přivezou třeba okvetlý MB Vito,orezlý prahy,pod lištama,spodky dveří atd. a jde to dolu,v místě koroze to není stříbrný,ale šedý až černý nebo děravý:)jak po odrezovači
21:26:59
18.12.2012
m8rinek
-> jezkos: A nějaký doporučení by nebylo?
21:25:56
18.12.2012
jezkos
je teda fakt,že v boleslavi jsem nebyl,ale co tam muže bejt jinýho
21:24:45
18.12.2012
m8rinek
-> jezkos: jo? Tam, kde to nechával dělat známej údajně dělaj fabrický závoďáky a prej jen barvu, na moji orezlou kasli to prej není :D.

Nicméně kila písku v každý dutině mě taky serou...
21:22:28
18.12.2012
Pavell
ten rapid vypadá fakt dobře
21:17:53
18.12.2012
vhml
A co se s tím teda pak dělá? Opískuju / ovoduju a hned to ten den musí jít nalakovat do základu?

Já jsem si takhle taky nasral s diskama. Nechal opískovat, postavil do garáže a za tejden bruska a hurá...
21:15:41
18.12.2012
kraska98
Těším se na stavbu,ty se ale musíš mít,že máš v dílně takové skvosty,máš asi práci snu 4
21:15:20
18.12.2012
jezkos
->m8rinek:korozi taky,to by ses divil:)
hele asi záleží na mnoha faktorech,když to někdo veze např. v dešti,což se u písku stane taky,potom v jakým prostředí ta opískovaná věc stojí atd.
mám tady opřenou v dílně přední kapotu,která se myla v létě,sahalo na ní asi sto lidí a dostala se ke mě po dvou dnech a do dneška jsem na ní ani nesáhl a je bez lišky
upraveno 1x, naposled 18.12.2012 21:23:23
21:07:05
18.12.2012
m8rinek
-> jezkos: Známýmu dělali v MB novou kasli na š100 a pitomci nezavolali hned po otryskání, nechali to den odstát a bylo to jak liška. Nicméně technologie supr, ale co s korozí, tu to sundat neumí...
20:56:18
18.12.2012
jezkos
potom taky písek nedostane asfalt z podvozku,což u tebe nehrozí:)
naposledy jsem nechával pískovat kastli š1000mbg,je to asi 1,5roku,u auta se měnila komplet podlaha,kvuli prahum jsme rozebírali i sloupky a písek se sype ještě dnes:)
20:50:49
18.12.2012
jezkos
já jsem nechával dělat dvě auta a nic,maximálně to bylo trochu žlutý
každá technologie má svoje pro a proti,ale u mě zvítězila voda,nemusí se brousit,když se svařuje,protože nepění,hliníkový věci jako třeba kapoty,písek zničí voda ne
a dneska jsou firmy,co to mají mobilní a když chceš přijedou ti to udělat až na dílnu
upraveno 1x, naposled 18.12.2012 20:51:35
20:49:02
18.12.2012
OndraST
-> jourin: Paráda, konečně se tady na virtu něco děje, jen se zeptám auta byla odprodána, nebo se majitel rozhold pro renovaci a vše poputuje spátky do Německa.
20:31:20
18.12.2012
jourin
-> jezkos: Nebylo, mame desne sikovnyho pana co to dela opatrne jemnym piskem a nic neznici :) voda je super na pozinkovany karoserie. Videl jsem jednu zeleznou a orezlo to nez to dojelo z Boleslavi do Prahy takovym lisejem ze se to muselo cele brousit :-(
20:26:37
18.12.2012
onba
To je nádhera. Nechápu jak to někdo mohl takto zaházet. Děkuji vám a držím palce!
20:21:38
18.12.2012
jezkos
čau Tome
nebylo by lepší,než písek,to nechat otryskat vodou
já už bych takhle starý auto nikdy nenechal pískovat,dneska jedině vodu5
20:13:57
18.12.2012
bibendum30
Je paráda že jsou ještě na "živu" a že se vrátily zpátky do Čech,a do rukou které si jich váží6 Držím vám moc palce6
20:09:49
18.12.2012
MATTESS
To jsou perly! Jsem rád, že můžeme sledovat práce na těchto unikátech. Díky za to
Extreme Tyres