-> jezkos: Tak posli kontakt kde vam to delaj, ja to zatim neriskoval. Nicmene souhlasim s M8rinkem ze to neni na korozi.. respektive souhlasim s tim ze jsem to taky slysel :)
Jinak ale na naseho piskovace nedame dopustit :-) a mame uz i vychytany technologicky postupy jak to delat aby v tom pisek nezustaval :-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
-> jourin: tak konecne sme sa dockali. Je to PARADA
Cakam na kazde nove foto


-> jezkos: a kam, kam? :D
->m8rinek:vzali jsme tam s autem i litinovej kanáldekl,kterej byl rezavej jak prase,protože se nám to nechtělo brousit a vypadá jak právě odlitej
dokonce jsou už klempíři tak líný,že tam přivezou třeba okvetlý MB Vito,orezlý prahy,pod lištama,spodky dveří atd. a jde to dolu,v místě koroze to není stříbrný,ale šedý až černý nebo děravý:)jak po odrezovači

dokonce jsou už klempíři tak líný,že tam přivezou třeba okvetlý MB Vito,orezlý prahy,pod lištama,spodky dveří atd. a jde to dolu,v místě koroze to není stříbrný,ale šedý až černý nebo děravý:)jak po odrezovači
-> jezkos: A nějaký doporučení by nebylo?
je teda fakt,že v boleslavi jsem nebyl,ale co tam muže bejt jinýho
-> jezkos: jo? Tam, kde to nechával dělat známej údajně dělaj fabrický závoďáky a prej jen barvu, na moji orezlou kasli to prej není :D.
Nicméně kila písku v každý dutině mě taky serou...
Nicméně kila písku v každý dutině mě taky serou...
ten rapid vypadá fakt dobře
A co se s tím teda pak dělá? Opískuju / ovoduju a hned to ten den musí jít nalakovat do základu?
Já jsem si takhle taky nasral s diskama. Nechal opískovat, postavil do garáže a za tejden bruska a hurá...
Já jsem si takhle taky nasral s diskama. Nechal opískovat, postavil do garáže a za tejden bruska a hurá...
Těším se na stavbu,ty se ale musíš mít,že máš v dílně takové skvosty,máš asi práci snu 

->m8rinek:korozi taky,to by ses divil:)
hele asi záleží na mnoha faktorech,když to někdo veze např. v dešti,což se u písku stane taky,potom v jakým prostředí ta opískovaná věc stojí atd.
mám tady opřenou v dílně přední kapotu,která se myla v létě,sahalo na ní asi sto lidí a dostala se ke mě po dvou dnech a do dneška jsem na ní ani nesáhl a je bez lišky
hele asi záleží na mnoha faktorech,když to někdo veze např. v dešti,což se u písku stane taky,potom v jakým prostředí ta opískovaná věc stojí atd.
mám tady opřenou v dílně přední kapotu,která se myla v létě,sahalo na ní asi sto lidí a dostala se ke mě po dvou dnech a do dneška jsem na ní ani nesáhl a je bez lišky
-> jezkos: Známýmu dělali v MB novou kasli na š100 a pitomci nezavolali hned po otryskání, nechali to den odstát a bylo to jak liška. Nicméně technologie supr, ale co s korozí, tu to sundat neumí...
potom taky písek nedostane asfalt z podvozku,což u tebe nehrozí:)
naposledy jsem nechával pískovat kastli š1000mbg,je to asi 1,5roku,u auta se měnila komplet podlaha,kvuli prahum jsme rozebírali i sloupky a písek se sype ještě dnes:)
naposledy jsem nechával pískovat kastli š1000mbg,je to asi 1,5roku,u auta se měnila komplet podlaha,kvuli prahum jsme rozebírali i sloupky a písek se sype ještě dnes:)
já jsem nechával dělat dvě auta a nic,maximálně to bylo trochu žlutý
každá technologie má svoje pro a proti,ale u mě zvítězila voda,nemusí se brousit,když se svařuje,protože nepění,hliníkový věci jako třeba kapoty,písek zničí voda ne
a dneska jsou firmy,co to mají mobilní a když chceš přijedou ti to udělat až na dílnu
každá technologie má svoje pro a proti,ale u mě zvítězila voda,nemusí se brousit,když se svařuje,protože nepění,hliníkový věci jako třeba kapoty,písek zničí voda ne
a dneska jsou firmy,co to mají mobilní a když chceš přijedou ti to udělat až na dílnu
-> jourin: Paráda, konečně se tady na virtu něco děje, jen se zeptám auta byla odprodána, nebo se majitel rozhold pro renovaci a vše poputuje spátky do Německa.
-> jezkos: Nebylo, mame desne sikovnyho pana co to dela opatrne jemnym piskem a nic neznici :) voda je super na pozinkovany karoserie. Videl jsem jednu zeleznou a orezlo to nez to dojelo z Boleslavi do Prahy takovym lisejem ze se to muselo cele brousit :-(
To je nádhera. Nechápu jak to někdo mohl takto zaházet. Děkuji vám a držím palce!
čau Tome
nebylo by lepší,než písek,to nechat otryskat vodou
já už bych takhle starý auto nikdy nenechal pískovat,dneska jedině vodu
nebylo by lepší,než písek,to nechat otryskat vodou
já už bych takhle starý auto nikdy nenechal pískovat,dneska jedině vodu

Je paráda že jsou ještě na "živu" a že se vrátily zpátky do Čech,a do rukou které si jich váží
Držím vám moc palce


To jsou perly! Jsem rád, že můžeme sledovat práce na těchto unikátech. Díky za to