
            
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
      Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
07:51:21
25.03.2015
25.03.2015

Eidy
			
				
			
		
		
Mě se ta kola naopak líbí. Pěkně vyplňují blatníky. Jen dozadu podložky a paráda. I když vím, že to tam nezůstane. 
	
07:44:44
25.03.2015
25.03.2015

Velkej
			
				
			
		
		
Pěkné. Jen ta kola to zabíjejí. Vypadá to divně,jak jsou velká a hlavně ta zadní utopená.
	13:34:26
02.01.2015
02.01.2015

Pavel P..
			
				
			
		
		
00:45:26
25.12.2014
25.12.2014

jourin
			
				
			
		
		
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Pockam si na lepsi! 
	
00:29:47
17.12.2014
17.12.2014

Apple STS Chvojkovice-Brod
			
				
			
		
		
13:55:37
18.11.2014
18.11.2014

Qwak
			
				
			
		
		
-> jourin:  jen tak pro orientaci .. to jsou 15ctky? já jen abych věděl jak jsou zhruba k tomu bodikitu veliký 
	
15:43:49
17.11.2014
17.11.2014

jourin
			
				
			
		
		
Výročí 17. Listopadu nase Skodovka oslavila vice nez dustojne... Po dvaceti letech si stoupla na kola :-)
	16:03:03
16.11.2014
16.11.2014

racz
			
				
			
		
		
-> jourin: jj, ale gulate... :D
Ale viem ze na dobovej fotka ma hranate. no aj tak
	Ale viem ze na dobovej fotka ma hranate. no aj tak
22:47:01
15.11.2014
15.11.2014

jourin
			
				
			
		
		
-> racz:  Každé správné okruhové auto potřebuje potřebuje pořádný přídavný světla :) :) :) A to tam jeste dve lampy chybi :)
-> Eidy: Zatim je to vytrvalostni zavod s renovaci :)
	-> Eidy: Zatim je to vytrvalostni zavod s renovaci :)
22:40:02
15.11.2014
15.11.2014

Eidy
			
				
			
		
		
-> jourin: Budete jezdit vytrvalostní závody? 
	
22:39:40
15.11.2014
15.11.2014

racz
			
				
			
		
		
uf, tie pridavne svetla mi tam nejak nesedia..
	22:37:41
15.11.2014
15.11.2014

jourin
			
				
			
		
		
Každé správné okruhové auto potřebuje potřebuje pořádný přídavný světla :)
	22:59:15
22.10.2014
22.10.2014

jourin
			
				
			
		
		
-> cuker:  Vsechno je natvrdo v bronzovych pouzdrech :)
	22:41:50
22.10.2014
22.10.2014

cuker
			
				
			
		
		
foto č.5,to má spodnú hlavicu zo 100-vky,exenter na mazanie?
	20:53:58
20.10.2014
20.10.2014

pistaa
			
				
			
		
		
-> Eidy:  ved to nema strediacu dieru na vystredenie tak to stredilo osadenie na stefte :)
	15:28:49
19.10.2014
19.10.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
-> Eidy 19.10.14 14:33:03:  Tam mohla klidne bejt podlozka ;)
	14:33:03
19.10.2014
19.10.2014

Eidy
			
				
			
		
		
Co ty osazený štefty? To jsou takhle i díry v kolech?
	11:33:13
22.09.2014
22.09.2014

MajoLR
			
				
			
		
		

21:07:01
21.09.2014
21.09.2014

Burák
			
				
			
		
		
Ja tuningovy stopetky nekomentuju 
 ta radlice vepredu je na snih?
	
 ta radlice vepredu je na snih?20:55:06
21.09.2014
21.09.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
-> jourin 21.09.14 20:50:33:  No vidíš, Ty musíš čekat na koment. To já mám zkritizováno a můžu jít spát už teď, ale mě se ještě nechce 
 
	
 
            130 LR/H
         
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
